JYP kaudella 2024–2025 – taas kerran takaisin lähtöruutuun

• 477 644
  • 3 653

Wagneri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tulevat mestarit
Minusta ei, kyllä viime vuonna jaksettiin luistella, osattiin syöttää..ja taistella. Nyt näitä ei näy pelissä yhtään.

Uutta kohti.

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Mitä tuota nyt katto, niin aika moni muukin kuin ne mainitsemani 5 mahtus. Vai pelikirjan puuteko pisti meidän ihan mankeliin?
Kyllä, JYP hävisi pelitavallisesti.

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulle ei täysin aukea että miten nyt tämä on se peli minkä jälkeen kaikki on taas ohi ja odotetaan karsintoja?
Vieraspiste ja 6 tehtyä. Se on paljon enemmän kun mitä viikko sitten uskalsi ajatella.
Viimeiseen 4 peliin, 7p.
Tätä vuoristorataahan tämä nyt on ollut ja tulee olemaan.
Tiistaista ei taas tiedä mitä lyödään pöytään. Tulosvedossa joka peliin kannattaa laittaa JYPille ja vastustajalle kaikki merkit 0-9.

Nyt ihan ekana pakkihankinta ja samalla oven avauksella Heiskanen ulos ja Pennerborn vois tuoda jonkun oman miehensä sisään tilalle.
Joukkueen suuri ongelma ei ole Jormakka tai edes maalivahtipeli vaan se että puolustetaan ihan päin helvettiä.
Jonsson esimerkiksi on näyttänyt kyllä sen miksi ei Röglessä saanut jatkaa. Periaatteessa kaikki ihan hyvin mutta silti aina jäällä kun helähtää.

Tänäänkin eka 10min oli ihan hirveä, sitten taas perään 10min ihan hyvää kiekkoa.
Ei tuo joukkue tule mitalista taistelemaan, mutta ei tässä nyt olla tilanteessa missä kannattaisi lyödä hipposhanke jäihin ja lopettaa edustuskiekkoa.

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, EV Zug & Detroit Red Wings
Nyt ihan ekana pakkihankinta ja samalla oven avauksella Heiskanen ulos ja Pennerborn vois tuoda jonkun oman miehensä sisään tilalle.
Peter Popovic taitaa olla työtön tällä hetkellä. Siinä ainakin olisi meritoitunut kaveri, jonka kanssa Pennerborn on ennenkin työskennellyt. Harmi vain, että taitaa palkkapyyntö olla suurempi kuin Johanilla itse, joten utopiaketjun kamaa jne.

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Mulle ei täysin aukea että miten nyt tämä on se peli minkä jälkeen kaikki on taas ohi ja odotetaan karsintoja?
No jos totta puhutaan niin ehkä multakin vähän liioittelua mut onhan tähän jo täysin vittuuntunut että vähän kun innostuu niin pian tuleekin taas lirut alkkareihin. Eli toisin sanoen joukkueen pitäisi tavalla tai toisella näyttää että siihen voi luottaa. Ja sitä se ei todellakaan näillä peleillä tee.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jonsson esimerkiksi on näyttänyt kyllä sen miksi ei Röglessä saanut jatkaa. Periaatteessa kaikki ihan hyvin mutta silti aina jäällä kun helähtää.

Isosti tämä. Ollut liigapörssissä halpuutensa/peliaikansa takia mutta olipa huti.

Ei ole sattumaa että joka vitun tärkeä omiin tullut maali on Jonssonin omiin ottama.

Vaihtoon lähtee.

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Eilisestä pelistä jäi oikeastaan mieleen kolme K:ta ja ne eivät ole kerho ison veden takaa eikä kylmä, koho(!) ja kompressio, vaan keskeneräisyys, keskenkasvuisuus ja kolmas erä paljasti vielä keskenkuntoisuuden. Kaikista voidaan parantua, joten odotellaan. Peli ei ollut vielä mikään karsinnan tai finaalin ratkaisupeli, vaikka siltä hetken jo tuntui.

Orastava taistelu oisi ehkä ansainnut arvoisensa lopun. Ehkä se oli se piste tänään. Kas kummaa, silti se sarjataulukko oikeni taas hiukan. Onnistujat nähtiin jäällä ja kerrottiin palstalaisten toimesta jo moneen kertaan. Jotain sieltä vielä tulee, kun maltetaan odottaa. Edelleen luotan Pennerborniin.

Suosikkijoukkue
Jyp, Suomen maajoukkue, Kampuksen dynamo
Takkuista on, mutta jotain positiivistakin löytyy. Viikolla saatiin pisteitä kairattua ja jatkon kannalta ehkä se tärkein; onnistumisia laajalla rintamalla. Siikanen, Perttu, Ojantakanen, Veini ym. Onneksi Saipa-revanssin mahdollisuus on heti tiistaina; ei pitäisi olla vaikeuksia valmistaa joukkuetta tuohon peliin. Voitto tiistaina, niin elämä hymyilee jälleen. Kulmakarvoja kohottaa tuo puolustuksen kurittomuus sekä tällä hetkellä senttereiden umpisurkea aloitus-%; käytännössä lähes 2/3 aloituksista hävitään, jolloin lähtökohtaisesti oman pelin rakentamisessa ollaan aina takamatkalla. Etenkin tämä korostuu oman pään aloituksissa. Sekin osa-alue (kaiken muun ohella) vaatii työtä, työtä ja vielä kerran työtä. Eikös sitä sanota, että vain sanakirjassa menestys tulee ennen työtä...

Viimeksi muokattu:

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Tosiaan joukkueen ainoa voittava aloittaja on Schnarr 52,8% joka sekään ei ole korkea ja kuten tiedetään Nate ei edes pelaa.

Pertulla on JYPin toiseksi paras aloitusprosentti 45,8%, Lassila heti perässä 45,6%, vakiosenttereistä Mäkinen tässäkin huonoin 43,2%!

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Minulle tämän joukkueen suurimpia pettymyksiä on Mäkinen. En itse mitään pistejuhlaa odottanutkaa ja olen sijoitellut ennen kautta itse Ottoa alaketuihin, mutta odotin varmaa kahdensuunnan peliä, mutta ei ole saatu yhtään mitään.. Kamala alkukausi Mäkisellä.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle tämän joukkueen suurimpia pettymyksiä on Mäkinen. En itse mitään pistejuhlaa odottanutkaa ja olen sijoitellut ennen kautta itse Ottoa alaketuihin, mutta odotin varmaa kahdensuunnan peliä, mutta ei ole saatu yhtään mitään.. Kamala alkukausi Mäkisellä.
Vähän vaisua ollut, 13 peliin 0+4 ja -6 ei nyt ole ehkä ihan parasta.

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
En tiedä mikä on Oton nykyinen mielentila, mutta hän taisi olla huhujen mukaan ennen kauden alkua se, joka tänne ei olisi halunnut sittenkään edes tulla. Tuohon peilaten, ihmekös tuo. Vielä kun joukkue suorittaa ihan päin kettua ja omapää vuotaa edelleen kuin vanhan piian peräpää, niin onhan tuossa palaset kasassa.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
En tiedä mikä on Oton nykyinen mielentila, mutta hän taisi olla huhujen mukaan ennen kauden alkua se, joka tänne ei olisi halunnut sittenkään edes tulla. Tuohon peilaten, ihmekös tuo. Vielä kun joukkue suorittaa ihan päin kettua ja omapää vuotaa edelleen kuin vanhan piian peräpää, niin onhan tuossa palaset kasassa.
Oli joo, mutta vaikka edelleen harmittaisi niin ammattiurheilijan pitää osata asennoitua tai kohta voi huomata ettei sitä ammattia enää olekaan.

Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche #8 #29 #39 #96
Peliä en eilen kerennyt seuraamaan ollenkaan. Kyllä vieraskaukalossa pitäisi voittaa kerta kerasta jos tehdään vastustajan verkkoon 6 maalia, sentään yksi piste matkaan vaikka tappio aina tuntuu pahalta.

Katsoin nyt maalikoosteen ja SaiPan 3 maali kuvastaa hyvin ongelmaa JYPin PaPp:ssa. Pakkipari Tumanovs-Jokinen seikkailee molemmat samassa kulmassa, purku alueelta epäonnistuu ja SaiPan pakki saa kiekon viivassa. Mäkinen lähtee sentterin tontilta viivalaukausta vastaan, samalla kuin Tuma liukuu kiekottomana kulmaan, Jokinen ajautuu lähelle samaan kulmaan kun ei tiedä oikein mihin sijoittua, samalla Dostie seisoo toisella laidalla oikeastaan tekemättä mitään, joten maalin eteen aukeaa aivan järkyttävän suuri tila ja SaiPan pelaaja saa kaikessa rauhassa ohjata viivakudin Veinin selän taakse.

Kun viisikkopeli ei toimi puolustusalueella tämmöiset vaarattoman näköiset tilanteet päätyvät harmillisen usein JYPin maalin perukoille.

SaiPan 4 maalissa sama puolustuspään ongelma mitä on nähty jo aivan liian useasti, Huttu ja Jonsson tekevät kahden kerroksen maskin Veinin eteen ja Vuontisvaara koittaa blokata SaiPalaisen vetoa ilman mailaa ja Veini ei näe maskin takaa yhtikäs mitään.

SaiPan 6-6 tasoitusmaalissa JYPin viisikko on tiiviinä maalinedessä mutta jotenkin tulee yks kaks nukahdus kaikille ja Siikonen pääsee vapaasti JYP viisikon keskeltä latomaan kiekon maaliin.

7-6 jatkoaikamaalissa huolimatonta peliä Eroselta, Hänellä olisi ollut kaikki tila ja aika nostaa kiekko jalalla ylös mutta yrittää poikkikentän syöttöä keskelle josta SaiPa katkoo ja kääntää ylivoimahyökkäykseen kun JYPin hyökkääjät jo "varastavat" jo hyökkäykseen. Näitä virheitä ei vaan voi jatkoajalla tehdä kun kaukalossa on tilaa ja aikaa runsaasti.

Pelin perusasioita ole fiksu kiekolla ja älä tee tyhmiä virheitä. Pelissä näitä oli JYPin puolelta valitettavasti liikaa mikä johti lopulta tappioon.

Posit pelistä
+ 6 tehtyä maalia vieraskaukalossa
+ 100% AV

+ Siikanen hattutemppu, toinen maali varsinkin komea

+ Mikko Perttu 0+4, 6-6 maalin syöttö "sisäsyrjällä" patulle pelkkää seksiä

+ Ojantakanen ja maalinteon helppous ja TERVE mikä lämärimaali viivasta

+ Veinin piikkiin ei mennyt mielestäni yksikään maali

Negaa

- Puolustusalueen puolustuspelaaminen
- Maalineduspelaaminen tasoa löysä kulli
- Johtoasemassa pelaaminen ja lopun sulaminen

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Tuo SaiPan 6-6 - tasoitus kyllä raivostuttaa vieläkin. Vastustaja pelaa lopussa ilman maalivahtia ja silti on yhtäkkiä Siikonen vapaana neliön keskellä nokikkain Vehviläisen kanssa. Ihan saatana uskomatonta.

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti

Juurikin näin.

Odotin hyvää puolustavaa kahden suunnan sentteriä, joka ei paljon pisteitä tee.

Saatiin sitten tämmöinen aloituksia häviävä rukkanen. Välillä muutama ihan oivaltava syöttö, mutta muuten ei paljon joukkueelle tuota.

Jos ja kun (ehkä) snarri toipuu, niin ensimmäinen sentteri, joka lähtee poppareille on juuri Mäkinen.

Tai, no on se Alirantakin kyllä aika pirun surkea tuolla nelosessa. Saavat siitä kilpailla keskenään.

Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche #8 #29 #39 #96
Tuo SaiPan 6-6 - tasoitus kyllä raivostuttaa vieläkin. Vastustaja pelaa lopussa ilman maalivahtia ja silti on yhtäkkiä Siikonen vapaana neliön keskellä nokikkain Vehviläisen kanssa. Ihan saatana uskomatonta.
Puolustuspelaaminen on sekaisin kun seinäkello kun pääsee 4-5 Jyppiläisen keskeltä latomaan kiekon rauhassa verkkoon.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eilisestä pelistä jäi oikeastaan mieleen kolme K:ta ja ne eivät ole kerho ison veden takaa eikä kylmä, koho(!) ja kompressio, vaan keskeneräisyys, keskenkasvuisuus ja kolmas erä paljasti vielä keskenkuntoisuuden. Kaikista voidaan parantua, joten odotellaan. Peli ei ollut vielä mikään karsinnan tai finaalin ratkaisupeli, vaikka siltä hetken jo tuntui.

Orastava taistelu oisi ehkä ansainnut arvoisensa lopun. Ehkä se oli se piste tänään. Kas kummaa, silti se sarjataulukko oikeni taas hiukan. Onnistujat nähtiin jäällä ja kerrottiin palstalaisten toimesta jo moneen kertaan. Jotain sieltä vielä tulee, kun maltetaan odottaa. Edelleen luotan Pennerborniin.

Juu, tää on hyvä kirjoitus, vaikka itsekin tietty ihan perinteisiä arvosteluja viljellyt, niin ei pidä unohtaa sitä kuinka takamatkalta liikkeessä ollaan.

JYP riittää tällä hetkellä tasollaan satunnaispisteisiin olevien vajausten vuoksi ja toivoa sopii, että niitä riittävästi saadaan raavituksi siihen vaiheeseen, kun taso riittää oikeasti voitoista pelaamaan pelillisestikin. Kuitenkin isompi tai isoin juttu on se mitä rakennettua saadaan aikaa kestämään.

Hyvä että osasit huomioida tämän asian, jos tässä on kausikaupalla jo kontattu, niin kai sitä kärsivällisyyttä pitää löytyä muutostakin odottamaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy