JYP kaudella 2023–2024: prosessikausi 2/3

  • 773 130
  • 6 482

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jos seuran harjoittelussa, päivittäisessä tekemisessä, pelien voittamisessa ja ihan siinä perus työssä ollaan sarjassa ihan heikoimpia niin aika loogista on palkata valmentaja jolla on näyttöjä noiden asioiden kuntoon laittamisesta.
Ne asiat pitäisi ensin saada kuntoon ennen kun sille joukkueelle edes voi mitään karttoja näyttää.

Joukkueellehan ei mitään karttoja näytellä edes, kun heidän arkensa kannalta eivät ole oleellisia. Me ajatellaan hiukan, no ehkä piirun enemmän eri vinkkelistä organisaatiota, sen rakennetta ja eri osasten vastuualueita. Kun jos nyt ei ihan hierarkiassa, niin ainakin vuokaaviossa valmennuksen asema on toteuttaa seuran strategiaa omalla osaamisellaan, niin homma kyllä lähtee siitä, että osataan löytää oikeat tekijät oikeille paikoille, kykenemään keskinäiseen interaktiivisuuteen kaikkien osallisten suuntaan.

Valmennus ei ole se, joka luo tulevaisuuden polut ja strategiat, mutta valmennuksen on ne tunnustettava ja niitä toteutettava, muuten menee koko paletti metsään, valmennus tuo oman panoksensa, mutta on kuitenkin vain pätkä aikaa jatkumossa. Kun tuodaan osaajaa ulkoa ilman loppuun mietittyä rekryä, päädytään helposti siihen, mihin Rautakorven kanssa päädyttiin, kun tuodaan joku "joka tietää paremmin", mennään väkisin siihen valtataisteluun ja pippelin mittuuseen, eikä se ole kovin hyvä asetelma seuralle, joka muutenkin hukannut pallon jos toisen sekoillessaan vailla määränpäätä. Se tietysti käy mielessä, että onko sitten rekryssäkin puhunut lööperiä, kun tieto on, että organisaation strategiaa ei halunnut noudattaa viime kauden kehityskeskusteluista huolimatta. Ikävä jos näin on.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Näytä sinä vuorostasi niitä konkreettisia asioita, minkä perusteella Rautakorven kanssa oltiin menossa ihan samaan suohon, missä nyt ollaan?

No , tästähän dataa oli, joka ei ole minun keksimääni, joten ei myöskään minun todisteltavaani. Peli oli paskaa marraskuun puolivälistä lähtien. Kiistäköön tämän kuka haluaa, sillä tämän minä olen nähnyt ja tuon olevan datan kanssa yhdessä näen asian todistetun reisille menevän.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No , tästähän dataa oli, joka ei ole minun keksimääni, joten ei myöskään minun todisteltavaani. Peli oli paskaa marraskuun puolivälistä lähtien. Kiistäköön tämän kuka haluaa, sillä tämän minä olen nähnyt ja tuon olevan datan kanssa yhdessä näen asian todistetun reisille menevän.
Fakta on että 15.11–20.12 JYP pelasi 11 ottelua, joista se voitti 5.
Tuona aikana pelattiin mm.Ilvestä vastaan sellaisella kokoonpanolla mistä uupui Christoffer, Smith, Eronen, Vainio, Malinen, Vidgren ja Vehviläinen.

Tuo ottelu Ilvestä vastaan oli ohipeli ja sitä seurasi surkeat pelit Pelicansia ja HPK:ta vastaan. Lopulta viimeisestä neljästä pelistä otettiin kolme voittoa ja selkeä ryhtiliike oli jo tullut. Viimeiseen neljään peliin mahtui vielä se onneton Rauman vierailu, mutta siitäkin seuraavaan peliin JYP tuli aivan eri tavalla ja voitti Ässät kotonaan.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No , tästähän dataa oli, joka ei ole minun keksimääni, joten ei myöskään minun todisteltavaani. Peli oli paskaa marraskuun puolivälistä lähtien. Kiistäköön tämän kuka haluaa, sillä tämän minä olen nähnyt ja tuon olevan datan kanssa yhdessä näen asian todistetun reisille menevän.
Niin, kuten yllä näät @Ciccarelli laittamana, on sitä dataa monenlaista. Sen lisäksi on monia tapoja tulkita näköjään näitä faktoja. Itsellensä voi valehdella, jos välttämättä niin haluaa. Mitään hyväähän siitä harvemmin, jos koskaan seuraa.

Kuten itsekin olet joskus puhunut muille, niin tässä näyttäisi olevan kyse nyt tilanteesta, missä olet jo päättänyt miten asia on, riippumatta siitä mitä faktat näyttää.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
No , tästähän dataa oli, joka ei ole minun keksimääni, joten ei myöskään minun todisteltavaani. Peli oli paskaa marraskuun puolivälistä lähtien. Kiistäköön tämän kuka haluaa, sillä tämän minä olen nähnyt ja tuon olevan datan kanssa yhdessä näen asian todistetun reisille menevän.
Tässä nyt on se ongelma että sä tulkitset sitä dataa virheellisesti ja itse määrittelemässäsi aikasyklissä, Haluat ottaa sen juuri siitä hetkestä kun JYP konttasi syksyllä, samaa tekee mm jukurit tällä hetkellä, silti se ei ole merkitys koko kaudelle. Kuten sulle on jo varmaan satoja kertoja sanottu, niin JYPillä oli jo se suvantovaihe ohitettu ja voittoja tuli jo useampi, mutta haluat silti pitää kiinni tuosta aikajaksosta koska se muka tukee faktana sun väitteitä.

Siksi sun väitteesi perustuvat ei faktoihin koska määrittelet vain tuon yhden aika syklin merkittäväksi mihin perustat väitteesi, se on kuitenkin 8kk kestävällä liigakaudella hyvinkin lyhyt pätkä tuo 1 kk jota sinä haluat käyttää. Et suostu käyttämään aikaa sitä ennen, etkä niitä viimeistä neljää peliä Rautakorven alaisuudessa.

On älyllisesti epärehellistä edes yrittää käyttää tuota ajanjaksoa viitteenä siitä miten Rautakorpi pärjäsi.

Tänne on tuotu tilastoja ajalta ennen Rautakorpea, Rautakorven ajalta ja sen jälkeen, ja parhaiten Jyp pärjäsi tällä kaudella vuosikausiin Rautakorven alaisuudessa, mutta sinä haluat ummistaa siltä silmäsi ja viivata sen ainoan hetken tällä kaudella kun oli suvantovaihe ja sitten selittelet täällä muina miehinä kuinka sinä ymmärrät paremmin kuin muut, **NEWSFLASH** Et ymmärrä.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
No , tästähän dataa oli, joka ei ole minun keksimääni, joten ei myöskään minun todisteltavaani.
Klassinen lausahdus, kun data ei tuekaan omaa päätelmää, kuten @Ciccarelli ansiokkaasti toi esiin.
 

JokuNimi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on kyllä mysteeri että mistä tuo juttu on lähtenyt kun kukaan ei tunnu tietävän ja edes seuran sisällä ei olla kuultu että siellä mitään muuta ihmeellistä olisi tapahtunut kuin onnettoman huono peli.

Niin ja miksi potkujen jälkeen edelleen johtavien pelaajien suusta tuli edelleen kommenttia rivien välistä että Rautakorven kanssa olisi ennemmin jatkanut, jos kerran jotain traumaattista olisi tapahtunut.

Tai, tai sitten ehkä tässä Rauman keississä on pientä värikynää
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Me ei voida tietää kuinka hyvin Rautakorpi olisi valmentanut loppukauden. Itse turvaudun ensimmäiseksi faktaan, eli pistekeskiarvoon ja se näyttää sen, että paljon paremmin kuin Heiskanen. No, se ei tietenkään kerro kaikkea. Seuraavaksi katson ihan peliä ja sekin on omasta mielestä Rautakorven eduksi, joskin Heiskanen on tappioputken jälkeen saanut siihen hieman ryhtiä. Ihan sama, kausi meni päin persettä sekoilun merkeissä ja sillä hyvä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei näille ole lähteitä niin kauan kuin näitä ei julkaista. Jokainen voi tahoillaan arvioida olemassa olevan tiedon perusteella arpoa mistä mikäkin johtuu.
Lähde on eri asia kuin todiste. Jostainhan ne jutut aina kuullaan ja sitä kutsutaan lähteeksi.

Mutta kyllä noissa totuuden siemen on, vaikka jutut lähtevätkin vähän laukalle, kun sana leviää.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Ilves- ja Lukkopeleistä voitot niin oon tyytyväinen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kuten itsekin olet joskus puhunut muille, niin tässä näyttäisi olevan kyse nyt tilanteesta, missä olet jo päättänyt miten asia on, riippumatta siitä mitä faktat näyttää.

No jaa, en minä ole mitään päättänyt, nähnyt sen minkä data myös vahvistaa. Ei siinä kummempaa ole. Tottakai komeljanttarit pyrkii asioita ja jopa tosiasioita maalaamaan toiseksi kuin ne on. Jo pelkästään se, että jos peli olisi oikeasti ollut kuosissa ja pelitapaa rakennettu organisaation pyynnön mukaisesti, potkuja ei olisi tullut. Ei ollut riittävää pelitapaa, eikä rakennettu peliä paremmaksi, kuten liigassa tapana on. Potkut oli oikein, mutta liian myöhään.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähde on eri asia kuin todiste. Jostainhan ne jutut aina kuullaan ja sitä kutsutaan lähteeksi.

Mutta kyllä noissa totuuden siemen on, vaikka jutut lähtevätkin vähän laukalle, kun sana leviää.
Juuri näin. Siksi minusta onkin turha anonyymilla palstalla huhuilla lähteiden perään sen tarkemmin, mikäli kyseessä on joku muu lähde kuin mediassa julkaistu juttu. Ei kukaan täällä kerro, että kuulin tämän niemisen erkiltä (nimi keksitty, siksi pienillä kirjaimilla).
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri näin. Siksi minusta onkin turha anonyymilla palstalla huhuilla lähteiden perään sen tarkemmin, mikäli kyseessä on joku muu lähde kuin mediassa julkaistu juttu. Ei kukaan täällä kerro, että kuulin tämän niemisen erkiltä (nimi keksitty, siksi pienillä kirjaimilla).
Ei täällä nimiä kerrota, mutta jos lähde on toinen jatkiksen nimimerkki, niin sen voi kertoa :)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep, yleinen ongelma on kyseessä ja tuli nyt täällä nostettua asiaa, kuten totesinkin, Pulkkisen TPS-pelin jatkoaikasuorituksen puitteissa. Kovin vähän vaan kannetaan huolta niin Pulkkisesta ja koko JYPistä, kun itsellä olisi toive, että täällä opittaisi pelaamaan voittavasti, mutta seurajohto haluaa luovaa pelaamista ja moni fanikin kyllä kasteli/kastelee pikkuhousujaan joistain Lahtisen tarpeettomista spin-o-ramoista tai Pulkkisen kärkikarvaajan harhautuksesta niin, että samaan aikaan muu viisikko luistelee menojaan.

Ehkä Pulkkinen ja Lassila on tarpeeksi hyviä ja älykkäitä kehittymään JYPistä huolimatta, mutta monelle pelaajalle (Siikanen, Perttu, etc.) voisi olla parempi paikka kyllä olla jossain muualla, jossa on voittava ja järjestäytynyt ympäristö, sekä tavoitteet menestyksessä, eikä näyttävässä kiekollisessa pelissä.
Ei liity kauheasti Pulkkiseen tämä asia enää, niin tuodaan vaikka tänne.

Edelleen muistutan, että valmennus on menossa uusiksi. Ei ole syytä olettaa, että uusi valmennus vetäisi samalla logiikalla kuin tähän asti, joten sikäli en ymmärrä tätä etukäteen murehtimista.

Eikä ne yksittäiset kikkailut väärässä paikassa ole mikään ratkaiseva ongelma muutenkaan. Ei ehkä hirveän tarpeellista jäädä niihin jumittamaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Voi hemmetti, että tulikin tuhlattua aikaa ja rahaa tuon skeidan katsomiseen. Näyttelisivät edes voittamisen kiinnostavan, mutta kun ei. Ei pienintäkään murusta. Hävettää tuo esitys!
 

Baldrick

Jäsen
Edelleen muistutan, että valmennus on menossa uusiksi. Ei ole syytä olettaa, että uusi valmennus vetäisi samalla logiikalla kuin tähän asti, joten sikäli en ymmärrä tätä etukäteen murehtimista.

Eikä ne yksittäiset kikkailut väärässä paikassa ole mikään ratkaiseva ongelma muutenkaan. Ei ehkä hirveän tarpeellista jäädä niihin jumittamaan.
Meillä on nyt on mennyt valmennus uusiksi viimeiset 7 kautta melkein joka kaudelle ja ainakaan vielä se ei ole hirveästi tuonut parannusta. Vaikea odottaa onnistumista tulevallekaan kaudelle nykytiedon valossa. Tai no, orastavaa sellaista oli, mutta seurajohdon ansiokkaan ponnistelun seurauksena saatiin sekin vedettyä vessanpöntöstä alas ja sama ralli taas jatkuu.

Kyse ei ole yksittäisistä kikkailuista, vaan nimenomaan tuollahan vedetään jatkuvasti jotain show'ta. Monissa eri tilanteissa se turha kiekon leipominen tai kuskaaminen ei tuota mitään ja antaa vain vastustajalle aikaa valmistautua. Ja kyllä noista kikkayrityksistä tai muuten vain laiskan näköisistä "kiekollisten pakkien" ratkaisuista on kolissut omissa ja sillä saatu taas joukkueen alakuloa totutuille raiteilleen.

JYPiltä puuttuu halu pelata voittavaa kiekkoa. Näyttävän pelin ei pitäisi olla itse tarkoitus, vaan sivutuote, kun peli on uomissaan ja flow päällä. Sieltä puuttuu myös tunne, kun kasa yksilöurheilijoita neppailee omiaan ja kaikesta hyvästä huolimatta myös Jerry syyllistyy tähän usein. Sille oli syynsä, miksi Heiskanen kritisoi aikanaan kärkipelaajia - moni heistä ei sitoutunut joukkuepeliin voittamisen vaatimalla tasolla.

JYPin tarvitsee kasata kokonaan uusi kärkipelaajia, joilla on kokemusta voittamisesta ja kova vaatimustaso itseään ja muita kohtaan. Eronen on tässä hyvä kapteeni ja Puustinenkin varmasti oikea kaveri kantamaan TOP6-vastuuta. Sinne tarvittaisi vielä lisää voitonnälkäisiä konkareita olemaan suunnannäyttäjiä, jotta JYPin häviämisen kulttuuri saadaan katkaistua.

Ja se valmentaja. Voitonhaluinen valmentaja, jolle pitää antaa työrauha. Tätä ei kylläkään ole nähtävissä niin kauan, kun Seppänen on puikoissa ja Viitanen vaikuttaa edes taustalla.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös