JYPin mediaketju

  • 1 794 773
  • 7 860

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Asioilla on taas kerran puolensa. Luulenpa, että kotijoukot muodostavat yhden merkittävimmistä palasista siihen, mitä pelaaja laatikossa kykenee antamaan. Minusta on pelkästään hienoa, että joku viitsii näinkin merkittävää tekijää valottaa möttösille ja töppösille, joille pelaajat ovat rinnasteisia robotti - imuriin, joka ohjelmaansa suorittaa riippumatta siitä mitä ympäristössä tapahtuu, voisi sitä ihan reality checkiksikin kutsua. Jollain lailla väkisinkin koen niin, niin, että nämä lätkävaimot ja lapset kuuluvat yhtä kiinteästi JYP perheeseen kuin huoltajat ja hierontakin, jos homma ei pelitä, se näkyy satavarmasti kaukalonkin tekemisessä.

Minä uskon, että tämänmoinen ulostulo ei pelkästään avarra kulissien takaista elämää joukkueelta, vaan sitouttaa koko joukkueen sidosryhmää kiinteämmäksi "perheeksi" ja vaikuttaa sitä kautta osaltaan joukkuehenkeen positiivisesti, eikä varmaan kukaan kiistä sen merkitystä tuloksen tekoon. Toivotaan, että blogi saa jatkoa ja kuullaan monia kiintoisia sattumuksia ns. back stagelta ja ymmärretään karvan verran paremmin ammattikiekkoilijan arkea ja sen vaikutusta kaukalon tapahtumiin.
Asiaa alusta loppuun! Ehkä nämä jutut aukeavat paremmin niille, joilla on jo omaa perhettä ja jotka sitä kautta ymmärtävät kodin ja työn balanssin vaikutuksen performanssiin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Asioilla on taas kerran puolensa. Luulenpa, että kotijoukot muodostavat yhden merkittävimmistä palasista siihen, mitä pelaaja laatikossa kykenee antamaan. Minusta on pelkästään hienoa, että joku viitsii näinkin merkittävää tekijää valottaa möttösille ja töppösille, joille pelaajat ovat rinnasteisia robotti - imuriin, joka ohjelmaansa suorittaa riippumatta siitä mitä ympäristössä tapahtuu, voisi sitä ihan reality checkiksikin kutsua. Jollain lailla väkisinkin koen niin, niin, että nämä lätkävaimot ja lapset kuuluvat yhtä kiinteästi JYP perheeseen kuin huoltajat ja hierontakin, jos homma ei pelitä, se näkyy satavarmasti kaukalonkin tekemisessä.

Minä uskon, että tämänmoinen ulostulo ei pelkästään avarra kulissien takaista elämää joukkueelta, vaan sitouttaa koko joukkueen sidosryhmää kiinteämmäksi "perheeksi" ja vaikuttaa sitä kautta osaltaan joukkuehenkeen positiivisesti, eikä varmaan kukaan kiistä sen merkitystä tuloksen tekoon. Toivotaan, että blogi saa jatkoa ja kuullaan monia kiintoisia sattumuksia ns. back stagelta ja ymmärretään karvan verran paremmin ammattikiekkoilijan arkea ja sen vaikutusta kaukalon tapahtumiin.

Toistan sanan priorisointi. Ensin joukkue pelaajineen, sitten taustajoukot. Kulissien takainen elämä jää vähän outoon valoon kun pääosan esittäjät pidetään todella etäällä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ensin joukkue pelaajineen, sitten taustajoukot. Kulissien takainen elämä jää vähän outoon valoon kun pääosan esittäjät pidetään todella etäällä.

Pelaajat taustajoukkoineen on se joukkue. Viimeinen lauseesi jää kyllä minulta ymmärtämättä täysin. Tosiasia on, että seura on yhteisö ja joukkue on osa sitä kokonaisuutta. Mikäli joku osa - alue kokonaisuudessa tökkii, se näkyy aina joukkueen tuloksessa, olipa kyse sitten mistä tahansa vaikuttavista tekijöistä, seuran tuesta, ratkaisuista talouteen, pelaajavalintoihin, yhteisistä arvoista jne. yksittäisen pelaajan tuloksentekoon vaikuttaa käytännössä eniten pelaajan oman yksikön, perheen ja kodin tasapaino ja arjen sujuminen. Ihan jokainen asia taustoissa vaikuttaa joukkueen henkiseen tilaan väistämättä.

Ymmärrän toki, että jonkun stigaukkofanin on vaikea näitä asioita käsittää ja niille antaa arvoansa, mutta silti se, joka ei tätä tunnusta, ei tässä todellisuudessa elä. Mikäli kokee tämän osa - alueen joukkueesta itselleen vastenmieliseksi tai tarpeettomaksi, voi luonnollisesti jättää asian huomiotta kokonaan, myös kommenttitasolla, eihän asia jota ei näe ole kuitenkaan oikeastaan olemassa laisinkaan.

Minulle taas ei suuremmin uppoa mikään pelaajien läppävideo tyyliin tässä nuuskitaan veskarin kalsareita pelin jälkeen tai näin laittelen erkkarit lapaan ja vetelen huoltajan kanssa munkkikahveet lepposia rupatellen, koska sillä ei todellakaan ole mitään merkitystä minkään asian suhteen joukkueen toiminnassa ja tekemisessä, onpahan halukkaille yksi lelu bussissa ajankuluksi. Joukkueen henkeä ja yhtenäisyyttäkään se ei suuremmin boostaa, koska jostakusta se on hauskaa ja aktivoivaa ja toisille on vaivaannuttavaa joutua sotketuksi kaikenmaailman videoille vasten tahtoisesti. Minulle kun nuo pelaajat ei ole mitään pop tähtiä, joiden pierunhajukin on mieltä ylentävä kokemus. Mikään Justin Bieber pelleily ei minusta jääkiekkoon kuulu. Siellä pelaa joukkue ja joukkueen taustaryhmät tuellaan optimoi tuloksentekoa. Puolestani saa toki pelaajat niin halutessaan leikiskellä mediantekovälineillä ja mieluusti katselkoot kiinnostuneet näitä vaikka kellon ympäri. Minä en moisia kaipaa, enkä niitä katselisi, mutta en myöskään kommentoisi asiaa niitä koskevilla keskustelualueilla.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy kyllä sanoa että ei kiinnosta itseäni pätkääkään minkään lätkävaimon blogi. Ylipäätään lätkävaimon "ammatti" on niin pissaliisa-osastoa. Kai tuonkin blogin lukijakunnaksi on haviteltu hallin 13-17v tyttöjä, niitä jotka fanittavat anttisuomeloita ja robertroobia sekä salaa (tai miksei ihan avoimesti) haaveilevat lätkävaimon urasta. "Se Janni Hussin elämä on niin siistii, näkee paljon ulkomaita ja silleen tosi kivoja ne joukkueen pikkujoulut aveceineen". Kiitos ei minulle. Oikeastaan nuo kliseiset sisustustavarat, korkokengät mainoskuvassa ja tekstissä mainitut pikkujoulujen mainitsemiset saavat minut skippaamaan suosiolla loput tekstit. En saanut edes tuota ensimmäistä nieltyä loppuun.
Niin tyypillistä: et jaksanut lukea, mutta silti olet valmis dissaamaan blogin.

Ettei ihan haukkumiseksi menisi, niin minä haluaisin nähdä / kuulea enemmän pelaajan arjesta kaukalon ulkopuolella. Miten kaveerataan joukkuekavereiden kanssa, millainen on keskiverto päivä, mitä tehdään pelireissulla. Ja mieluummin videomuodossa kuin jossain blogissa.
Tuo blogihan on mitä suurimmassa määrin pelaajien arjesta. Ei ne kaikki pelaajat ole murrosiän kypsyydellä varustettuja testosteroni-pupuja. Monilla on ihan oikeata aikuisten elämää. Toiveesi on minusta juuri sitä, jolla kosiskeltaisiin 14-18v poikia, jotka fanittavat jonnevirtasia ja haaveilevat mistä milloinkin. Kuulostaa kusi-kalle-osastolta

