JYP kaudella 2013–2014 – uudet kuviot, tutut kujeet?

  • 467 099
  • 1 405

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Joko olen nähnyt unta, viesti on poistettu tai se oli jossain muussa keskustelussa. Joka tapauksessa semantiikkaa koska en puhu paskaa ja kaikki tietää mitä tarkoitin. Sinäkin kyllä
hyvin.

En edelleenkään tiedä mistä viestistä puhut, joten odotan että osoitat sen mulle, viimeistään kun selviät. Toivottavasti joku muu tietää, itse kun katselin omaa viestihistoriaani kuukausi taaksepäin asti, enkä löytänyt mitään tälläistä viestiä mihin viittaat.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun perusteet on jo aiemmin mainitut: Myttynen ei ole vielä näyttänyt mitään sellaista millä ansaitsisi sen paikan. Myttysen laittaminen kolmossentteriksi on hyödytöntä, koska lupaava+taitava kiekollinen pelaaja tarvisi ison peliajan hyökkäävässä ketjussa + yv aikaa. Miksi sitä pitää antaa kun esim meidän junnuilla on paremmat näytöt?

Nimeätkö ne keskushyökkääjän paikalla pelaavat junnut joilla on paremmat näytöt? Akatemiasta on tullut yllättävän hyviä laitureita kauden aikana, mutta sentterien kohdalla tilanne on ymmärtääkseni toinen. Myttynen saa minunkin puolestani näyttää taitojaan oikealla pelipaikallaan eli keskellä ensi kauden alussa ja jos ei kulje, niin vahvistusta voidaan harkita.

Sipiläinen toivottavasti miettii jatkoaan uudelleen, siksi kovia näyttöjä parissa viime pelissä on tullut. En puhu pelkästään tehopisteistä vaan esim. parista alivoimavaihdosta Pelicansia vastaan, joissa mies pelasi huomattavan osan jäähystä pois pelkästään omalla panoksellaan. Tällaisilla pelaajilla on tarvetta ensi kaudellakin.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
En edelleenkään tiedä mistä viestistä puhut, joten odotan että osoitat sen mulle, viimeistään kun selviät. Toivottavasti joku muu tietää, itse kun katselin omaa viestihistoriaani kuukausi taaksepäin asti, enkä löytänyt mitään tälläistä viestiä mihin viittaat.

Ehkä sinä olet se jonka pitäisi selvitä, jos et tiedä että miten reilu vuoden jo olet opelixia vastaan taistellasi vihjaillut, ettei Perrin haluaisi pelata Immosen kanssa samassa joukkueessa, koska haluaa olla selkeä ykkönen.

Jos haluat, voin toki käydä tuhatX viestiäsi läpi viimeiseltä vuodelta ja kaivaa sieltä ne viestit jossa teet tämän väitöksen. Mutta älä kehtaa kutsua minua valehtelijaksi semantiikan vuoksi, kun itse tiedät näin kirjoittaneesi.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Nimeätkö ne keskushyökkääjän paikalla pelaavat junnut joilla on paremmat näytöt?

Ei sellaisia ole, siksi kakkossentteriksi pitäisi hankkia nimi joka kelpaa mestaruutta tavoittelevan jengin kakkossentteriksi. Voin kyllä listata Myttysen ansiot omaavat 50+ pelaajaa liigasta ja mestiksestä, mutta ei heillä ole asiaa huippujengin 2 ekaan ketjuun.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ehkä sinä olet se jonka pitäisi selvitä, jos et tiedä että miten reilu vuoden jo olet opelixia vastaan taistellasi vihjaillut, ettei Perrin haluaisi pelata Immosen kanssa samassa joukkueessa, koska haluaa olla selkeä ykkönen.

Jos haluat, voin toki käydä tuhatX viestiäsi läpi viimeiseltä vuodelta ja kaivaa sieltä ne viestit jossa teet tämän väitöksen. Mutta älä kehtaa kutsua minua valehtelijaksi semantiikan vuoksi, kun itse tiedät näin kirjoittaneesi.

Todennäköisesti puhaltaisin tällä(kin) hetkellä vähemmän kuin sinä, mikä nyt ei olisi mikään ihme.

Kyllä, olen kyseenalaistanut Perrin-Immonen kombinaation toimivuuden, sekä taloudellisesti että pelillisesti. Onko siis Jarkko Immonen ainoa hyökkäävä sentteri tässä imperiumissa? Rautakanslerin logiikalla ilmeisesti on.

Ei sellaisia ole, siksi kakkossentteriksi pitäisi hankkia nimi joka kelpaa mestaruutta tavoittelevan jengin kakkossentteriksi. Voin kyllä listata Myttysen ansiot omaavat 50+ pelaajaa liigasta ja mestiksestä, mutta ei heillä ole asiaa huippujengin 2 ekaan ketjuun.

Nimiä pöytään sitten, jotka ovat Rautakanslerin logiikalla selkeitä vahvistuksia vrt. Myttynen-Lahti kaksikkoon ja etenkin JYPin reaaliteeteissä.
 

sean

Jäsen
Ensi kauden nippu hyvin kasassa ja mielestäni tällä miehityksellä pystyttäisiin syksyllä jo kausi aloittaa. Mielestäni Kärkiketjun laituri on ainut kuka meiltä tällä hetkellä puuttuu.

Kakkosketjun sentteri puute on paljon herättänyt keskustelua. Kakkosketjun laitaan meillä on tarjota Hubacek ja Louhivaaran tyylisiä työmyyriä. En näe järkevänä hankkia tälle kaksikolle taitosentteriä, vaan Hytösen ja Hahlin tyylistä pelaajaa itse kartottaisin ja mielestäni Rambo on paras vaihtoehto tähän.

Lähtisin siitä että Myttynen on kolmosen sentteri ja laidoille olisi tarjota Jaatista ja Nenosen tyylisiä pelaajia. Tulevaisuuden nimiä ketkä ovat eteenpäin pyrkiviä ja tulevaisuudessa tullaan näkemään isommassa roolissa.

Nelosen sentteri voidaan joutua hankimaan ulkopuolelta, mutta en näe tämän asian kanssa mitään kiirettä. Senttereitä meillä kuitenin löytyy Ruohomaa, Antonen ja Palve. Toki kukaan ei ole lähtökohtaisesti nelossentteri, mutta antaisin näille kesän aikaa vielä kehittyä ja syksyllä kierrättäisin Liigan mukana ja antaisin näyttöpaikan kaikille, ja jos joku lyö itsensä todella läpi voi Myttysen pudottaa neloseen. Mistä mieheltä esim Ipa ajoilta löytyy kokemusta.

Nelosen laitaan on tarjolla Jääskeläinen, Salmio ja Wärn jolta odotin paljon enemmän, mutta ei tällä hetkellä ansaitse enempää. Miehen kanssa pitäisi käydä tilanne läpi ja tehdä selväksi mikäli tämä rooli ei alustavasti tyydytä on mies vapaa siirtymään muualle.!
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri kun pääsin kehumasta keskinäistä kunnioitustamme, niin täällä on sotatila päällä. No mutta, kivaahan tätä Rautakanslerin ja Köpin vääntöä oli lukea.

Mitä tulee omaan "humanistiseen" viestiini ja sen saamiin kommentteihin: olen kauppatieteitä lukenut yrittäjä eikä oikein osuneet nuo vihjailut profiiliini. Mielestäni - jos Malmivaaran päästämistä pois pidetään "pehmeytenä", - ei itse asiassa ymmärretä yhtään mitään nykyaikaisesta johtajuudesta ja menestyvän organisaatiokulttuurin rakentamisesta. Voittajatiimeihin rikastuvat lahjakkaimmat ja halutuimmat osaajat ja persoonallisuudet - ei tätä pelaajien (ihmisiä, kuten kaikki muutkin ammattilaiset) imua parhaisiin orkestereihin soittamaan millään papereilla tai jäykistelyillä rakenneta.

Hieman samasta asiasta puhuu Köpikin Myttysen kohdalla. Samasta ilmiöstä voimme puhua Sipiläisen, Virtasen, Jaatisen, Hytösen, jopa Immosen kohdalla. Mitä tarkoitan? Sitä, että JYPissä on rakennettu pitkäjänteisesti kulttuuria, jossa aikaa ja tilaa kasvaa joukkueen runkopelaajaksi annetaan niille, joilla on tahtoa ja pyrkimystä - toki myös osoitettua riittävää lahjakkuutta kehityä tavoiteltuun ruutuun.

Juuri tämä tekee JYPistä kestomenestyjän. Jos rinnalle laitamme vaikkapa HIFKin ja Jokereiden (ennen Kekäläistä) kimpoilevan, pelon ilmapiiriin perustuvan ja lähtökohtaisesti vanhanaikaiseen johtajuuteen perustuvan organisaatiokulttuurin, kukin varmasti ymmärtää, mitä tarkoitan.

Joillakin tuntuu olevan käsitys "huippuammattilaisesta" tunteettomana ja sopimuspaperilta motivaationsa ja energiansa ammentavana robottina. Tulee tunne, että millähän taustalla kaveri itse toimi, kun käsitys on niin rajoittunut.

Mitä Myttysestä itse ajattelen? Mielestäni hän osoitti jo, että käsiä kiekolliseen rooliin löytyy. Mutta en koe esim.JYPin organisaatiossa kolmoskentän sentterin roolia minään sellaisena jämäpaikkana ettenkö voisi nähdä tätä vielä ensi kaudella erinomaiseksi kasvualustaksi. Virtanen on osoittanut toisaalta, että myöskään nelossentterin ei tarvitse tyytyä mihinkään kädettömään puolustavaan rooliin, kunhan tulosta syntyy. Sikäli vieroksun liian jäykkää karsinointia senttereiden roolituksen osalta.

Rautakanslerille, ikävää ettet nähnyt ehkä riittävästi Myttysen parhaita pelejä. Uskon, että miestä tarkemmin arvioimalla päätyisit hieman erilaiseen lopputulokseen.

Mitä tulee huippusentterin hankintaan? Jos pitää valita huippulaiturin ja -sentterin välillä, ottaisin laiturin. Mielestäni JYPin pelaajabudjetista on kuitenkin vapautumassa tilaa jopa molemmille, jos olen ensi kauden pelaajaringistä oikein päätellyt.

Jupa
 
Viimeksi muokattu:

Nypsi

Jäsen
En edelleenkään tiedä mistä viestistä puhut, joten odotan että osoitat sen mulle, viimeistään kun selviät. Toivottavasti joku muu tietää, itse kun katselin omaa viestihistoriaani kuukausi taaksepäin asti, enkä löytänyt mitään tälläistä viestiä mihin viittaat.
Käsittääkseni rautakansleri tarkoittaa sitä viestiä, jossa sanot ettei Perrin ja Immonen tule pelaamaan samassa joukkueessa, koska kumpikaan ei suostu "soittamaan kakkosviulua". En muista missä ketjussa tämä viesti on ollut, mutta näin kirjoitit muistaakseni ennen kuin Eller ja Peverley olivat liittyneet joukkueeseen. Eli heidän kanssa Perrin mahtui samaan joukkueeseen, mutta Immosen kanssa ei mahtuisi. Näin minä sen viestisi ymmärsin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kyllä, olen kyseenalaistanut Perrin-Immonen kombinaation toimivuuden, sekä taloudellisesti että pelillisesti.
Niin, nämähän eivät etenkään pelillisesti ole toimineet koskaan aikaisemmin, eihän?

Mitä tarkoitan? Sitä, että JYPissä on rakennettu pitkäjänteisesti kulttuuria, jossa aikaa ja tilaa kasvaa joukkueen runkopelaajaksi annetaan niille, joilla on tahtoa ja pyrkimystä - toki myös osoitettua riittävää lahjakkuutta kehityä tavoiteltuun ruutuun.
Jupa kirjoittaa taas hyvin. Se oli myös pointtini Myttysen kohdalla. Hän on kehittänyt omaa pelaamistaan. Sitä ei käy kiistäminen. Onko hän ollut tasaisesti kakkossentterin roolin arvoinen? Mielestäni ei. Kun hänellä on kuitenkin pidempi sopimus alla, mielestäni ei kannattaisi hänen kohdallaan hätäillä vaan antaa hänen rauhassa kehittyä vielä lisää. Toki toinen vaihtoehto on pitää Lahti kakkosessa taistelevana sentterinä ja pitää Myttynen kolmosen keskellä antamassa taustatukea. Ja edelleenkin Myttynen voi todistaa väitteeni vääräksi (ettei kykene vielä kakkossentterin tulosvastuuta kantamaan).

Mielestäni joukkuetta kasatessa pitää osata katsoa tiettyyn pisteeseen asti joukkuetta kokonaisuutena. Mitä se tarvitsee menestyäkseen parhaiten? Mielestäni tämä joukkue tarvitsee kaksi kahden suunnan sentteriä. Perrin on niistä ensimmäinen. Myttynen voisi olla se toinen jos hallitsisi kiekottoman pelaamisen puolustussuuntaan paremmin.

Mitä tulee tähän "annetaan Myttyselle mahdollisuus ja jos ei onnistu, hankintaa markkinoilta korvaaja tilalle" -keskusteluun... Luuletteko tosissanne että markkinoilta löytää helposti korvaajan? Kausien välissä taitaa olla hieman paremmin pelaajia vapaana kuin keskellä kautta. Siksi olisikin mielestäni järkevää hommata se toinen sentteri jo kausien välissä kuin etsiä hätäpäissään korvaajaa, josta saattaa joutua maksamaan ylihintaa. Riski se on joka tapauksessa, joko aloittaa kausi hieman epävarmalla pelaajalla tai hankkia varma suorittaja joka kuitenkin maksaa hieman enemmän.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Lyhyesti..

Hurricane on samaa mieltä erään jääkiekkoselostajan kanssa. Perrin on joukkueelleen parhaiten hyödyksi juuri 2 centterinä, 15-17min pelikohtaisilla minuuteilla. Aina kun Perriniä peluutetaan enemmän, vaikuttaisi siltä että tehot laskee ja tulee näitä kuivia kausia. Eikä mies tästä nuorene. Ideaalitilanteessa meillä on ensikaudella uusi 1 centteri. Perrin nakuttaa 10+30 kakkosessa. Lahti kolmoseen/neloseen. Kyllä Lahden ominaisuudet on kuitenkin puolustussuuntaan pelaamisessa ja hämmingin aiheuttamisessa hyökkäysalueella. Ei Lahden pelininuutit ole kiinni siitä,missä ketjussa muodollisesti pelaa.
Myttysestä en osaa sanoa mitään. Potentiaalia on mutta..
Eli 1 centteri kiitos!
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Akatemiassakaan ei taida ihan suoraan olla ketään joka ehkä voisi hypätä tuohon nelosen keskelle, tai ei ainakaan ihan suoriltaan ole ketään kokeiltu joka voisi soveltuakin ehkä.
Valtteri Hotakainen lienee pelaajatyypiltään lähinnä. Itse voisin hänelle siinä näytönpaikan antaa, ei toki haittaa jos hommataan joku koodinimeltään "mikkohakkarainen"
 

Vipu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käsittääkseni rautakansleri tarkoittaa sitä viestiä, jossa sanot ettei Perrin ja Immonen tule pelaamaan samassa joukkueessa, koska kumpikaan ei suostu "soittamaan kakkosviulua". En muista missä ketjussa tämä viesti on ollut, mutta näin kirjoitit muistaakseni ennen kuin Eller ja Peverley olivat liittyneet joukkueeseen. Eli heidän kanssa Perrin mahtui samaan joukkueeseen, mutta Immosen kanssa ei mahtuisi. Näin minä sen viestisi ymmärsin.

Voi herranjestas! Voisikohan Köpi millään tarkoittaa sitä, että JYPillä ei tule missään tilanteessa ikinä olemaan rosterissaan kakkossentteriä, jonka liksa on 300000 euroa.

Välillä tuntuu, että tämä palsta on muodostunut realiteeteistä irronneiden teinien temmellyskentäksi. Orastava todellisuudentaju olisi paikallaan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Voi herranjestas! Voisikohan Köpi millään tarkoittaa sitä, että JYPillä ei tule missään tilanteessa ikinä olemaan rosterissaan kakkossentteriä, jonka liksa on 300000 euroa.

Välillä tuntuu, että tämä palsta on muodostunut realiteeteistä irronneiden teinien temmellyskentäksi. Orastava todellisuudentaju olisi paikallaan.

Niin tässä se pointti todennäköisesti on. Realiteettihan on se että joukkueen kokoaminen tapahtuu ikäänkuin liigapörssissä. Rahaa on rajallinen määrä ja JYPillä vielä pääkilpailijoitaan rajallisempi hallitilanteen vuoksi. Ei taida Seppänen pistää pahakseen vaikka Immosen paluu ajoittuisi juurikin Perrinin lopettamisen aikoihin. Pelillisesti tuo olisi pelkästään positiivinen ongelma.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi herranjestas! Voisikohan Köpi millään tarkoittaa sitä, että JYPillä ei tule missään tilanteessa ikinä olemaan rosterissaan kakkossentteriä, jonka liksa on 300000 euroa.

Välillä tuntuu, että tämä palsta on muodostunut realiteeteistä irronneiden teinien temmellyskentäksi. Orastava todellisuudentaju olisi paikallaan.

Sen verran muistutan, että kun tästä käytiin vääntöä, ei se rajoittunut vain spekulointiin euroilla. Köpi näki asian niin, että kaksi ykköstason sentteriä ei mahdu samaan joukkueeseen pikemminkin siitä syystä, että luonne ei kestä kummallakaan (Perrin ja Immonen) pelata kakkosroolissa.

Köpi voi korjata, näin keskustelun itse muistan eli että spekuloitiin a) rahasyillä ja b) luonnesyillä.

Jos joku haluaa/jaksaa kaivaa, eiköhän tuo historia löydy vähän etsimällä.

Jupa
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Köpi voi korjata, näin keskustelun itse muistan eli että spekuloitiin a) rahasyillä ja b) luonnesyillä.

Kyllä, kyseenalaistin tai kyseenalaistan edelleen Perrin-Immonen kombinaation toimivuuden sekä pelillisesti että taloudellisesti. Ja ihan hyvillä perusteilla, kukaan ei tiedä miten tuo kombinaatio tässä vaiheessa pelaajien uraa toimisi. Suurempi ongelma toki talouden puolella.
Mutta se siitä, Jakke ei ensi kaudelle tule, joten tämä keskustelu on ihan turhaa.

Jupa kirjoittaa taas hyvin. Se oli myös pointtini Myttysen kohdalla. Hän on kehittänyt omaa pelaamistaan. Sitä ei käy kiistäminen. Onko hän ollut tasaisesti kakkossentterin roolin arvoinen? Mielestäni ei. Kun hänellä on kuitenkin pidempi sopimus alla, mielestäni ei kannattaisi hänen kohdallaan hätäillä vaan antaa hänen rauhassa kehittyä vielä lisää. Toki toinen vaihtoehto on pitää Lahti kakkosessa taistelevana sentterinä ja pitää Myttynen kolmosen keskellä antamassa taustatukea.

Eli odotat Myttysen kehittymistä, mutta et ole valmis antamaan hänelle sitä roolia, joka häntä kehittäisi?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Eli odotat Myttysen kehittymistä, mutta et ole valmis antamaan hänelle sitä roolia, joka häntä kehittäisi?
Myttysen kohdalla se kompastuskivi on puolustuspelaaminen. Kiekollisesti hyökkäyssuuntaan hän on hyvä. Siksi hänen pitäisi kehittää puolustuspelaamistaan, jotta voi paremmin taistella kakkosketjun sentterin roolista myöhemmin, joten mielestäni häntä kehittäisi eniten joko täysin ykköskentän suuri vastuu tai sitten rauhallisesti puolustuspelin kehittäminen. Näistä kahdesta vaihtoehdosta mielestäni olisi parempi kehittää huolella sitä osa-aluetta joka tarvitsee eniten kehittämistä kuin hätäillä ja sitten ihmetellä miksei homma toiminutkaan kun kauden jälkeen tilastoissa lukee tehopörssissä -19...

Sen verran muistutan, että kun tästä käytiin vääntöä, ei se rajoittunut vain spekulointiin euroilla. Köpi näki asian niin, että kaksi ykköstason sentteriä ei mahdu samaan joukkueeseen pikemminkin siitä syystä, että luonne ei kestä kummallakaan (Perrin ja Immonen) pelata kakkosroolissa.
Tästä olen edelleenkin eri mieltä. Kumpikaan näistä pelaajista (Perrin & Immonen) eivät ole sen luonteisia pelaajia että heidän ego vaatisi ykkössentterinä olemista. Päinvastoin, kumpikin näistä pelaajista on joukkuepelaajia joille joukkueen etu on se tärkein eikä oma rooli joukkueessa. Uskon vahvasti siihen, että molemmat pelaajat arvostaisivat sitä ettei tarvitse yksin olla pääasiallisesti vastuussa pisteiden luomisesta ja sitä kautta voittojen hankkimisesta joukkueelleen.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Näistä kahdesta vaihtoehdosta mielestäni olisi parempi kehittää huolella sitä osa-aluetta joka tarvitsee eniten kehittämistä kuin hätäillä ja sitten ihmetellä miksei homma toiminutkaan kun kauden jälkeen tilastoissa lukee tehopörssissä -19...

Myttysellä lukee tällä hetkellä tehotilastossa +2, kun esim. omaan päähän paljon paremmalla Lahdella se on -4.

Jos Myttyselle ei anneta tätä toisen kiekollisen sentterin roolia, pitäisi löytää tilalle selkeästi parempi vaihtoehto. Ulkomaalaista vaihtoehtoa en tähän harkitsisi, koska pitkäjänteisellä ajattelulla ei kannattaisi Myttystä ohittaa, jottei sitten 2014 Perrinin todennäköisesti lopettaessa ja tämän ulkomaanarvan lähtiessä olisivat molemmat tuloksentekosenttereiden paikat auki.
Vapaista suomalaisista SM-liigasenttereistä en sellaista löydä ja ulkomailta suomalaisen vaihtoehdon naaraaminen on todella hankalaa, itselle tulee mieleen tasan yksi nimi..

Voivat ne kaksi kärkisentterin paikkaa olla auki jos Myttynen ei täytä paikkaa, mutta tämä ei selviä muuten kuin antamalla hänen sen roolin, mikä häntä eniten kehittäisi ja missä hän olisi eniten avuksi joukkueelle. Nelossentteriksi häntä ei kannata pistää, koska sitten tarvitsemme edelleen yhden sentterin tämän mahdollisen kakkosen lisäksi.

Katsotaan miten JYPin johdossa nähdään asia, vaikuttaako Myttysen loppukauden pilaava loukkaantuminen suunnitelmiin.
Itse kuitenkin lähtisin Perrin-Myttynen-Lahti kolmikolla kauteen ja panostaisin rahat 1-2 kovemman tason laituriin.

Olen puhunut.
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
bJos joku haluaa/jaksaa kaivaa, eiköhän tuo historia löydy vähän etsimällä.
Tässäpä tämä.

Olen FourFortyn kanssa tavallaan samaa mieltä. Myttystä tulee ajaa tietoisesti kakkossentterin rooliin, ja aloittaminen hänellä olisi tavallaan järkevää tuotos-panos suhteen kannalta. Mutta jos marraskuussa ei olla matkalla n. 30 pisteen kautta voidaan olla tilanteessa että kakkoseksi on pakko hakea joku riskihaku tyyliin NCAA sentteri. Se olisi ollut ihan okey minardi-JYPille, mutta mestaruus-JYPin tuotannossa ei kannattaisi hirveästi kikkailla.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä, kyseenalaistin tai kyseenalaistan edelleen Perrin-Immonen kombinaation toimivuuden sekä pelillisesti että taloudellisesti. Ja ihan hyvillä perusteilla, kukaan ei tiedä miten tuo kombinaatio tässä vaiheessa pelaajien uraa toimisi. Suurempi ongelma toki talouden puolella.
Mutta se siitä, Jakke ei ensi kaudelle tule, joten tämä keskustelu on ihan turhaa.

Tästä olen edelleenkin eri mieltä. Kumpikaan näistä pelaajista (Perrin & Immonen) eivät ole sen luonteisia pelaajia että heidän ego vaatisi ykkössentterinä olemista. Päinvastoin, kumpikin näistä pelaajista on joukkuepelaajia joille joukkueen etu on se tärkein eikä oma rooli joukkueessa. Uskon vahvasti siihen, että molemmat pelaajat arvostaisivat sitä ettei tarvitse yksin olla pääasiallisesti vastuussa pisteiden luomisesta ja sitä kautta voittojen hankkimisesta joukkueelleen.

Tästä olen Pakkiparin kanssa edelleen samaa mieltä. En näe kummankaan huippusentterin profiilissa mitään sellaista ilmettä/elettä/tunnetta/fiilistä...jonka perusteella näkisin, että eivät mahdu samaan joukkueeseen. Uskoakseni molemmat ovat myös pelanneet pitkäänkin "kakkossenttereinä" urallaan (tätä en tarkistanut faktaksi) + sattuvat olemaan talenttiinsa nähden harvinaisen joviaaleja kavereita, juuri sellaisia "tärkeintä on joukkueen menestys" -profiilin miehiä.

Tätähän varten täällä keskustellaan, kullakin on näkemyksensä ja perusteensa näille näkemyksille. Niin kauan kun keskustelemme näistä näkemyseroista menemättä nimimerkin persoonaan, kaikki on hyvin :)

Jupa
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Todennäköisesti puhaltaisin tällä(kin) hetkellä vähemmän kuin sinä, mikä nyt ei olisi mikään ihme.

Kyllä, olen kyseenalaistanut Perrin-Immonen kombinaation toimivuuden, sekä taloudellisesti että pelillisesti. Onko siis Jarkko Immonen ainoa hyökkäävä sentteri tässä imperiumissa? Rautakanslerin logiikalla ilmeisesti on.

Ei ole, mutta ei myöskään Myttynen ole. Mutta ensi kaudellahan se nähdään. Mielestäni on hyvin riskialtista ladata Myttysen niskaan minkäänlaisia odotuksia 2.ketjun sentterin roolista, koska näyttöjä ei ole.

Toistan itseäni: Tiedät hyvin, että olet puhunut siitä että Perrin ei tykkäisi pelata toisen huippusentterin (Immonen) kanssa. Eller ja Peverley kuitenkin mahtuivat ihan OK kokoonpanoon. Haluaisin tietää mihin tämä toitottamisesi perustuu? Nykyinen kalusto on kivireki Ericille vedettäväksi. Sen vuoksi olisi tärkeää jakaa vastuuta ja hommata kunnon kakkossentteri, eli huippuvahvistus. Jos Malmivaara lähtee, tähän on myös varaa. Scouttaamisen jätän Holtarille, sitä varten hän nostaa palkkaa.


Nimiä pöytään sitten, jotka ovat Rautakanslerin logiikalla selkeitä vahvistuksia vrt. Myttynen-Lahti kaksikkoon ja etenkin JYPin reaaliteeteissä.

Mitä tarkoitat JYPin realiteeteillä? JYPin realiteeteillä meillä pitäisi olla varaa hankkia kunnon sentteri, varsinkin kun tämän ja ensi kauden joukkue ei vaikuta mitenkään erityisen kalliilta "huippuvuosiin" verrattuna. Jo pelkästään Malmista säästyneellä rahalla (mikäli lähtee) ja vähän päälle -200 000ke- saa huippukakkossenan liigaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ei ole, mutta ei myöskään Myttynen ole. Mutta ensi kaudellahan se nähdään. Mielestäni on hyvin riskialtista ladata Myttysen niskaan minkäänlaisia odotuksia 2.ketjun sentterin roolista, koska näyttöjä ei ole.

On, mutta yhtä riskialtista on lähteä hakemaan tähän rooliin ulkomailta vahvistusta ja varmasti kalliimpaa. Laajempi perustelu ylempänä, en viitsi kopsata sitä tähän.

Sen vuoksi olisi tärkeää jakaa vastuuta ja hommata kunnon kakkossentteri, eli huippuvahvistus. Jos Malmivaara lähtee, tähän on myös varaa. Scouttaamisen jätän Holtarille, sitä varten hän nostaa palkkaa.

Liittyen edelliseen, näen tärkeämpänä hankintana 1-2 tasokasta, maalintekoon pystyvää laituria. Abidin ja Jaatisen ongelmana on epätasaisuus, Hubacekin ja Louhivaaran parhaimmat avut joukkueelle ovat muualla ja Wärn on paska. Lisäksi jatkuvuus tuon osaston kohdilta on iso arvoitus ensi kauden jälkeen, joten pari laituria pitemmillä sopimuksilla lämmittäisi mieltäni huomattavasti kakkossentteriä enemmän.

Mitä tarkoitat JYPin realiteeteillä? JYPin realiteeteillä meillä pitäisi olla varaa hankkia kunnon sentteri, varsinkin kun tämän ja ensi kauden joukkue ei vaikuta mitenkään erityisen kalliilta "huippuvuosiin" verrattuna. Jo pelkästään Malmista säästyneellä rahalla (mikäli lähtee) ja vähän päälle -200 000ke- saa huippukakkossenan liigaan.

Varaa tietysti voi olla, mutta onko saatavilla ja onko edelleen selkeä vahvistus verrattuna Myttynen - Lahti duoon. Kotimaisia kovan tason senttereitä ei tänne (siis yleisesti SM-liigaan) ainakaan viime kausina ole kauheammin tullut ja ulkomaanarpa on, kuten mainittua, yhtä riskipeliä kuin antaa vastuuta Myttyselle. Toisaalta, löysihän se Holtari Quirkinkin..
 
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Sen verran niistä realiteeteista haluaisin muistuttaa että eiköhän JYPin pelaajabudjetin katto ala olla tuossa parin miljoonan paikkeilla. "Huippuvuosien" rahat tuon parin millin yli taisi tulla idänkaupasta joka on nyt enemmän tai vähemmän tyrehtynyt. Edelleen hallilla annamme kilpailijoille tasoitusta. Menestyvä joukkue on pystyttävä tekemään piirun verran edullisemmin. Niin ja sitten on tuo Akatemia. Sen on parasta tuottaa niitä Nenosia lisää. Muuten pelkkä turha kuluerä. Eikös Akatemia syö kumminkin sen 200-300k vuodessa.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myttysellä lukee tällä hetkellä tehotilastossa +2, kun esim. omaan päähän paljon paremmalla Lahdella se on -4.

Jos Myttyselle ei anneta tätä toisen kiekollisen sentterin roolia, pitäisi löytää tilalle selkeästi parempi vaihtoehto. Ulkomaalaista vaihtoehtoa en tähän harkitsisi, koska pitkäjänteisellä ajattelulla ei kannattaisi Myttystä ohittaa, jottei sitten 2014 Perrinin todennäköisesti lopettaessa ja tämän ulkomaanarvan lähtiessä olisivat molemmat tuloksentekosenttereiden paikat auki.
Vapaista suomalaisista SM-liigasenttereistä en sellaista löydä ja ulkomailta suomalaisen vaihtoehdon naaraaminen on todella hankalaa, itselle tulee mieleen tasan yksi nimi..

Ensin tuosta tilastosta. Ehkä on hyvä huomata pari seikkaa: ensinnä Lahti pelaa vastustajan parhaita vastaan, toiseksi Myttynyt oli joko poissa tai minimaalisella peliajalla JYPin pahimman konttausjakson marras-joulukuussa.
Tämän on vain kommentti, että tilastojen taakse olisi joskus hyvä katsoa.

Valmennuksella on mielenkiintoinen ongelma. Myttynen on potentiaaliltaan ykkös-kakkossentteri, mutta ei (vielä) ole osoittanut pystyvänsä pelaamaan kunnolla siinä roolissa isoja minuutteja läpi pitkän kauden. Kyllä minä kaipaisin joukkueeseen ykkössentteriksi pystyvää pelajaa ensi kaudeksi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Valmennuksella on mielenkiintoinen ongelma. Myttynen on potentiaaliltaan ykkös-kakkossentteri, mutta ei (vielä) ole osoittanut pystyvänsä pelaamaan kunnolla siinä roolissa isoja minuutteja läpi pitkän kauden. Kyllä minä kaipaisin joukkueeseen ykkössentteriksi pystyvää pelajaa ensi kaudeksi.
Juuri näin. Ei ole aina ihan herkkua olla valmennuksessa ja/tai seurajohdossa. Ratkaisuja pitää tehdä ja joskus ne on ovat todella vaikeita pähkinöitä. Mitä tehdä tälläisessä tilanteessa? Myttynen ei ole vielä toistaiseksi osoittanut, että pystyy pelaamaan koko kauden vastuullisessa roolissa. Toisaalta, joskus se mahdollisuus on annettava jos haluaa saada pelaajasta koko potentiaalin irti. Onneksi Myttysellä on vielä pari kautta sopimuksestaan jäljellä. Se saattaa helpottaa sitä päätöstä mitä ensi kaudella tehdään. Ei oo helppoo siellä norsunluutornissakaan.

Olen kuitenkin edelleen samaa mieltä Aito Taiston kanssa. Selkeästi vahva sentteri tuohon joukkueeseen jos hankitaan, silloin Perrin olisi lähtökohtaisesti kakkossentteri. Mieluiten vielä vähintään kahden vuoden sopimus tai 1+1 seuran optiolla tälle uudelle sentterille niin saataisiin sitä jatkuvuuttakin vähän. Kun Perrin hyvin todennäköisesti lopettaa ensi kauden jälkeen, meillä olisi tuo uusi sentteri ja nykyhetkeä parempi Myttynen kokoonpanossa. Tulee mielenkiintoinen off season siinä mielessä, että saadaan tietää miten seurajohto on tämänkin asian ratkaissut.
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen Pakkiksen ja Taiston kanssa harvinaisen paljon samaa mieltä. Kyllä tuo rosteri peliä tekevää sentteriä kaipaa. Joko ykkös tai kakkos ketjuun. Jos Immonen olisi jo tulossa se varmasti kotiutettaisiin vaikka joukkueessa pelaisikin jo Perrin. Tästä ei ole mitään epäselvää. Näin tehtiin jo silloin aikaisemminkin vaikka joukkue oli ns. täynnä.

Myttynen on väläytellyt jo potentiaaliaan vähäsen, mutta on riski lähteä koko kauteen Perrin-Myttynen kaksikolla kiekollisten senttereiden osalta mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa. Kun Virtanenkin lähtee pois ei kiekollisia senttereitä ole yhtään ylimääräisiä. Ruohomaa saa kasvaa vielä Akatemian puolella ja silloin tällöin käydä kokeilemassa.

Kyllä meillä kohtalaiset laiturit jo on ensi kaudelle. Sieltä ei ole poistumassa kuin maalitykki Sipiläinen. Ja kyllähän puukädetkin niitä maaleja tekee jos joku luo paikkoja. Eli ehdottomasti sentteri hankintalistalle ennen laituria. Ylimääräisten senttereiden kanssa pärjää, mutta laiturilla on hätä keskellä.

Ja Miika Lahti on omassa roolissaan Liigan parhaita, niin häntä ei kannata koittaa tunkea 2-ketjun keskella kiekolliseen rooliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös