JYPin fanituotemyynti

  • 178 531
  • 881

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo no voihan tuo sängyssä ihan kivalta näyttä mutta semmoista kuvaa ei ole niin vaikea tietää miltä itse tuote näyttää. Aika paljon tuolla näytti olevan jossa kuvassa ei ole juuri tuote vaan se kuva joka lähetetty printtipaikkaan. vaatteet varsinkin semmoisia jotka aina paremmalta näyttää mallin päällä kun pelkkä kuvituskuva.
Samaa mieltä olen kyllä kanssasi. Myös lakanoiden designista.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Tulipahan käytyä myös hallin fanishopissa ensimmäistä kertaa muutamaan vuoteen. Pakko sanoa että täysin käsittämätöntä että sieltä ei löytynyt ollenkaan t-paitoja nimellä ja numerolla. On kuitenkin ihan kärkipään tuotteita, sama se mikä laji kyseessä. Muutenkin jäi sellainen fiilis että paljon vaan jotain ylijäämää jota kukaan ei osta. Miten se voi olla vuodesta toiseen niin vaikeaa? Tämä fanituotehomma siis.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tulipahan käytyä myös hallin fanishopissa ensimmäistä kertaa muutamaan vuoteen. Pakko sanoa että täysin käsittämätöntä että sieltä ei löytynyt ollenkaan t-paitoja nimellä ja numerolla. On kuitenkin ihan kärkipään tuotteita, sama se mikä laji kyseessä. Muutenkin jäi sellainen fiilis että paljon vaan jotain ylijäämää jota kukaan ei osta. Miten se voi olla vuodesta toiseen niin vaikeaa? Tämä fanituotehomma siis.
Tämänkin voi valitettavasti kiteyttää yhteen sanaan, mikä tuntuu moneen muuhunkin JYPiin liittyvään asiaan sopivan - puuhastelu. Enkä kyllä ihmettele tuota fiilistäsi. Jos tälläisen, joka on viime kautena katsonut useamman pelin paikanpäällä, on vaikea sanoa fanishopin sijaintia, niin en ihmettele vaikka se on pertti peruskatsojallekin hankalaa.

Jotenkin tuntuu siltä että organisaatiossa kaiken uudenlaisen kokeilu nähdään uhkana ennemmin kuin mahdollisuutena. "kyllä ne kaupan menee jos kerran ysärilläkin on mennyt"

Hyvänä esimerkkinä viimeajoilta. Yhteen tämänkauden Tampereen peliin jotkut onnekkaat lähtevät lättähatulla (toisinsanoen seuran sisältä jonkinverran väkeä ja mahdollisesti muutama muu onnekas katsoja jos vanhat merkit pitää paikkansa).

Tuokin reissu oli sellainen et se läväytettiin yksikaksi yllättäen ja pyytämättä julki - ja yhtä nopeasti sold out. Melkeinpä helpompaa on saada Tomorrowlandiin liput kuin tuolle reissulle. Ja ylipäänsä ihmettelen itse sitä et minkä vitun takia lättähatulla lähdetään nimenomaan Tampereelle :D Kuopioon kyseisellä laitoksella menemisen nyt vielä ymmärtää jonkinlaisella "historian siipien havinaa" - teemalla, mutta Tampereelle... en ummarra ihan sitä et sillä lähdetään uudenkarheelle Nokia Areenalle n. 70 hengen voimin, kun oisi mahdollista tehdä isompaakin junareissua nykyaikaisella kalustolla.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulipahan käytyä myös hallin fanishopissa ensimmäistä kertaa muutamaan vuoteen. Pakko sanoa että täysin käsittämätöntä että sieltä ei löytynyt ollenkaan t-paitoja nimellä ja numerolla. On kuitenkin ihan kärkipään tuotteita, sama se mikä laji kyseessä. Muutenkin jäi sellainen fiilis että paljon vaan jotain ylijäämää jota kukaan ei osta. Miten se voi olla vuodesta toiseen niin vaikeaa? Tämä fanituotehomma siis.
Noita t-paidoista Kirjoiteltiin jo viime kaudella. Vähän sen jälkeen fanishoppiin ilmestyi neljän (!) pelaajan paidat nimellä ja numerolla. Sitä en ymmärrä että jos näitä joka kausi kysellään, miksei niitä siellä aina ole. Tai jos ei ole ainakaan kaikkia (ymmärrän että toiset ei liiku yhtä hyvin kuin toiset), mutta voisiko olla vaikka niin että tilauksesta saisi kenen vaan t-paidan nimellä ja numerolla.

Itse ostin viime vuonna kahden pelaajan paidat.

Paljon muutakin olisi kiva ostaa, mutta en halua tätä tavaraa mikä ei edes näytä hyvälle. Ihan joku perus musta huppari jossa edessä ISO JYPin logo, se ois aika kiva.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvänä esimerkkinä viimeajoilta. Yhteen tämänkauden Tampereen peliin jotkut onnekkaat lähtevät lättähatulla (toisinsanoen seuran sisältä jonkinverran väkeä ja mahdollisesti muutama muu onnekas katsoja jos vanhat merkit pitää paikkansa).

Tuokin reissu oli sellainen et se läväytettiin yksikaksi yllättäen ja pyytämättä julki - ja yhtä nopeasti sold out. Melkeinpä helpompaa on saada Tomorrowlandiin liput kuin tuolle reissulle. Ja ylipäänsä ihmettelen itse sitä et minkä vitun takia lättähatulla lähdetään nimenomaan Tampereelle :D Kuopioon kyseisellä laitoksella menemisen nyt vielä ymmärtää jonkinlaisella "historian siipien havinaa" - teemalla, mutta Tampereelle... en ummarra ihan sitä et sillä lähdetään uudenkarheelle Nokia Areenalle n. 70 hengen voimin, kun oisi mahdollista tehdä isompaakin junareissua nykyaikaisella kalustolla.
Minä kuulin tuosta reissusta pari päivää ennen kun se julkaistiin. Mietittiin että lähdetäänkö, mutta tultiin siihen tulokseen että ei ole sen arvoista, matkustaminen lättähatulla.

Koko päivä menee reissuun ja suurin osa porukasta on semmosia ketä et tunne.

Lähdetään kuitenkin omatoimimatkalle, liput peliin ja kunnon junalla ees taas. Lähdetään myöhemmin ja ollaan aikasemmin perillä ja sama takaisin tullessa. Ja päästiin vielä halvemmalla koko reissu.

Tuosta olen samaa mieltä että tuon reissun olisi voinut tehdä isosti kunnon junalla, eikä lättähatulla.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kenenkäs kanssa JYP tekee virallisesti nuo lättähattureissut? Onko juna VR:n vai yksityisen omistama? Mietin asiaa siltä kantilta, että voisiko seura tehdä joskus Tampereen reissuilla yhteistyötä VR:n kanssa ja sovitella jotain junavuoroa nykyaikaisella kalustolla osana fanimatkaa. Lättähattu on hauska ja uniikki idea, siitä seuralle nousee molemmat peukalot kohti kattoa, mutta kolikon toisella puolella on se, että vain harvat mahtuvat kyytiin. Mitä jos joskus lähdettäisiin fanimatkalle nykyaikaisella kalustolla ja sillä ajatuksella, että kaikki halukkaat otetaan kyytiin?

Tämäntapainen ideahan ei taida olla edes millään tavalla uniikki. Eikös TPS:n ja Jokereiden fanit tehneet fanijunia jo viime vuosituhannen puolella? Eikö sama voisi toimia myös meillä? Nokia Areena ja lättähattu on hankala yhdistelmä, koska pieni juna ja jättisuuri halli. Mieluummin lättähatulla Kuopioon pienempään halliin ja Tampereen suuntaan sitten nykyaikaisella kalustolla. Taitaa VR:ltä loppua vaunut ennen kuin Nokia Areenalta liput. Puhumattakaan sitten noista historiallisista syistä, mitä Captain Slow yllä mainitsi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Minä kuulin tuosta reissusta pari päivää ennen kun se julkaistiin. Mietittiin että lähdetäänkö, mutta tultiin siihen tulokseen että ei ole sen arvoista, matkustaminen lättähatulla.

Koko päivä menee reissuun ja suurin osa porukasta on semmosia ketä et tunne.

Lähdetään kuitenkin omatoimimatkalle, liput peliin ja kunnon junalla ees taas. Lähdetään myöhemmin ja ollaan aikasemmin perillä ja sama takaisin tullessa. Ja päästiin vielä halvemmalla koko reissu.

Tuosta olen samaa mieltä että tuon reissun olisi voinut tehdä isosti kunnon junalla, eikä lättähatulla.
Kyllä tuota isompaa reissua junalla ehdotettiin toimistolle, jonkun mielestä oli vaan kivempaa mennä vanhalla lättähatulla hitaasti ja palellen Tampereelle.

Veikkaan että oikein markkinoituna, olisi saatu helposti kymmenen vaunua täyteen, mutta kun halutaan mennä helpoimman kautta, niin lopputulos on tämä.

Kuulin että muutamassa tunnissa lättähattu myytiin loppuun, ja tämä siis vain kausari asiakkaille, mutta jos junareissu olisi ollut kaikille avoin olisi tuloksena voinut olla kaikkien aikojen mega fanimatka, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tuota isompaa reissua junalla ehdotettiin toimistolle, jonkun mielestä oli vaan kivempaa mennä vanhalla lättähatulla hitaasti ja palellen Tampereelle.

Veikkaan että oikein markkinoituna, olisi saatu helposti kymmenen vaunua täyteen, mutta kun halutaan mennä helpoimman kautta, niin lopputulos on tämä.

Kuulin että muutamassa tunnissa lättähattu myytiin loppuun, ja tämä siis vain kausari asiakkaille, mutta jos junareissu olisi ollut kaikille avoin olisi tuloksena voinut olla kaikkien aikojen mega fanimatka, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.
Samoilla linjoilla ja tuntuisi, että joku nokkela toimistolla ehtisi vielä ottamaan koppia tästä. Ei tuo välttämättä yksittäisenä tempauksena niin kannattava rahallisesti ole, mutta toimisi kuin pelaajien saunailta ja toisi kannattajia yhteen. Sitä kautta ehkä enemmän myös kotihalliin. Lähtisin salettiin.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kenenkäs kanssa JYP tekee virallisesti nuo lättähattureissut? Onko juna VR:n vai yksityisen omistama? Mietin asiaa siltä kantilta, että voisiko seura tehdä joskus Tampereen reissuilla yhteistyötä VR:n kanssa ja sovitella jotain junavuoroa nykyaikaisella kalustolla osana fanimatkaa. Lättähattu on hauska ja uniikki idea, siitä seuralle nousee molemmat peukalot kohti kattoa, mutta kolikon toisella puolella on se, että vain harvat mahtuvat kyytiin. Mitä jos joskus lähdettäisiin fanimatkalle nykyaikaisella kalustolla ja sillä ajatuksella, että kaikki halukkaat otetaan kyytiin?

Tämäntapainen ideahan ei taida olla edes millään tavalla uniikki. Eikös TPS:n ja Jokereiden fanit tehneet fanijunia jo viime vuosituhannen puolella? Eikö sama voisi toimia myös meillä? Nokia Areena ja lättähattu on hankala yhdistelmä, koska pieni juna ja jättisuuri halli. Mieluummin lättähatulla Kuopioon pienempään halliin ja Tampereen suuntaan sitten nykyaikaisella kalustolla. Taitaa VR:ltä loppua vaunut ennen kuin Nokia Areenalta liput. Puhumattakaan sitten noista historiallisista syistä, mitä Captain Slow yllä mainitsi.
90-luvulla reissuja teki Jyppikin, mutta sitä en muista kenen järjestämiä ne oli. Eräänkin kerran olin mukana kun mentiin junalla Turkuun ja ainakin yhden reissun muistan kun joukkue tuli samalla junalla takaisin ja pyörivät siellä fanien keskellä vaunusta toiseen. Oi aikoja!
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kuten olen sanonut, itse en ole enää fanitoiminnassa hallinnollisesti mukana, mutta sen kommentoin että mahdollista olisi VRn koko junan/yksittäisten vaunujen vuokraus. HS tätä uudelle Nokia Areenalle suunnitteli, mutta sitten tuli koronaa yms jälleen. Sitä en tiedä onko nyt uudestaan megamatkaa junalla mietitty, mielestäni syytä olisi.

JYP aivan varmasti pystyisi myös itse tuon megamatkan toteuttamaan ja vaunujen tai jopa koko junan varauksen jos se onnistuisi myös Hurrikaanisydämeltä. Kumpi tahansa saisi tuosta nyt ottaa koppia, kun koronarajoituksia yms ei enää ole.

Tuo lättähattu lähinnä huvittaa omassa farssimaisuudessaan, Kuopioon sen vielä tavallaan ymmärrän.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tämäntapainen ideahan ei taida olla edes millään tavalla uniikki. Eikös TPS:n ja Jokereiden fanit tehneet fanijunia jo viime vuosituhannen puolella? Eikö sama voisi toimia myös meillä?
Kopioidut ideathan on parhaita... krhmn. Ei todellakaan uniikki, mutta mitä hävittävää tuossa oisi? TPS/Jokerit, KooKoo-SaiPa. Olikohan muita lähitulevaisuudesta.

Isolla fanijoukolla saisi näkyvyyttä, edes hetken verran, SaiPakin sai oman 15-sekuntisensa julkisuudesta tuossa muutama vuosi takaperin kun Kouvolaan matkasi reilu 700 kannattajaa junalla. Ja mitä sillä näkyvyydellä saa - positiivista fiilistä ja mahdollisesti uusia (nuoria) henkilöitä kiinnostumaan JYPistä ja parhaimmillaan jopa tulevaisuuden kausariasiakkaita. Tietty jos moinen ei kiinnosta ja halutaan pysyä nurkkakunnissa vuosikymmenestä toiseen, niin sitten ymmärrän nykyisen taktiikan oikein mainiosti. Näin kärjistettynä.


Itse ostin viime vuonna kahden pelaajan paidat.

Paljon muutakin olisi kiva ostaa, mutta en halua tätä tavaraa mikä ei edes näytä hyvälle. Ihan joku perus musta huppari jossa edessä ISO JYPin logo, se ois aika kiva.
Åbolaisen #32 taitaa nytkin olla päällä, voisihan toki tuo logo olla isompi mutta ei se logo rinnassa vaan nimi selässä, eikun miten se meni?

Ylipäänsä kun tämä aihe tuli puheeksi niin olen ihmetellyt et miksei jonkinsortin kollaboraatiota ole innostuttu tekemään minkään varustevalmistajan kanssa. Esim. Bauer x JYP. Varmasti laadukkaalle tuotteelle (päähineet, hupparit, tuulitakki, you name it) oisi ostajia jossa oisi niin valmistajan, kuin JYPin logo sopivankokoisena.

(toki näissäkin on oltava tarkkana, veikkaan et eilisen pelin jälkeen saattoi muutama reklamaatio lähteä kera parin painokelvottoman sanasen mailavalmistajien suuntaan kun 4 vai 5x hajosi JYPin pelaajalta maila kesken pelin)
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
90-luvulla reissuja teki Jyppikin, mutta sitä en muista kenen järjestämiä ne oli. Eräänkin kerran olin mukana kun mentiin junalla Turkuun ja ainakin yhden reissun muistan kun joukkue tuli samalla junalla takaisin ja pyörivät siellä fanien keskellä vaunusta toiseen. Oi aikoja!
En tiedä oliko Matkapojat lätkäjunia järkkäämässä. Ainakin faniristeilyjen päällä olivat yhteistyössä Töysän linjojen kanssa. Lätkäjunaa on järjestetty Artukaisiin joo ja oliko viimeisin Ilmalaan. Legendatarinoita noista tosiaan pyörii. Viimeisin isompi invaasio junalla Liigassa taisi olla Kouvolaan Kaakon derbyyn, kun Lappeenrannasta matkasi noin 600 keltamustaa.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässähän olisi mahdollista Jyp-toimiston reagoida tyyliin: suuren kysynnän vuoksi olemme keskustelleet alustavan varauksen VR:n kanssa. Järjestämme junareissun Tappara otteluun jos lähtijöitä on x kpl.

Kyllä vaunuja saa junaan aina lisää, vetokyky ei veturista lopu jypin fanien vuoksi.

Kyse on lähinnä siitä halutaanko fanien (järkeviin) palautteisiin reagoida. Tai jos homma ei onnistuisi, tiedotettaisiin että ei saatu vaunua näin lyhyellä reagoinilla. Veikkaan että useammalle yritittäminenkin riittäisi.

Joskus olisi kiva nähdä jypin myynnin ja markkinoinnin vuosikello. Sitten heräsin...
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Kannattajat ottivat lusikan kauniiseen omaan käteen. Ohessa sapluuna millä ns. Lätkäjuna toteutetaan reilun 20 vuoden tauon jälkeen! Myös Rumpuryhmälle lähti infoa tästä. Eli kaikki fanitytöt ja -pojat mukaan. Pyrin junassa tekemään karkean laskennan kannattajien määrästä, niin saadaan hieman dataa jatkoa ajatellen, minkä verran tämmöinen jo omatoimihengessä kiinnostaa, saatika seuran järjestämänä. Ottelu on siis 3.12. Tappara-JYP klo 17. Ja ketjuhan väärä mutta olkoon täälläkin kun aihe kävi kuumana.
 

Liitteet

  • 20221106_104234.jpg
    20221106_104234.jpg
    139,3 KB · kertaa luettu: 169

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
JYP lanseerannut taas suklaa joulukalenterin. Ihmetellä täytyy, miksi tässäkin pitää käyttää ulkomaan tuotteita, vaikka Jyväskylässäkin olisi niin kalenteri kuin suklaa osaamista. En osta, ihan jo periaatteesta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP lanseerannut taas suklaa joulukalenterin. Ihmetellä täytyy, miksi tässäkin pitää käyttää ulkomaan tuotteita, vaikka Jyväskylässäkin olisi niin kalenteri kuin suklaa osaamista. En osta, ihan jo periaatteesta.

Joo ja ei ole edes saatu tuoteselostetta tuohon. Varmasti laadukasta belgialaista suklaata.. Vertaa vaikka ilveksen fazerin kalenteriin jonka varmaan joku allergioita omaavakin uskaltaisi ostaa.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP lanseerannut taas suklaa joulukalenterin. Ihmetellä täytyy, miksi tässäkin pitää käyttää ulkomaan tuotteita, vaikka Jyväskylässäkin olisi niin kalenteri kuin suklaa osaamista. En osta, ihan jo periaatteesta.
Eipä taas yllättänyt. Puuhastelua, puuhastelua.. Kyllä siellä toimistolla voitaisiin jo herätä tähän päivään.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Onko muuten tietoa kuka JYPillä vastaa fanituotteista?
Tiina Joutsen, joka osaa suututtaa kannattajia kuin kannattajia epäasiallisella käytöksellään. Ollut tuossa positiossa jo useamman vuoden.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde

Tämän uutisen perusteella kyse taitaa olla suojatyöpaikasta. Vuosia vapaaehtoisena ja sitten seura lopulta ottaa palkolliseksi. Minkähänlaisia myyntilukuja JYPin fanituotteilla on? Äkkiseltään tuntuisi että tuossa olisi ihan älyttömästi varaa parantaa ja saada sitä lisämyyntiä.

Markkinointi muuttunut paremmaksi mutta itse tuotteissa on vuosi toisensa jälkeen ihan selkeitä aukkoja. Aika synkältä tuntuu aina vierailla automarkettien JYP-osastolla ja viimeinen niitti oli kyllä tuo Ilves-pelin pyörähdys hallin fanishoppiin. Kerrankin oli sellainen rahankulutusfiilis, mutta loppujen lopulta en löytänyt mieleistä peli- enkä t-paitaa tai mitään muutakaan ostettavaa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vähän jäitä hattuun nyt yhden henkilön ristiinnaulitsemisen sijasta. Minulla ei ole Tiinasta mitään huonoa sanottavaa, aina on ollut hyvää palvelua kun on pitänyt ostaa lippuja tai fanituotteita. Minä olen ollut siinä käsityksessä että hän on pitänyt seuran kioskeja ja muita palveluita pystyssä ensin talkoolaisena, sitten osa-aikaisena ja vasta viime vuosina täysipäiväisenä (ja niihin viime vuosiin liittyy JYPin toistuvat korona-ajan palkanleikkaukset yms). Hassua lukea kommentteja suojatyöpaikasta, kun en menisi edes takuuseen siitä, onko kyseessä varsinaisesti edes työpaikka.

Enemmänkin oma syyttävä sormeni osoittaa tässäkin kohti seuraa. Sen verran mitä minä olen rivien välistä onnistunut lukemaan, niin JYPillä (ja monilla muillakin jääkiekkojoukkueilla ja suurten palloilupelien seuroilla) pelaajiin upotetaan järkyttäviä summia rahaa, mutta samaan aikaan kaukalon ulkopuolella saman organisaation työntekijät tekevät yhtä tärkeää työtä lähestulkoon merkkaripalkalla. Ai niin, pääsee seuraamaan joukkueen toimintaa läheltä, sillä kun ei vaan asuntolainoja lyhennellä.

Kun ei malta maksaa mitään, harvemmin saa myöskään mitään. Eiköhän se ole tämänkin ongelman perimmäinen syy. Johonkin severilahtisiin hakataan kuusinumeroisia summia vuodessa, mutta kun pitäisi saada omia fanituotteita vedettyä uudelle levelille, niin sitten sitä rahaa ei enää olekaan. JYPin kokoisen joukkueen fanituotemyynnissä olisi helpostikin töitä useammalle henkilölle, mutta jos kokonaisuus on yhden henkilön takan, en ihmettele että mitään ei tapahdu. Työtähän tuossa on ihan helvetisti, kun pitää suunnitella tuotteet, tilata ne, huolehtia varastointi, hoitaa esillepano verkkokaupassa/hallilla, hoitaa myynti ja markkinointi sekä osata tilanteen tullen vastata kysymyksiin - vieläpä mahdollisimman nopeasti. Puhumattakaan siitä, että toimintaa pitäisi jatkuvasti kehittää lisää kaiken tämän ohessa.

Tämä on yksi asia mitä en jääkiekkojoukkueen pyörittämisessä ole koskaan ymmärtänyt. Joukkueen pelaajistoon ja valmennukseen tehtävät panostukset ymmärretään, mutta monesti kun pitäisi puhua niistä seuran kaikista näkymättömimmistä duunareista, joiden nimet eivät löydy teksti-tv:stä, niin nämä eivät kiinnosta ketään - vaikka näiden rooli on avainasemassa seuran taloudellisen tilanteen suhteen.

Tässä kun huhu- ja utopiaketjuissa kuolataan jos jonkinlaisen pelaajavahvituksen perään, niin minä toivoisin JYPiltä vahvistusta koodinimellä "valtterilindholm". Kaveri ei välttämättä paina byyrejä kaukalossa, mutta voi olla siitäkin huolimatta erittäin merkittävässä roolissa sen suhteen, miltä seuran tulevaisuus näyttää.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Hassua lukea kommentteja suojatyöpaikasta, kun en menisi edes takuuseen siitä, onko kyseessä varsinaisesti edes työpaikka.
Tämä kertoo jo kaiken olennaisen JYPin fanituotemyynnistä. Potentiaalia olisi tehdä rahaa, mutta siihen ei haluta panostaa. Kaikki kunnioitus Tiina Joutsenta kohtaan, mutta itse ajattelen että jos fanituotteilla halutaan tehdä oikeaa liiketoimintaa niin ehkä yksi vapaaehtoinen ei ole ratkaisu siinä tapauksessa. Ilmeisesti seura kuitenkin tällä hetkellä näkee fanituotteiden tilanteen riittäväksi. Itse liikun aika paljon erilaisissa ympyröissä Jyväskylässä ja pakko sanoa että valitettavasti useammin kotikaupungin joukkueen seuran tuotteiden sijaan ihmisillä näkee joidenkin Seattle Krakenien ja Tampa Bay Lightningin kaltaisten muoviseurojen tuotteita päällä. Mikä on kieltämättä vähän valitettavaa. Hemmetin mielenkiintoista olisi tietää minkä laajuista bisnestä fanituotemyynti JYPille tällä hetkellä on.

JYPin kokoisen joukkueen fanituotemyynnissä olisi helpostikin töitä useammalle henkilölle, mutta jos kokonaisuus on yhden henkilön takan, en ihmettele että mitään ei tapahdu. Työtähän tuossa on ihan helvetisti, kun pitää suunnitella tuotteet, tilata ne, huolehtia varastointi, hoitaa esillepano verkkokaupassa/hallilla, hoitaa myynti ja markkinointi sekä osata tilanteen tullen vastata kysymyksiin - vieläpä mahdollisimman nopeasti. Puhumattakaan siitä, että toimintaa pitäisi jatkuvasti kehittää lisää kaiken tämän ohessa.

Olen itse tässä ketjussa joskus sanonut että fanituotepuoli tarvitsisi tiimin. Luettelemasi toimenkuvat sisältävät käytännössä 3-4 henkilön työt. Suunnittelu olisi se pari henkilöä, verkkokauppa melkeimpä jo yhden ihmisen homma, tähän voisi ympätä tuon pelien aikaisen myynnin ja fyysisen fanishopin päälle. Markkinointi ja kehitys olisi yhden ihmisen homma. Olisihan tuo melkoinen panostus tuollaisenaan, ja ihan niin paljoa ei tarvitsisi laittaa, mutta uskon silti vakaasti että fanituotteisiin panostaminen olisi tavallaan helpoin tapa tehdä ylimääräistä rahaa.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän jäitä hattuun nyt yhden henkilön ristiinnaulitsemisen sijasta. Minulla ei ole Tiinasta mitään huonoa sanottavaa, aina on ollut hyvää palvelua kun on pitänyt ostaa lippuja tai fanituotteita. Minä olen ollut siinä käsityksessä että hän on pitänyt seuran kioskeja ja muita palveluita pystyssä ensin talkoolaisena, sitten osa-aikaisena ja vasta viime vuosina täysipäiväisenä (ja niihin viime vuosiin liittyy JYPin toistuvat korona-ajan palkanleikkaukset yms). Hassua lukea kommentteja suojatyöpaikasta, kun en menisi edes takuuseen siitä, onko kyseessä varsinaisesti edes työpaikka.
Minä olen ihan samaa mieltä Tiinasta. Aina olen saanut hoidettua asiani hänen kanssa, koskee sitten kausaria, game wornia tai ihan mitä tahansa muuta asiaa. Esimerkkinä, kyselin harjoituspelien paitoja, koska en päässyt hallille niitä ajoissa ostamaan (työt haittaa välillä harrastuksia), Tiina kertoi että ei voi ottaa varauksia niistä, mutta pelin aikana laittoi minulle viestiä että mitkä paidat ne oli mitä halusin. Ne paidat oli kuitenkin jo menny.
Jotenkin tuntuu että Tiina on ollut ainoa joka hoitaa asian kuntoon ja vie palautetta eteenpäin. Toimistolle jos laitat sähköpostia, niin kukaan ei vastaa. Hyvä jos vastaavat puhelimeen.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
@Valajas Kyllä, samaa mieltä viestistäsi kokonaisuudessaan.

Oli pakko nostaa tämä Kauppalehden juttu tähän yhteyteen tähän ketjuun. Metsäkonevalmistaja Ponsse on yksi Suomen ja miksei koko maailmankin edelläkävijöitä "fanikrääsän" kauppaamisessa. Jo vuosikymmeniä sitten (joskus 1980-luvulla) Ponsse alkoi tehdä logoillaan erilaista mainostavaraa, kun Einari Vidgren huomasi miten monessa taloudessa päädyttiin Ponssen metsäkoneeseen, kun aiemmin oli jo jaettu isännille Ponssen lippiksiä ja emännille Ponssen huiveja.

Meininki on vain kasvanut vuosien myötä ja nykyään Ponsse jopa myy tätä tavaraa ihmisille, eli homma ei perustu pelkkiin mainoslahjoihin. Ponssen tuotteet ovat hienoja, laadukkaita ja palvelu pelaa. Jos teillä on joskus mahdollisuus osallistua johonkin isompaan messutapahtumaan jossa Ponsse on mukana (esim Finnmetko Jämsässä), niin käykääpä joskus katsomassa sieltä mallia tuotteiden houkuttelevalle asettelulle. Noilla messuilla Ponssen merkkaria myydään kymppitonneilla.

Joku tämän suuntainen ratkaisu on se mihin JYPin (ja kaikkien muidenkin Liiga-seurojen) tulisi pyrkiä. Kun uskaltaa panostaa, niin yleensä myös saa parempia tuloksia. Lisäksi on karu fakta, että urheiluseuroilla on keskivertoa monin verroin helpompi lähtökohta tämäntapaisen tavaran myymiselle. On aika helppoa myydä tuotteita, kun sosiaalisissa medioissa on yli 50k seuraajaa, ihmiset oikeasti fanittavat seuraa ja logoa sekä sama porukka haluaa myös pukeutua oman jengin väreihin. Näihin tekijöihinhän Ponssellakin merkkarin myynti perustuu, joskaan en usko että metsäkonebrändiä voi rakastaa yhtä lujaa kuin urheiluseuraa.


 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Enemmänkin oma syyttävä sormeni osoittaa tässäkin kohti seuraa.
Olet oikeassa, ettei se Tiinan vika ole, että on suojatyöpaikassa sekä saa siinä jatkaa vaikka osaaminen ei riitä. Tämä on täysin seura vika, ei se silti Tiinan työpanoksesta parempaa tee.

Seuraa rakastaa varmasti ja halu auttaa on oikea. Se ei vaan aina, tai edes useimmiten riitä.

Itsellä ei myöskään ole valitettavaa henkilökohtaisesti asioinnista Tiinan kanssa, mutta monella on ja olen lisäksi itse todistanut erittäin epäasiallista käytöstä Tiinalta erästä toista asiakasta kohtaan.

Mutta tuo nyt ei ollut pointti, vaan Tiinan ammattitaidottomuus muuten hoitaa kyseistä positiota menestykkäästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös