Ihan ensiksi, siellä sinisen penkin takana on ihmisten ja pelaajien johtaja.
Fanittaminen on tosiaan kivaa, mutta jopa selvennykseksi laittamastasi kirjoituksesta löytyy suunnilleen ne samat asiat, joista olen täällä jokusen kauden posmentanut JYPin osalta, ei tuota polkua ole yksi jantteri luonut, vaikka tietenkin on ollut avain vaikuttaja. Tasan niin kuin olen tänne kirjoitellut, menestymiseen vaaditaan kaikilla tasoilla yhteinen visio ja halu tehdä työtä sen eteen. Valmennus on vain osa sitä palapeliä.
Kunnian voi tietty jokainen tarjoilla kenelle haluaa, mutta jos perspektiivistä asiaa katsoo, näkee väkisin niitä eri tekijöitä vaikuttamassa. Esim., ei tarvitse olla ennustaja, jos näkee, että Ilveksen valmentajan vaihto ei ollut ihan optimaalinen ajoitukseltaan. Pennanen on kyllä näyttänyt osaavansa ihan riittävästi, mutta liian vähässä ajassa ei hänkään pysty ihmeisiin. Piippuun jäi hänen tuntemisensa joukkueesta ja samalla joukkueen tuntemus valmentajasta. Mutta kun kukaan ei ole ennustaja ei etukäteen asiaa pohdittu tuota kautta ilmeisesti riittävästi, minusta mitään akuuttia syytä vaihdokselle ei ollut olemassa.
Tästä pääsee sitten siihen tulemaan, että kaikkien palasten on loksahdettava menestyäkseen, pelkkä valmennus ja kovat nimet ei kotiuta mitään liigassa.
Ihan tuohon viitaten, minua hiukka närästää se, että moni katsoo JYPin kauden olleen epäonnistuminen ja jotkut sitten kippaa tyhmyyttään tätä valmennuksen kontolle. JYP pääsi tähän asti mihin pääsi, koska pelitavallisesta nollapisteestä piti liikkeelle lähteä. Uskoa ja toivoa meillä kaikilla tietty oli, mutta realismia ei taas kerran riittävästi. Moneen otteeseen olen postannut tänne, kuinka vaikea tuo asetelma kauteen JYPissä oli ja kuulutellut kärsivällisyyttä ja rauhaa työn tekoon, moneen pirtaan se ei vaan ole uponnut, ehkä se on tätä kaikki tänne heti muille nyt maailman käsitystä, joka on vallalla nykyään.
Jos tuo linkkaamasi artikkeli oli sinulle jotenkin esimerkillinen ajatuksen tonava, niin keskitypä siihen kohtaan, jossa todettiin kuinka kauan työtä on pitänyt tähän hetkeen yltämiseen tehdä ja sitä kaikkea ei ole tuo sinun fantsu johtajasi edes ollut tekemässä, mutta toki jakanut saman filosofian, mikä seurassa jo oli. Että siitä sitä perspektiiviä myös JYP laivan seuraamiseen, hommat ei synny hetkessä, eikä haahuilemalla.