Veini, Nättistopi ja Salonen lasketaan selkeiksi. Kemiläiseenkin liittyvää päätöstä monet pitävät virheenä (muistaakseni muun muassa
@Nelfor, korjaa jos olen väärässä), mutta mä en ole Kemmun kohdalla ihan niin ehdoton.
Seuraavia tapauksia
en nimitä virheiksi, mutta nostan tän esiin koska
@Nelfor puhui selkeästä trendistä; jokainen pohtikoon itse voiko tästä löytää sellaista. Mä ite sanoisin että ei, ei selkeää, mutta pienen trendin kyllä, ja siksi etenkin hyökkääjien (ja tunnetusti veskojen) osalta tilannetta on pidettävä silmällä.
Ketkä ovat ne junnuputkea kulkeneet hyökkääjät, jotka ovat Harri Pesosen jälkeen (kaudella 2010-2011) tehneet lopullisen liigaläpimurtonsa Jyväskylässä? No... sanotaan nyt Joonas Nättinen vaikkei reitti suora ollutkaan, Jerry tietysti ja Markus Nenonen voidaan laskea myös, koska oli jo viimeisestä JYP-keväästä alkaen helvetin hyvä ja uskon että pelaisi täällä vieläkin jos homma olisi kulkenut jo syksystä. Tänään mainita muita? Ei tuu mieleen. Kanninen kenties ensi kaudella.
Kolme nimeä siis (joista yksi ehti pelata yhteensä kuutisenkymmentä liigaottelua muualla ja debytoida jo NHL:ssäkin ennen kuin teki ensiesiintymisensä liiga-JYPissä eikä siksi käy verrokkina Ratiselle & Stråkalle), mutta johtuuko vähäiseltä kuulostava määrä seuran ysärilasten lahjattomuudesta hyökkääjän pelipaikalla? En sanoisi niin, sillä Pekka Jormakka, Topi Nättinen, Miika Roine, Oula Palve ja miksei Mikko Salmiokin pitävät siitä huolen.
Kuten kirjoitin, jokainen muodostakoon oman mielipiteensä, mutta mun mielestä pelaajapäätöksistä vastaavilla on tässä asiassa todistettavaa. Toki jos jollakulla on heittää dataa siitä ettei muualla pystytä yhtään parempaan, voin funtsia näkemystä uusiksi.
Kävin tämän jo Veini-ketjussa läpi. On mahdollisuuksia ja
mahdollisuuksia... on tapoja toimia ja
tapoja toimia.
Niinhän sitä saattaa selitellä, mutta todellisuudessa ei vain löytynyt munaa ja uskallusta antaa luottoa. Kohtuu koomista kun vasta hiljattain täällä oltiin paskat housussa siitä tuleeko nuori ja liukas KalPa — siis joukkue joka muistuttaa paljon Topi Nättistä — puolivälierävastustajaksi.
Toivottavasti tajuat ettei "kannatti vaihtaa maisemaa" aina suinkaan imartele sitä seuraa joka jäi uralla taakse...
Omalta kohdaltani voin todeta suhtautuvani seuran asioihin pääosin hyvin kylmänviileästi, koska nuoresta iästä viis vyöllä on jo satoja miesten pelejä eivätkä heikot syksyt hetkauta. En ole esimerkiksi koskaan vaatinut potkuja Virtaselle. Seurajohtoa olen kritisoinut seuran muovittamisesta hurrikaani-imagolla, mutten vaikkapa somen tasottomuudesta, liiallisesta veljeilystä rumpuryhmän kanssa tai fanituotteista siitä huolimatta että ymmärrän edellä mainittua kritiikkiä esittäneitä.
En ole kutsumassa kyseistä kaksikkoa mallioppilaiksi saati sitten ottamassa vastuuta pelaajilta pois, mutta ylivoimainen päävastuu on valmennuksella ja muilla pelaajapäätöksistä vastaavilla niin kauan kuin ei puhuta todellisista ongelmatapauksista, ja silloinkin heidän puoleltaan pystytään tekemään paljon asioiden eteen. Ihan mielenkiinnosta; kuinka luonnehtisit Topin tapausta?