Edelleenkin, ottakaa Sportista mallia. Blogit alkavat olla jo menneen talven lumia, ja yli-ikäinen anonyymi pissaliisa ei kyllä kiinnosta täällä pätkääkään. Eipä sillä että tuo lisukkeena menisi teinityttöjen hallille kosiskelusta. Mutta uskallan väittää että keskiverto lätkäfani ei tuosta innostu.
Joitakin teinityttöjä kasvattaneena on vaikea nähdä tuossa blogissa sellaista, joka vetoaisi teinityttö-osastoon. Enempi kohderyhmänä on perheelliset. Erittäin positiivinen avaus vähemmän huomioituun kohderyhmään.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Minulle taas ei suuremmin uppoa mikään pelaajien läppävideo tyyliin tässä nuuskitaan veskarin kalsareita pelin jälkeen tai näin laittelen erkkarit lapaan ja vetelen huoltajan kanssa munkkikahveet lepposia rupatellen, koska sillä ei todellakaan ole mitään merkitystä minkään asian suhteen joukkueen toiminnassa ja tekemisessä,

Tämä kertookin vain ja ainoastaan sinusta. Et ole tainnut edes vilkaista tuota Sportin hommaa. Minua ainakin kiinnostaisi nähdä mikä meininki pelireissuilla on, millaisia persoonia löytyy, miten esimerkiksi saigonilaisia kuntoutetaan ja bonarina vaikkapa läpän heittoa ala Riska vs Riska. Tuo blogi on minustakin ok, mutta Euroopan huipulle somehommissa tähtäävä organisaatio saisi tuoda pelaajia esille ja pelaajan/pelaajien toimesta. JYPistäkin löytyisi taatusti se energiapommimoottoriturpa jolle kameran voisi lämätä käteen. Ei se nyt kovin hankala yhtälö voi olla että sekä pelireissu/pelaajan arki pelaajien näkökulmasta että kiekkomammat saisivat tonttinsa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tämä kertookin vain ja ainoastaan sinusta.

No hyvä, että noin helpolla tuli kaikki kerrottua itsestä. Minä kun olen noilla pelimatkoilla ja myöhemmin keikkabussilla tullut seilanneeksi omiin tarpeisiin riittävästi, en näe mitään kiinnostavaa moisessa. Samaa se on ollut aina ja on jatkossakin, vertautuu tyypilliseen erätaukohaastiksien jargoniin. Tyhjinä kolisevat tynnyrit. Persoonatkin, jotka oikeastaan ei esiintuo todellista persoonaansa suorittavat vaan työrooliaan tuossa sosiaalisessa ympäristössä. Mikään siinä ei kiinnosta, koska oikeastaan mistään se ei kerro, kunhan on vaan eräs muoto sosiaalista ääntelyä. Minua sen sijaan kiinnostaa oikeinkin paljon kuulla kuinka ja millä ratkaisuilla siellä arjessa pelaajien perheyhteisöt onnistuvat haasteita ratkaisemaan. Niillä ensinnäkin on valtava vaikutus pelaajan suorittamiseen, mutta kokemuksesta tiedän miten haastava rasti on kulkurielämä ja perhe yhteen sovittaa. Siksi tuo blogi on minusta arvokkaampi kuin tuhat kehnoa sketsiä keikkabussista, niitä oikeita juttuja kun ei koskaan kuvata, eikä pidäkään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kaksi peukaloa sekä molemmat isovarpaat pystyyn käyttäjälle @ZayWest . En tiedä selitinkö vain huonosti, vai onko meillä Zayn kanssa joku telepaattinen yhteys, mutta hän pääsi suoraan asiani ytimeen. Minä kritisoin viestissäni juuri sitä, että pelaajien "kulissien takaa" on jätetty tekemättä, ja nyt hypätään suoraan vaimojen näkökulmaan. Olen muistaakseni kaksi vuotta täällä huudellut noista Sportin videoista, ja toivonut seuralta enemmänkin kulissien takaa-matskua. Tällä hetkellä oikeastaan ainoa aiheesta tehty pätkä oli yksi CHL-vierasreissu Ruotsiin, mutta sekin oli Sportin videot nähneenä hieman pettymys, sillä videossa ei edes puhuttu ollenkaan. Kuvattu vain sivusta, joka antaa "fanimaisen näkökulman" videoon. Vierestä saa katsoa, muttei pääse mukaan meininkeihin. Tämä on mielestäni se suurin nerokkuus Sportin "Kotkan matkassa"-videosarjalla. Aleksi Laakso kuvaa omasta näkökulmastaan videoita. Siinä on perus läpänheittoa seuran kesken, ja videoita katsellessa saa sellaisen kuvan kuin olisi yksi Sportin pelaajista mukana joukkueessa. Jiri Halttusen kuvaama mykkäfilmi ei antanut yhtä "sisäpiirin kuvaa".

Ja todellakaan minua ei haittaa että teinityttöjä kosiskellaan peleihin, ei pätkääkään. Mutta kritisoin vain sitä, että miksi tämä kosiskelu aloitettiin kuitenkin aika marginaalisesta osasta halliyleisöä. Mielestäni on todella tärkeää että JYP hoitaa "jokaiselle jotakin", mutta sitä ihmettelen että suurin osa porukasta, eli suht kiinnostuneet kausikorttilaiset on sivuutettu täysin. Kuten Zay asian jo totesi, perustukset on JYPillä tekemättä mutta kovaa vauhtia yritetään rakentaa taloon toista kerrosta.

Myönnän myös sen, että itseäni rassaa hieman JYPin viimevuotiset puheet somen parhaasta eurooppalaisesta lätkäjengistä. Tavoite on enemmän kuin kunnianhimoinen, sillä esimerkiksi mainitsemani Sport pesee mielestäni omalla tuotannollaan vielä JYPin sometiimit täysin. Muusta euroopasta edes puhumattakaan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Minä kun olen noilla pelimatkoilla ja myöhemmin keikkabussilla tullut seilanneeksi omiin tarpeisiin riittävästi, en näe mitään kiinnostavaa moisessa. Samaa se on ollut aina ja on jatkossakin, vertautuu tyypilliseen erätaukohaastiksien jargoniin. Tyhjinä kolisevat tynnyrit.
Olen minäkin joskus pelimatkoilla ollut, mutta hieman eri tasolla kuin JYP vetää. E/D/C-juniori-iässä, lajina joku muu kuin lätkä ja seurakin oli "nollabudjetilla" kulkeva oman pikkukylän seura. Ja kenties juuri tämän oman taustan takia kiinnostaakin niin pirusti seurata ammattilaisten pelireissuelämää.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Blogiteksti on askel oikeaan suuntaan. Se ei varmasti ole kaikille sopivaa tekstiä, mutta pitää muistaa, että kaikki lätkäfanit ei ole sinkkumiehiä. Perheelliselle ja naisväelle etenkin tuo voi olla varsin mielenkiintoista luettavaa.

Missään nimessähän tuo ei vielä riitä, vaan enempi pitää suoltaa tavaraa someen, jotta se näkyvyys saadaan oikeasti sille tasolle mistä ollaan henkseleitä kovasti paukuteltu reilun vuoden ajan. Pelireissuilta kuvatut jutut tosin vaativat persoonia. Jonkun Immosen Jarkon kuvaaminen tuskin palvelee ketään, kun Jarkko myhäilee vain hiljaisena kameran edessä. Ei siis riitä, että toimistolla on haluja vaan myös pelaajistolta tarvitaan tuossa iso panos. Väkisin tehtynä tulee vain kauheata paskaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@JYP#44 ja @ZayWest

Ymmärrän pointtinne priorisoinnista ja siitä, että haluaisitte nähdä toisenlaista sisältöä, mutta en ymmärrä silti sitä, että tuota käytetään negatiivisena argumenttina tätä blogia kohtaan. Onko tämän blogin tekeminen sitten jotenkin pois muun sisällön tuottamisesta? Meinaatteko että tämän blogin kirjoittaja on se henkilö, jonka olisi pitänyt käyttää aikansa pelireissujen videointiin?

Todennäkösesti tässä on vain kyse siitä, että jollain on tullut mieleen miten helposti tällaista sisältöä voitaisiin tuottaa ja sitten on löytynyt joku sitä tuottamaan. Rahaa tässä tuskin liikkuu pahemmin mihinkään suuntaan, eikä blogin tekemiseen vaadita mitään erityistä kalustoa.

