Puistolan nyt ainakin ihan itsensä vuoksi kannattaa pyytää siirtoa muualle.
No johan nyt. Herra on vetänyt kaksi peliä tähän kauteen ja esitykset niissä olleet sitä mitä valmennus on tilannut, eli ruutunsa on vetänyt ok. Minusta, jos pelaajan etua ajattelee, siinä on tekemistä jolla peliaikaa ja ruutua joukkueessa löytyy jatkossakin, siis missä järki pyrkiä pois just kun homma pelittää toisin kuin viime kaudella? Mikä toinen joukkue muka edes tarjoaisi hänelle parempaa astinlautaa urallaan?
Itse olen tykännyt näissä parissa pelissä hänen osaltaan nöyryydesta pelissä ja kun vielä viime kaudella en olisi voinut kuvitellakaan mitään neloskentän roolin vetämistä hänen silloisessa habituksessa, niin vaikuttaa nyt, että vetää hommansa nöyrästi alaketjussa, eikä fuskaa työn määrässä. Mä luulen, tietäähän en voi, että nuo kyllä pannaan merkille niin joukkueessa kun valmennuksessakin ja juuri tuolla ansaitaan luotto ja rooli joukkueessa. Nimi lehdessä ja suitsutus ratkaisijana on sitten tuon palkintona, tai joukkueen luottoratsuna jos ei loksahda. Mikäli on niin, kuin uskon, että joukkueessa on aito kilpailu pelipaikoista, ei hän ainakaan esityksillään mahdollisuuksiaan heikentänyt, päinvastoin.
Penkitys voi toimia tilanteen nollaajana, jos sitä ei anneta rankaisuna tai arvosteluna vaan valmennuksen kanssa yhdessä tuumin treenipaussilla tavoitteellisesti työstäen. Tai kyseessähän tuolloin ei ole penkitys, vaan rotaatio, jona aikana haetaan uusia askelmerkkejä jatkoon. Siitä se on kiinni toimiiko, että pelaajalla on tunne luottamuksesta joukkueessa. Penkityshän on sitten tupen pureksintaa remelit niskassa vaihtoaitiossa vaan kentälle ei ole asiaa. Hetkellisenä kurinpito toimena voi joissain tapauksissa toimiakin, mutta usein se on hetki ennen muualle siirtymistä.