JYP kaudella 2022–2023 – JYP 2.0:n toinen vuosikurssi

  • 652 057
  • 4 984

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Punaisten Kipinävahdit pitävät kyllä ajassa kiinni tämän episodin osalta.

Itse odotan että Teves ottaa nyt sen next stepin peliinsä positiivisessa mielessä kun upea onnistuminen taustalla.

Oli kyllä pirun komea veto ja sitä ennen loistava paikan haku. Kyllä näki että näitä tulee lisää.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki pelien aina vain kovetessa myös ylivoiman on pystyttävä maalintekoon kun JYPin pelitapa jäähyjä vastustajalle tuottaa. Hienosti on joukkue kehittynyt ja varmasti kehittyy vielä joten hyvältä näyttää nyt.
Pelin kovuudesta ei tässä iässä tahdo muistaa, mutta tuo ylivoima vaatii kyllä reipasta parannusta. Alivoimallakin suht helposti sai vastustaja kuvion rauhoitetuksi.

Kuten täälläkin sanottua, perupelaaminen ensin kuosiin ja sitten viilataan. Torstainkaltaisissa maalin peleissä toki erikoistilanteilla usein ratkaistaan voittaja.

Vaan hyvältähän tämä nyt vaikuttaa!
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lievästi sanoen harmittaa, että Ottavainen on pudonnut pelaavasta kokoonpanosta pois.
Siirsin tämän kommentin tänne.

Mielestäni samoin kuin Lahtinen ei mahdu peliotteidensa vuoksi pelaavaan kokoonpanoon, sama pätee Ottavaiseen. Ottavaista hehkutetaan paljon, mutta mä en ole vieläkään nähnyt sitä huippupelaamista. Minä tässä varmaan väärässä olen kun NHL-varaukset löytyy ja pelikaveritkin hehkuttaa, mutta esim. tämän kaudenkin peleissä rankkaan Peltolankin otteet puutteistaan huolimatta Ottavaisen edelle. Summa summarum: JYPillä on siis liian hyvä puolustus.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Peltola kuuluu kyllä ehdottomasti tällä hetkellä kokoonpanoon. En tosin Ottavaisen pelaamisessa ole pahempia puutteita havainnut, osaatko mulle selittää miksei mahdu kokoonpanoon?
Ei sillä, että itsekään tietäisin kenet tuolta pudottaisin..
Mielestäni puolustus on pääasiassa pysynyt hyvin kasassa pääpiirteittäin koko viisikon osalta, pakkeja vähän hankala arvioida erikseen, kun nyt ei tule enää isoja virheitä kovinkaan paljon kellekään jatkuvasti.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
JYPin hyökkäyksessä on tällä hetkellä vähän kahden kerroksen väkeä.
Löytyy kaksi toimivaa ketjua + Kemell. Vidgren on sentteriksi siirron jälkeen ollut täysin näkymätön, Petmanillakin nyt hiljaisempi vaihe menossa. Lassila on edelleenkin aika raakile liigaan ja sitten Platt sekä Salonen ovat joukkueelle täysin hyödyttömiä.

Kyllä minä edelleen vähän olisin sillä kannalla että hyökkäykseen pitäisi nyt saada jotain uutta verta. Ja nimenomaan sentteriosastolla.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
JYPin hyökkäyksessä on tällä hetkellä vähän kahden kerroksen väkeä.
Löytyy kaksi toimivaa ketjua + Kemell. Vidgren on sentteriksi siirron jälkeen ollut täysin näkymätön, Petmanillakin nyt hiljaisempi vaihe menossa. Lassila on edelleenkin aika raakile liigaan ja sitten Platt sekä Salonen ovat joukkueelle täysin hyödyttömiä.

Kyllä minä edelleen vähän olisin sillä kannalla että hyökkäykseen pitäisi nyt saada jotain uutta verta. Ja nimenomaan sentteriosastolla.
Missä oli Platt tänään(kin)?

Kaikki kunnia Lassilalle, mutta ei riitä. Vidgren on erinomainen LAITURI. Kai Platt nyt jotain voisi tuohon tuoda.

Mutta ehdottomasti on sentteripelissä puutteita yläkenttien takana.
 

Hedonist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
JYPin hyökkäyksessä on tällä hetkellä vähän kahden kerroksen väkeä.
Löytyy kaksi toimivaa ketjua + Kemell. Vidgren on sentteriksi siirron jälkeen ollut täysin näkymätön, Petmanillakin nyt hiljaisempi vaihe menossa. Lassila on edelleenkin aika raakile liigaan ja sitten Platt sekä Salonen ovat joukkueelle täysin hyödyttömiä.

