Tuskin.
Yleisesti ottaen ei tässä Suomelan lähdöstä tarvitse housuun paskoa, sillä kärkiketjuihin JYPillä on ensi kaudellakin hyvät sentterit. Keljuahan se toki on jos HIFKin riveissä on vastassa, joten toivokaamme siirtymistä lätäkön toiselle puolelle, niin suahaan rahhoo.
Jos Lahenramilla jalka liikkuu säädyllisesti, niin top3-sentterit on kondiksessa. Jos ei, niin voidaan kyllä pätevää kolmossentteriä markkinoilta katsella, eikä sen tarvitse olla mikään ppg-mies.
Vahvistaa tarvinnee sen sijaan muita osa-alueita enemmän. Pahastuisi en esimerkiksi jostain jämptistä maalivahdista.
Juurikin näin ja en usko itse henkilökohtaisesti, että hetkeen meillä on näin kovia senttereitä mitä nyt. Eiköhän Immonen - Hytönen - X - Lahti sentterinelikko ole se ensi kauden sentteristö. Riippuen toki pystyykö edes Rambo uraansa jatkamaan, jos pystyy ihmettelen jos JYP ei sopimusta tarjoaisi. Lahden varaan en kuitenkaan laskisi mitään ja jos pelata pystyy lähtökohtaisesti hän on tuo neljäs sentteri.
Äxän paikalle JYP tuskin hakee ketään kallista vaan paikalle tullee joku nuori halpa kehittyvä pelaaja, joku kokeneempi mutta halvahko rotaatio mies tai ketään ei edes hankita vaa roolia annetaan esim Anton Stråkalle.
Itse olen Stråkaa seurannut jo pitkään, olen pitänyt erittäin potentiaalisena pelaajana, joskin kokoonsa nähden turhan arkana/pehmeänä joka tarvitsee kiekollisesti roolin. (juurikin sen takija kun ei käytä kokoaan) Nyt kuitenkin Stråka on vakuuttanut ainakin itseäni näissä muutamissa liigapeleissä mitä hän on pelannut. Käyttää kokoaan ja röyhii mitä fysiikka antaa myöten, mutta sen lisäksi pelissä on mukana Stråkamainen peliäly ja oveluus.
Itse henkilökohtaisesti näkisin mielelläni ensi kaudella Stråkan vakituisena liigapelaajana, jos homma jatkuu tällä nähdyllä tasolla. Eikä itseä haittaisi jos JYPin pelaavat sentterit olisivat Immonen - Hytönen - Stråka - Lahti.
Suomelan tasoista pelaajaa ei vaan järkevällä rahan käytöllä JYP pysty hankkimaan ja kuten todettua tämä kausi on erittäin poikkeuksellinen siinä suhteessa, että JYPillä on ns kolme liigan kärkiketjujen tasoista sentteriä. Itse käyttäisin siis resurssit muualle kuin keskelle.