Uusille pelaajille on omat ketjunsa, enkä jaksa kaikkiin alkaa kirjoittelemaan erikseen, niin otetaan tähän ketjuun pikku yhteenveto tässä vaiheessa JYPin tämän kauden hankinnoille tai "hankinnoille".
1. Ramzi Abid
- JYP on sarjan kärjessä ja Ramzi Abid johtaa JYPissä sekä piste-, maali-, että jäähypörssiä. On kaikkea sitä mitä odotin, paitsi hitusen parempi! Tässä vaiheessa voisi antaa melkeimpä viisi tähteä...no, muutama jäähyistä on ollut vähän typeriä. Se ainoana miinuksena.
2. Max Wärn
- alku oli vähän vaikea, mutta nyt on alkanut kulkemaan paremmin. 0,57p/peli tässä vaiheessa. Jos tahti pysyy samana, niin 34-35 pinnaa ois tuloillaan. 35 pinnaa on se, minkä itse asetin ennen kauden alkua tavoitteeksi Wärnille jos pelaisi kaikki ottelut. Wärnillä on mahdollisuus ottaa se rooli, jossa Pihlman ei viime kaudelle ikävä kyllä onnistunut. Wärnille tässä vaiheessa 3,5 tähteä, mutta vahvassa nousuputkessa!
3. Cory Quirk
- Pisteiden valossa ja muutenkaan ei vielä sitä mitä kärkijengin kärkisenttereiltä odotetaan, mutta potentiaalia on. Se mitä olen 1.-2.ketjujen sentteriltä odottanut ei ole toteutunut. Toisaalta mitä odotin herralta nimeltä Cory Quirk? En paljon mitään...joten ehkä tämä 0,43p/ottelu on ihan ok tässä vaiheessa. Mutta painotan sitä, että odotukset kärkisentterille olisivat korkeammat. Vaikea arvioida...verratako henk.koht. odotuksiin vai roolin odotuksiin? Annan 2,5 tähteä, koska pelaa roolissa joka on merkittävä. Tehoja on saatava irti enemmän.
4. Mikko Kalteva
- neljä pelattua ottelua, kaksi syöttö pistettä ja teholukema +7!! Vaan Hubacekilla on parempi +/- tilasto tällä hetkellä ja Huba on sentään pelannut kaikki 7 ottelua (kuusi voitettua). Ehdottomasti tyytyväinen Kaltevan otteisiin, loukkaantuminen on ainoa miinus :) 4,5 tähteä.
5. Jyrki Välivaara
- vaikea ajatella Välivaaraa hankintana, mutta täksi kaudeksi kuitenkin siirtynyt takaisin Jyväskylään. Pari syöttöpistettä, tehotilasto 3 pykälää plussalla. Välivaaran taso ei juuri heittele. 4 tähteä.
6. Matias Myttynen
- Odotin paljon enemmän. No, on yksi viimeisimmistä saapujista ja varmasti tarvii aikaa sopeutua. Potentiaalia hänessäkin, mutta kovin on epätyypillinen JYP-pelaaja...minun mielestäni (on kyllä sanottu hyväksi kahdensuunnan pelaajaksi, mutta minua ei ole vakuuttanut vielä kumpaankaan suuntaan). Jos NHL-kausi perutaan, niin maistuuko näytönpaikka ja vastuu Akatemiassa, vai etsitäänkö kenties seuraa, joka lainaisi hänet loppukaudeksi? Kuitenkin tässä vaiheessa vain yksi tähti ja selkeä pettymys.
7. Jason Lepine
- kohtuullisen iso rooli ja hyvät otteet pre-seasonilla sai toivomaan paljon tältä mieheltä. Kauden alettua ei otteet ole mairitelleet. Yksi syöttöpiste ja vielä Myttystäkin huonompi tehotilasto, itse asiassa joukkueen huonoin, -3. Yksi tähti myös Jasonille. Tällä hetkellä Peverleyn pitäisi napata ulkolaispaikka nimenomaan Lepineltä.
8. Tuomas Tarkki
- Liigavahdeista eniten peliminuutteja, voittoja, torjuntoja, paras torjunta prosentti, toisiksi paras päästettyjen maalien keskiarvo ja toisiksi paras voittoprosentti vain kaksi ottelua pelanneen Mika Norjan jälkeen.
JYP on ollut ongelmissa jäähyjen kanssa viime otteluissa ja silloin on ollut Tuomas Tarkki mies paikallaan ja pitänyt joukkuetta pystyssä vaikeina aikoina. Nollapelikin on jo takataskussa, ja kun JYP vähentää jäähyjä, niin niitä tulee lisää. Tarkille annetaan tässä vaiheessa tähtiä 5, kuten Abidille. Jos jatkaa tähän tahtiin koko kauden on varmasti palkkansa arvoinen ja olen erittäin tyytyväinen. Tietysti voidaan sanoa, että parannettavaakin voidaan löytää, mutta 11 päästettyä maalia ja niistä (mikäli oikein katsoin) 4 on tehty yv:llä, 2 av:lla ja yksi voittomaalikilpailusta laskettava..eli 7 erikoistilanne maalia. Eli niin Tarkille kuin koko JYPille on kehuna sanottava että vain neljä maalia seitsemässä ottelussa on tehty 5 vs. 5 pelissä JYPin verkkoon!
Ruohomaan pelejä en ole nähnyt muutakuin Akatemiassa, joten jätetään hänet vielä tässä vaiheessa arvioimatta.