Kyllä minä edelleen vähän olisin sillä kannalla että hyökkäykseen pitäisi nyt saada jotain uutta verta. Ja nimenomaan sentteriosastolla.
Samaa mieltä. Meillä on tällä hetkellä yksi kakkossentteri ja muutama kolmossentteri. Tämä näkyy Jypin pelissä. Hyökkäysalueelle mennään hyvin vähän klassisen sentteripelin kautta. Siihen nähden Jyp pääsee kiekolla hyökkäysalueelle jopa yllättävän hyvin, kiitos muun muassa Turkulaisen ja Nikun.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siirsin tämän kommentin tänne.

Mielestäni samoin kuin Lahtinen ei mahdu peliotteidensa vuoksi pelaavaan kokoonpanoon, sama pätee Ottavaiseen. Ottavaista hehkutetaan paljon, mutta mä en ole vieläkään nähnyt sitä huippupelaamista. Minä tässä varmaan väärässä olen kun NHL-varaukset löytyy ja pelikaveritkin hehkuttaa, mutta esim. tämän kaudenkin peleissä rankkaan Peltolankin otteet puutteistaan huolimatta Ottavaisen edelle. Summa summarum: JYPillä on siis liian hyvä puolustus.
Nieminen sanoi aika suoraan, että Ottavainen on pelaavassa porukassa, jota vähän kierrätetään.
Sen sijaan Lahtisesta Niemisen kommentit ennen peliä olivat harvinaisen synkkiä valmentajan suusta kuultuina (kuten Lahtinen pitää ruveta tekemään voittavia asioita ja osoittautua luotettavaksi).
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Ennen maajoukkuetaukoa vastassa HIFK (v) ja Ilves (k). Sanotaanko näin, että todella vaikea arvioida mitä on tulossa. Molemmat voitettavissa mutta molemmissa voi myös tulla rumasti turpaan. 4 pistettä vähintään olisi otettava, jottei 6. sija tai myöskään 10. sija karkaa kovin kauaksi. Täytyy toivoa, ettei HIFK saanut liikaa virtaa tuosta kauden ekasta vierasvoitosta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Samaa mieltä. Meillä on tällä hetkellä yksi kakkossentteri ja muutama kolmossentteri. Tämä näkyy Jypin pelissä.

Mun mielestä meillä on tällä hetkellä kaksi sentteriä jotka pärjäävät liigatasolla. Platzer ja Christoffer. Se on auttamatta liian vähän, jos meinataan pärjätä.
 

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liikunnan Riemu
Ennen maajoukkuetaukoa vastassa HIFK (v) ja Ilves (k). Sanotaanko näin, että todella vaikea arvioida mitä on tulossa. Molemmat voitettavissa mutta molemmissa voi myös tulla rumasti turpaan. 4 pistettä vähintään olisi otettava, jottei 6. sija tai myöskään 10. sija karkaa kovin kauaksi. Täytyy toivoa, ettei HIFK saanut liikaa virtaa tuosta kauden ekasta vierasvoitosta.
Pyh, me otetaan molemmista kolmen pisteen voitto ;)
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Ottavaista hehkutetaan paljon, mutta mä en ole vieläkään nähnyt sitä huippupelaamista.
Johtunee myös alkukauden (neljän ottelun?) pelikiellosta ja vähäisestä vastuusta sen jälkeen, miksi sitä huippupelaamista ei nähdä. Jätkä on parhaassa iässä kehitysmielessä ja peliaika kortilla, vähän kieltämättä ihmetyttää. Harkkamatseissa esitti hyviä otteita. Ja toisi myös sitä kaivattua kovuutta maalinedustalle.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yo. kirjoitusten kanssa aikalailla samaa mieltä. Jerry on kova! Kemellistä on kyllä sanottava, että jotain turhaa puristusta siellä on. Tänäänkin meni kuskaamiseksi ja ihan turhaan 1 vs 3 haastoa + kiekon menetys, kun olisi ollut kärsivällisyydellä ainesta parempaankin.

