Kommentoin vain sitä, mitä olen nähnyt. Ei ole vielä voitettu pelkkää JYPin hyvyyttä, vai ollaanko? Realisti pitää olla vaikka se joskus olisikin negatiivista. Minä totta kai uskon ja toivon että tästä vielä putki lähtee kulkemaan ja onhan siihen mahdollisuus olemassa. Minua ei ainakaan tappiot paina, koska pääasia on ollut tuo asenne mikä joukkueesta huokuu.
Jos ny omakin alustus, tai jotain sinne päin.
Ollaan mun mielestä voitettu ihan omalla hyvyydellä kaikki mitä voitettu on. Syyt ei ole staattisissa asioissa, vaan kk:n paketti oli yksinkertaisesti enemmän vaiheessa kuin JYPin ja heillä petti varsinkin se keskialue, se ei onnistu jos viisikko on liian repaleinen. Samoin noissa peleissä tuli tulosta myös yv:llä ja se on tärkeä pointti , kun pisteistä pelataan.
Esim Saipaa vastaan JYPiltä petti sekä pelikuri, että ylipelasivat keskialuetta eteenpäin eli pelasivat itsensä ulos. Materiaalit sinänsä, varsinkaan näin alkukaudesta ei lyö korttia pöytään, kun rakennuspuuhat on kaikilla vähän hakusessa ja levällään, siksi lie ajatellaan, että ns. heikomman olettaman joukkueet pyrkivät niitä pisteitä "helpoiten" alkukaudesta kairaamaan.
Vaikka tässä mj - taukoon jostain kummasta syystä pohjimmaisena majailtaisiinkin, ei minä kanna huolta jumbopaikasta. JYPillä on oikeasti iso työ palikoiden kokoamisessa verrokkeihin verraten ja useankin pisteen kaulat hupenevat nopeasti, kun alkukauden mestareilla alkaa piiputtaa. Tämä peilaten ihan empiriaan aiemmilta vuosikymmeniltä lähtien.
Vaan, kuten olen jo moneen kertaan kirjoittanut, uuden jengin odotusarvo on iso, tänäänkin kokoonpano voi tuoda isoja ylläreitä, niin meille, kun vastustajallekin, joskin päinvastaisia, kuka tietää. Jusun naulaamat teesit tuossa esittelyssä joutuvat kyllä todelliseen puntariin, kun kaverin alkukautta seurailleena olen huomioinut toisteisuutta keskialueen murron jälkeen niin, että hakevat pelisuunnat päätyyn, keskisektoriin ja kahteen porrastukseen/rytmitykseen hyökkäysalueella, joista paikanvaihtopelillä rakentavat liikkuvaa jatkumoa kiekonhallinnalla. Lisäksi siellä on päteviä maalintekijöitä, joille riittää vajaampikin tukipelaaminen tuloksen tekoon. Oman alueen täyttö ja keskialueen maltti, siihen ratkeaa, pitääkö vai ei. JYP viisikkopeli ei vielä ole sillä tasolla, että mihinkään syvään prässiin pystyttäisiin ilman viisikon repeämistä, joten toivottavasti mihinkään tuollaiseen eivät into pinkeänä syyllisty, sillä tulee noutaja. Samoin staattinen träppi on liikkuvaa joukkuetta vastaan pelkkää ahterin tarjontaa pyytäen "tule ja ota".
Kentistä sen verran, että kolmonen saattaa olla kova viisikkona ja Alanen ykkösen keskellä(!), pohdinkin jo viime pelin jälkeen, että tuossa kaverissa haisee kärkiketjun sentteri, vaikka matkaa moisen lunastukseen onkin. JYPin tulevaisuudelle siinä saattaa olla tärkeämpi lenkki, kuin nämä änäriin matkaajat, on tuleville kausille helpompi rakentaa rosteria, jos on mitat täyttävä sentteri omasta takaa.
Mutta ilta näyttää kuinka kurvaillaan.