Enhän ole väittänyt ettei uutisointia kannata, mutta se on JYPn osalta yksi hailee milloin tulee ulos, JYPn sopimuksen julkistamisen ajankohdalla valtakunnallisella uutisoinnilla ei ole tuon taivaallista merkitystä. yhtään enempää sitä ei saa, sama koskee käytännössä kaikkia joukkueita. Omien fanien joukossa se on odotettu, mutta siihenkään ei vaikuta onko skoda cup tai ei.
Sponsorien kohdalla JYP on yhtäkuin Valtra, eikä Valtran tunnettavuus heikkene tai parane JYPn pelaaja tiedottamisen ajankohdalla.
Väitän että valtra ei ole yhtään traktoria myynyt sen vuoksi että logo on JYPn paidassa,
Sponsorointi on tärkeää sitä en ole koskaan kieltänyt, mutta näin kauden jälkeen pelaaja sopimuksia julkaistaessa sillä ei ole tuon taivaallista merkitystä, sillä "5min" julkisuudella mikä siinä tulee jossain paikallis median netti uutisessa.
Anteeksi nyt vaan, mutta olet pahasti hakoteillä.
JYPin ainoa sponsori ei ole Valtra, vaan siellä on kymmeniä muitakin yrityksiä mukana erilaisilla osuuksilla JYPin yhteistyökumppaneissa. Yhteistyökumppanit vaihtuvat säännöllisin väliajoin, osa käy mukana vain yhden kauden, kun taas osa roikkuu menossa mukana vuodesta toiseen.
Kaikki vähänkin ammattimaisesti toimivat urheiluseurat laskevat jatkuvasti omaa medianäkyvyyttään. Ainakin Kirittäret on pesäpallon puolella jakanut jopa faneille/julkiseen tietoon asti sitä, paljonko joukkue on saanut sekunnilleen/palstamillimetrilleen medianäkyvyyttä mm. televisiossa tai lehtien sivuilla. Näiden tietojen pohjalta myyntiosasto sitten kontaktoi yhteistyökumppaneita, kun pitäisi pystyä perustelemaan yrityksille, että minkä takia seuran kanssa tulisi tehdä yhteistyötä.
Valtran näkyvyys ei välttämättä mene yksi yhteen JYPin pelaajajulkistusten kanssa, mutta näinä epävarmoima aikoina sillä voi olla viimeinen käänteen tekevä vaikutus lyödäänkö Suolahdessa kättä syvemmälle taskuun, jos JYP ilmoittaa pyrkivänsä maksimoimaan oman näkyvyytensä tulevalla kaudella. Ja näitäkin asioita voidaan ihan aidosti mitata, eli kyseessä ei ole "pelkkää puhetta".
Aivan varmasti JYP miettii tarkasti koska sopimuksia yms kannattaa julkaista yleisölle, jotta ne tavoittavat mahdollisimman paljon yleisöä. Kyllä nuo pelaajasiirrot kiinnostavat myös omien fanien ulkopuolella, sillä muut mediat tekevät juttuja välittömästi julkistuksen jälkeen. Jos JYP laittaa tiedotteen liveksi samaan aikaan kun Suomi pelaa MM-finaalia, jää uutinen varmasti median ja fanien silmissä pienemmäksi. Luultavasti siirrosta tehdään uutinen muualla joka tapauksessa, mutta resurssit siihen ovat luonnollisesti pienemmät, jos samaan aikaan on kilpailua muista uutisista.
Nelfor näytti vastanneen ketjuun kesken tämän viestin kirjoittamisen, mutta laitetaan tämä silti mukaan ketjuun.
ps, jaan kyllä sen huolen, että minäkin JYPin mediavastaavana painaisin nyt sopimusuutisia nopeasti eetteriin. Pöhinä on ollut kovaa seuran ympärillä, ehkä jopa vähän liiankin kovaa, suhteessa siihen mitä JYP on tähän mennessä vasta julkistanut. MM-kisojen jälkeen kaikki alkavat olla ähkynä jääkiekosta, eli ei sitä uutista kannata pantata kesään asti ihan huvin vuoksi. Tietenkin asia erikseen, jos nimiä ei ole vielä papereissa tai muut sopimustekniset asiat kieltävät julkaisun. Nyt vain pari kalikkaa lisää kiukaaseen, niin ei pääse mukavasti lämmennyt sauna viilentymään!
Edit: löytyihän se Kirittärien esimerkki, kun hetken malttoi kaivaa.