Sillä on aika paljonkin väliä, että missä "mediailmantilassa", minä viikonpäivänä ja jopa mihin kellon aikaan JYP julkaisee sopimuksia. Nämä vaikuttavat huomattavasti näyttöihin, klikkauksiin ja myös myyntiin. Sillä on aika varmasti paljonkin eroa vuoden mittakaavassa jo lipunmyyntiin, että julkaiseeko JYP uutiset optimaaliseen aikaan vai vaikka esim. aina lauantai-iltaisin kymmeneltä.
Aina näkyvyyttä hakiessa tulee olla tavoite saavuttaa mahdollisimman monta ihmistä erityisesti Keski-Suomen alueella, mutta tärkeissä pelaajasopimuksissa myös valtakunnallisesti, jotta JYP on kiinnostava vastustaja ja vierasfanit vaivautuvat myös paremmin paikalle.
JYP tarvitsee satunnaiskatsoja ja uskon sillä olevan merkitystä lipunmyyntiin paljonkin, jos kesällä jää mieleen, että JYPille tuli kova valmentaja ja pari tähtipelaajaa. Sitten kauden aikana helpottaa JYPin asemaa, kun se kilpailee katsojan ajasta mm. Finnkinoa, ravintolailtaa ja Huutokauppakeisaria vastaan.
Uskallan myös väittää, että JYPin sponsorointi ja sen tuoma näkyvyys vaikuttaa myönteisesti traktorinhankkijoiden mielikuviin erityisesti Keski-Suomessa. Vaikka kukaan tuskin kallista traktoria ostaa vain sen takia, että näkee logon pelipaidassa, niin tuttu logo on turvallisempi ostopäätös. Kukaan tuskin väittää, että JYPin sponsorointi on Valtran parhaiten konvertoiva markkinointikanava ja sen kannattavuutta investointina voidaan vain arvioida (koskee yleisesti urheilusponsorointia), mutta on väärin siitä huolimatta väittää, ettei sillä ole mitään merkitystä.