JYPin fanituotemyynti

  • 178 395
  • 881

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan mielenkiinnosta, oliko niiden t-paitojen selkämyksissä muiden kuin Erkin nimeä? Minä uskon että tuollaisille "pelipaidoille" olisi oikeasti kysyntää jos niistäkin saisi valita oman suosikkinsa nimen ja numeron selkään. Ainakin itse junnuna omistin paljon ns jalispaitoja, joita aina pidettiin kun pelattiin sählyä tai futista. JYPiltä tuollaisia paitoja ei koskaan tullut kun olin lapsi. Jonkun JYPin t-paidan äiti joskus osti minulle joltain torilta, mutta olen aina varma että sekin oli piraattituote, eikä siitä mennyt euroakaan JYPin kassaan. Mutta minkäs teet kun torimyyjätkin tietävät paremmin mitä kansa haluaa.

Ei ollut kuin Perrinin nimellä ja numerolla varustettuja. Saatan muistaan omiani mutta sellainen hämärä muistikuva on että siinä olisi mainostettu jotain viimeistä/pientä erää tms. Tuollaisten tosiaan luulisi myyvän hyvin jos niitä vaan olisi saatavilla (ja niistä ihmiset tietäisi). Vielä kun olisi vastaavan tyylistä paitaa myös "sporttisempana", eli jostain peli-/treenipaitatyyppisemmästä materiaalista tehtynä niin avot. Voisi pitää myös liikkuessa jne päällä mukavasti.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kertoo vissiin jotain mainonnasta tai sen puutteesta että nyt mäkin kuulen vasta ekaa kertaa tuosta t-paitahommasta. JYPin somekaan ei oo pahemmin huudellut fanituotemyynnistä jne. Joskus viimesyksynä oli gameworn-myyntiä parissa kotipelissä ja siihen se jäikin. Näinhän sitä näkyvyyttä saadaan, eiku...

Tuo t-paitahomma ois kyllä hyvä muittenkin pelaajien kohdalla. Taatusti löytyisi ostajia.

Pitääpäs katsella vkon päästä että mahtaako rallikaupunkialueella olla mitään mainintaa edes JYPistä, muutakuin yhteistyökumppanien plakaatissa...
 

CtrlAltDel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Fanituotetarjooma on edelleen välttävä, vaikka parannusta on tapahtunut. Positiivista tilanteessa on se, että saavutettavaa on paljon.

Muinaisen koululaisten piirustuskilpailun tuloksena syntynyt Hurrikaani-logo vaatisi uudelleen luonnin. Se ei vaan ole hyvä, ja siitä kärsivät myös fanituotteet.

JYP:ssä on hoidettu monet asiat viimeisen päälle, mutta askel olisi otettavaksi fanituotemyynnin edistämiseksi. Jos tämä panostus tehtäisiin oikein, kassa kiittäisi. Pelkään, että muutostarpeesen herätään, mutta suoritus jää puolivillaiseksi. Nettisurffaamallakin voi tehdä tutkimusretken Pohjois-Amerikan eri palloilulajien joukkueiden fanituotteisiin. Nuo tuotteet ovat laadukkaita, enkä tarkoita tällä pelkän materiaalin laatua, vaan myös sitä, kuinka ne on muotoonsa asetettu. Tekstiilitoimittajatkin varmasti selviäisivät pienellä vaivalla, mutta kokonaisuuden päälle pitäisi katsoa asiantuntijan/osaajan, jotta tasonnosto fanituotteissa olisi ilmeinen ja kannattajakunnan ostokiiman nostattava.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enemmän voisi olla noita yksittäisien tuotteiden isompia mainoksia kun niitä tulee tarjolle ja alennuksia välillä tiettyihin tavaroihin tiettynä ajankohtana. Enemmän ehkä etuuksia myös kausikorttilaisille, voisi välillä olla jotain tarjolla "sisäänostohintaan", kunhan vaan saa enemmän sitä kulttuuria luotua että ostettaisiin noita fanitavaroita ja monesti ihmiset sitten ostaa muutakin kun pelkän sen yhden alehintaisen tuotteen.

Myös esimerkiksi tuon halvan seisomokausikortin myyntiviikolla olisi voinut johonkin päin kaupunkia pystyttää myyntikojun jossa vierailee pelaajia, annetaan nimmereita, voisi olla ehkä jotain kisailuja, myytäisiin niitä kausikortteja ja olisi joku yksinkertainen valikoima vaikka T-paitoja ja lippiksiä kaupan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Fanituotetarjooma on edelleen välttävä, vaikka parannusta on tapahtunut. Positiivista tilanteessa on se, että saavutettavaa on paljon.

Muinaisen koululaisten piirustuskilpailun tuloksena syntynyt Hurrikaani-logo vaatisi uudelleen luonnin. Se ei vaan ole hyvä, ja siitä kärsivät myös fanituotteet.
Ensimmäisestä kommentista samaa mieltä, toisesta eri mieltä. Kyllä, JYP on fanituotteiden osalta parantanut muutamassa vuodessa paljon mutta nyt taso on välttävä. Esimerkiksi mainittua HIFK:n fanituote valikoimassa ja näkyvyydessä JYP on valovuoden perässä. Kuitenkaan logossa ei lle vikaa vaan siinä miten sitä ollaan käytetty. Fanituotteiden osalta liian usein on ollut tuotteessa logl liian pienenä. Nyt toki siihen asiaan on tullut parannusta. Lisäksi fanituotteiden graafisessa suunnittelussa saisi olla lisää taiteellista vapautta. Olen tämän idean aikaisemminkin väläyttänyt mutta heitetään se uudestaan. Heijastinliivi jossa JYPin logo on koko selän kokoisena punaisena heijastavana huomiona autoilijoille. Olisi varmasti upean näköistä kun pimeänä syksyllä ja talvella punaisena hehkuvia isoja JYPin logoja heiluisi otteluiden jälkeen autoilijoiden (ja pyöräilijöiden) nenien edessä. Eikä sovi unohtaa sitä turvallisuus aspektia asiassa. Sattumoisin Jyväskylässä toimii yritys joka tekee heijastinliivejä joten mahdollisessa yhteistyössä olisi paikallisuuttakin mukana.

Jokatapauksessa enemmän valikoimaa, rohkeammin tuotteiden markkinointia erityisesti somessa koska se on halpaa mutta sesonkiaikana (joulua edeltävä nyt ainakin) myös katukuvassa ja mediassa niin suunta jatkuu nousevana. JYP jää saamatta ison kasan euroja fanituotemyynnissä tällä hetkellä. Siihen pitää saada edelleen roimasti parannusta ja siitä ihan vafmasti kiittäisi seuran rahakirstukin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jokatapauksessa enemmän valikoimaa, rohkeammin tuotteiden markkinointia erityisesti somessa koska se on halpaa mutta sesonkiaikana (joulua edeltävä nyt ainakin) myös katukuvassa ja mediassa niin suunta jatkuu nousevana. JYP jää saamatta ison kasan euroja fanituotemyynnissä tällä hetkellä. Siihen pitää saada edelleen roimasti parannusta ja siitä ihan vafmasti kiittäisi seuran rahakirstukin.

Eihän se loppujen lopuksi varmaan mitään rahallisesti lottovoitto vaikka myyntiä saisi lisää, mutta pienistä rahavirroistahan se isompi kokonaiskuva tulee ja sitten se että imagollinen voittohan olisi kuitenkin suuri kun näkyvyys nousee. Yhden hyvin tehdyn t-paidan, lippuksen, pipon, pyyhkeen ym.. voi nähdä tuhannet ihmiset kadulla ja nekin tuotteet jotka menee kotikäyttöön näkee kymmenet kaverit ym.. Itse toivonut monesti tänne boikamiespoksiin jotain hienoja JYP verhoja ja pöytäliinaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Itse toivonut monesti tänne boikamiespoksiin jotain hienoja JYP verhoja ja pöytäliinaa.
Omaa luovuutta voi myös käyttää, huonona puolena vaan on se että seura ei siitä mitään rahaa saa...

Aihetta sivuten, itse taas oon miettinyt että väsäisikö JYPin fanikaulahuivista jonkinsortin sisustuselementtiä. Jos sen sais jotenkin järkevästi saisi asetettua verhotankoon joka toimii semmoosilla liukuvilla klipsuilla (samantyyppisiä mitä esim suihkuverhoissa... tosin ei menisi kylpyhuonetiloihin)

t. toinen bachelor.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omaa luovuutta voi myös käyttää, huonona puolena vaan on se että seura ei siitä mitään rahaa saa...

Aihetta sivuten, itse taas oon miettinyt että väsäisikö JYPin fanikaulahuivista jonkinsortin sisustuselementtiä. Jos sen sais jotenkin järkevästi saisi asetettua verhotankoon joka toimii semmoosilla liukuvilla klipsuilla (samantyyppisiä mitä esim suihkuverhoissa... tosin ei menisi kylpyhuonetiloihin)

t. toinen bachelor.

No tuo suihkuverho olisi varmaan se kolmas juttu jota toivoisi :) toki tämmöisten tuotteiden kohdalla kysyntä ei välttämättä älytöntö, mutta tuon tokia ehkä pitäisi liigajoukkueilla olla enemmän yhteistyötä niin voisivat kimpassa saada erilaisia tuotteita tilattua isompi määrä joltain taholta ja hintaa alaspäin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä kun muutaman päivänä on tullut noita naapuriseuran KeuPa:n fanituotteista kuvia omalle seinälle niin pakko sanoa että siellä on melko komea tuo takki ja lippis ja ei varmaan kaikkia tuotteita vielä esitelty, mutta se pointti mulla oli että mestisseurakin osaa sentään esitellä noita fanitavaroita uusia mitä tulee FB sivullansa. Se nyt loppupeleissä aika "ilmainen" markkinointikeino eikä tarvitse välttämättä lähteä lehteen pistää ilmoitusta tai lähteä kävelykadulle esitteleen tuotteita, Kuitenkin tykkääjiä on melkein se 40 000, todennäköisesti paljon laajempi kattavuus noilla kun vaikka lehti-ilmoituksella. Toki osa voinut estää ettei omalle seinälle tule ilmoituksia, mutta silti valtava määrä.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Tuo t-paitahomma ois kyllä hyvä muittenkin pelaajien kohdalla. Taatusti löytyisi ostajia.

Näitä mustia t-paitoja oli muuten myynnissä keväällä 2009. Kyseessä siis musta tee, jossa edessä iso JYP-logo ja takana valkoisella nimi ja numero. Yksinkertaista ja tyylikästä. Minulla löytyy kaapista #15 Hytönen ja #42 Virtanen. Tuolloin kysyin niitä muistaakseni sähköpostitse toimistolta. Kokoja oli melko huonosti tarjolla.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pitääpäs katsella vkon päästä että mahtaako rallikaupunkialueella olla mitään mainintaa edes JYPistä, muutakuin yhteistyökumppanien plakaatissa...
Tätä lupasin, ja tämän teinkin.

JYPin teltan Pavilijongin alueella siis bongasin, ja ihan hyvät puitteet näin niinkuin ekaa vuotta ajatellen oli. Kankkusen ennätys-Valtra + Valtran teltta oli ihan vieressä, siellä tosin en käynyt.

JYPin teltassa taas oli.. No, siellä sai vissiin ensituntumat NHL16 - peliin med Xbox One, sitten pari pöytälätkää, oliko pari säkkituolia, ja "Kanada-malja" / sen biletysversio. On muuten vähän saanut nakkikattila juhlissa kyytiä kun JYPin mestaruusvuoden 2012 lätkä kulunut ihan vituiksi (myös kaikki TPS:n v. 2010 mestaruuden jälkeen -> sama homma). Niin ja Pandan lakujakin joku tarjosi.

Lahenrami ois ollut lauantaina jututettavana mutta nimimerkki on niin tälläkin palstalla kuin arkielämässä AIVAN LIIAN OSUVA. Vittu, 15min ennemmin menin kahville -> tuun paikalle 18:05 -> pelaajat jututettavana oliko n. klo 14-18. Perkele. Sanokaas nyt että pitääkö tässä nimimerkkiä alkaa vaihtamaan että aikataulussakin pysyisi?

Jos viimeisen kohdan vitutus jätetään pois, niin ihan tyytyväinen oon JYPin mainoskampanjaan Paviliongissa. Näin se homma pitää hoitaa arkenakin, eikä yhtenä ryypiskelyjuhlana ke-su.

Kapteeni Hidas kiittää ja kuittaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olikos muuten tuolla pisteellä myynissä tavaraa, kausikortteja tai jotain vai oli vain piste jossa tavattiin pelaajia? Sen verran ihmisiä varmaan tuolla kiertää että ainakin jotain uutuusfanitavaraa olisi ehkä myynissäkin voinut olla? Itse en keskustassa kierellyt niin en pisteellä käynyt, mutta ajattelin vaan ääneen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Olikos muuten tuolla pisteellä myynissä tavaraa, kausikortteja tai jotain vai oli vain piste jossa tavattiin pelaajia? Sen verran ihmisiä varmaan tuolla kiertää että ainakin jotain uutuusfanitavaraa olisi ehkä myynissäkin voinut olla? Itse en keskustassa kierellyt niin en pisteellä käynyt, mutta ajattelin vaan ääneen.
Ei ollut. Lakuja jaeltiin ja kausikorttimyyntiä mainostettiin ja siihen se jäikin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ollut. Lakuja jaeltiin ja kausikorttimyyntiä mainostettiin ja siihen se jäikin.

Jännä ettei ollut, kuitenkin joku olisi voinut ostaakin matkamuistona t-paitaa tai joku kännissä sen kausikortin. Kuitenkin rallien aikana paljon etäfanejakin paikalla. Eikä tuohon nyt olisi tarvinnut kun joku pieni mallisto uutuus T-paitaa, lippis ja ehkä joku muu tavara, ehkä ralleihin liittyvä erikoistavara, vaikka joku valtra traktori pienoismalli jossa JYPin logo ja suosituimpia pelipaitoja.

Kausikorttimyyntiäkin varmaan näissä voisi jotenkin hyödyntää, en sitten tiedä miten sen toteuttaa niin ettei vanhoja asiakkaita haittaisi, mutta jotain miettiä kuitenkin tai yhdistää joku tarjous uusille ja vanhoille kausikorttilaisille.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
No NYT toimistolla on herätty viimein. Tiedä sitten mitä kaikkea nuo kausikorttimarkkinat pitää sisällään, mutta kausikortin ostaneille ainakin Pelicans-otteluun sisääntullessa jaetaan JYP-kassit, joiden voisi olettaa sisältävän jotain fanikrääsää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No NYT toimistolla on herätty viimein. Tiedä sitten mitä kaikkea nuo kausikorttimarkkinat pitää sisällään, mutta kausikortin ostaneille ainakin Pelicans-otteluun sisääntullessa jaetaan JYP-kassit, joiden voisi olettaa sisältävän jotain fanikrääsää.

Ei kai tuossa olisi vaikea tehdä joku perinne kerätä sponsoreilta erilaisia pieniä lahjoituksia ja lahjakortteja myymälöihin. Kuitenkin sponsorina on kaikenmaailman Pandaa, Arla, Elosta, Fazer, HK, Portti, Mäkkäriä, Daim, Vaasan ym.. miltä kaikilta voisi jonkun pienen näytepussin tai uutuuskarkkipussin saada sinne JYP-kassiin. Siihen päälle muilta sponsoreilta pieniä lahjakortteja tai alennuskuponkeja, esitteitä, kuvastoja ja muuta. Toivotaan että näin on tehty. Näiden joukossa toki se kassi olisi toivottavasti näyttävällä JYP logolla tehty joka ei olisi perustylsällä mustalla taustalla ja pieni logo siihen :)

Kuitenkin tuo olisi hyvä paikka Sponsoreilla saada myyntiä edistettyä ja taas kausikorttilaiset saisivat vaikutelman että niistä välitetään kun saa ilmaiseksi kaikkea pientä krääsää vaikka rahallinen arvo ei olisi iso.

EDIT: eikä tosiaan nyt iso hinta olisi välttämättä ihan fanitavaraa pistää, joku kaulahuivi, tarrat, avaimenperä ym.. omakustannehinta ei välttämättä maailman isoin olisi.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No NYT toimistolla on herätty viimein. Tiedä sitten mitä kaikkea nuo kausikorttimarkkinat pitää sisällään, mutta kausikortin ostaneille ainakin Pelicans-otteluun sisääntullessa jaetaan JYP-kassit, joiden voisi olettaa sisältävän jotain fanikrääsää.
Niin... Pari vuotta sitten kausariomistajille annettiin sellainen (tyhjä) musta JYPin logolla varustettu kassi, jolla ei mitään tee. Olisikohan samanlainen nyt?
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Pitäisi jakaa ämpäreitä. Niitä jonotettaisiinkin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Eeeh, hieman halvan näköinen tuo paita...
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Olisivat nyt edes photoshopanneet valkoisen takin Pilelle. Nyt näyttää vähän siltä kuuluisalta mallilta että tein itse ja säästin. Noh pisteet siitä että on yritetty. Toivotaan että menee noinkin kaupaksi. Ettei sitten jatkossa hylätä näitä rajoitettu erä-paitoja ihan vain sillä verukkeella että eihän se Dr Philmankaan myynyt. Jos tuo ei myy, niin syy on luultavasti siinä että vähän hutasten tehty.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisivat nyt edes photoshopanneet valkoisen takin Pilelle. Nyt näyttää vähän siltä kuuluisalta mallilta että tein itse ja säästin. Noh pisteet siitä että on yritetty. Toivotaan että menee noinkin kaupaksi. Ettei sitten jatkossa hylätä näitä rajoitettu erä-paitoja ihan vain sillä verukkeella että eihän se Dr Philmankaan myynyt. Jos tuo ei myy, niin syy on luultavasti siinä että vähän hutasten tehty.

Samanlaisia ajatuksia. Tosin hyvin on tuokin tunnuttu ottavan vastaan, vaikka aika Paintin "leikkaa ja liitä"-osiolta toteutus vaikuttaakin. Itselläkin tosin menee hätäisestä toteutuksesta huolimatta ostoon.
Osansa tällä huolimattomuudella on myös varmasti aikataulussa. Näitä oli vähän "pakko" myydä heti tapahtuman jälkeen, koska joskus Liigan alkukierroksilla asia olisi jo helposti unohtunut.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Itse oisin tehnyt niin et selkämykseen Dr. Philman ja pelinro. Mutta, eteenpäin menoa tuokin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös