JYPin mediaketju

  • 1 913 833
  • 8 529

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Lanta (myös sonta) on eläinten, mutta myös ihmisten, ulostetta, jota hyödynnetään yleensä viljelysmaan lannoitteena.[1] Lanta jaetaan kuivalantaan ja lietelantaan riippuen siitä mikä lannankäsittelyjärjestelmä navetassa tai sikalassa on käytössä. Kirjoitin Wikipediaan sanan Jaakko Lantta niin tuli tuo tulos

"Jaakko Lantta, tuo taklaus kuin kirja ilman sivuja sekä kantta,"
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Saatiin toivottu paluumuuttaja takaisin. Lanta vei sen että oltaisiin saatu seuraikonin luistimenpotkuja nähdä ekoissa peleissä, mukaanlukien noitakin sontiaisia vastaan. Huomenna kuulee.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Juuri olin sanomassa samaa kuin @Kiuru ylempänä, että pään retkahdus on mitä voi käydä kun ei olla valmiina ottaa niittiä vastaan

Olen toisaallakin ruikuttanut tästä aiheesta toisinaan, mutta niin kauan kuin minä muistan on korostettu taklattavan vastuuta. Ja ostan tuon täysin. Vaikka säännöt olisivat mitkä, eivät ne auta ellet tiedosta kontaktin tuloa saati ettei tuota jumpata junnuista saakka kunnolla. Yleisesti törkytaklauksista voidaan jauhaa aikojen loppuun, mutta tuo ei lämmitä paljon jos koko urasi voi vahingoittua. Olla ohikin.

Tänäkin päivänä jaksan silti ihmetellä ettei taklaajan vastuu ole yhtälailla esillä. Kyllä sitä taklaamista voi opettaa sekä vauhdin yhdistämistä tuohon. Varsinkin kun peli, pelaajat ja tilanteet nopeutuvat yhä.

Ei se kohtuuton vaatimus ole ihan vaikka JYPinkin jätkille käydä läpi että kova ja vauhdikas kontakti voi olla puhdas. Tämä seuraava kärjistys: nuo nopeat 180/80 pelaajat saavat halutessaan/ vahingossa hyytävää tuhoa aikaan, koska... taklattavan vastuu.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei Lantan taklaus nyt niitä kaikkein törkeimpiä ole, vähän myöhässä tulee. Lantalle perjantaina muutama puhdas ja kova taklaus, niin oppii olemaan.
 

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lanta (myös sonta) on eläinten, mutta myös ihmisten, ulostetta, jota hyödynnetään yleensä viljelysmaan lannoitteena.[1] Lanta jaetaan kuivalantaan ja lietelantaan riippuen siitä mikä lannankäsittelyjärjestelmä navetassa tai sikalassa on käytössä. Kirjoitin Wikipediaan sanan Jaakko Lantta niin tuli tuo tulos
Tekis jotenkin mieli käydä laittaa tää lantan wikipediaan :D
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Oispa joukkueessa joku koodinimellä Tootoo tai Yonkman 2.0 joka uskaltaisi näyttää sen kaapin paikan tälle sittisontiaiselle. Vähän jopa hymypoika Christofferin hämmentämistä kaipaisi tässä kohtaa.

Huomenna pistetään sellainen metakka pystyyn et oksat pois. Hyvä et saadaan vähän jännitettä Kalpa-matseihinkin pitkästä aikaa.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Jos kaiken tuon somehehkutuksen jälkeen joku ei kuittaa takaisin, ihmettelen. Ei riitä ihan perus pehmoinen taklaus. Sen pitää olla jyräys. Puhdas mielellään. Vai saiskohan Matt Nickersonin yhden pelin lapulla JYPiin.
 

Jypman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP Jyväskylä
Itse olen ihmetellyt miksei kukaan ole vielä kouluttanut tuota Lantaa. Vetää taklauksia pimeistä kulmista ja myöhässä. Kyllähän sitä toivoisi, että olisi semmoinen Yonkman tuolla pelaamassa niin pelaajia muistutettaisiin saman tien.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen ihmetellyt miksei kukaan ole vielä kouluttanut tuota Lantaa. Vetää taklauksia pimeistä kulmista ja myöhässä. Kyllähän sitä toivoisi, että olisi semmoinen Yonkman tuolla pelaamassa niin pelaajia muistutettaisiin saman tien.
Niinpä. Tämmöseen ne lantat joutas, ei niitä millään perutaklauksilla ruotuun laiteta. Ongelma vaan Liigassa on, että toisen pään saa ajaa velliksi, ketään ei kiinnosta, mutta auta armias jos nyrkkihipat ottaa, niin kohta on poliisi ovella ja lehdistö kiehuu


 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jos kaiken tuon somehehkutuksen jälkeen joku ei kuittaa takaisin, ihmettelen. Ei riitä ihan perus pehmoinen taklaus. Sen pitää olla jyräys. Puhdas mielellään. Vai saiskohan Matt Nickersonin yhden pelin lapulla JYPiin.

Puhtaita pommeja ihan jokaiselta tilanteen tullen ja jälkipeleistä joka jätkä lähtee virnuillen pois. Yleisö hoitaa loput ja pelaajien fokus pysyy oleellisessa.

Suunnilleen eniten KalPan pussiin pelaamista olisi antaa Lantalle mitään extrafokusta. Siellä on sarjapisteet panoksena ja kova joukkue vastassa.

Eli en välttämättä osta ajatusta että yksikään "gooni" saisi toimenkuvan. JYPillä on taas huomenna mahdollista kehittää peliä ja poimia jopa pisteitä. Tilanteen tullen huomiota Lantan suuntaan imo.
 

Jypman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP Jyväskylä
Niinpä. Tämmöseen ne lantat joutas, ei niitä millään perutaklauksilla ruotuun laiteta. Ongelma vaan Liigassa on, että toisen pään saa ajaa velliksi, ketään ei kiinnosta, mutta auta armias jos nyrkkihipat ottaa, niin kohta on poliisi ovella ja lehdistö kiehuu
Kyllähän myllyt kuuluvat kiekkoon, mutta Suomessa ne ovat kyllä todella tehokkaasti kitketty pois mitä en kyllä täysin ymmärrä.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suunnilleen eniten KalPan pussiin pelaamista olisi antaa Lantalle mitään extrafokusta. Siellä on sarjapisteet panoksena ja kova joukkue vastassa.
Käsi sydämellä, kuinka moni muistaa miten toi ylle linkkaamani peli päättyi? Minä en, mutta tuon Yonkmanin noudon muistan ikäni. Joskus vaan jotkut muut asiat merkkaa enemmän kuin 2p. Ainakin minulle.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Käsi sydämellä, kuinka moni muistaa miten toi ylle linkkaamani peli päättyi? Minä en, mutta tuon Yonkmanin noudon muistan ikäni. Joskus vaan jotkut muut asiat merkkaa enemmän kuin 2p. Ainakin minulle.

Veikkaan että molemmat ajattelemme huomisesta samaan tapaan? Lantalle huomiota jokaisen tilanteen tullen, virnuillaan ja keskitytään voittamaan ottelu ilman ylimääräistä fokusta Lantan suuntaan.

JYP elää sitä ajankuvaa ettei yonkman-tyylinen show ole ihan validein pointti.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Niinpä. Tämmöseen ne lantat joutas, ei niitä millään perutaklauksilla ruotuun laiteta. Ongelma vaan Liigassa on, että toisen pään saa ajaa velliksi, ketään ei kiinnosta, mutta auta armias jos nyrkkihipat ottaa, niin kohta on poliisi ovella ja lehdistö kiehuu




Tämäkin episodi alkoi siitä kun muuan Henri Kanninen heitti oman alueen huudeilta ihan-päin-vittua-röpelö-syötön Miklikille. Yonkman olisi Finleyn haaston lisäksi voinut tarjoilla Harvian saunaillassa Kanniselle lumipesun.

Tuokin koko kuvioon johtanut tilanne löytynee yhä YouTubesta. Jopa pala palalta käsiteltynä.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Toivottavasti Jore tosiaan on sivussa vain käsivamman takia kuten "uutisoitu" mutta en ihmettelisi jos lisänä olisi huhuttu lievä aivovamma tuon taklauksen seurauksena.
Mua kyllä ihmetyttää miksi JYP kertoisi vaan käsivammasta, mutta jättäisi aivotärähdyksen mainitsematta? Kuka siitä hyötyisi?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Käsi sydämellä, kuinka moni muistaa miten toi ylle linkkaamani peli päättyi? Minä en, mutta tuon Yonkmanin noudon muistan ikäni. Joskus vaan jotkut muut asiat merkkaa enemmän kuin 2p. Ainakin minulle.
Muistin melkein oikein, oisin veikannut ulkomuistista 5-3. On kyllä yksi ikimuistoisimpia pelejä mitä on kokenut paikan päällä. Kaikki mahdolliset tunnetilat tuli koettua yhteen kuusikymmenminuuttiseen.

Isompi shokki itselle oli se et voi jumalauta, tostakin pelistä tulee tammikuussa 8 vuotta aikaa.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Veikkaan että molemmat ajattelemme huomisesta samaan tapaan? Lantalle huomiota jokaisen tilanteen tullen, virnuillaan ja keskitytään voittamaan ottelu ilman ylimääräistä fokusta Lantan suuntaan.

JYP elää sitä ajankuvaa ettei yonkman-tyylinen show ole ihan validein pointti.
Joo, ei pidä keskittyy liikaa Lantan "metsästämiseen" kesken pelin. tilanteiden jälkeen maalinedustalla tms. voi sit antaa ylimääräistä kovuutta.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli en välttämättä osta ajatusta että yksikään "gooni" saisi toimenkuvan. JYPillä on taas huomenna mahdollista kehittää peliä ja poimia jopa pisteitä. Tilanteen tullen huomiota Lantan suuntaan imo.
Ehdottomasti juuri näin.

Lanta ansaitsee kurmuutuksensa (puhtaasti), mutta sen ei missään nimessä pidä olla mikään pääfokus yhdellekään pelaajalle. Niitä tilanteita ja mahdollisuuksia tulee kyllä pelin tiimellyksessä ihan varmasti ja ne on ne hetket, kun siihen kuuluu iskeä.

Myös yleisö antaa tuolle pellelle omansa, mutta pääfokus on silti JYPin kannattamisessa.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämäkin episodi alkoi siitä kun muuan Henri Kanninen heitti oman alueen huudeilta ihan-päin-vittua-röpelö-syötön Miklikille. Yonkman olisi Finleyn haaston lisäksi voinut tarjoilla Harvian saunaillassa Kanniselle lumipesun.

Tuokin koko kuvioon johtanut tilanne löytynee yhä YouTubesta. Jopa pala palalta käsiteltynä.
Jep. Siinä samalla kun Miklikin verta lanattiin jäältä pois, joutui Finleykin miettimään että varmaan saa tästä vielä ”puhelun” jossain vaiheessa. Se tuli ja on meidän kaikkien saatavilla tuossa yllä.

Lantta taas, kun näki Jormakan huojuvan koppiin, tiesi ettei tästä seuraa mitään ja ensi kerralla ajelee varmasti uusiksi puun takaa. Koska voi.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä Joe Finleyn taklaus Miklikiin, vaikka Yonkman lähtikin asialle, tuomittiin tällä foorumilla tuolloin aikanaan puhtaaksi taklaukseksi

Aika kevyeltä näyttää tuo Lantan taklaus tämän jälkeen, mutta silti pitäisi taas saada Yogi apuun. Niin kauan kun myöhässä taklaaminen sallitaan (tapahtuu koko ajan) ja niin kauan kun taklaajan vastuun sijaan puhutaan taklattavan vastuusta, tälläisia tapauksia tullaan näkemään jatkuvalla syötöllä. Tässä tapauksessa seuraukset tekevät taklauksesta törkeän - jos Jore olisi vain horjahtanut, ei kukaan olisi edes huomannut mitään taklausta tapahtuneen, vaikka pikkaisen myöhässä tuleekin.
 

takatolpalla

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta ku Suomessa ei osata tapella ni en tiedä menettääkö siinä mitään ku sellasia ei nähdä. Vaikka sinänsä neutraalisti suhtaudun asiaan niin kyl se viihdearvoa laskee kun näyttää joskus enemmän räpiköinniltä
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämä Joe Finleyn taklaus Miklikiin, vaikka Yonkman lähtikin asialle, tuomittiin tällä foorumilla tuolloin aikanaan puhtaaksi taklaukseksi

Aika kevyeltä näyttää tuo Lantan taklaus tämän jälkeen, mutta silti pitäisi taas saada Yogi apuun. Niin kauan kun myöhässä taklaaminen sallitaan (tapahtuu koko ajan) ja niin kauan kun taklaajan vastuun sijaan puhutaan taklattavan vastuusta, tälläisia tapauksia tullaan näkemään jatkuvalla syötöllä. Tässä tapauksessa seuraukset tekevät taklauksesta törkeän - jos Jore olisi vain horjahtanut, ei kukaan olisi edes huomannut mitään taklausta tapahtuneen, vaikka pikkaisen myöhässä tuleekin.


Kirjoitin jo aikoinaan mutta tuossa noin lyhyessä ikävien tapahtumien potpurissa tilanteen aiheuttaja on Kanninen. Hänellä oli selkeä vaihtoehto jatkaa kiekko laitaa pitkin Jerry(kö tuossa oli) lle. Kannisen valinta oli antaa kusisen huono syöttö keskelle jossa odotti kaksi edaria.

Tuo on lapuissani tilanne jossa taklaaja sekä taklattava ei voi tehdä valintaa. Kanninen pystyi, valitsi ja lopputulos oli tuossa. Noin nopea tapahtumaketju ei minun värilaseilla kaadu Finleyn tai Miklikin piikkiin.

No, posin kautta. Miklik ratkaisi lopulta pronssin ja kukas muukaan kuin Finley opetteli luistelemaan silloisessa tilanteessa.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjoitin jo aikoinaan mutta tuossa noin lyhyessä ikävien tapahtumien potpurissa tilanteen aiheuttaja on Kanninen. Hänellä oli selkeä vaihtoehto jatkaa kiekko laitaa pitkin Jerry(kö tuossa oli) lle. Kannisen valinta oli antaa kusisen huono syöttö keskelle jossa odotti kaksi edaria.

Tuo on lapuissani tilanne jossa taklaaja sekä taklattava ei voi tehdä valintaa. Kanninen pystyi, valitsi ja lopputulos oli tuossa. Noin nopea tapahtumaketju ei minun värilaseilla kaadu Finleyn tai Miklikin piikkiin.

No, posin kautta. Miklik ratkaisi lopulta pronssin ja kukas muukaan kuin Finley opetteli luistelemaan silloisessa tilanteessa.
Eli sen sijaan, että puhutaan taklaajan vastuusta tai taklattavan vastuusta, jatkossa voidaan puhua Kannisen vastuusta. Pannaas muistiin.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Kirjoitin jo aikoinaan mutta tuossa noin lyhyessä ikävien tapahtumien potpurissa tilanteen aiheuttaja on Kanninen. Hänellä oli selkeä vaihtoehto jatkaa kiekko laitaa pitkin Jerry(kö tuossa oli) lle. Kannisen valinta oli antaa kusisen huono syöttö keskelle jossa odotti kaksi edaria.

Tuo on lapuissani tilanne jossa taklaaja sekä taklattava ei voi tehdä valintaa. Kanninen pystyi, valitsi ja lopputulos oli tuossa. Noin nopea tapahtumaketju ei minun värilaseilla kaadu Finleyn tai Miklikin piikkiin.

No, posin kautta. Miklik ratkaisi lopulta pronssin ja kukas muukaan kuin Finley opetteli luistelemaan silloisessa tilanteessa.
Eli tarvii tulla sääntökirjoihin uusi rike: Typerästi pelattu tilanne?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös