Erikoinen peli tänään. JYP ei itse asiassa ollut mitenkään erityisen hyvä, tehokas kylläkin. Ensimmäisessä erässä SaiPan veska oli jopa luokattoman huono, kun taas meillä oli onneksi Veini. Todettava on, että onpa harvinaisen helpottavaa, kun pitkästä aikaa maalilta löytyy tekijämies. En ollut Veinin suurimpia faneja ihan alkuaikoina, mutta nyt on eittämättä liigan parhaita maalivahteja.
Pelillisesti SaiPa oli ennen selkärangan katkeamista vaarallinenkin, ja JYPiltä taas oli havaittavissa pientä sekavuutta omalla alueella. Tehokkaat neljä maalia kuitenkin ratkaisi pelin - onneksi, sillä tästä olisi voinut muuten tulla aika erilainen peli. Toisessa erässä olin vähän yllättäenkin jopa vittuuntunut JYPan pelaamiseen, koska siellä alkoi useampi säheltämään vähän omiaan, ja SaiPa rankaisi kyllä. Toinen erä meni siis 2-2. Kolmannessa Puutarhuri onneksi tykitteli ja viimeistään lopetti pelin.
Eli kyllä, 3-9 -voitosta huolimatta peli ei ollut minun mielestäni edes kovin hyvä. Yhdeksän maalia ei ollut ainoastaan JYPin hyvyyttä, sillä SaiPa oli tänään ShaiBa. Tietysti selkeä johtoasema pistää löysäämään ymmärrettävästikin, joten turhan kriittinen tuskin tarvitsee olla. Hienoa oli se, että heikommallakin pelillä JYP voitti.
Samoja aatoksia saattoi haistella Rautakorven lehdistötilaisuuden kommenteista - hyvä vain. Eli eteenpäin!