JYP kaudella 2023–2024: prosessikausi 2/3

  • 784 696
  • 6 482

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei oo ihan hetkeen pelottanut seuran asiat näin paljon. Mitä helvettiä täällä tapahtuu?
Nyt kyllä ihan tosissaan vähän jännittää, melko tapahtumarikas viikko ollut. Heikosti ehtinyt seuraamaan touhua, mutta aika paha fiilis tästä hommasta jäänyt jo nyt ja Jerryläinenkin kehui tykänneensä Rautakorpi&Nieminen kaksikosta, sekä täältä kerrottuja juttuja turhautumisesta luettuani pelkään tosiaan Jerryn olevan lähdössä Jyväskylästä..
 

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liikunnan Riemu
Kiehuu kattila jo aikamoisella paineella lukiessa näitä viestejä. Ilmeisesti seura on menossa kohti täystuhoa ja siitä kiitos kuuluu Seppänen-Viitanen-Käärmeöljykauppias kolmikolle. Toivottavasti älyävät olla näyttämättä naamaansa kaupungissa jos tässä nyt oikeasti tapahtuu jotain vakavaa.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kyllä ihan tosissaan vähän jännittää, melko tapahtumarikas viikko ollut. Heikosti ehtinyt seuraamaan touhua, mutta aika paha fiilis tästä hommasta jäänyt jo nyt ja Jerryläinenkin kehui tykänneensä Rautakorpi&Nieminen kaksikosta, sekä täältä kerrottuja juttuja turhautumisesta luettuani pelkään tosiaan Jerryn olevan lähdössä Jyväskylästä..
Yllätyn, jos Jerry ei nyt lähde. Juuri tuo mitä jo mainitsit + eiliset hermojen menetykset pelissä, onko ikinä nähty samaa ennen Jerryltä?

Pelottaa näiden täältä luettujen juttujen perusteella, että tuo ei vaan jää nyt pelkkään yhden pelaajan lähtöön..
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllä tällä hetkellä on aika vahvoja merkkejä että kolmikko Seppänen-Viitanen-Hämäläinen on vetämässä semmosta showta joka repii seuraa aika rajulla kädellä ihan ylhäältä alas asti.
Toivon todella että tää tilanne rauhottuu ja pahempia sekoiluja ei enää nähdä mitä nyt on nähty mutta kyllä pelko on ihan todellinen.

Vaikka onkin tuikku murheeseen kamaa, niin tässä voi olla jotain pohjaakin ajatuksessa. Kun miettii konttaamisen pitkäaikaisuutta, ei voi välttyä ajatukselta, että siinä missä pelitapa saattoi lahota käsiin kenenkään asiaa hoksaamatta myös organisaation sisällä on liikaa ristivetoa näkemyseroa ollakseen toimiva organisaatio, eikä sitäkään olla hoksattu tai sille mitään osattu tehdä ajoissa.

Ihan siinä kun peli - identiteetinkin pitää olla kilpailukykyinen, pitää organisaatiolla olla myös yhteinen analyysi ja suunta tulevaisuudesta, jotta mitään menestysodotuksia kannattaa ylläpitää. Ehkä tämänmoisen play offin se vaatii organisaation tasolla, jotta voi puhtaasti keskittyä yhtenevään päämäärään.

Minäkin toivon, että tilanne rauhoittuisi, mutta mieluummin niin, että harjataan pohjamutien kautta, ettei niitä hajottavia kuppikuntia sinne rakenteeseen jää nakertamaan onnistumista. Ottaa minkä ajan ottaa, mutta yhtä tärkeää tämä on kuntoon saattaa kun pelillinenkin puoli kaukalossa.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä olen pelännyt jo pitkään. Mulla on ollut jo vuosia vähän sellainen kuva, että Viitanen ei ole se Seppäsen sanansaattaja vaan asia on täysin päinvastoin. Ainoa järjellinen selitys itselleni miksi herra vielä häärää tuolla. Kivasti kävi junnujen touhut kuulemma sotkemassa ja jatkoi liigan puolella samaa. Mahtava juttu!

En usko että Viitanen on mitään käynyt sotkemassa. Päinvastoin. Mutta mulla ei ole mitään tarkempaa tietoa, mutta ilmeisesti ainakin talenttihommat Viitaselta hoitui hyvin. Silloin kyse oli jo ymmärtääkseni sen ikäisistä lupauksista ettei niitä enää millään pelipaikattomalla alettu sekoittamaan. Viitasesta saanut ennemmin kuvan että voi olla vähän hankalassa paikassa joukkueen ja omistajien välissä. Mutta mitään tarkkaa tietoa tietenkään ole.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En usko että Viitanen on mitään käynyt sotkemassa. Päinvastoin. Mutta mulla ei ole mitään tarkempaa tietoa, mutta ilmeisesti ainakin talenttihommat Viitaselta hoitui hyvin. Silloin kyse oli jo ymmärtääkseni sen ikäisistä lupauksista ettei niitä enää millään pelipaikattomalla alettu sekoittamaan. Viitasesta saanut ennemmin kuvan että voi olla vähän hankalassa paikassa joukkueen ja omistajien välissä. Mutta mitään tarkkaa tietoa tietenkään ole.
Niin hyvin hoiti talentti tallin, että sitä ei ole enää. Itse taas olen kuullut, että Viitanen olisi sekoittanut myös tuolla junnu puolella pakkaa tuon pelipaikattoman jääkiekkonsa kanssa.

Edit. Lisään sen verran, että siihen asti mitä Viitanen pysyi omassa roolissaan, niin en kuullut mitään pahaa sanottavaa herrasta, mutta sen jälkeen kun tuli "apukäsiksi" valmennukseen, niin sen jälkeen on halunnut puuttua ihan liikaa pelillisiin asioihin.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En usko että Viitanen on mitään käynyt sotkemassa. Päinvastoin. Mutta mulla ei ole mitään tarkempaa tietoa, mutta ilmeisesti ainakin talenttihommat Viitaselta hoitui hyvin. Silloin kyse oli jo ymmärtääkseni sen ikäisistä lupauksista ettei niitä enää millään pelipaikattomalla alettu sekoittamaan. Viitasesta saanut ennemmin kuvan että voi olla vähän hankalassa paikassa joukkueen ja omistajien välissä. Mutta mitään tarkkaa tietoa tietenkään ole.
Itse kun en sisäpiiriläisiä ole koskaan ollutkaan niin en tiedä, mutta eipä tuo junnujoukkueiden menestys mitään järjetöntä tykitystä Viitasen junnupäällikön ajoilta ole. Liigassa näytöt toki vielä heikommat. Johtuvatko nuo asiat sitten Viitasesta - sitä en tiedä.

Sen tiedän, että Viitanen lupasi lähettää minulle sähköpostia 7-8 vuotta sitten erään pelurin kohtalosta - jos joku Vekeä näkee niin vinkatkaa! Tämä liittyy semmoiseen asiaan missä hän arpoi vastausta kuukauden päivät eikä siltikään vastannut kasvokkain, niin lupasi palata sähköpostilla. Jahkailijalta vaikuttanut ainakin henkilökohtaisella kokemuksella ja mitä nyt lukenut täältä näistä huhuista niin tuntunut, että kaikki pelaajat karkaa käsistä tämän samanalaisen jahkailun seurauksena. Toki tämä jahkailu saattaa johtua mainitsemastasi hankalasta paikasta omistajien ja joukkueen välissä, mutta vähän huonon kuvan antamut itsestään ainakin minulle.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korpela on saanut kenkää tai otti loparit. Ei ole ollut mediassa vaikka olisi ollut syytä. Ehkä hoksasi ettei näytä CV:ssä JYP hyvältä
Kävihän se Risto kukittamassa Rautakorven? Elän luulossa, että Korpela vastaa enemmän siitä, että arjen talous pyörii ja välillä on sitten varpaat hellänä, kun arvoisa puheenjohtaja niille talloo. Toivottavasti ei ole Korpela lähdössä pois.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Kylläpä täälläkin kuohuntaa ollut. Mutkia vedelty suoremmiksi kuin Kankkunen aikoinaan Myhinpäässä. Ymmärrän pettymyksen sekä järkytyksen. Mutta en kumminkaan yhden torstai illan Mikkelin pelin perusteella suuria johtopäätöksiä vetäisi mitä tuleman pitää. Joukkue vähintäänkin yhtälailla pois raiteiltaan kun fanit edellis päivän uutisten perusteella.
Koskaan joukkueessa ei kaikki ole tyytyväisiä, rooliinsa tai valmennukseen.
Itsekin uskon että myös pelaajistoon tulee muutoksia, mutta mihinkään joukko pakoon en usko.

Vielä Rautakorven potkuihin. JOS nuo välit tulehtuu ylipääsemättömiksi kauden aikana useiden palavereiden myötä. Ei se menestys olisi mitenkään taattu. Tuskin he työrauhaa olisi saaneet. 29 ottelun kuntopuntari näytti ihan OK.lta ja piste keskiarvokin TOP 6. Mutta kun katsotaan lyhyempää pätkää suuntaus oli alaspäin 10 ottelun kuntopuntari taisi näyttää sijaa 12-13.
Pidän valmentaja potkuja poikkeuksetta turhina aina. Mutta jos välit menee niin jatko on myös poikkeuksetta mahdotonta. Jotain on pakko tehdä. Jos tässä joku nauraa niin se on Rautakorpi ja Nieminen kohtuu hyvän korvauksen he saavat kuukausittain seuraavat 1,5v ilman mitään tressiä. Saati jos saavat tuon päälle valmennuspestin niin jotain jää sukanvarteenkin.
 

omgmgmgm

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haluaako joku nyt vähän selventää. Joo, Jerryn eilisestä kuumentumisesya huomasi, että häntä turhautti, mutta Jerry on myös itse sanonut, että haluaa olla ja auttaa JYPpiä nousemaan taas takaisin sinne, missä ollaan oltu. Jukurit-ottelu oli aivan täyttä kuraa ja hauskanpidon sijaan tilanne kuumentui usean pelaajan osalta. Itse en ihan 100% kuitenkaan usko, että Jerry olisi ainakaan vielä lähdössä minnekkään, toki koskaan ei voi tietää.

Haluaisiko joku toinen kertoa vähän omaa näkemystään, itse olen edelleen vähän pihalla viimepäivien tapahtuneista ja spekulaatioista edelleen.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haluaako joku nyt vähän selventää. Joo, Jerryn eilisestä kuumentumisesya huomasi, että häntä turhautti, mutta Jerry on myös itse sanonut, että haluaa olla ja auttaa JYPpiä nousemaan taas takaisin sinne, missä ollaan oltu. Jukurit-ottelu oli aivan täyttä kuraa ja hauskanpidon sijaan tilanne kuumentui usean pelaajan osalta. Itse en ihan 100% kuitenkaan usko, että Jerry olisi ainakaan vielä lähdössä minnekkään, toki koskaan ei voi tietää.

Haluaisiko joku toinen kertoa vähän omaa näkemystään, itse olen edelleen vähän pihalla viimepäivien tapahtuneista ja spekulaatioista edelleen.

Ei kai Jerryn suhteen ole mitään muuta kuin että osa kuullut melkoisia huhuja jostain pelaajistoon liittyvästä pommista. Suurin pommi olisi tietysti Turkulaisen poistuminen joukkueesta.

Mitään muuta valaistusta kun asiaan ei ole niin ihan ymmärrettävää että pelätään pahinta. Pitkään ollut jo tiedossa että joukkue tarvitsee ainakin yhden sentterin, ja ollaankin mahdollisesti menossa päinvastaiseen suuntaan niin eihän se nyt hyvälle tietty kuulosta.
 
Viimeksi muokattu:

omgmgmgm

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kai Jerryn suhteen ole mitään muuta kuin että osa kuullut melkoisia huhuja jostain pelaajistoon liittyvästä pommista. Suurin pommi olisi tietysti Turkulaisen poistuminen joukkueesta.

Mitään muuta valaistusta kun asiaan ei ole niin ihan ymmärrettävää että pelätään pahinta. Pitkään ollut jo tiedossa että joukkue tarvitsee ainakin yhdem sentterin, ja ollaankin mahdollisesti menossa päinvastaiseen suuntaan niin eihän se nyt hyvälle tietty kuulosta.
Itsekin mietin tota, mutta olisiko muka Rautakorven asia ollut se, että Turkulainen lähtisi? Vai olisiko se ollut tuo edellä mainittu Veke pois ja Jukka tilalle? (ois muute iha vitun hyvä)

Kyllä tää vähän ahdistaa, vaikka ei itseeni liity tämä show mitenkään.

Toivottavasti Jerry pysyisi Jyväskylässä, kuitenkin niin iso palanen koko joukkuetta.

edit: sanalisäys
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Haluaisiko joku toinen kertoa vähän omaa näkemystään, itse olen edelleen vähän pihalla viimepäivien tapahtuneista ja spekulaatioista edelleen.

Tavallaan me ollaan kaikki täällä ulkokehällä ns. pihalla, mutta vahvasti tuo näyttää siltä, että asiat on pullauttaneet esiin seuran sisäisen valtakamppailun ja laineet lyö myös täällä palstalla. Kaikenmoiset "pommit" ja muut sopii hyvin lyömään happea lisää roihuun joko opportunistisesti tai hyödyllisenä idioottina (huom. tämä ei ole kenellekään henkilökohtaisesti laitettu!)

Minä veikkaan, että jos pyykinpesu on jäänyt kesken, valtasuhteet keikahtaa ja kuppikunnat päätyy tukka nuottasilleen alkaa se tyypillinen muutosvastarinta ja viivytystaktiikka, voitti sillä jotain eli ei.

Tämäkin on asia, joka prosessin on puhdistettava, jotta eteenpäin pääsee.
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Tavallaan me ollaan kaikki täällä ulkokehällä ns. pihalla, mutta vahvasti tuo näyttää siltä, että asiat on pullauttaneet esiin seuran sisäisen valtakamppailun ja laineet lyö myös täällä palstalla.

Tämäkin on asia, joka prosessin on puhdistettava, jotta eteenpäin pääsee.
Siis ymmärränkö tämän väärin, mutta onko tässä nyt Seppäsen( halusi ulkomaalaisen valmentajan) ja Harvian (Rautakorven ja Niemisen kannattajat) välinen nokittelu menossa?
Nythän Jukalla on ilmeisesti taas enemmistö osakekannasta.
Melko paha homma, jos omistajat alkavat keskenään riidellä seuran asioista.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Siis ymmärränkö tämän väärin, mutta onko tässä nyt Seppäsen( halusi ulkomaalaisen valmentajan) ja Harvian (Rautakorven ja Niemisen kannattajat) välinen nokittelu menossa?
Nythän Jukalla on ilmeisesti taas enemmistö osakekannasta.
Melko paha homma, jos omistajat alkavat keskenään riidellä seuran asioista.
Ja kuka helvetti sille Hämäläiselle siinä välissä sorvas sen sopimuksen? Siis ihan oikeasti? Jos Seppänen halusi ulkomaalaisen ja hallitus tukkajukan? Viitanen?
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja kuka helvetti sille Hämäläiselle siinä välissä sorvas sen sopimuksen? Siis ihan oikeasti? Jos Seppänen halusi ulkomaalaisen ja hallitus tukkajukan? Viitanen?
Ja kuka perkele olisi ollut tämä vierasmaalainen valmentaja? Hymiö.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ja kuka helvetti sille Hämäläiselle siinä välissä sorvas sen sopimuksen? Siis ihan oikeasti? Jos Seppänen halusi ulkomaalaisen ja hallitus tukkajukan? Viitanen?
Viitanenkin ainakin joidenkin lähteiden mukaan halusi käyttää Ahvenjärven option, hyvä kysymys kuka halusi käärmeöljykauppiaan?

Korpela?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös