Mä tulin laittamaan tänne omat huomioni pelistä, mutta osin ihan samoja asioita muutkin ovat nähneet.
Kokonaisuutena mulle jäi pelistä vähän semmonen olo, että yritettiin pelata nopeammin kuin joukkueelle vielä on selkäytimessä. Eli meni hosumiseksi, joka johti sitten vajaaseen keskialueen peliin, kun viisikot ei pysyneet liikkeessä mukana. Tietenkin se johti sitten siihen viisikoiden repaleisuuteen ja tässä pelissä kaveri pääsi alueelle organisoimatonta vastaan 10x useammin, kuin kolmessa viime pelissä yhteensä. Sen keskialueen voi siis hävitä ihan itse hosumalla, ei kaverin tartte välttämättä mitään isompaa suorittaa. Oppia siis matkaan ja prosessin kunnioitusta.
Mitä tulee nimiin. joita muutkin on jo nostelleet, niin joo, Kemell on tällä hetkellä ongelma viisikossa, koska pelaa itselleen ei viisikolleen. Varmaan tätä voi laittaa osin repaleisen kauteen valmistautumisen ja sitten sen tuomaan pelin pakottamiseen. Sitten kun pääsee pelin virtaukseen oikein kiinni, tekee parempaa jälkeä kentällä, nyt tuppaa puolustusvelvoite jäädä vajaaksi ja liika itsekkyys estää järkevän rakentelun viisikossaan. Tämä oli toki selvä rasti kehityskohteena herralle tähän kauteen, kasvaa kokonaisvaltaisemmaksi pelaajaksi, ennen kirkkaita. Kaiketi voi niinkin ajatella, että tämmöiset kuopat ja rypyt matkalla kuuluu siihen opintiehen.
Mitä sitten tulee Lassilaan, niin ei riitä liigaan vielä, kuten jo aiemmin olen kirjannut. Siinä mielessä toivon vaikka sen Stråkan kotiuttamista, että Lassilaa tuskin JYP on miettinyt tulevaisuuden alakenttien sentterinä, joten rahaa pankkiin olisi sessio mestiksessä ja mielellään tulosketjun roolissa kasvaen miesten peliin. Joka tapauksessa se sentteri kaupasta olisi listalla.
Kahteen viisikkoon pitäisi jotenkin löytää boostia ja yllättäen varmaan monelle huteraa ei ole puolustajissa, vaan nimenomaan sentteripelissä näiden kenttien osalta.
Voi kai kiteyttää, että JYP tupeloi tämän pelin itse pisteettömäksi, mutta vara on parantaa, jottei mitään panikointeja ole tarvis kuutamoon ulvahdella.