JYP kaudella 2024–2025 – taas kerran takaisin lähtöruutuun

  • 438 282
  • 3 385

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Toisekseen väität että valmennus teki valinnan näiden pelaajien välillä.

Kuule, kumpaakin tarjottiin valmennukselle, toinen tuli, toista ei. Ymmärryksellään valmennus valintansa teki, nimenomaan valmennus, ei Seppänen, eikä kukaan muu. Minä olen valinnan perustaa ihmetellyt, voit siitä toki saivarrella liittyikö nuo hakuina toisiinsa vai ei, minusta se tieto ei ole oleellinen tieto. Oleellinen tieto on se, että kumpaakin tarjottiin toinen otettiin JA kaikki tieto valmennuksella oli sentteritilanteesta päätöksensä tehdessään.

Edelleen minä en tässä asiassa mitään väitä, minä kirjaan tapahtuneen (siis faktan) ja pohdin sen taustoja ja syitä.

Vaikea välillä käsittää, mitä keskustelijat täällä oikein toiselta osapuolelta hakee, kun siinäkin on muka jotakin vikaa, että taustoja pohtii tosiasioiden ja tapahtuneiden asioiden kautta. Lieneekö nämä sitten jotakin tabuja aiheina jollekin on, tai saisi olla vain yhtä ja ainoaa näkemystä julkisesti esitettynä? en kyllä ymmärrä, enkä tiedä mitä tässäkin lopulta haetaan takaa.
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuosta sentteriasiasta voi hamaan tappiin asti vääntää, mutta jälkikäteen se on helppo sanoa Schnarrista, että oli moka kun ei otettu, mutta täysin ymmärrettävää, että valmennus tyrmäsi ajatuksen. Siinä on pari aika hyvää esimerkkiä alla, mitä Veikko tänne kuskasi ja olivat paskaa, niin ei noilla näytöillä olevaan Schnarriin usko riittänyt, vaan odotettiin parempaa. Estephan oli ennakolta aika kovakin jätkä ja itse olisin ottanut kerta kerrasta ennen Schnarria, niin ei ihme jos epäilyttää.

Malinen oli valmennukselle tuttu ja hankittiin rauhoittamaan alaketjuja ja oli pakkokin saada jo määrällisesti sentteriä sinne. Malinen ei tosiaan mitenkään liity Schnarriin ja turha keskustella siitä, että Malinen kelpasi ja Schnarr ei.

Ja sitten taas eteenpäin.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuule, kumpaakin tarjottiin valmennukselle, toinen tuli, toista ei. Ymmärryksellään valmennus valintansa teki, nimenomaan valmennus, ei Seppänen, eikä kukaan muu. Minä olen valinnan perustaa ihmetellyt, voit siitä toki saivarrella liittyikö nuo hakuina toisiinsa vai ei, minusta se tieto ei ole oleellinen tieto. Oleellinen tieto on se, että kumpaakin tarjottiin toinen otettiin JA kaikki tieto valmennuksella oli sentteritilanteesta päätöksensä tehdessään.
Kun Malinen hankittiin, hankittiin hänet paikkaamaan sentteritilannetta alaketjuihin. Tämänhän sanoi myös Seppänen. Schnarrista seurajohto puolestaan uskoi olevan ratkaisun ykkössentteriksi.
Rautakorpi teki valtavan ison virheen että ei Schnarria kelpuuttanut siihen rooliin. Tätä ei kukaan kiellä. Meillä muilla on kyky nähdä ja myöntää myös omat virheemme.
Vaikea välillä käsittää, mitä keskustelijat täällä oikein toiselta osapuolelta hakee, kun siinäkin on muka jotakin vikaa, että taustoja pohtii tosiasioiden ja tapahtuneiden asioiden kautta. Lieneekö nämä sitten jotakin tabuja aiheina jollekin on, tai saisi olla vain yhtä ja ainoaa näkemystä julkisesti esitettynä? en kyllä ymmärrä, enkä tiedä mitä tässäkin lopulta haetaan takaa.
Eli et vain voi myöntää että tässä asiassa Malinen-Schnarr olit väärässä.

Mutta palaan nyt keskustelussa nykyiseen kauteen.
Koska kuten joku on joskus kirjoittanut niin turhahan uskovaisen kanssa on vääntää asiasta. Hän kun tulkitsee raamattuaan tasan juuri siten kun se hänen agendaansa sopii.
Olisin edes yhden kerran vain toivonut että uskovainen voi myöntää että on tulkinnut tapahtumia väärin.
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
En ole löytänyt täältä juurikaan muuta kautta ruotivaa keskustelua noista potkuista, kuin Seppäsen vika ja Rautakorven peli oli hyvää. Kaksi asiaa, joita todellisuus ei minun käsityksellä tue mitenkään. Lienen se ainoa, jolla näkökulma sitten poikkeaa ja siitä tyypillisen some äläkän niskaansa, kun kehtaa sanoa muuten kun on konsensus.
Tulihan se sieltä, kyseessä on sinun käsityksesi asioista, ei fakta tai totuus...
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eli et vain voi myöntää että tässä asiassa Malinen-Schnarr olit väärässä.

Kyllä minä myöntäisin, jos kokisin olevani asiassa jotenkin väärässä. Minusta asia on tasan kuten kirjannut olen. Sillä muutoksella ehkä aiempaan mielipiteenvaihtoon, että Malinen saattaa olla enemmänkin valmennuksen oma haku, johon seura siunauksen antoi.

Yhtä kaikki, ei tämäkään poista sitä pohjaa siltä pohdinnalta, että millä tahallisella tai tahattomalla pohjalla päätöksiä tuona syksynä tehtiin. Täällä on kyllä riittänyt Seppäsen syyttäjiä jokaiselle sormelle, mutta onkuin tabu kannattajien keskuudessa kehdata ryhtyä asiaa oikeasti syvemmin luotaamaan, miksi ja mikä johti mihinkin tulemaan.

Niillä tosiasioilla, jotka julkisuuden kautta olen nenäni eteen saanut asia on kaikkea muuta, kuin Seppänen 0 Rautakorpi 6, tämä saa jopa vielä lisää kiinnostusta syihin, miksi ja miten, vaikka yhden totuuden maa tämä onkin, kaikki paska menee Seppäselle ja Rautakorvella oli vähintään jo toinen käsi kannun kahvassa ja aiheetta, syyttä ja silkkaa pahuutta erotettiin, kun todellisuudessa pelin taso meni kuukauden alaspäin kuin lehmän häntä, eikä tuo yhtään asiaa seuratessa ole edes se yksi ja pääsyy kenkimiselle. Näitä ei kukaan oikein tahdo pohtia minkään todettavan asian kautta, enimmin kuviteltujen puuttumisten ja ties minkä salaliittojen kautta.

Miksi, jos kerran sekä Viitanen, että Seppänen pitkin syksyä joutuivat muistuittelem,aan valmennusta, että ollaan kyllä sovittu asioita, jopa allekirjoitettu, silti niitä ei noudateta. Täällä asia koetaan puuttumisena, mikromanagerointina, mutta silti veikkaan, jos täällä joku johtavaa asemaa työelämässään nauttii, niin yksikään heidän alaisensa ei sooloile ohi omistajien päätösten ja saa siitä sädekehää päänsa päälle, eikä kuulukaan. Paitsi täällä.

Sitä en ole missään kiistänyt, etteikö virheitä ole osapuolet tehneet, minusta Seppänen kiltteyttään, kun mono pehvaan olisi tullut laittaa jo yhden kauden jälkeen. Silti yritti, haki nimet strategiapaperiin, sitoutti organisaatiota valitun ja sovitun taakse, kuten asemassaan kuuluukin. Lopulta, tiedossa myös on, että Rautakorpi ei ollut Seppäsen valinta, mutta jäi vähemmistöön asiasta päätettäessä ja siinä mieleen nousee millainen tehtävänanto on Rautakorvelle annettu? Onko siinä ollut lupa päättää niinkin isoista asioista kuin seuran tulevaisuuden Strategioista ohi ylempien? Koska noinhan hän on toiminut.

Yllä oleva minusta jo pintaraapaisuna kertoo jokaiselle ajattelevalle, että asiaan on muitakin näkökulmia kuin pohtia, onko lopulta millainen suhde kahden sentterin valinnan kautta po. kokonaisuuteen isossa kuvassa, kumpikin oli valinta ja kummallakin oli todellisuuteen vaikutus. Mitkä syyt olivat taustalla, kun sekin on tiedossa, että ihan ammattilaisten ehdotus Shnarr oli, jonka omin perustein hyväksyi sekä Viitanen, että Seppänen. Eikö todellakaan oikeasti kenellekään nouse kysymysmerkki pään yläpuolelle kysymään, millä tolalla oli valmennuksen skouttaus? Vai, kun pitkän linjan ammattilaiseksi valmennuksen pomo tiedettiin, oliko joku muu syy taustalla ein sanomiseen, kun oikeasti luulisi, että tuossa postissa pitää selvitellä asiaa vähän syvemmin kuin katsella netistä statseja?

Mene ja tiedä, tietenkin jos se egoasi silittää, kuvittele ihan rauhassa olleesi oikeassa ja minä väärässä mietteineni, minä kyllä koen meidän katsoneen eri kuuta taivaalla ja kommenttini ihan loogisella pohjalla laittaneeni.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tulihan se sieltä, kyseessä on sinun käsityksesi asioista, ei fakta tai totuus...

Tässä on lapsellisuuden huippu kommenttina, ei siis pelkästään lainattu, vaan ihan yleinen, en omaa argumenttia enkä perustetta, mutta olen toista mieltä kirjoitus. Joka ikävästi indikoi joko lukutaidon puutetta tai laiskuutta lukemaan ja ajattelemaan mitä kirjoitettu on.

Totuutta ei kukaan omista, koskaan, totuutta en minäkään ole missään väittänyt omistavani, niine perustein, jotka olen ylös laittanut katson kykeneväni kiistämään esitettyä kulloistakin väittämää, josko siitä oikea keskustelu syntyisi.

Liekö Dostojevski joskus sanonut, että jaarittelu on ainoa keino löytää totuus.

Näihin lieruihin en jatkossa ota kantaa mitenkään, mutta nyt esimerkkinä tähän yhteen.
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viime kaudesta vielä sen verran, Rautakorven peli ei ollut lähelläkään valmista mutta merkkejä paremmasta oli ja pistetahti olisi vienyt joukkueen pudotuspeleihin. Fakta on myös se että Rautakorven jengit ovat kevään joukkueita ja yhtään mestaruutta ei ole marras-joulukuussa jaettu. Joten pelin ei silloin tarvitse olla liigan parasta ja kauneinta, riittää että keväällä peli kulkee ja voitetaan.

Schnarr oli selkeä miinus Rautakorven papereissa kun ei kelvannut, mutta luottoa Viitasen rekryihin ei tainnut paljoa olla Estephanin jälkeen. Haettiin selkeää ykkössentteriä..
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tässä on lapsellisuuden huippu kommenttina, ei siis pelkästään lainattu, vaan ihan yleinen, en omaa argumenttia enkä perustetta, mutta olen toista mieltä kirjoitus. Joka ikävästi indikoi joko lukutaidon puutetta tai laiskuutta lukemaan ja ajattelemaan mitä kirjoitettu on.

Totuutta ei kukaan omista, koskaan, totuutta en minäkään ole missään väittänyt omistavani, niine perustein, jotka olen ylös laittanut katson kykeneväni kiistämään esitettyä kulloistakin väittämää, josko siitä oikea keskustelu syntyisi.

Liekö Dostojevski joskus sanonut, että jaarittelu on ainoa keino löytää totuus.

Näihin lieruihin en jatkossa ota kantaa mitenkään, mutta nyt esimerkkinä tähän yhteen.
Ja vielä pahempaa, en edes ollut mitään mieltä itse asiasta, totesin vain, että aiemmat puheet faktasta olivat sittenkin vain sun näkemyksiä, joita ohjaavat ennakkoasenteesi asioihin aivan kuten muidenkin tänne kirjoittavien.

Joku muu kuin Dostojevski taisi todeta, että objektiivisuus on ihmisen omalle subjektiivisuudelle luoma harha.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ja vielä pahempaa, en edes ollut mitään mieltä itse asiasta, totesin vain, että aiemmat puheet faktasta olivat sittenkin vain sun näkemyksiä, joita ohjaavat ennakkoasenteesi asioihin aivan kuten muidenkin tänne kirjoittavien.

Joku muu kuin Dostojevski taisi todeta, että objektiivisuus on ihmisen omalle subjektiivisuudelle luoma harha.

Asia jota pidän faktana perustuu niihin tosiasioihin joita on olemassa, tuollaista mainitsenaasi faktaa ei ole olemassakaan kenelläkään. Tämän asian luulisi olevan pläkkiselvä jokaiselle luki - ja kirjoitustaitoiselle. No kuten lainattu osoittaa, trolleja tietty on, ikävä kyllä.

Sinä et omista totuutta, minä en omista totuutta on vai teesi, antiteesi ja synteesi, jos kärsivällisyys riittää. Älä siis käytä totuutta aseena, kun se ei sellainen ole.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos oikeasti on ollut niin, että on tarjottu Malista ja Schnarria niin epäilen ettei näitä välttämättä ole kaavailtu samaan rooliin tai että olisi ollut saman palkkaluokan pelaajia. Pelkkää arvailua toki.

Vähän sama jos tarjottaisiin sopimusta tämän hetken Nikulle ja Pullille niin tuskin nämä ihan suoraan olisi vertailtavia.

Mutta ainakin siitä on viitteitä että JYP saa maksaa pelaajille palkkaa 24-25 kaudella enemmän kuin kilpailevat seurat koska vetovoima on aika heikko. Potkut ei kaiketi auttanut asiassa. Faktaa ei ole.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästäkään ei ole vaatimusta olla samaa mieltä, vastineen perusteella tuntuu lähinnä vituttavan, että jollakulla on lupa ja oikeus mielensä mukaan kirjoittaa.
Uskovaisuus, rukoilu, jumalointi ja sitä rataa.

Sanot tietysti mitä lystäät ei siinä, mutta älä nyt hyvänen aika pöyristy siitä, jos jotkut tarttuu näihin sinun horinoihin siksi, että niissä ei ole päätä eikä häntää. Voit tietysti omassa kuplassasi sen kuvitella niin, että täällä on vaan päätetty olla sinua vastaan.
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Asia jota pidän faktana perustuu niihin tosiasioihin joita on olemassa, tuollaista mainitsenaasi faktaa ei ole olemassakaan kenelläkään. Tämän asian luulisi olevan pläkkiselvä jokaiselle luki - ja kirjoitustaitoiselle. No kuten lainattu osoittaa, trolleja tietty on, ikävä kyllä.
Faktasi perustuu sun tulkintaasi tekemistäsi havainnoista, joita on olemassa tai joiden ajattelet olevan olemassa, luku- ja kirjoitustaitosi tasosta huolimatta.

Ja trollit ovat osa ruotsalaista kansanperinnettä ;)
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Norjalaista itseasiassa.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Erikoista. Eikö Keuruulle huolittu, eikö itse halunnut, vai mikä juttu? Tietämättä menoa treeneissä ja joukkueen arjessa, olisin myös Liigan puolella mahdollisuuden vielä antanut.
Sama juttu, mutta jos Joensuu hyvä paikka kehittyä eikai siinä, takaisin sitten vahvempana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KOLT

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Olisiko antaa analyysia minkä tyyppinen pelaaja kyseessä? Meillä pelaa ennestään jo yksi unkarilainen, joten olisiko maanmiehen vetovoima saanut halajamaan Joensuuhun ennemmin kuin Keuruulle.

Taitava ja fyysisesti valmiimpi kun suuri osa ikäisistään. Vahvuudet on maalinteossa ja laukomisessa. Pelaa todella laiskan näköisesti mutta jotenkin se vaan toimii. Pitäisi olla kyllä melko varma pistemies mestis-peleihin jos vaan asennetta löytyy.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huolestuttaa, kun tällä palstalla kamppailu on kovempaa kuin JYPin peleissä..
Juju onkin, että on huomattu että toimistolla luetaan näitä keskusteluja. Ehkä tämä taisteluhenki tarttuu.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP suorittaa tällä hetkellä huonommalla tasolla kun Rautakorpi 1 ja Rautakorpi 2 / Heiskanen kausilla. JYP saalistaa pisteitä nyt 1,07 keskiarvolla. Sitten kun Schnarr palaa ja jos tämä sama homma jatkuu, niin silloin veikkaan, että johdon lienee pakko reagoida jollakin tavalla. Onko se joku kova pelaajahankinta vai mitä, niin en tiedä, mutta en usko että mitään ei tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös