JYPin mediaketju

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitää vielä se mainita että ainakin JJK:ltä viimekaudella kaupunki kielsi tienvarsimainonnan että periaatessa kaikki ei edes aina ole seuran käsiteltävissä jos jotain halutaan tienverteen, mutta tietenkin lätkällä on futista paremmat ehkä neuvotteluyhteydet.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
1923 (1897), Suomalaiset (TML, VGK) & Kummitus
Pitää vielä se mainita että ainakin JJK:ltä viimekaudella kaupunki kielsi tienvarsimainonnan että periaatessa kaikki ei edes aina ole seuran käsiteltävissä jos jotain halutaan tienverteen, mutta tietenkin lätkällä on futista paremmat ehkä neuvotteluyhteydet.
Mikähän tässäkin on syynä? Olin jotain tämmöistä kuullut, mutta miten tämä homma meni, onko tietoa?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Onhan tuossa toki Seminaarinkatu esim. aika kapoinen ja hämyinen mutkineen ja mäkineen ja lisäksi vielä noiden raksa/tietöiden takia ja Kauppakatu muutenkin täynnä kaikenlaista että ehkä ovat katsoneet ettei sekaan enää ilmoitustauluja mahtuisi. Tosin kyllä viimeistään Keskussairaalantiellä Köyhälammen kohdalla pitäisi jonkunlainen taulu olla kertomassa esim. eilen että "seuraavasta oikeaan - JYP - Ilves".
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikähän tässäkin on syynä? Olin jotain tämmöistä kuullut, mutta miten tämä homma meni, onko tietoa?
Yksi varmaan se että ainakin yksi kylteistä jäi läpi talven seisomaan sinne tienvarteen edellisenä kautena Keljon suunalle, mutta varmaan vain haluvat pitää tiet vapaana tai muillekin lajeille pitäisi myönnytyksiä tehdä. Toisaalta jääkiekon asema on semmoinen että voi olla enemmän vain ilmoitusluonteinen jos hakisi. Jokatapauksessa ei aina täysin omissakaan käsissä. Mutta onhan se kun tulee monelle muulle paikkakunnalle niin vähintään hallin luonna on jonkinlainen ilmoitus milloin seuraava peli, mutta näin nykytekniikalla aika usein myös mainostauluissa.

Tuo Köyhälammen kohta juuri pitäisi saada jonkinlainen taulu aikaan, nykyaan edes sähköiset ei taida ihan älyttömyyksiä maksaa eikä tarvitse tuhlata resursseja taulun päivittämiseen paljon. Ainakin tuosta menee niin paljon jalankulkijoita ja autoja päivän aikana ohi että enemmän tuo taitaa tavoittaa kun vaikka lehtimainos.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Haapamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
JyP Ja Suolahden Urho
Onko kenelläkään tietoa löytyykö nykyään lehdistötilaisuudet netistä (YouTube yms) jälkikäteen. Olen niitä etsinyt mutta tämän kauden osalta on puhdasta nollaa näyttänyt.

Mielenkiintoista kuunneltavaa (katsottavaa) voisi olla.
 

moelsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viime kaudella lisättiin tuonne JYPin omalle Youtube kanavalle, mutta tällä kaudella ollut hiljaista kaikilta osin tuolla.

JYPLIIGAOFFICIAL

Facebookista eikä Instagramista löydy lehdistötilaisuuksista mitään tämän kauden osalta.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Valitettavan olemattomaksi kutistunut tuo JYPin YouTube-kanava. Uutta videota tulee harvemmin kuin kerran kuukaudessa. Eikä muissakaan sosiaalisissa medioissa sen paremmin mene. Vertailun vuoksi ainakin Lukolta ja Ilvekseltä tulee usein pelin jälkeen maaleja tai muita kohokohtia Instagram-tilille. Ilmeisesti Telia antaa joukkueille helpommin materiaalia käytettäväksi, kuin mitä Nelonen aikoinaan antoi.

ps, JYPin tavoite oli vielä pari vuotta sitten olla koko Euroopan some-kuningas.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
1923 (1897), Suomalaiset (TML, VGK) & Kummitus
Samoin pari vuotta sitten JYPin (uskottava) tavoite oli voittaa sekä CHL että liiga-mestaruus.
JYPin tavoite on kokonaisuudessaan olla Euroopan johtavia jääkiekkoseuroja, viime kaudella pelillisesti tiettyyn pisteeseen näytti erittäin hyvältä. Nyt voidaan sanoa, että ollaan aika vaiheessa.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Samoin pari vuotta sitten JYPin (uskottava) tavoite oli voittaa sekä CHL että liiga-mestaruus.
No toinenhan noista realisoituikin joten ei se nyt huonosti ole.
Mitä tulee näihin joukkueiden aikomuksiin, on vähän kuin vaalilupaukset harvemmin toteutuvat. Ei noita mainospuheita kannata kovinkaan vakavasti ottaa.
Tuolloinkin uusi toimitusjohtaja innoissaan höpötti mitä tahansa, kuten yleensä alla kuin alalla uusi kasvo "tulee ja tekee rajun muutoksen" Sitten kun arki tulee kuherruskuukauden jälkeen, myös realiteetit tulevat esiin. Ei se niin helppoa olekaan...
Tapanahan on että tavoitteet/rima laitetaan korkealle, mutta harvoin ne toteutuvat 100 prosenttisesti.
Elkää hyvät ihmiset uskoko Poliitikkoa, jääkiekko joukkueen toimaria tai markkinointi päälikköä. tällöin vastuu on kuulijalla.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuo somekuninkuus nyt olikin varmasti motitsemppailua ja korkealle tähtäämistä, mutta et sinä nyt jumalauta moisen julkitulon jälkeen ratkaise tilannetta siten ettet tuota mitään uutta/kunnon sisältöä. Ja lopulta aja alas jo olemassaolleen sisällön. Vertautuu urheilupuolelle siten että tavoitellaan mestaruutta, mutta ei saavuta ihan jokaiseen peliin paikalle. Ja jos saavutaan, ollaan mestoilla kaljaliigajengillä. Toki näitä jälkimmäisiä on tietyllä vertauskuvallisella tasolla välillä toteutettukin.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo somekuninkuus nyt olikin varmasti motitsemppailua ja korkealle tähtäämistä, mutta et sinä nyt jumalauta moisen julkitulon jälkeen ratkaise tilannetta siten ettet tuota mitään uutta/kunnon sisältöä. Ja lopulta aja alas jo olemassaolleen sisällön. Vertautuu urheilupuolelle siten että tavoitellaan mestaruutta, mutta ei saavuta ihan jokaiseen peliin paikalle. Ja jos saavutaan, ollaan mestoilla kaljaliigajengillä. Toki näitä jälkimmäisiä on tietyllä vertauskuvallisella tasolla välillä toteutettukin.
Hei, sähän alat saavuttaa mun pointtia..
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tuo somekuninkuus nyt olikin varmasti motitsemppailua ja korkealle tähtäämistä, mutta et sinä nyt jumalauta moisen julkitulon jälkeen ratkaise tilannetta siten ettet tuota mitään uutta/kunnon sisältöä. Ja lopulta aja alas jo olemassaolleen sisällön. Vertautuu urheilupuolelle siten että tavoitellaan mestaruutta, mutta ei saavuta ihan jokaiseen peliin paikalle. Ja jos saavutaan, ollaan mestoilla kaljaliigajengillä. Toki näitä jälkimmäisiä on tietyllä vertauskuvallisella tasolla välillä toteutettukin.
Hyvin sanottu. Kyllähän tavoitteiden tulee olla aina korkealla, mutta tässä kohti kävi aika nolosti. Tavoite oli aivan liian korkealla JYPille. Realistisempaa olisi ollut ottaa ensimmäiseksi tavoitteeksi Liigan tai Suomen some-kuninkuus. Jos tämä tavoite saavutetaan nopeasti, sen jälkeen voi korottaa aina panoksia.

Koko Euroopan seurajoukkueiden sosiaalisen median huippu on aivan ylivoimainen tavoite. Tästä listauksesta voi katsella reilun kolmen vuoden takaisia seurajoukkueiden sosiaalisen median seuraajamääriä. Tuolloin ykkösenä olleella Barcalla oli 85 miljoonaa seuraajaa Facebookissa, tänään niitä on jo 103 miljoonaa. Ihan ymmärrettävistä syistä sadan miljoonan seuraajan sivuston on varaa käyttää enemmän rahaa sosiaaliseen mediaan.

Veikkaan että Barcat, Realit ja muut joukkueet työllistävät liudan erilaisia sosiaalisen median työntekijöitä. Eiköhän tuon kokoisissa organisaatioissa ole omat henkilö Facebookille, oma Twitterille ja oma Instagramille. Näiden lisäksi vielä valokuvaajat, videokuvaajat/editoijat, sisällöntuottajat, usein jopa ihan oikeat tubettajat. Taitaa Jokeritkin muuten hyödyntää aika paljon Jaakko Parkkalin ja Hjalliksen tube-kanavia. JYPin kohdalla kaikki pyörii yksin Halttusen Jirin voimilla (hattu päästä hänelle, mielestäni tekee niin hyvää työtä kuin yhden ihmisen voimin voi tehdä), joka kuitenkin tekee JYPin somehommia vain sivuduunina omalle työlleen. Mun mielestä muutenkin aika naivia olettaa, että sivuduunina hommaa yksin tekevä nostaisi koko seuran Euroopan kärkeen.

JYPin tavoite Euroopan ykkösestä oli yhtä yliampuva, kuin Jämsänkosken Ilveksen G-junnujen futisjoukkueen vanhemmat vouhkaisivat tavoitteenaan kasvattaa näistä junnuistaan maailman parhaita futareita. Ja samaan aikaan vanhemmat eivät ole valmiita panostamaan yhtään mihinkään, vaan kaiken hoitaa yksi valmentaja mikäli muilta duuneiltaan kerkeää.

Olen ainakin kaksi kertaa koittanut lähestyä JYPiä sosiaalisessa mediassa, kerran Instagramissa ja kerran Facebookissa. Asiani on ollut niinkin outo, kuin ottelutapahtuman lipunmyyntiin liittyvät kysymykset. Olen siis halunnut tuoda rahojani seuralle, sekä yrittänyt lähestyä heitä kanavissa, jossa aikovat olla Euroopan parhaita. Ketään tuskin yllättää se, että kumpaankaan kyselyyni ei ole kukaan koskaan vastannut. Tällä palstallahan monet ovat valitelleet ettei toimistolla lueta edes perinteisiä sähköposteja.

JYP itse kaivoi oman kuoppansa asettamalla tavoitteet aivan liian korkealle suhteessa realismiin. Kuin kirsikkana kakun päällä JYP on vieläpä ottanut taka-askelia lähtötilanteesta. Silloin kun nuo hurjat tavoitteet lyötiin tiskiin, meillä oli vielä suht toimivat YouTube-kanavat sekä muistaakseni Lasse Riitesuo jonkinlaisena some-markkinoinnin vastaavana. Ennen Riitesuota JYP tuotti aktiivisesti lyhyitä pelaajahaastatteluja Tuben puolelle, mutta Riitesuon aloitettuna siirryttiin kuukausittaiseen Hurrikaani-TV:seen, joka nyt on sekin kuollut kaikessa hiljaisuudessa. Riitesuohan muuten lähti JYPistä jo kolmen kuukauden jälkeen, kenties sekin on tehnyt jotain hallaa projektille.

Antaisin JYPille paljon enemmän arvostusta, jos sieltä olisi ollut jollain munaa myöntää, että haukattu palanen oli liian iso. Sitä sattuu. Nyt taas seura ei tapansa mukaan ota mitään kantaa asiaan. Noita tavoitteita koskevat uutiset on poistettu kaikessa hiljaisuudessa kotisivuilta, eikä kukaan ole antanut mitään kommenttia siitä, mikä on esimerkiksi Hurrikaani-TV:n tulevaisuus. Onko se vain tauolla, vai kuopattu lopullisesti?
 
Viimeksi muokattu:

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Villi veikkaus että JYPissä ei vieläkään ole tajuttu sitä että tuommoiseen hommaan pitää ihan oikeasti palkata joku (, jolla on näkemystä ja tuoreita ideoita), ehkä jopa useampi henkilö, eikä teettää niitä OTOna ihmisillä joilla on muutenkin kädet täynnä hommia.
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
urheilulehdessä on huomenna jonkinmoinen juttu JYPin kaaosmaisesta tilanteesta, semmoisen käsityksen olen saanut, että kyseessä on vähintään aukeaman kokoinen kirjoitus
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Nyholm ja Rantanen ruotivat JYPin tilannetta viikko sitten Total hockey forever -lähetyksessä. Merikivi sai synninpäästön, Holtari ei niinkään luokkakokouksen järjestämisestä. Ja papparaisten niskaan suurin loka.

Mutta noin yleisesti olivat aika pihalla: siinä käsityksessä että JYP on vasta tällä kaudella muuttamassa peliään kiekollisemmaksi. Sitähän Virtasen kanssa enemmän tai vähemmän onnistuneesti tehtiin jo vuosia, mutta tiukan paikan tullen palattiin vanhaan hyvään pystysuunnan kiekkoon, joka tällä hetkellä on trendinä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Veikkaan että Barcat, Realit ja muut joukkueet työllistävät liudan erilaisia sosiaalisen median työntekijöitä. Eiköhän tuon kokoisissa organisaatioissa ole omat henkilö Facebookille, oma Twitterille ja oma Instagramille.
Plus tilien eri kieliversiot päälle...lisäksi "joku" pitää yllä kännykkäappseja. Pelkästään Barcalla oli (tovi sitten) omia kännykkäappseja neljä erilaista: faneille, seuran työntekijöille, junioreiden vanhemmille ja joukkueille (pelaajat, valmentajat jne). Yhteistyökumppaneillekin oli jokin appsiversio...

Ja kyllä, on epäreilua verrata miljardin liikevaihtoa takovaa globaalia firmaa ja JYPiä keskenään (IT-)resurssien osalta. Mutta jos otan vertailukohdaksi jyväskyläläisen Teeleidin, niin sekin pesee JYPin someosaamisellaan. JYPin osalta sometoiminta on minun muistini mukaan yksisuuntaista markkinointiviestintää. Mediaa kyllä, mutta ei sosiaalista sellaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös