Suomi-Salama
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Nyt se sitten on varmistettu Wallinheimon Sinkun suulla. Nikkilällä polvi tohjona ja on pitkään poissa. Korvaaja kuulemma löytyy "ihan lähiseuduilta". Näin Sinkku siis jutteli Kirin pelissä.
Takapassi kirjoitti:Edellisellä pelatulla NHL-kaudella Brodeur torjui 11 nollapeliä 75 ottelussa, luonnollisesti sinun logiikkasi mukaan ihan paskoja vastustajia vastaan. Loput muutama peli jaettiin Scott Clemenssenin ja Corey Schwabin kesken, molemmat torjuivat yhtälailla kovilla tilastoilla niissä peleissä, ja kas kummaa, sama joukkue siellä pelasi heidänkin edessään. Merkittävää on että Schwab pelasi koko kauden aikana vain 3 peliä, ei siis kovia farmipelejä ja säilytti silti tasonsa kun piti tulla pelaamaan. Clemmensenin huikea rutiini on kerätty 22 farmipelin myötä. Edelleen piti tasonsa läpi kauden vaikkei pelannutkaan säännöllisesti. Suhteessahan Nikkilällä oli viime kaudella enemmän pelejä kuin em. NJ:n varaveskareilla. Miksi siis Nikkilän taso heitteli?
Takapassi kirjoitti:Se tässä on tapaus JYPiin erotuksena että noiden kakkosveskareiden tuntumaa ja itseluottamusta ei tarvinnut hakea kirveen ja lihanuijan avulla esiin, molemmat olivat valmiina kehiin heti kun mahdollisuus tarjottiin ja ovat tilastojen mukaan osoittautuneet luottamuksen arvoisiksi.
Tilastot tuolta:
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/leagues/seasons/teams/0000512004.html
Suomi-Salama kirjoitti:Nyt se sitten on varmistettu Wallinheimon Sinkun suulla. Nikkilällä polvi tohjona ja on pitkään poissa. Korvaaja kuulemma löytyy "ihan lähiseuduilta". Näin Sinkku siis jutteli Kirin pelissä.
DrAvalanche kirjoitti:Vielä tarkemmin ottaen Wallinheimo taisi sanoa suunnilleen näin: "Nikkilän Tommi on varmaan aika pitkään pois, mutta kyllä tältä seudulta pitäisi löytyä hyviä maalivahteja... Kyllä minäkin olen varmaan ihan hyvässä kunnossa *virnistys*."
Henkilökohtaisesti toivon, että veskarikaksikko olisi Wallinheimo - Ahlqvist. Ykkönen, joka saa pelata niin paljon kuin haluaa, ja sisäänajettava tuleva huippu. Tämähän olisi itse asiassa ihanteellinen tilanne.
Lainaus:
DrAvalanche kirjoitti:
Vielä tarkemmin ottaen Wallinheimo taisi sanoa suunnilleen näin: "Nikkilän Tommi on varmaan aika pitkään pois, mutta kyllä tältä seudulta pitäisi löytyä hyviä maalivahteja... Kyllä minäkin olen varmaan ihan hyvässä kunnossa *virnistys*."
Henkilökohtaisesti toivon, että veskarikaksikko olisi Wallinheimo - Ahlqvist. Ykkönen, joka saa pelata niin paljon kuin haluaa, ja sisäänajettava tuleva huippu. Tämähän olisi itse asiassa ihanteellinen tilanne.
kummitus kirjoitti:
Tätähän on vielä pakko ihmetellä. Eli sisäänajettava huippu ei pelaisi peliäkään?!? Onko sisäänajo luukunaukomista? Vai oletatko että S.W. ei haluaisi jostain syystä pelatakaan kaikkia pelejä? Olen ennenkin törmännyt tähän väittämään tässä keskustelussa, missäköhän joukkueessa (jossa mv ei ole itse pelaajavalmentaja) maalivahti saa päättää itse peluutuksestaan?!?
Littune kirjoitti:Kummitus, luulen että ymmärrät kyllä pointin, mitä muutama kirjoittaja on ajanut, mutta haluat vain välttämättä olla eri mieltä.
Littune kirjoitti:Kukaan ei ole sanonut että Wallinheimon olisi saatava pelata kaikki pelit.
Littune kirjoitti:Faktaa on tällä hetkellä se, että Nikkilä on pitkään sivussa ja JYPillä on sopimuksen alla Wallinheimo ja lupaava Ahlqvist. Minä ja ilmeisesti muutama muukin on sitä mieltä, että tämä tilanne on hyvä sekä seuralle että maalivahdeille. Wallinheimo on ennakkokaavailuissa melko selvä ykkösmaalivahti, ja Ahlqvist pääsee pelaamaan silloin tällöin ilman paineita. S.W. saa toivottavasti tällöin lisää tasaisuutta otteisiinsa ja Ahlqvist taas pelikokemusta kovista peleistä, mikä on korvaamatonta tulevia kausia ajatellen.
Jos Ahlqvist esittäisi karilehtosmaisia otteita, niin sitten pelatkoon vaikka jokaisen ottelun. Mutta lähtökohta on, että Wallinheimo on selvä ykkösmaalivahti. Harvassa nimittäin ovat ne maalivahdit, jotka suoraan junnusarjasta kykenevät pelaamaan jatkuvasti hyviä otteluita liigassa. Joukkueen kannalta on myös hyvä, että maalivahtitilanne on selkeä, koska viime kaudella se ei sitä ollut missään vaiheessa, ja tämä saattoi olla osasyy maalivahdeilla välillä esiintyneeseen epätasaisuuteen.
kummitus kirjoitti:Vai oletatko että S.W. ei haluaisi jostain syystä pelatakaan kaikkia pelejä? Olen ennenkin törmännyt tähän väittämään tässä keskustelussa, missäköhän joukkueessa (jossa mv ei ole itse pelaajavalmentaja) maalivahti saa päättää itse peluutuksestaan?!?
kummitus kirjoitti:Eli sisäänajettava huippu ei pelaisi peliäkään?!? Onko sisäänajo luukunaukomista?
Niin. Ymmärrän. Ilmaisit asiasi ensin hyvin eritavoin, sitä tuppaa helposti syntymään väärinkäsityksiä (ainakin minun päässäni), kun tulkitsen lukemaani niin kuin se on kirjoitettu.DrAvalanche kirjoitti:Oletan vain, että yleensä peluutuksista päättää valmennusjohto niin, että kuuntelevat myös maalivahtien mielipiteitä. Luulisi että Wallinheimo silloin tällöin itsekin haluaa itselleen lepovuoron, tai valmennus katsoo että hänelle on syytä sellainen antaa. Silloin pelaa kakkosveskari. Kuinka monta peliä kakkoselle runkosarjan aikana tällä tavalla tulisi, on sitten arvailujen varassa.
kummitus kirjoitti:Eli sisäänajettava huippu ei pelaisi peliäkään?!? Onko sisäänajo luukunaukomista?
DrAvalanche kirjoitti:No muunmuassa sitä. Kyllä luulisin, että Ahlqvistin pitää saada yhden kauden ajan hakea oppia ja totutella liigatasolle ennen kuin annetaan ykkösen tai tasaveroisen veskarin vastuu. Olisi aika mielenkiintoista potkaista junnu suoraan kentälle ja sanoa, että meidän joukkueen menestys on nyt aika suurelta osin sinusta kiinni, mutta älä nyt suotta mitään paineita ota.
kummitus kirjoitti:No tästä täytyy olla eri mieltä (ei periaatteesta). Sinä olisit valmis seisottamaan Ahlqvistia koko kauden vaihtoaitiossa (jos oletetaan että S.W. haluaa pelata jokaisessa ottelussa)? Juuri nythän pitäisi takoa kun rauta on niin sanotusti kuumaa... mitä kummaa? Jos tuo olisi vaihtoehtona, niin varmasti hyödyllisempää kaikkien kannalta A.A:n olisi pelata A-nuorten pelejä. Jossain vaiheessa tämä poika on kentälle kuitenkin laitettava, tai sitten miehen vie Hifk tai Pohjois-Amerikka nenämme edestä.
kummitus kirjoitti:Missä minä vaadin muuten A.A:lle ykkösveskarin asemaa?
kummitus kirjoitti:Eikä Alatalo mitään tuollaisia sepittämiäsi puheita taatusti pidä ensikertalaisille, nuo ovat oman mielikuvituksesi tuotteita.
kummitus kirjoitti:Jos A.A. pystyisi haastamaan Sinuhen, en kyllä keksi mitään estettä sille, miksei hän voisi pelata esim. yhtä paljon S.W:n kanssa. Kyllä nuoretkin maalivahdit voivat pärjätä SM-liigassa - tai peräti vaikka NHL:ssä, ei läpimurron mahdollisuutta voi ennakkospekulaatioissa kokonaan sulkea pois, ainakaan A.A:n kohdalla.
Eli katsotaanhan ensin miten kiekko pysähtyy (useamman kuin yhden pelin otoksella) näiden herrojen suojuksiin tulevalla kaudella, ennekuin päätetään peliminuutteja, jookos?
Pauli kirjoitti:Maalivahti A koska kiekot on kuitenkin pysähtynyt paremmin kuin toisella. Myllys oli kuumaverinen maalivahti ja otti paljon jäähyjä, mutta tämän ohella oli ehdottomasti yksi tärkeinpiä pelaajia -95 kisoissa.
...
Jypillä kävi hyvä tuuri kun sinkku tuli takaisin, nyt on hyvä veskari. Jypillä on paras mahdollinen lähtökohta kun on omat kasvatit maalissa, on nuoruus ja kokemus ja toivon mukaan parenpi pelaa.
kummitus kirjoitti:Mielipide kysymys kaikille jotka haluavat osallistua:
Mitäs mieltä olette siitä, arvon keskustelukumppanit, jotta jos maalivahti A torjuu kymmenen peliä prosentilla 91 ja maalivahti B yhtä monessa pelissä, suurin piirtein yhtä kovia vastustajia vastaan, prosentilla 90, mutta mv A ottaa noissa otteluissa turhia jäähyjä 10min mv B:n nollaa minuuttia vastaan. Kumman harteille laskisitte ykkösvahdin viitan tuleviin koitoksiin?
Siniviiva kirjoitti:Runkosarjassa pelataan 56 ottelua, pelaakos Ahlqvist siis 31 ottelua vai kuinka tuo pitää ymmärtää?
Lisäksi pitää ottaa huomioon, ettei puoli vuotta pelaamatta ollut maalivahti ole siinä kunnossa, että hänet voisi heittää sairasloman päättymispäivänä heti maalin suulle. Nikkilän pitäisi mennä hakemaan tuntumaa kenties Mestiksestä.SS#31 kirjoitti:Nikkilan sairasloman pituus lienee jouluun asti, joten n. 30 ottelua tassa tarkoitin, jotka ennen joulua pelataan.
kummitus kirjoitti:En minä oikein käsitä mitä sinä nyt ajat takaa. Enkä tajua miksi sinä sotket NJ Devilsin tähän. No mutta tuo sinun todistuksesi näyttäisi puoltavan sitä seikkaa että hyvän rutinoituneen maalivahdin ei tarvitse pelata joka peliä (murto-osakin näyttäisi riittävän) pitääkseen tasonsa. Täällä huudetaan kuorossa että Wallinheimon on saatava pelejä mahdollisimman paljon siksi että pysyisi vireessä. Tämän todistuksesi jälkeen fanien ei tule olla enää huolissaan jos peliminuutteja jaetaan muillekin.
Minä en tiedä miksi Nikkilän taso heitteli, kerro minulle. Kerro samalla myös miksi Wallinheimon taso heitteli, tai Langown. Jos satut vielä tietämään miksi Jarkko Niemisen taso heittelee tenniksessä, niin haluaisin kuulla... vaikka meneekin aika ronskisti aiheen ulkopuolelle.
kummitus kirjoitti:Kotikatsomovalmentajat rakentakoot pelitaktiikkansa ja joukkueensa rauhassa minulta, mutta sellaiseen matalaotsaiseen pelaajien panetteluun - kuten vaikka viimekaudella (ja aina tappioputkissa) moneen kertaan huomattiin - tulen kyllä jatkossakin puuttumaan.
Tuo siis yleisesti kaikille - ei henk.koht. sinulle Takapassi.
kummitus kirjoitti:Nyt jompikumpi meistä ei ymmärrä. Penäsit etukäteen Wallinheimolle ykkösen asemaa näkemättä tulevalta kaudelta ensimmäistäkään ottelua. Tarkoitatko että S.W. tulee olemaan ensi kaudella niin saletti, että hänen tulisi pelata kaikki ottelut? En minä ainakaan luota keneenkään pelkästään vanhojen meriittien perusteella, varsinkaan kun S.W:n suorituksia ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa tasaisiksi. Ja mistä me voimme tietää kuinka olisi käynyt jossain, jos olisi menetelty toisin.
Takapassi kirjoitti:Devils oli esimerkki joukkueesta jossa on selkeä ykkösvahti ja myös esimerkki siitä että myös kakkosvahdit pystyvät pelaamaan hyvällä tasolla vähemmistä peleistä huolimatta. Viime kaudella Nikkilä ei pystynyt tähän, kuten tilastot sen kiistattomasti osoittavat. Vai väitätkö että niissä todella on jokin vääristymä?
Takapassi kirjoitti:Nikkilällä pelin tason ailahtelu johtui varmastikin siitä että henkinen kantti ei ole sitä mitä pitäisi,...
Takapassi kirjoitti:(...) en panetellut juurikaan Nikkilää koko kauden aikana, vaikka ajoittain ehkä syytä olisi ollutkin. Onnistumiset jäivät viime kaudella vaan harmittavan vähiin juuri Nikkilän kohdalla.
kummitus kirjoitti:Kakkosvahdit joita vertaat Nikkilään - joka vasta on päässyt haistelemaan SM-liigan tuulahduksia - ovat NHL-tason maalivahteja. Itse en ehkä hakisi vertausta näin kaukaa.
kummitus kirjoitti:En haluaisi jatkaa enää tätä vastakkainasettelulinjaa, mutta pelkästään tasapuolisuuden nimissä varovasti uskallan ihmetellä missä oli Wallinaattorin henkinen kantti surullisessa Tappara-playoff sarjassa, tai Elitserien finaaleissa, joissa käsittääkseni nimenomaan Sinuhe oli ollut joukkueensa heikoimpia lenkkejä (pyydän nöyrästi anteeksi fanittajilta ja Sinuhelta, jos tämä käsitykseni on täysin väärä, mutta tällaista muistan lukeneeni jostain Ruotsin mediasta). Jos taas Wellinhimoa vaivasi loukkaantuminen pudotuspeleissä, niin mitä hemmettiä hän sinne meni pelaamaan?!?
kummitus kirjoitti:Vinkki: Vaihda vaikka hammasta purren, harmistumisestasi huolimatta, epäonnistumisien kohdalla turha syyllistäminen - ja syylliseen kohdistuva panettelu - kokonaan rakentavaan kritiikkiin, niin annat vielä hieman fiksumman kuvan itsestäsi ja saat samalla tukittua turpani. Panettelu on nääs ilkeilevää mustamaalaamista ja henkilöön kohdistuva mustamaalaaminen on ainakin tässä yhteydessä mielestäni liian totista puuhaa, eikä ole mukavaa seurattavaa edes hiekkalaatikolla, jossa sellaisen edes jotenkin ymmärtää.
Sanoit aiemmin jotain Nikkilän henkisestä kantista. Siitä huolimatta että sinä et häntä "panetellut juurikaan" vaikka mielestäsi olisi enemmänkin ansainnut, niin moni muu sen teki ja muutama otti oikein asiakseen pistää ukkoja paremmuus järjestykseen ja piiskata Tommia (ja paria muutakin pelaajaa, jopa aivan ulkopelillisistä syistä) sanansäilällä viestistä toiseen - niin Jypin keskusteluforumilla, kuin täälläkin.
Miten luulisit tällaisen käyttäytymisen vaikuttavan tähän "henkiseen kanttiin"? Torjuukohan maalivahti paremmin ja lujituukohan pelaajan itsetunto fanien suun pieksennästä ja mollaamisesta? Psykologiaa pitäisi opettaa jo peruskoulussa.
Takapassi kirjoitti:Kuuden ottelun NHL-kokemuksen Clemmensen on nyt siis jo selkeästi NHL-tason maalivahti? Selvä, olen siis väärässä.
Takapassi kirjoitti:Wallinheimo taisi Keski-Suomalaisen haastattelussa jopa myöntää että oli häneltä virhe lähteä edes pelaamaan play-offeja paskalla polvella. Elitserien-finaaleja en ole nähnyt, joten en voi ottaa kantaa. Olen siis taas väärässä.
No onnea vaan valitsemallesi tyylille.Takapassi kirjoitti:Fiksumpaa kuvaa en edes lähde antamaan...
Kyllä voit ja todennäköisesti muututkin maailman mukana ja elämän moukaroinnissa tahi syleilyssä, olet siis taas väärässä.Takapassi kirjoitti:...muuksi kun en voi muuttua.
Takapassi kirjoitti:Olen pahoillani jos en yllä tavoittelemallesi tasolle...
Takapassi kirjoitti:...mutta maailman parantamisessa meillä kaikilla on omat realiteettimme joihin voimme yltää. Olenpahan kuitenkin tunnustanut oman henkisen tasoni. En ota vinkkejä ja tyydyn taas olemaan väärässä.
Takapassi kirjoitti:Ja vittuako se panettelu ja henkinen kantti liittyy mitenkään toisiinsa...
Takapassi kirjoitti:... eihän se henkisen kantin puuttuminen tee välttämättä teknisesti huonoa maalivahtia, se henkisen puolen vajavaisuus vaan näkyy valitettavan hyvin siinä että niitä parhaita avujaan ei välttämättä saa esiin niin kuin pitäisi. Henkisesti vahva maalivahti pystyy varmasti kokoamaan itsensä epäonnistuneen ottelun jälkeen eikä tarvitse tuhatta peliä aikaa hakea sitä uutta onnistumista.
kummitus kirjoitti:Tuhatta peliä, Nikkiläkö?!? Antaa olla... kirjoita minulle privana niin jutellaan me yökyöpelit vähän lisää vaikka henkisestä Immanuel Kantista, jos tässä on vielä paljon epäselvyyksiä.
Takapassi kirjoitti:Nikkilälle kertyi viime kaudella ihan varamasti riittävästi pelejä joissa olisi voinut osoittaa olevansa enemmänkin luottamuksen arvoinen. Jostain syystä hän ei sitä kuitenkaan tehnyt.
Takapassi kirjoitti:Ei pidä kuitenkaan ymmärtää väärin, henkilökohtaisesti minulle on aivan sama vaikka maalilla seisoo variksenpelätin kunhan vaan pysäyttää kiekkoja. Niin se vaan menee että se paremmassa vireessä oleva variksenpelätin seisoo maalilla huomattavasti useammin kuin se vähemmän onnistumisia saanut.
Ei muuta tähän ketjuun, lähden vapaan puolelle pohdiskelemaan syvällisiä johonkin naisasia-ketjuun. Over and out.
Groove Armada kirjoitti:Ja Pakkipari kirjoitti sellaista asiaa, ettei siitä voi olla muuta mieltä kuin ainoastaan Kummitus.