Et sitten vaikeeta rastia pistänytkään. Olisin kyllä voinut muotoilla tuon veikee sanan vaikeeksi. Se mihin olen siis kiinnittänyt huomiota ja jäänyt moisia miettimään, että onko kyse veskatyypistä kontra puolustusformaatti vai ei, kun joissain lähitorjuntatilanteissa Laurikainen pyrkii olemaan peittävä, mutta muutoksiin eli reaktiotorjuntoihin sitten ei ole taipunut. Homma on mun silmiin kinkkinen, koska, kuten kirjoitin, se peruspaketti on ihan kohdillaan. Mistään varsinaisista imuroinneista en siis puhu, vaan tilanteista, joissa olisi ollut otettavissa, on ollut myöhässä.
Niinkuin sanoin, en ole mikään mv - ekspertti ja nämä huomioni eivät ole totuuden julistusta, mutta ne on saaneet mua pohtimaan sitä aspektia, että tarviiko JYP pelityylissään tämmöstä nopealiikkeistä reaktiotorjujaa, kun pakiston rakenne tuottaa näitä tilanteita, missä ollaan hups nokakkain veskarin kanssa, jolloin se reaktiotorjunta antaisi ajan niille kompuroille ehtiä hätiin, vai kuvittelenko mä vaan? Korostan edelleen, että minun silmään Laurikaisen työskentely muilta osin ollut ihan hyvää, oikeastaan nään hänessä paljon samaa, kuin Veinissä tyylillisesti. Tietenkään en tiedä millaisesta loukkaantumisesta hänellä oli kysymys ja voiko se mahdollisesti rajoittaa liikkuvuutta nopeissa reaktiotilanteissa, mutta en ole kauden nähtyjen pelien perusteella myöskään minään kovin sähäkkänä pitänyt muutenkaan.
Siksihän tästä jutustelua yritän herätellä, kun en ole varma, onko johtopäätelmäni pelkkää mutua tai näenkö yleensä sinne päinkään veskatyön lainalaisuuksia ja tyylejä ja sitten tuo tähän liittyvä pohdinta, millainen veskarityyppi toimii minkälaisen pelityylin kanssa, vai onko se ihan sama ja jokainen veskari on juuri niin hyvä kuin on, riippumatta joukkueen noudattamasta puolustamistavasta ja pelaaja materiaalista.
Toivottavasti saat jotakin kiinni tästä horinasta, sillä aihe on vaikea näin amatöörille, mutta kiinnostava.