Tästä olisi erittäin tärkeä ottaa 6-0 pisteet talteen, mutta minimissään sitten jaetaan pisteet tasan. Yhtään ei olisi edelleenkään varaa hävitä lisää.
Eli 24p saalistaminen 12 pelissä olisi tasan 2 p/o… mihin vauhtiin Liigassa ei ole yksikään joukkue tänä vuonna pystynyt 23 ottelun aikana. Liigakärki Lukko on likimain siinä (45p ja 23 ottelua). Toki tuossa tuossa tämän vuoden tavoitteessa on liki puolet vähemmän pelejä, mutta data alleviivaa miten vaikea haaste 2 p/o on ja sitä myös että korkean p/o keskiarvon ylläpitäminen pitkän kauden on haasteellista parhaillekin. Loppuvuonna oltaisiin Liigan paras joukkue jos näin kävisi…Tänä vuonna vastassa vielä Jukurit (k), Jukurit (v), TPS (v), KooKoo (k), Tappara (v), Kärpät (k), Pelicans (v), HPK (k), Jukurit (v), Kärpät (k), Ässät (k) ja Lukko (v) eli 36 pistettä tarjolla. Varmaan sinne lähelle 50 pistettä olisi vähintään hyvä päästä tämän vuoden puolella eli n. 24 pistettä ois otettava.
Niin, siksi tilanne onkin haastava. Vaikea toki ennakoida paljon sinne sääleihin pisteitä tarvitsee mutta todennäköisesti jotain 80-85 (10. sijaan) eli vielä ensikin vuonna 25 pelistä pitäisi hankkia runsaasti pisteitä, n. 30-35 pistettä, jos tuohon 50 pisteeseen yllettäisi jollain ihmeellä.Eli 24p saalistaminen 12 pelissä olisi tasan 2 p/o… mihin vauhtiin Liigassa ei ole yksikään joukkue tänä vuonna pystynyt 23 ottelun aikana. Liigakärki Lukko on likimain siinä (45p ja 23 ottelua). Toki tuossa tuossa tämän vuoden tavoitteessa on liki puolet vähemmän pelejä, mutta data alleviivaa miten vaikea haaste 2 p/o on ja sitä myös että korkean p/o keskiarvon ylläpitäminen pitkän kauden on haasteellista parhaillekin. Loppuvuonna oltaisiin Liigan paras joukkue jos näin kävisi…
Niin, siksi tilanne onkin haastava. Vaikea toki ennakoida paljon sinne sääleihin pisteitä tarvitsee mutta todennäköisesti jotain 80-85 (10. sijaan) eli vielä ensikin vuonna 25 pelistä pitäisi hankkia runsaasti pisteitä, n. 30-35 pistettä, jos tuohon 50 pisteeseen yllettäisi jollain ihmeellä.
Silmää yritin käyttää parhaimpani mukaan, mutta en minä tuosta pelistä anna kehuja JYPin esitykselle välillä 20-50 minuuttia. Enkä erikoistilanteista.Tavallaan ärsyttävin matsi oli tuo Ässä matsi. JYPin pelitapa oli suorastaan ylivoimainen pelillisesti ja ratkesi puhtaaseen tuuripomppuun, joka olisi yhtä hyvin voinut kolista plekseissä.
Jatketaan tätäkin tässä ketjussa. Minulla ei valitettavasti ole mahdollisuuksia käydä edes yhden joukkueen edellistä kymmentä peliä läpi, saati sitten kahdeksan. Jos itse olet tämän tehnyt, niin mielelläni kyllä kuulisin asiantuntevat arviosi.Vaikka tukkaan tuossa neljä peliä tulikin mv ongelmien ja kärsivällisyyden puutteen vuoksi, niin ota vaikka viimeinen kymmenen peliä mietittäväksi ja siinä nimenomaan kuinka JYP kokonaisuutena on pelitavallisesti toteuttanut. Sitten ota vaikka kahdeksan viimeisen joukkueen tekemisen laatu samoin verrokein tarkasteltavaksi, niin huomaat jotain jännää.
Silmää yritin käyttää parhaimpani mukaan, mutta en minä tuosta pelistä anna kehuja JYPin esitykselle välillä 20-50 minuuttia. Enkä erikoistilanteista.
Muut pelit jäi tällä viikolla näkemättä. Yleinen mielipide vaikutti perjantain pelistä olevan se, että pelillisesti oltiin kuopiolaisia jäljessä. Eilinen lie ollut jämäkkä esitys, vaikka ilmeisesti valmennus Ässä-peliä pitikin parempana pelillisesti.
Tuossa perusteita sille, miksi en itse vielä puulusikoillani mestaruussaunaa esilämmitä. Ja jottei jää epäselväksi, niin totta hitossa toivon kurssin nyt kääntyneen, mutta antaapa seuraavien pelien näyttää. Kyllä tuossa lähtökohtaisesti pitäisi tarvittavat palikat top-10:iin olla.
Jatketaan tätäkin tässä ketjussa. Minulla ei valitettavasti ole mahdollisuuksia käydä edes yhden joukkueen edellistä kymmentä peliä läpi, saati sitten kahdeksan. Jos itse olet tämän tehnyt, niin mielelläni kyllä kuulisin asiantuntevat arviosi.
Ihan oikeasti kyllä näitä mielipiteitäsi arvostan ja mielelläni luen. Eri mieltä ollaan toisinaan, mikä kuuluu asiaan. Ylempänä tuossa jo avasitkin tuota ihan hyvin.Juu, suo anteeksi, tämmöinen seinähullu kun olen, että syynään noita joukkueita ja niiden tasoa kiusallisuuteen asti, niin hölmö olettaa muidenkin tekevän. Tietenkään suurimmalle osalle näin ei ole. En minäkään kaikkia joukkueita ehdi peli peliltä syynäämään, kun seassa on se omakin elämä ja sen eläminen, mutta kierolla tavalla sitä kurkkii mahdollisen mukaan miten menee JYPillä ja miten muilla. Että ihminen osaakin hurahtaa johonkin asiaan näin nolosti.
Jos ja kun ne heikot hetket vähenee pelien sisällä niin tämän viikonlopun kaltaiset pelit kyllä seuraa toisiaan.
Se kertoo jo paljon että viime aikoina ei selkeästi ole tullut joukkueessa esiin jatkuvasti ongelmissa olevia pelaajia kuten jossain vaiheessa tuli.
Silmää yritin käyttää parhaimpani mukaan, mutta en minä tuosta pelistä anna kehuja JYPin esitykselle välillä 20-50 minuuttia. Enkä erikoistilanteista.
Saunaa lämmittäessä voisin vähän perustella tätä kantaani Ässät-pelistä. Tuossa tyytymättömyyteni mainitun pelijakson aikana kohdistui siihen, ettei tuona aikana mielestäni kyetty hyökkäyspelissä rakentamaan mitään vaarallista. Ensimmäiseen erään kyettiin hyvinkin ja vikalle kympille (kunnes otettiin veska pois).Hiukan ihmettelen näkemystäsi, mutta hyväksyn mielipiteesi tietenkin.
Saunaa lämmittäessä voisin vähän perustella tätä kantaani Ässät-pelistä. Tuossa tyytymättömyyteni mainitun pelijakson aikana kohdistui siihen, ettei tuona aikana mielestäni kyetty hyökkäyspelissä rakentamaan mitään vaarallista. Ensimmäiseen erään kyettiin hyvinkin ja vikalle kympille (kunnes otettiin veska pois).
Omasta mielestä tuossa on edellä lähituntumassa ja maastossa Kerho ja Sport sellaisia, jotka tuskin mitään erikoista voittoputkea kauden aikana ottavat, joten niiden ohi mahdollisuus ainakin.Kyllä tässä vielä on mahdollisuus ihan mihin vaan. Osa jengeistä tulee selkä edellä vastaan. Lasketaan nyt vaikka näin, että onneks takaa ei monet tule ohi. JYP pelaa vielä keväällä, sanon mun sanoneen.
Vaikka matematiikka eksakti tiede onkin, en urheilun suhteen ryhtyisi kalkulaattoria kaivelemaan tässä vaiheessa kautta. Se tosiasia, että tasaisuus sarjassa merkitsee sitä, että kukaan ei ole saavuttanut tähän vaiheeseen sitä taikka tätä, pelaa JYPin pussiin. Jos säälit on tämän kauden tavoite, mitään ihmeempiä ei JYPin tarvitse suorittaa tai tehdä edes urheiluhistoriaa.
Sarja näyttää tällä kaudella niin tasaiselta, että nämä vanhat pistearviot / pisterajat tiettyihin sijoituksiin ei välttämättä päde.
Tietysti fakta on että ollaan sarjan häntäpäässä tällä hetkellä, mutta jos voittoja tulee putkessa niin sijoituskin nousee väkisin. Mutta se vaatii oikeasti voittoputken ei mitään putkenpätkää.