takatolpalla
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Juuri olin sanomassa samaa kuin @Kiuru ylempänä, että pään retkahdus on mitä voi käydä kun ei olla valmiina ottaa niittiä vastaan
Lanta (myös sonta) on eläinten, mutta myös ihmisten, ulostetta, jota hyödynnetään yleensä viljelysmaan lannoitteena.[1] Lanta jaetaan kuivalantaan ja lietelantaan riippuen siitä mikä lannankäsittelyjärjestelmä navetassa tai sikalassa on käytössä. Kirjoitin Wikipediaan sanan Jaakko Lantta niin tuli tuo tulos
Juuri olin sanomassa samaa kuin @Kiuru ylempänä, että pään retkahdus on mitä voi käydä kun ei olla valmiina ottaa niittiä vastaan
Tekis jotenkin mieli käydä laittaa tää lantan wikipediaan :DLanta (myös sonta) on eläinten, mutta myös ihmisten, ulostetta, jota hyödynnetään yleensä viljelysmaan lannoitteena.[1] Lanta jaetaan kuivalantaan ja lietelantaan riippuen siitä mikä lannankäsittelyjärjestelmä navetassa tai sikalassa on käytössä. Kirjoitin Wikipediaan sanan Jaakko Lantta niin tuli tuo tulos
Niinpä. Tämmöseen ne lantat joutas, ei niitä millään perutaklauksilla ruotuun laiteta. Ongelma vaan Liigassa on, että toisen pään saa ajaa velliksi, ketään ei kiinnosta, mutta auta armias jos nyrkkihipat ottaa, niin kohta on poliisi ovella ja lehdistö kiehuuItse olen ihmetellyt miksei kukaan ole vielä kouluttanut tuota Lantaa. Vetää taklauksia pimeistä kulmista ja myöhässä. Kyllähän sitä toivoisi, että olisi semmoinen Yonkman tuolla pelaamassa niin pelaajia muistutettaisiin saman tien.
Jos kaiken tuon somehehkutuksen jälkeen joku ei kuittaa takaisin, ihmettelen. Ei riitä ihan perus pehmoinen taklaus. Sen pitää olla jyräys. Puhdas mielellään. Vai saiskohan Matt Nickersonin yhden pelin lapulla JYPiin.
Kyllähän myllyt kuuluvat kiekkoon, mutta Suomessa ne ovat kyllä todella tehokkaasti kitketty pois mitä en kyllä täysin ymmärrä.Niinpä. Tämmöseen ne lantat joutas, ei niitä millään perutaklauksilla ruotuun laiteta. Ongelma vaan Liigassa on, että toisen pään saa ajaa velliksi, ketään ei kiinnosta, mutta auta armias jos nyrkkihipat ottaa, niin kohta on poliisi ovella ja lehdistö kiehuu
Käsi sydämellä, kuinka moni muistaa miten toi ylle linkkaamani peli päättyi? Minä en, mutta tuon Yonkmanin noudon muistan ikäni. Joskus vaan jotkut muut asiat merkkaa enemmän kuin 2p. Ainakin minulle.Suunnilleen eniten KalPan pussiin pelaamista olisi antaa Lantalle mitään extrafokusta. Siellä on sarjapisteet panoksena ja kova joukkue vastassa.
Käsi sydämellä, kuinka moni muistaa miten toi ylle linkkaamani peli päättyi? Minä en, mutta tuon Yonkmanin noudon muistan ikäni. Joskus vaan jotkut muut asiat merkkaa enemmän kuin 2p. Ainakin minulle.
Niinpä. Tämmöseen ne lantat joutas, ei niitä millään perutaklauksilla ruotuun laiteta. Ongelma vaan Liigassa on, että toisen pään saa ajaa velliksi, ketään ei kiinnosta, mutta auta armias jos nyrkkihipat ottaa, niin kohta on poliisi ovella ja lehdistö kiehuu
Mua kyllä ihmetyttää miksi JYP kertoisi vaan käsivammasta, mutta jättäisi aivotärähdyksen mainitsematta? Kuka siitä hyötyisi?Toivottavasti Jore tosiaan on sivussa vain käsivamman takia kuten "uutisoitu" mutta en ihmettelisi jos lisänä olisi huhuttu lievä aivovamma tuon taklauksen seurauksena.
Muistin melkein oikein, oisin veikannut ulkomuistista 5-3. On kyllä yksi ikimuistoisimpia pelejä mitä on kokenut paikan päällä. Kaikki mahdolliset tunnetilat tuli koettua yhteen kuusikymmenminuuttiseen.Käsi sydämellä, kuinka moni muistaa miten toi ylle linkkaamani peli päättyi? Minä en, mutta tuon Yonkmanin noudon muistan ikäni. Joskus vaan jotkut muut asiat merkkaa enemmän kuin 2p. Ainakin minulle.
