kiekkoaktivisti
Jäsen
Sepä se tässä parahin Nelfor onkin kuin melkein ketjussa kuin ketjussa julistat omaa mielipidettäsi absoluuttisena totuutena ja vielä ei ole koittanut päivää että olisit mieleipiteinesi omasta mielestäsi ollut väärässä.
Jotkut tulkitsevat minua jostain syystä siten, että julistaisin omaa mielipidettäni totuutena. Olen myös lukuisia kertoja myöntänyt olleeni väärässä.Sepä se tässä parahin Nelfor onkin kuin melkein ketjussa kuin ketjussa julistat omaa mielipidettäsi absoluuttisena totuutena ja vielä ei ole koittanut päivää että olisit mieleipiteinesi omasta mielestäsi ollut väärässä.
Eli joku sisään ja joku/jotkut ulos. Eikai tuosta voi muuta käsittää.Tämän LOKAKUUN aikana NHL-leiritysten päätyttyä puolustus vahvistuu yhdellä uudella pelaajalla!
Joukkueen rosteri tulee myös elämään...
Saa ottaa talteen!
Todella mielenkiintoista odoteltavaa siis. Teves ulos ja seuraava kanukki sisään yrittämään? Joka tapauksessa hienoa kuulla että vielä reagoidaan ja joukkuetta pyritään parantamaan tässäkin vaiheessa alueella, joka selkeästi sitä tarvitsee. Elämme jännittäviä aikoja, ystävät hyvät.Eli joku sisään ja joku/jotkut ulos. Eikai tuosta voi muuta käsittää.
Viime kauden alussakin Kakkosen piti hakea vauhtia alemmista sarjoista ja penkin päästä, ihmettelin sitä jo silloin, mutta nyt sama toistuu? Ovatko olleet Vatasen treenimetodit käytössä kesän aikana tai jotain muuta kummallista.
Katkaisen ja siirrän nyt tässä tämän jo hiukan ikäviäkin piirteitä saaneen Peltolan pelikyvykkyyttä koskevan 'eipäs-juupas' -keskustelun hiukan positiivisempaan suuntaan:
Tämän LOKAKUUN aikana NHL-leiritysten päätyttyä puolustus vahvistuu yhdellä uudella pelaajalla!
Joukkueen rosteri tulee myös elämään...
Saa ottaa talteen!
Saa 750k myös AHL:ssä, joten täytyy todellakin sitten haluta jo paljon pelaamaan JYPiin jos tänne eksyisi.Juolevin Ollihan se?
Ainakin waiwereissa nyt.
Olen vähän lueskellu Saipan ketjuja (huh!), koska koen samankaltaisuutta heidän ja meidän ”prosessien” välillä, he toki ovat 4 vuotta (vai3) ”edellä” meitä. Otin sieltä random-lainauksen (kiitos siitä @Bauer) ja prosessista sielläkin puhutaan, siellä se vaan on ihan super-piipussa. Missä vika, Virta on todistetusti ihan tekijämies, pelikirjat on hallussa ja useampi vuosi on nyt treenattu jne.?Virta laittaa nyt perustat kuntoon ja tekee SaiPasta ammattimaisen joukkueen. Ja että prosessi ei tule olemaan helppo kun uudistukset ovat niin perusteellisia ja korjattavaa on paljon. Tai jotain sellaista.
Eikö Kakkonen olisi jos ihan peruspelityyliltään tällä hetkellä sopivampi pelaaja rosteriin kuin esimerkiksi. Malinen tai Peltola? Ainakin niin että joissakin peleissä pääsisi kokeilemaan. Ei Kakkonenkaan ole vielä iällä pilattu ihan varmasti sieltä olisi saatavissa paljon hyviä suorituksia.
Se voi kuulkaas olla niin, että ei oikeasti ole mitään tehtaan ”100% Rautakorpi”-takuuta että loppukaudesta me jyrätään, tai että Saipa olisi pelijareissa tänä vuonna koska on takana pitkä ”Virran” prosessi. Voi jopa olla todennäköisempää, että me Saipan kanssa pidetään näitä samoja sijoja loppukaudestakin. Rautakorpi-efekti otetaan ilolla vastaan, mutta kehittyy noiden kilpailijoidenkin pelit kauden mittaan.
Pelaa yksinkertaisemmin kiekolla. Siinä on jo perusteita sille että voisi edes päästä kokeilemaan.
Mielestäni esim. Peltola voisi edes joskus valita paineen alla jonkun muun ratkaisun kun 2metrin syötön pakkiparille tai laiturille taskuun. Syötön joka ei edistä mitään muuta kuin sitä että vastustajan karvaus pääsee vielä paremmin antamaan painetta.
Niin, onhan se moneen kertaan todettu että joukkueen rakentaminen jatkuu edelleen, joten liikehdintää sisään ja mahdollisesti jopa ulospäin tulee olemaan.
Ulospäin liikkuu varmaankin ensimmäisenä Teves, jos otteet ei ala parantua. Ja enpä usko että hyökkäyskään on tuossa muotissa enää tammikuussa.
Nyt mulla herää epäilys, että kyse on enemmänkin sinun ja valmennuksen pelitavan näkemys eroista, ei kyseisistä pelaajista sinänsä.
Millaista ajattelit sen yksinkertaisemmin kiekolla pelaamisen, kun viisikko ei toimi ja lähellä/vapaana olevalle ei saa syöttää, eli muut viisikossa on pidettyinä ja poissa tarjonnasta. Pitkän lyömistäkö, olisi ainakin yksinkertaisempaa kiekolla ja olihan siellä myös hyökkäyspeliin se viime kauden toivoton roiskaisu päätyyn johon koskaan hyökkääjät ei saaneet otetta jne. Yksinkertaista kiekolla tosiaan, mutta mikä järki tässä muka olisi?
Minä ihan olen tyhmänä ymmärtänyt, että valmennus nimenomaan haluaa, että se siirtosyöttö annetaan ja idea siinä olisi antaa muulle viisikolle aikaa luoda tarjonnat kiekolliselle. Ei toimi vielä kovin hyvin, mutta sekä Peltolan, että Malisen kuin muidenkin pakkien olen nähnyt tuota erinäisin onnistumisin viljelevän koko ajan, ettei se voi olla mikään pelaajan valinta. Ja kun se ei voi olla pelaajan valinta, sen täytyy olla valmennuksen valinta, eikös.
Eli itse asiassa koko höpinäsi Peltolan tekemisestä on väärän puun haukkumista, se oikea puu olisi valmennus. Pelaaja taatusti toteuttaa sitä valmennus on pyytänyt ja niin kauan kun toteuttaa antaa valmennus pelaajan pelata, jopa kiittelee siitä.
Itse olen kiinnittänyt huomion päinvastoin siihen, että melkein aina kun Peltola onnistuu siinä ensisyötössään, eli kun joku muukin osaa hakea itseään vapaaksi, kuin vieressä toinen pakki tai laidoilla seisova laituri, joka seisoviltaan ei juuri pysty luomaan tuon taivaallista, jos tarjontoja ei kiekottomat osaa luoda liikkeellä, hänen syöttönsä on aina peliä edistävä ja sisältää hyvät ainekset viisikolla päästä hyökkäämään organisoimatonta vastaan. Tämä vaan ei vielä viisikkona taivu, vaan pikkuisen merkeistä uskaltaudun toivomaan, että tulee tälle kaudelle vielä toimimaan niin kuin valmennus sen miettii.
Tuo on ihan höpöhöpö keksintö ja omalta lautaseltasi ettei lähimmälle pelaajalle saisi syöttää, mutta jos se syöttö ajaa kaverin kuseen niin ei sellaista syöttöä kannata antaa.
Älähän nyt, se on tällä vauhdilla tulossa 33 pinnan kausi Platzerille, eli parannusta viime vuoteen. Mutta joo, oikeassa olet, että tekeminen ei ole ollut yhtä vakuuttavaa mitä se harkkapeleissä oli. Enemmän olen kuitenkin pettynyt Rooban tekemiseen ja samoin odottaisin aktiivisempaa pelaamista Kemelliltä sekä myös Puustiselta. Turkulainen, Christoffer, Vidgren ja Petman pelaavat aktiivisesti ja energisesti ja sitä kautta voittavat kaksinkamppailuita ja ovat ns. pelin päällä. Mutta jos samassa ketjussa viilettää kavereita, jotka katselevat sivusta, kokonaisuus ei toimi.En ainakaan ihmettelisi jos vielä sentteri tulisi, Platt ja Christoffer on ajanut roolinsa mutta Platzer ollut ihan pihalla. En toki alunperinkään odottanut miehen olevan mitään liigan kärkisenttereitä mutta tasainen 30-40 pisteen suorittaja ja vahvaa pelaamista molempiin suuntiin ja kärkipeluri joukkueen mittapuussa.