Gluteus Maximus
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Hupeli HC, Vaajakosken Pelikaanit, JYP
Kyllä voittava ja luotettava maalivahti kuuluu ilmanmuuta hankintalistalle. Maalivahtipeli on ollut viimeaikoina JYPin heikkous myös. Liian ailahteleva.
On siellä myös tehty maalivahdin elämä todella vaikeaksi, kun puolustukseen ei voi luottaa ollenkaan. Sen näki Veininkin tilastoista ja otteista, että oli vaikea torjua omalla tasolla, kun ei voinut luottaa siihen, että puolustus hoitaa oman hommansa.Kyllä voittava ja luotettava maalivahti kuuluu ilmanmuuta hankintalistalle. Maalivahtipeli on ollut viimeaikoina JYPin heikkous myös. Liian ailahteleva.
Kyllä voittava ja luotettava maalivahti kuuluu ilmanmuuta hankintalistalle. Maalivahtipeli on ollut viimeaikoina JYPin heikkous myös. Liian ailahteleva.
Katsokaa tilastoja.
Oliko JYP mielestäsi merkittävästi parempi, kun Veini oli maalissa? Minun mielestäni ei ollut. Ja Veini todellakin on erittäin hyvä ja voittava maalivahti. Veinillekin meni helppoja ja oli todella vaikeaa, kun joukkueen pakka ei ollut kasassa. Ihan samasta asiasta kärsivät Parkkinen ja Ruusu.Joo. Kiva kun täällä taas kehutaan Parkkinen-Ruusu paria kuorossa. Ja ensi vuonna itketään taas maalivahtipelin perään. Puolustus nyt oli mitä oli. Täysin luokaton. Johtaja puuttui (Yonkman) tms. Mutta on se nähty monessa joukkueessa että luotettava maalivahti pitää joukkueen selkärangan suorassa. Ruusu imee liian usein eka vedon. Katsokaa tilastoja. Ukottava maalivahti on listallani TOP 6. Muut ovat 2 puolustajaa ja 3 hyökkääjää. Kalapudas ja Lahtinen KeuPaan kynäilee. Puistola?
Katso pelejä, sillä se totuus selviää.
Kyllähän Veini oli monta kertaluokkaa kollegoitaan parempi, jos ei kerran tilastoja tarvitse uskoa vaan kentällä nähtyä. Hän ei antanut riparia jokaiseen vetoon tai sekoillut maalin takana jatkuvasti tai päästänyt ekaa viivavetoa sisään. Pelaaminen oli rauhallista ja liimaavaa, ei pomputtavaa.
Ruusu ja Parkkinen ihan fine kaksikko, ei tässä kuitenkaan menestyksen perässä ensi vuonna olla. Jos puolustuspeliin saadaan jotain tolkkua niin säälipaikka ihan mahdollinen tuollakin tandemilla.
Tämä oli varmaan sarkasmilla kirjoitettu, koska juuri noinhan se oli. Ei Veini erottunut millään tavalla edukseen verrattuna Ruusuun ja Parkkiseen. Ihan samantapaisia peliesityksiä, mutta jäi silti yllättävän vähälle kritiikille Ruusuun ja Parkkiseen verrattuna.Kyllähän Veini oli monta kertaluokkaa kollegoitaan parempi, jos ei kerran tilastoja tarvitse uskoa vaan kentällä nähtyä. Hän ei antanut riparia jokaiseen vetoon tai sekoillut maalin takana jatkuvasti tai päästänyt ekaa viivavetoa sisään. Pelaaminen oli rauhallista ja liimaavaa, ei pomputtavaa.
Kyllä Veini pelasi paljon varmemmin ja torjui todella pahoja paikkojakin enemmän kuin virkaveljensä.Tämä oli varmaan sarkasmilla kirjoitettu, koska juuri noinhan se oli. Ei Veini erottunut millään tavalla edukseen verrattuna Ruusuun ja Parkkiseen. Ihan samantapaisia peliesityksiä, mutta jäi silti yllättävän vähälle kritiikille Ruusuun ja Parkkiseen verrattuna.
Itse asiassa Parkkinen ei juuri pelannut syksyllä joten vertaan vain Ruusuun. Ei ollut sarkasmia, poikkeuksellisesti. Kyse oli omiin näköhavaintoihin perustuvasta arviosta, erityisesti kiinnittyi huomio irtokiekkokontrolliin, joka Veinillä parempi.Tämä oli varmaan sarkasmilla kirjoitettu, koska juuri noinhan se oli. Ei Veini erottunut millään tavalla edukseen verrattuna Ruusuun ja Parkkiseen. Ihan samantapaisia peliesityksiä, mutta jäi silti yllättävän vähälle kritiikille Ruusuun ja Parkkiseen verrattuna.
Tämä oli varmaan sarkasmilla kirjoitettu, koska juuri noinhan se oli. Ei Veini erottunut millään tavalla edukseen verrattuna Ruusuun ja Parkkiseen. Ihan samantapaisia peliesityksiä, mutta jäi silti yllättävän vähälle kritiikille Ruusuun ja Parkkiseen verrattuna.
Korjatkaa jos olen väärässä, sillä aika mututuntumalta nyt heittelen, mutta ainakin itse olen sellaisessa uskossa, että alkukauden puolustus olikin melko levällään verrattuna loppukauteen. Ei siinä nyt NHL-maalivahtikaan paljoa auta kun viisikko sekoilee edessä huolella. Kyllähän tuo pakka kauden loppupuolikkaan aikana pysy selkeästi paremmin kasassa. Että ei nyt aivan suoranaista vertailua maalivahtien tasosta voi näiden perusteella tehdä. Syynsä on sille, miksi Pohjois-Amerikassa pelaa Vehviläinen eikä esim. Ruusu.Kyllähän Vehviläisellä oli parempi torjuntaprosentti kun Ruusulla, mutta ero ei ollut mitenkään hirveän ero ja sitten päästetyissä maaleissa enää 0,03 maalia per peli Vehviläisen eduksi. Siis sillä että meillä oli kuitenkin NHL veskari maalilla niin ei hirveä ero kuitenkaan lopulta tullut tilastoihin.
Korjatkaa jos olen väärässä, sillä aika mututuntumalta nyt heittelen, mutta ainakin itse olen sellaisessa uskossa, että alkukauden puolustus olikin melko levällään verrattuna loppukauteen. Ei siinä nyt NHL-maalivahtikaan paljoa auta kun viisikko sekoilee edessä huolella. Kyllähän tuo pakka kauden loppupuolikkaan aikana pysy selkeästi paremmin kasassa. Että ei nyt aivan suoranaista vertailua maalivahtien tasosta voi näiden perusteella tehdä. Syynsä on sille, miksi Pohjois-Amerikassa pelaa Vehviläinen eikä esim. Ruusu.
No kyllä se jäi maalivahdeista ja kaikesta kiinni. JYP teki lähes keskikastin verran maaleja sarjassa, mutta päästi eniten, joten kyllä hyökkäyksen ja maalinteon voi pistää onnistuneimpien joukkoon. Jos päästät eniten maaleja sarjassa ja olet jumbo ja molemmat maalivahdit ovat tilastojen mukaan sarjan huonoimpia niin saa kyllä todella hyvät perusteet edelleen olla, että miksi asia olisi jotenkin toisin?Jos laittaa eri osa alueet ja vertaa
maalivahti peli
Puolustus
Hyökkäys
yv /av
Valmennus
Niin maalivahti peli oli JYPn vahvinta kaudella, homma ei jäänyt siitä kiinni.
Maailmassa ei ole kahta maalivahtia mitkä olisi pelastanut kautta.
miksi asia olisi jotenkin toisin?
OIen sinultakin pyytänyt varmasti viisi kertaa perusteita väitteesi, että "JYPillä on ylemmän keskikastin maalivahdit" mutta et ole mitenkään pystynyt tähän vastaamaan muuten kuin "minulla on 120-vuoden kokemus jääkiekon katsomisesta, minä tiedän"Esität kysymyksen, mutta et viitsi itse purkaa ja avata itsellesi tuleman oikeita syitä empirian (katsomasi pelit) ja tilastojen kertoman datan analyysillä? Siksi asia olisi jotenkin toisin, kuin esität, tai oikeastaan et esitä, vaan kysyt.
Kummastelen.
Asiasi oli taas niin epäselvästi kirjoitettu, että en taaskaan saanut mitään selvää.