Joo, ei pidä keskittyy liikaa Lantan "metsästämiseen" kesken pelin. tilanteiden jälkeen maalinedustalla tms. voi sit antaa ylimääräistä kovuutta.Veikkaan että molemmat ajattelemme huomisesta samaan tapaan? Lantalle huomiota jokaisen tilanteen tullen, virnuillaan ja keskitytään voittamaan ottelu ilman ylimääräistä fokusta Lantan suuntaan.
JYP elää sitä ajankuvaa ettei yonkman-tyylinen show ole ihan validein pointti.
Ehdottomasti juuri näin.Eli en välttämättä osta ajatusta että yksikään "gooni" saisi toimenkuvan. JYPillä on taas huomenna mahdollista kehittää peliä ja poimia jopa pisteitä. Tilanteen tullen huomiota Lantan suuntaan imo.
Jep. Siinä samalla kun Miklikin verta lanattiin jäältä pois, joutui Finleykin miettimään että varmaan saa tästä vielä ”puhelun” jossain vaiheessa. Se tuli ja on meidän kaikkien saatavilla tuossa yllä.Tämäkin episodi alkoi siitä kun muuan Henri Kanninen heitti oman alueen huudeilta ihan-päin-vittua-röpelö-syötön Miklikille. Yonkman olisi Finleyn haaston lisäksi voinut tarjoilla Harvian saunaillassa Kanniselle lumipesun.
Tuokin koko kuvioon johtanut tilanne löytynee yhä YouTubesta. Jopa pala palalta käsiteltynä.
Tämä Joe Finleyn taklaus Miklikiin, vaikka Yonkman lähtikin asialle, tuomittiin tällä foorumilla tuolloin aikanaan puhtaaksi taklaukseksi
Aika kevyeltä näyttää tuo Lantan taklaus tämän jälkeen, mutta silti pitäisi taas saada Yogi apuun. Niin kauan kun myöhässä taklaaminen sallitaan (tapahtuu koko ajan) ja niin kauan kun taklaajan vastuun sijaan puhutaan taklattavan vastuusta, tälläisia tapauksia tullaan näkemään jatkuvalla syötöllä. Tässä tapauksessa seuraukset tekevät taklauksesta törkeän - jos Jore olisi vain horjahtanut, ei kukaan olisi edes huomannut mitään taklausta tapahtuneen, vaikka pikkaisen myöhässä tuleekin.
Eli sen sijaan, että puhutaan taklaajan vastuusta tai taklattavan vastuusta, jatkossa voidaan puhua Kannisen vastuusta. Pannaas muistiin.Kirjoitin jo aikoinaan mutta tuossa noin lyhyessä ikävien tapahtumien potpurissa tilanteen aiheuttaja on Kanninen. Hänellä oli selkeä vaihtoehto jatkaa kiekko laitaa pitkin Jerry(kö tuossa oli) lle. Kannisen valinta oli antaa kusisen huono syöttö keskelle jossa odotti kaksi edaria.
Tuo on lapuissani tilanne jossa taklaaja sekä taklattava ei voi tehdä valintaa. Kanninen pystyi, valitsi ja lopputulos oli tuossa. Noin nopea tapahtumaketju ei minun värilaseilla kaadu Finleyn tai Miklikin piikkiin.
No, posin kautta. Miklik ratkaisi lopulta pronssin ja kukas muukaan kuin Finley opetteli luistelemaan silloisessa tilanteessa.
Eli tarvii tulla sääntökirjoihin uusi rike: Typerästi pelattu tilanne?Kirjoitin jo aikoinaan mutta tuossa noin lyhyessä ikävien tapahtumien potpurissa tilanteen aiheuttaja on Kanninen. Hänellä oli selkeä vaihtoehto jatkaa kiekko laitaa pitkin Jerry(kö tuossa oli) lle. Kannisen valinta oli antaa kusisen huono syöttö keskelle jossa odotti kaksi edaria.
Tuo on lapuissani tilanne jossa taklaaja sekä taklattava ei voi tehdä valintaa. Kanninen pystyi, valitsi ja lopputulos oli tuossa. Noin nopea tapahtumaketju ei minun värilaseilla kaadu Finleyn tai Miklikin piikkiin.
No, posin kautta. Miklik ratkaisi lopulta pronssin ja kukas muukaan kuin Finley opetteli luistelemaan silloisessa tilanteessa.