On siis ymmärrettävää tuoda esille toiveitaan erilaisen sisällön tuottamisesta, mutta on varsin turhaa lähteä kritisoimaan tätä blogia siinä samalla.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@JYP#44 ja @ZayWest

Ymmärrän pointtinne priorisoinnista ja siitä, että haluaisitte nähdä toisenlaista sisältöä, mutta en ymmärrä silti sitä, että tuota käytetään negatiivisena argumenttina tätä blogia kohtaan. Onko tämän blogin tekeminen sitten jotenkin pois muun sisällön tuottamisesta? Meinaatteko että tämän blogin kirjoittaja on se henkilö, jonka olisi pitänyt käyttää aikansa pelireissujen videointiin?

Todennäkösesti tässä on vain kyse siitä, että jollain on tullut mieleen miten helposti tällaista sisältöä voitaisiin tuottaa ja sitten on löytynyt joku sitä tuottamaan. Rahaa tässä tuskin liikkuu pahemmin mihinkään suuntaan, eikä blogin tekemiseen vaadita mitään erityistä kalustoa.

On siis ymmärrettävää tuoda esille toiveitaan erilaisen sisällön tuottamisesta, mutta on varsin turhaa lähteä kritisoimaan tätä blogia siinä samalla.

Amen. Tuo blogi ei ole mistään pois ja on erinomainen askel oikeaan suuntaan. Itsekkin toivon enemmän juuri samantyyppistä matskua mitä Sport tuottaa. Toivottavasti kehitys JYPissä jatkuu, koska matskua tarvitaan ja halutaan lisää. Peukku kuitenkin ehdottomasti ylös mitä tulee tuohon blogiin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ymmärrän pointtinne priorisoinnista

Sitten olet ymmärtänyt oleellisen eikä muuta tarvitse säveltää. Blogi on aivan ok kunhan sisältöä alkaisi tulemaan myös pelaajien suunnalta faneille. Kaikki fanit eivät ole perheellisiä ja se on myös hyvä ymmärtää. JYP on itse naulannut somekurkoilutavoitteensa ja vähän oudoksun jos pelaajia ei kuvioon oteta mukaan kunnolla. Ensisijaisesti hallilla katsotaan peliä nimeltä jääkiekko ja usein suurinta kiinnostusta herättävät pelaajat.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Sinä et ilmeisesti sitten ymmärtänyt minun viestini pointtia, kun koit tarpeelliseksi kommentoida sitä tällä tavoin.

Ymmärsin kyllä ja tässä ei mitään joutavaa vääntöä tarvita. Minä en ole ollut blogia vastaan vaan priorisointia. Blogille löytyy lukijansa aivan kuten löytyisi katsojia myös pelaajien tuottamalle sisällölle.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
TheJYPtube - YouTube linkki vie youtubeen.

Varsinaisesti ei ole JYPin mediaa, mutta toki JYPiin liittyvää, eli linkin takana löytyy hyvä youtube-kanava jossa paljon koosteita aiemmilta vuosilta JYPin peleistä sun muista tapahtuneista JYPiin liittyvistä asioista. Tulee kunnon nostalgiapärinöitä joistakin noista ottelukoosteista.

Sanottakoon disclaimerina että kanava ei ole minun. :)
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
TheJYPtube - YouTube linkki vie youtubeen.

Varsinaisesti ei ole JYPin mediaa, mutta toki JYPiin liittyvää, eli linkin takana löytyy hyvä youtube-kanava jossa paljon koosteita aiemmilta vuosilta JYPin peleistä sun muista tapahtuneista JYPiin liittyvistä asioista. Tulee kunnon nostalgiapärinöitä joistakin noista ottelukoosteista.

Sanottakoon disclaimerina että kanava ei ole minun. :)

Arvostettavaa toimintaa ja hattua päästä tekijälle. Tuo 09-10 pätkissä esiintyvä mysteerinen #44 saa kyllä kovaksi.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Sen verran pientä sisäpiiristä saatua tietoa, että mobiilisofta on edelleen vakaasti tulossa ja on tällä hetkellä testauksessa. Laaja toiminnallisuus on tuottanut sekä teknisiä, että lakiteknisiä vaikeuksia, mutta hiljalleen homma alkaa olemaan paketissa.

Jos aiemmin softaa on yritetty puolitosissaan tehdä ja lupailla, niin nyt on ihan oikeasti tosi kysymyksessä. Asiat eivät vain aina mene ihan niin sujuvasti, kuin voisi toivoa.
Viivästyksiä aina voi tulla ja näin, mutta toivoisi että JYP jotain infoisi, milloin mahdollisesti tämä softa saadaan julki. Kerta alkuperäiseen tavoitteeseen ei ole taaskaan ehditty. Itselle vaan tulee taas mieleen, että noin viidennen kerran tämä haudataan vähin äänin johonkin pöytälaatikkoon, toivottavasti olen väärässä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viivästyksiä aina voi tulla ja näin, mutta toivoisi että JYP jotain infoisi, milloin mahdollisesti tämä softa saadaan julki. Kerta alkuperäiseen tavoitteeseen ei ole taaskaan ehditty. Itselle vaan tulee taas mieleen, että noin viidennen kerran tämä haudataan vähin äänin johonkin pöytälaatikkoon, toivottavasti olen väärässä.
Uskallan sanoa, että 99% varmuudella olet väärässä. Luotettavan lähteen kanssa olen asiasta puhunut ja vaikuttaa täysin selvältä, että tämä softa tulee ulos varsin pian.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Uskallan sanoa, että 99% varmuudella olet väärässä. Luotettavan lähteen kanssa olen asiasta puhunut ja vaikuttaa täysin selvältä, että tämä softa tulee ulos varsin pian.
Hyvä näin, toivoisi kuitenkin että JYP vaikka ilmoittaisi softan viivästymisestä omissa medioissaan.

Nyt tulee vähän sellainen välinpitämättömyys mieleen, mutta ehkä tämä on sitä kuuluisaa turhaa nillitystä.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uskallan sanoa, että 99% varmuudella olet väärässä. Luotettavan lähteen kanssa olen asiasta puhunut ja vaikuttaa täysin selvältä, että tämä softa tulee ulos varsin pian.

Tässä tullaan kahteen asiaan, jotka minua tässä Casessa närästää.
1. Kun ostat ohjelmistoja SaaS-palvelua yms. sovitaan niihin julkaisuajankohta/ toimitusajankohta. Tilaajaa laatii sopimukseen uhkasakon ja Toimittaja tähän sitoutuu (jos ja kun osaa hommansa). Epäilenpä että tätä kohtaa ei ole sopimuksessa.

Nyt puhuttiin ns ketterästä kehityksestä joka takaa sovelluksen nopean markkinoille tulon. Noh eipä toiminut. Eli kun ostat niin osta laadukkaalta toimijalta tai ainakin varmista uhkasakolla.

2. Kun tiedotat niin tiedota varmuudella se minkä tiedät=yllätät asiakkaasi/pidät lupauksen. Jos homma uhkaa mennä puihin pidä asiakkaasi tietoisena ja ennakoi + tiedota = saat anteeksi. Eli keskustele Toimittajan ja oman asiakaskuntasi kesken. Tämäkään ei toiminut...

Varsinkin jos historiasta löytyy huonosti onnistuneita projekteja ovat kohdat 1 ja 2 elinehto laadukkaalle toiminnalle.

Kyllä se sovellus kuitenkin sieltä lopulta tulee mutta tämä kertoo valitettavan paljon niin Tilaajasta kuin Toimittajasta.

Nämä ovat ihan abc juttuja joita Aku kavereineen nyt harjoittelee.

Nim. Siviilipuolella aiemmin cto hommissa ja nykyisin markkinoinnissa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä tullaan kahteen asiaan, jotka minua tässä Casessa närästää.
1. Kun ostat ohjelmistoja SaaS-palvelua yms. sovitaan niihin julkaisuajankohta/ toimitusajankohta. Tilaajaa laatii sopimukseen uhkasakon ja Toimittaja tähän sitoutuu (jos ja kun osaa hommansa). Epäilenpä että tätä kohtaa ei ole sopimuksessa.

Nyt puhuttiin ns ketterästä kehityksestä joka takaa sovelluksen nopean markkinoille tulon. Noh eipä toiminut. Eli kun ostat niin osta laadukkaalta toimijalta tai ainakin varmista uhkasakolla.

2. Kun tiedotat niin tiedota varmuudella se minkä tiedät=yllätät asiakkaasi/pidät lupauksen. Jos homma uhkaa mennä puihin pidä asiakkaasi tietoisena ja ennakoi + tiedota = saat anteeksi. Eli keskustele Toimittajan ja oman asiakaskuntasi kesken. Tämäkään ei toiminut...

Varsinkin jos historiasta löytyy huonosti onnistuneita projekteja ovat kohdat 1 ja 2 elinehto laadukkaalle toiminnalle.

Kyllä se sovellus kuitenkin sieltä lopulta tulee mutta tämä kertoo valitettavan paljon niin Tilaajasta kuin Toimittajasta.

Nämä ovat ihan abc juttuja joita Aku kavereineen nyt harjoittelee.

Nim. Siviilipuolella aiemmin cto hommissa ja nykyisin markkinoinnissa.
Tiedottaminen asiasta meni minunkin mielestäni täysin puihin. Vaikuttaa siltä, että tiedotuksella pyrittiin tuolloin nostamaan osakkeita sponsoreiden silmissä, koska muuten en näe noin varhaisessa tiedottamisessa mitään järkeä, jos ei oikeasti tiedetä varmuudella mitään.

Muuta muutoin tässä on käsittääkseni kyse hieman erilaisesta sopimuksesta. Yhteistyö asiakkaan ja toimittajan välillä voi olla monenlaista. Ei ole olemassakaan mitään yhtä tiettyä toimintatapaa, jonka mukaan toimittaisiin joka kerta ja joka olisi jokaisessa tilanteessa se oikea ratkaisu.

Eli tiedottamisen osalta ollaan samaa mieltä siitä, että metsään mentiin ja varsin lujaa mentiinkin. Muutoin ei olla samoilla linjoilla.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
1. Kun ostat ohjelmistoja SaaS-palvelua yms. sovitaan niihin julkaisuajankohta/ toimitusajankohta. Tilaajaa laatii sopimukseen uhkasakon ja Toimittaja tähän sitoutuu (jos ja kun osaa hommansa). Epäilenpä että tätä kohtaa ei ole sopimuksessa.
Tämä toimija ei nyt niin iso ole että uhkasakon uhalla lähtisi tätä toteuttamaan, jolloin varmasti on tultu vastaan hinnassa, joka varmasti JYPille sopii. Ja uskoisin että tämä menettely on molemmille win-win. Aika simppeliä pelailua.

Turha tästä nyt niin isoa haloota on tehdä, toki ilmoitusluontoinen asia voisi olla tuo myöhästyminen, mutta jos nyt muutenkin kaikki sovelluksen tarjoama sisältö on saatavissa muualta, niin en vain näe tässä ongelmaa. Ennemmin paremmin tehty kuin juosten kustu.

Ja kokemuksesta voin sanoa, että kaikenmaailman Liigan rajapinnat ovat ihan oma maailmansa, joka vaatii tässä byrokratian huomioimisen.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse jonkin verran myyntityötä tehneenä osaan sanoa vain sen verran, että lupaa mieluummin liian vähän kuin liian paljon.

Edit. Jää huono ja amatöörimäinen maku tämmöisestä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Eikös Radio Cityn liiga-startissa viime viikon keskiviikkona ollut tästä sovelluksesta asiaa? En muista tarkalleen mitä Aku siitä sanoi, mutta sovellus on kuulemma yhä tulossa ja testaukset ovat nyt käynnissä. Mitään tarkempaa en muista lupailiko jotain uutta päivää koska sovellus tulee. Kuunteliko joku muu samaa lähetystä?
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö tällaiset sovellukset ja äänestykset JYPin omilla sivuilla ole hieman turhia, jos hallilla toimii netti niin huonosti, että tarvii odottaa monta minuuttia että saa sivun auki..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös