Höh, ei tässä keskustelussa mun mielestä ole hirveän paljon vikaa. Samalla tavalla sitä voi taloudellisista haasteista pohtia, kuin pelillisiä tai maalivahtien haasteita . En minä halua piruja seinälle maalata tai JYPiä Mestikseen viedä, mutta onhan tässä itselläni ihan aito huoli seuran terveydentilasta. Korjatkaa nyt jos olen väärässä:
Pelin kulkiessa yleisömäärät huiteli lähempänä kolmea kuin kahtatuhatta. Nyt on toisin päin. Oliko niin, että JYP oli budjetoinut tälle kaudelle ottelukohtaisen yleisökeskiarvon 2 800? Sen voi todeta nyt olevan turhan optimistinen. Lisäksi useassa pelissä paikallaolleena olen huomannut, että yrityasiakkaita on ollut todella vähän (Hurrikaanin pääty, aitiot). Tuon perusteella voisin sanoa, että
@snake70 :n maalaama kuva siitä, että tulot kantaa kulut tällä hetkellä, ei tule toteutumaan. Joko siis omistajat rahoittaa, karsitaan kuluja tai sitten tehdään molempia. Se on totta, että ensimmäiseen vaihtoehtoon liittyvistä peliliikkeistä ei paljon julkisuudessa huudella.
Kyllä mulla on tullut mieleen se, että kuinka hiton paljon pitäisi rahaa olla, että olisi valmis satojen tuhansien eurojen riskeihin joka kausi? Jos tuota vuotuista verottajan listaa Keski-Suomesta kattoo, niin ei siellä kovin monta sellaista kaveria ole.
@Coutinho :n teksteihin viitaten; täällä on ollut hyvää pohdintaa aiemminkin tuosta joukkueen rakentamisesta. Toivon sydämeni pohjasta, että siellä on solidi ja toimiva strategia ja toteuttajat tätä tekemässä. Liigassa tuo 3-5 vuoden projekti tuppaa vaan olemaan todella hankala - pitäisi ottaa potentiaalisia pelaajia sisään jotka kehittyvät tutkan alla (jottei rahakkaammat kentät vie). NHL-korvausten metsästäminen on minusta myös ihan ok, joskin nyt on huomattu, ettei se ehkä ihan automaatti ole. Yhtä paljon toivon, että olen väärässä tuon oman fiiliksen suhteen, joka taustaorganisaation piilossaolemista jotenkin on minuun jäänyt.
Vaikkei tuo "lupa kannattaa" -viittaus suoraan minulle ollutkaan, niin en minä sitä vääränä pidä, että kannattajat kritisoivat ja/ tai kantavat huolta rakkaasta joukkueestaan. Toisilla huoli tai kritiikki kohdistuu sitten maalivahteihin, toisilla taustaorganisaatioon.