On kyllä kumma, kun porukka on ihan hyvin mielin luopumassa Näkyvästä.
Vaikka suunta onkin ollut laskeva koko kauden (pl. pleijarit), niin kyseessä on kuitenkin vasta 22-vuotias pelaaja, joka kehittyy vielä joka hetki. Itseäni ainakin rupeaa harmittamaan, jos Näkyvä ei enää ensi kaudella JYPissä pelaa. On kuitenkin varmasti hinta-laatu-suhteeltaan varsin oivallinen apu joukkueelle.
Kesällä syöttötreeneihin vaan, niin johan alkaa ylivoiman pyörittäminenkin helpottamaan.
Sitten tuohon Varakas-huhuun.
Itse ottaisin ainakin hyvin mielelläni Varakkaan JYP-leiriin, ja herra onkin mielestäni aika JYPin näköinen hankinta, eli erittäin hyvän kauden jälkeen todella heikko kausi, jonka takia lokaa niskaan tarpeellista enemmän. Sopisi JYPin ylivoimaankin varmasti, kun tuollainen viivapelote on tupannut uupumaan.
Jos nyt jonkunlaista hahmotelmaa ensi kauden tilanteesta:
Hubacek-Perrin-Abid
X-Myttynen-Jaatinen
Wärn-Lahti-Louhivaara
Jääskeläinen-X-Nenonen
Kun Virtanen nyt ilmeisesti lähtee, niin JYP-johdolla on päätettävänä, jätetäänkö 4.sentterin paikka Akatemian pelaajalle vai hankintaanko tähän joku uusi pelaaja. Jos tulee hankinta, niin joku "joni töykkälä" olisi tähän mitä mahtavin.
Toisen X:n paikalle sitten huhuttu Löfman, joku muu ulkopuolelta tai uhkarohkeasti mahdollisuus Nenoselle. Itse olisin todella tyytyväinen Löfmaniin, joka omaa hyvän työmoraalin ja takoo myös pisteitä. "J-P Hytönen 0.8"
Näkyvä-Kalteva
X-X
Viitanen-Välivaara
Puolustuksessa 1.pari on kunnossa, jos ja kun Näkyvä meillä säilyy. Kakkospariin taas on palaset auki. Huhutut Varakas ja Mäenpää? Kelepaa!
Itse olen tosin hiukan skeptinen Mäenpään saapumisesta, mutta jos on tullakseen, niin Näkyvä siirtykööt pykälää alaspäin maajoukkue-Mikon tieltä.
3.pari on hyvä tuollaiseen, josko saataisiin Välivaarakin entiselle tasolleen ensi kaudeksi.
Niin ja jos nyt sattuu käymään sillä tavalla, että Varakasta ja/tai Mäenpäätä ei tule niin yksi hankinta ja toiselle paikalle kiertoa kolmikon Auvitu-Auvinen-Salonen välille. Paras pelaa jne.
Maalivahtiosasto on kunnossa. Tarkki hoitaa 35-45 peliä, Mylläri loput.