Huonoimmasta päästä odotuksiin nähden omasta mielestä Platt, Lahtinen ja Salonen. Näillä otteilla joutaisi vaihtoon, jos olisi parempaa tarjolla.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Leinonen maaliin ti ja Vidgren laitaan. Kiitos! Tohilaa tai Perttua voisi kokeilla kolmosen keskellä ja Lassila junnuihin. Platt neloseen. Mitään tuskin menetetään jos näille nuoremmille annetaan edes mahdollisuus. Jotain sekoitusta ketjuissa niin josko se maalinteko alkaisi sujua paremmin. Puolustus ollut ok eikä siihen muutosta tarvitse tehdä.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Kemellistä sen verran laittanut merkille, että ei ole pahemmin tapana kierrättää rännin kautta kiekkoa syvemmälle. Koittaa aina veivailla ja kikkailla sen aukon siihen keskustaan tai harhauttaa ensimmäisen karvaajan, johon usein homma kaatuu. Kaverilla ei ole tällä hetkellä kärsivällisyyttä tai luottoa ketjukavereihin, että se kiekko voitetaan esimerkiksi sen rännipeluun jälkeen.

Ja jotain huolestuttavaa siinä on, että ei myöskään juhli yhtään maalia. Naama on perus norsunvitulla kokoajan, tuli maali tai ei. Vähän puuttuu se nöyryys tekemisestä nyt, mestiskäväisy voisi tehdä herätystä.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Kemellistä sen verran laittanut merkille, että ei ole pahemmin tapana kierrättää rännin kautta kiekkoa syvemmälle. Koittaa aina veivailla ja kikkailla sen aukon siihen keskustaan tai harhauttaa ensimmäisen karvaajan, johon usein homma kaatuu. Kaverilla ei ole tällä hetkellä kärsivällisyyttä tai luottoa ketjukavereihin, että se kiekko voitetaan esimerkiksi sen rännipeluun jälkeen.

Ja jotain huolestuttavaa siinä on, että ei myöskään juhli yhtään maalia. Naama on perus norsunvitulla kokoajan, tuli maali tai ei. Vähän puuttuu se nöyryys tekemisestä nyt, mestiskäväisy voisi tehdä herätystä.
Hyviä huomioita. Mutta: Kemell pelaa kolmosessa kavereinaan laiturisentteri Vidgren ja kiekollinen puukäsi Salonen. Auttaisi kovasti, jos voisi luottaa pelikavereiden kiekolliseen pelikäsitykseen. Ylivoimalla homma toimii, koska tietää, että kiekko tulee lapaan Nikulta, Suhoselta tai Turkulaiselta.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jokesta puhuttaessa luotan täysin valmennukseen. Pelipaikka on juuri se, minkä esityksillään ansaitsee. Oli kavereina ketä vaan, kyse on joukkuepelistä.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyviä huomioita. Mutta: Kemell pelaa kolmosessa kavereinaan laiturisentteri Vidgren ja kiekollinen puukäsi Salonen. Auttaisi kovasti, jos voisi luottaa pelikavereiden kiekolliseen pelikäsitykseen. Ylivoimalla homma toimii, koska tietää, että kiekko tulee lapaan Nikulta, Suhoselta tai Turkulaiselta.
Toisaalta jos änäri on tähtäimenä sitä työtä pitää tehdä myös kulmissa. Toki änärissä kulmapelaaminen on täysin erilaista, mutta tuolla pelitavalla sinne on turha lähteä edes yrittämään, vaikka sen työnteon sielläkin oppii, kun kiertää bussiliigaa muutaman vuoden.
Ei tuo kehitys ainakaan viime kaudesta mun silmään ole oikeaan suuntaan mennyt, toki joku ammamies voi kertoa asiasta enemmän ja tyrmätä mun näkemyksen.
Kuullut juttuja junnuvuosilta, että melko itsekäs pelikaveri oli silloinkin. Tulosta kun on tullut se on vähän sokaissut siellä porukan. Mulla ei nuoren herran junnuvuosista ole kokemusta niin en voi sanoa juuta enkä jaata, mutta viime kaudella mulle todennäköisesti kävi niin, että sokaistuin kun poika iski joka paikasta häkkejä ja taisi käväistä pistepörssinkin kärjessä. Väitän että niin kävi monelle muulle myös.
Tällä hetkellä kokonaisvaltainen peli on tosi heikkoa ja haluttoman näköistä mikä voi johtua mistä vain, mutta eiköhän tuohon keinot keksitä. Luotan tässäkin valmennukseen!
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mä haluaisin nähdä vielä sen alkukauden nelosketjun, 2020-luvun Karhukoplan. Keitä siinä nyt oli, Vidgren-Christoffer-Petman? Siinä oli tekemisen meisinkiä.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä haluaisin nähdä vielä sen alkukauden nelosketjun, 2020-luvun Karhukoplan. Keitä siinä nyt oli, Vidgren-Christoffer-Petman? Siinä oli tekemisen meisinkiä.
Niin minäkin, tosin tuo tämän hetken Christoffer tuntuu tekevän kaikista parempia pelaajia vaikkakin tänään oli normaalia näkymättömpi jäällä.
Ehkä olisi aika palauttaa tuo muotoonsa ainakin muutaman pelin ajaksi.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mä haluaisin nähdä vielä sen alkukauden nelosketjun, 2020-luvun Karhukoplan. Keitä siinä nyt oli, Vidgren-Christoffer-Petman? Siinä oli tekemisen meisinkiä.

Christoffer pelaa vaan tällä hetkellä sillä tasolla, että turha ruveta sotkemaan niitä ketjuja. Mää lähtisin kokeilemaan Lassilaa näiden kahden jermun keskellä. Kaksi väkivahvaa juntturaa tekemässä tilaa Lassilalle.

Platt takaisin keskelle ainakin nyt hetkeksi aikaan ja Heljanko & Kemell laidoille.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nieminen sanoi aika suoraan, että Ottavainen on pelaavassa porukassa, jota vähän kierrätetään.
Sen sijaan Lahtisesta Niemisen kommentit ennen peliä olivat harvinaisen synkkiä valmentajan suusta kuultuina (kuten Lahtinen pitää ruveta tekemään voittavia asioita ja osoittautua luotettavaksi).
Jos en väärin kuullut, niin Nemo totesi tyyliin "kun saadaan Ottavainen takaisin". Tuosta tuli väkisin mieleen, että ei ole pelikykyinen syystä tai toisesta.

Lahtisen poppareilla oloa en ihmettele.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mä tulin laittamaan tänne omat huomioni pelistä, mutta osin ihan samoja asioita muutkin ovat nähneet.

Kokonaisuutena mulle jäi pelistä vähän semmonen olo, että yritettiin pelata nopeammin kuin joukkueelle vielä on selkäytimessä. Eli meni hosumiseksi, joka johti sitten vajaaseen keskialueen peliin, kun viisikot ei pysyneet liikkeessä mukana. Tietenkin se johti sitten siihen viisikoiden repaleisuuteen ja tässä pelissä kaveri pääsi alueelle organisoimatonta vastaan 10x useammin, kuin kolmessa viime pelissä yhteensä. Sen keskialueen voi siis hävitä ihan itse hosumalla, ei kaverin tartte välttämättä mitään isompaa suorittaa. Oppia siis matkaan ja prosessin kunnioitusta.

Mitä tulee nimiin. joita muutkin on jo nostelleet, niin joo, Kemell on tällä hetkellä ongelma viisikossa, koska pelaa itselleen ei viisikolleen. Varmaan tätä voi laittaa osin repaleisen kauteen valmistautumisen ja sitten sen tuomaan pelin pakottamiseen. Sitten kun pääsee pelin virtaukseen oikein kiinni, tekee parempaa jälkeä kentällä, nyt tuppaa puolustusvelvoite jäädä vajaaksi ja liika itsekkyys estää järkevän rakentelun viisikossaan. Tämä oli toki selvä rasti kehityskohteena herralle tähän kauteen, kasvaa kokonaisvaltaisemmaksi pelaajaksi, ennen kirkkaita. Kaiketi voi niinkin ajatella, että tämmöiset kuopat ja rypyt matkalla kuuluu siihen opintiehen.

Mitä sitten tulee Lassilaan, niin ei riitä liigaan vielä, kuten jo aiemmin olen kirjannut. Siinä mielessä toivon vaikka sen Stråkan kotiuttamista, että Lassilaa tuskin JYP on miettinyt tulevaisuuden alakenttien sentterinä, joten rahaa pankkiin olisi sessio mestiksessä ja mielellään tulosketjun roolissa kasvaen miesten peliin. Joka tapauksessa se sentteri kaupasta olisi listalla.

Kahteen viisikkoon pitäisi jotenkin löytää boostia ja yllättäen varmaan monelle huteraa ei ole puolustajissa, vaan nimenomaan sentteripelissä näiden kenttien osalta.

Voi kai kiteyttää, että JYP tupeloi tämän pelin itse pisteettömäksi, mutta vara on parantaa, jottei mitään panikointeja ole tarvis kuutamoon ulvahdella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös