Lähinnä tämä aloitustaidon jatkuva korostaminen joidenkin käyttäjien toimesta saa aikaiseksi sellaisen tunteen, että sitä katsotaan enemmän kuin mitään muuta.Jos joku haluaa ymmärtää tai katsoa niin, että jollekin kelpaisi sentteri jonka ensisijainen taito on aloitustaito niin saa aika syvältä rivien välistä kaivella tuota. Itse en ainakaan ole sellaista viestiä JYP osiossa nähnyt. Toki en ole rivien välejä kovin tarkkaan syynännyt.
JYP.lla ei viime kaudella ollut oikeastaan yhtään hyvää aloittajaa ja nyt on joidenkin kannattajien toimesta esitetty toive että jos saataisi sellainen sentteri joka osaisi myös aloittaa.
Vaatimus ei mielestäni ole kohtuuton, eikä tämä ominaisuus kai merkittvästi lisää pelaajan hintaa.
Toki eriäviä mielipiteitä mahtuu palstalle.
Vaatimus aloitustaidosta ei ole välttämättä kohtuuton, mutta kun laatusenttereiden perässä ovat käytännössä kaikki muutkin ammattilaisjoukkueet koko maailmassa, niin haastavaksi menee, mikäli ei ole valmis joustamaan millään osa-alueella. Pelkästään laadukas sentteri keskiverrolla aloitustaidolla on jo pirun vaikea metsästettävä, mutta kun siihen lyödään kylkeen kovat aloitustaidot, niin kysyntä vielä moninkertaistuu.
Eli jossain on melkein pakko joustaa. Itse näen, että keskiverto aloittaja on ihan ok, mikäli muuten tuo joukkueeseen niitä kovasti kaivattuja kärkisentterin ominaisuuksia. Enhän minäkään ole missään kohtaa sanonut, että aloitustaidolla ei olisi merkitystä, tai että kelpuuttaisin kärkisentterin, joka on aidosti huono aloituksissa.
Mistä itse lähtisit joustamaan, jos pidät priimaluokan aloitustaitoa niin tärkeänä vaatimuksena, että siitä ei jousteta?