JYP kaudella 2022–2023 – JYP 2.0:n toinen vuosikurssi

  • 652 475
  • 4 984

Coutinho

Jäsen
Jos pelaaja hädin tuskin selviää liigavauhdissa ja häviää kamppailuvoimassa liikaa, jotta mitään peliä rakentavaa kykenisi vielä suorittamaan, tämä tarkoittaisi, ettei Kalapudas pelaisi liigaa lainkaan. Tasovaatimus liigassa kuitenkin on, enkä siis puhu pelkästä JYPistä.

Kalaputaan ongelma on tietty rajallisuus toteuttaa erilaisissa pelisysteemeissä tuottavasti, mutta kyllä hän vielä on aimo askeleita edellä Lassilaa. Hienoa tietty on, että omien puolella seistään jne. mutta rehellisyyskin on pop. Vai missä unissa kuvittelet, että Lassila olisi tuloksekkaasti kykenevä tuloskentän tai yv:n sentteriksi liigatasolla. Jolla ruudulla mainittu Antti on kumminkin ihan toimivasti toimittanut. Saipan suhteen olen epäileväinen onnistumisessa, koska Saipa ei myöskään pelaa tyylillä, joka itsestään istuisi Kalaputaalle, väärässäkin tässä voin kyllä olla, tietenkin.

Taatusti tulee vielä olemaan parempi kokonaisvaltaisesti, mutta kilometrejä sinne on enemmän kuin kaudessa mittaa. Mä olen ihan varma, että juuri tämä pointti sementoi hänen paikkaansa pelaavassa rosterissa, enkä pistä vastaan, kyllä se kuitenkin tällä hetkellä vielä jarruttaa viisikkonsa pelin tuottoa enemmän kuin vahvistaa.
Sinulla on kyllä oikeasti outoja näkemyksiä jääkiekosta, kun Ruusu on ylemmän keskikastin maalivahti, Kalapudas laadukas ykkössentteri ja Micke Saari tuleva NHL pelaaja, mutta Lassila ei pärjää liigavauhdissa..

Sitten muistin että se 1876 Nisulan kentältä hommattu pelikäsitys on ehkä hieman ajastaan jäänyt.

Eihän tässä ole kukaan sanonut, että Lassila olisi valmis yv-sentteri tai tulosyksikön pelaaja vaan hän on parempi KESKUShyökkääjä, mitä Kalapudas jos mietitään tuota kolmos-neloskentän sentterin roolia. Jos et ymmärrä kahden suunnan keskushyökkääjän eroa esim laitahyökkääjän rooliin jääkiekossa niin en pysty sitä sinulle tässä paremmin selventämään.

Silloin Nisulan aikoina ei vielä varmaan ollut tarkempia pelipaikkoja?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eihän tässä ole kukaan sanonut, että Lassila olisi valmis yv-sentteri tai tulosyksikön pelaaja vaan hän on parempi KESKUShyökkääjä, mitä Kalapudas jos mietitään tuota kolmos-neloskentän sentterin roolia.

Eikös tuo JYPissäkin vedellyt nelosessa, keräämättä miinusta sen enempää kuin muutkaan, sanoisin jopa, että moni ei noin tunnollisesti rooliaan olisi vedellyt, jos oletusarvo edelliskauden perusteella oli ns. kärkikenttä. Jos luit sattumoisin myös sen lauseen jota lainasin, koska olen erimieltä siitä, vaikka vuodesta 1421 nisulan montussa viriä olenkin juonut, eikä siellä tarkemmin ottaen ollut kuin monttu.

Lause ei siis pidä siksi paikkaansa, koska siinä oli preesens ja nyt on vielä tilanne, että Lassila tulee perässä. Saatoit myös myös huomata, mikäli silmillä katsoit ja luetun ymmärsit, etten esittänyt mitään oletusta Lassilan tulevasta tasosta Lassilalle epäedullisesti.

Kyllä mä edelleen olen sitä mieltä, Micke Saarella oli lahjat isompaan kuin mihin ylti, ihan samoin, kuin uskon Siikasen lahjakkuuteen ja toivon, ettei hänen kohtalonsa sama tule olemaan. Samoin näen, että Ruusun laatu liittää määritelmään, jos joukkue on myös sitä laadultaan, sinun näitä ei tarvitse uskoa, ei se mikään Kirkossa kuulutettu asia ole ja aina voi käydä kuin Mickelle monista syistä. Nythän puhuttiin osin pelaajien lahjakkuudesta, ei siitä mitä ovat ehtineet saavuttaa todennetusti.

Jos pidät Lassilaa tällä hetkellä liigaan valmiina kahden suunnan sentterinä, niin minä kysyn, mikä se toinen suunta on, toinen on omiin. Mutta samalla sanon, että ihan ok puolustavan sentterin tointa on kyennyt tähän kauteen vetämään suhteessa rutiiniinsa tuosta postista, mutta tuossa kentässä pitäisi oletusarvoisesti kyetä himpun enempään kuin mihin on kyennyt.

Mitä mahdoit tarkoittaa tuolla laitahyökkääjän ja keskushyökkääjän erolla suhteessa tähän keskusteluun? Eikös molemmat po. pelaajat ole senttereitä? Näiden eron kyllä kehtaan väittää ymmärtäväni, mutta mitä nämä rinnasteet tekee tässä keskustelussa menee kyllä yli hilseen, rautakautisen boomerin käsityskyky on vissiin liian rajallinen nykymaailmaan. Minäkin voisin muikkaroida, että teksti ja ajatus, ero?
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jos pelaaja hädin tuskin selviää liigavauhdissa ja häviää kamppailuvoimassa liikaa, jotta mitään peliä rakentavaa kykenisi vielä suorittamaan, tämä tarkoittaisi, ettei Kalapudas pelaisi liigaa lainkaan. Tasovaatimus liigassa kuitenkin on, enkä siis puhu pelkästä JYPistä.
Eihän tuo Kalapudas oikeastaan ole enää tällä kaudella liigaa pelannutkaan ;)
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On kyllä kutkuttavan tasainen sarjataulukko alemmassa keskikastissa tässä vaiheessa kautta, ja mikäs sen makoisampaa sinänsä. HPK ja HIFK on nyt aidosti takana, mutta esim. Jukurit on neljä pinnaa edellä kaksi peliä vähemmän pelanneena. Sanomattakin selvää että etenkin samoista sijoista taistelevia joukkueita vastaan pelattavat keskinäiset ottelut korostuu. Niitä legendaarisia kuuden pisteen pelejä oikeastaan jokainen esimerkiksi Jypille.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sovitaanko arvoisat palstaveljet, että jokainen meistä viimeistään nyt ottaa ne yltiöoptimistiset JYP-lasit pois päästään, jos jollain semmoiset on, ja unohtaa ne naurettavat haaveilut top kutoseen pääsystä!
Realismia sen sijaan on että jos näin 1. prosessikaudella uuden valmennuksen johdolla kaiken mennessä suht. nappiin - nämä JYPin lähtöasetelmat huomioiden - saataisiin edes tuo säälipleijaripaikka, sillä niin tasaisen kova tuo keskikasti on.
Itse olin jo kauden alussa ja olisin tälläkin hetkellä tuohon sijoitukseen täysin tyytyväinen.
Ensi kausi on sitten asia erikseen kovempine tavoitteineen!

Edit.
oikeinkirjoitus
 
Viimeksi muokattu:

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Sovitaanko arvoisat palstaveljet, että jokainen meistä viimeistään nyt ottaa ne yltiöoptimistiset JYP-lasit pois päästään, jos jollain semmoiset on, ja unohtaa ne naurettavat haaveilut top kutoseen pääsystä!
Ei tarvitse sopia, koska ei ole odotettu lähtökohtaisestikaan tältä ekalta kaudelta sellaista suoritusta. Sen verran monta kovaa sakkia oli jo ennen kautta tarjolle siihen porukkaan.

Säälien kotiedun kautta varsinaisiin playoffeihin, niin olen pirun tyytyväinen. Tietäen nyt jo sen faktan, että paras seitsemästä sarjassa kenelläkään ei tule olemaan JYPin kanssa helppoa ja kivaa.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maajoukkuetauon jälkeen on pelattu 10 peliä joista on kerätty 17p. Pelejä on jäljellä 30, tuolla tahdilla kun mennään loppuun niin saldo on 88p.
Sillä ollaan aika varmasti mukana sääleissä ja sitten aletaan vasta pelaamaan. Se on yksi näkökulma.
Toisenlainen on sitten se aina niin mukava: "Kyllä tää paska nyt on nähty ja tästä nyt ei mitään tällä kaudella tule ja prosessi vituttaa ja oispa Perrin"

Itse valitsen lähestymistavaksi kevätkaudelle tuon ensimmäisen. Sen verran paskoja vuosia tuossa oli että nyt kun välillä se oikeasti näyttää hyvältä ja toimivalta niin ei huvittaisi joulukuussa heittää hyvästejä kaudelle.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maajoukkuetauon jälkeen on pelattu 10 peliä joista on kerätty 17p. Pelejä on jäljellä 30, tuolla tahdilla kun mennään loppuun niin saldo on 88p.
Sillä ollaan aika varmasti mukana sääleissä ja sitten aletaan vasta pelaamaan. Se on yksi näkökulma.
Toisenlainen on sitten se aina niin mukava: "Kyllä tää paska nyt on nähty ja tästä nyt ei mitään tällä kaudella tule ja prosessi vituttaa ja oispa Perrin"

Itse valitsen lähestymistavaksi kevätkaudelle tuon ensimmäisen. Sen verran paskoja vuosia tuossa oli että nyt kun välillä se oikeasti näyttää hyvältä ja toimivalta niin ei huvittaisi joulukuussa heittää hyvästejä kaudelle.
Juuri näin. Pienellä otannalla olisi saanut tulla enemmänkin pisteitä, mutta ei tämä kausi nyt tähän iltaan kaatunut.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri näin. Pienellä otannalla olisi saanut tulla enemmänkin pisteitä, mutta ei tämä kausi nyt tähän iltaan kaatunut.

Eihän tuo kaatunut, mutta hyvin vaikeaksi tämän kaltaisilla sulamisilla siitä paikasta 10 joukkoon tehdään, piste tai pari pitäisi välillä tämän kaltaisista peleistä saada. Nyt jo vähän alkaa olemaan se että toivottava että sarja pysyy tasaisena eikä joku edessä oleva rupea saamaan suonenvetoa(ellei itsekin saada).
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän tuo kaatunut, mutta hyvin vaikeaksi tämän kaltaisilla sulamisilla siitä paikasta 10 joukkoon tehdään, piste tai pari pitäisi välillä tämän kaltaisista peleistä saada. Nyt jo vähän alkaa olemaan se että toivottava että sarja pysyy tasaisena eikä joku edessä oleva rupea saamaan suonenvetoa(ellei itsekin saada).
Kyllä siellä näyttää mm. Ässillä jonkin sortin suonenveto olevan. Jännä nähdä, miten pitkälle se vie.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rautakorven joukkueet alkavat menestyä kauden loppua kohden mentäessä, eikös se niin ollut? Tänään ollaan tasan puolivälissä kautta (30 ottelua pelattu, 30 pelaamatta), eli nyt se vasta alkaa, tai ehkä vasta helmikuussa. Joka tapauksessa, JYPin parhaat pelit ovat edessä päin. Ei tässä mitään olla hävitty.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Edelliseen lisäyksenä, ei paljon tässä kohtaa lämmitä että no saapahan nyt ainakin Kakkoset, Seppälät ja ynnä muut vastuuta.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta mielestäni Perttu ei koskenut liigadebyytissään kertaakaan kiekkoon. Kaikki 7 aloitustaankin hävisi.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta mielestäni Perttu ei koskenut liigadebyytissään kertaakaan kiekkoon. Kaikki 7 aloitustaankin hävisi.
Ei se varsinaisesti silmiin pistänyt muuten kuin pelaamalla itsensä pihalle kerraan vastaan ajamalla. Kyllähän tuo nyt tosiaan näyttää siltä, että vaikka olet Mestiksen ykköstykki, niin se askel Liigaan vastuunkantajaksi on liian iso. Annetaan Pertulle aikaa toki, mutta onhan tuossa tosiaan käyneet muutkin kokeilemassa. Suomalaisen kiekon ja pelaajan kehityspolun kannalta kyllä harmillinen juttu.

Sarjataulukossahan tilanne on mielenkiintoinen, kun sijat 8-14 on kahdeksan pisteen sisällä. KalPan viimeaikaisten tappioiden myötä saattaa sekin vielä joutua lujille tuon porukan kanssa.

Sitä minä eilen mietin äärimmäisen heikon toisen erän jälkeen esim. Tappara -peliin peilaten, että onko tuosta joukkueesta jotenkin erityisen vaikeaa repiä se paras esitys irti? Tällaisen peruskatsojan silmiin otteluiden välillä (ja usein otteluissakin) taso vaihtelee melkoisesti.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Patrik Siikanen takaisin joukkueen jäillä! Peli ”valmiina” siis varmaan jo piakkoin. Pysyis nyt perkele kunnossa jatkossa kerrankin! Siinä on oikeasti potentiaalinen pelaaja tekemään isoja tehoja.

Mielenkiinnolla odotan kyllä miten ketjut muodostetaan kun Siikanen ja Petman ovat molemmat kunnossa.
Jos harjoituspeleistä jotain johtopäätöksiä vetää niin Siikasta kaavailtiin tulosyksikköön.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Patrik Siikanen takaisin joukkueen jäillä! Peli ”valmiina” siis varmaan jo piakkoin. Pysyis nyt perkele kunnossa jatkossa kerrankin! Siinä on oikeasti potentiaalinen pelaaja tekemään isoja tehoja.
Loistavaa!

Viime viikolla Patu kertoili, että ennakoi paluuta pelikuntoon tammikuun puolivälin kieppeille. On tosiaan luistellut jäillä jo muutaman viikon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Loistavaa!

Viime viikolla Patu kertoili, että ennakoi paluuta pelikuntoon tammikuun puolivälin kieppeille. On tosiaan luistellut jäillä jo muutaman viikon.
Olen todella iloinen Patun itsensä ja JYPin puolesta, mutta voi perkele kun pelottaa, että käykö taas jotain... Toivottavasti ei, Patulle on osunut jo ihan riittävästi vastoinkäymisiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös