JYP kaudella 2013–2014 – uudet kuviot, tutut kujeet?

  • 467 421
  • 1 405

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Myttynen on väläytellyt jo potentiaaliaan vähäsen, mutta on riski lähteä koko kauteen Perrin-Myttynen kaksikolla kiekollisten senttereiden osalta mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa...

Ja mikään riski ei ole sitten hakea tuohon ulkomaalaisvahvistusta, joka lähtee ensi kauden jälkeen yhdessä Perrinin kanssa ja sitten on taas kaksi kärkisentteriä hakusessa?
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös Akatemia syö kumminkin sen 200-300k vuodessa.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ei syö. Tuo 300k oli entisen D Teamin syömä rahamäärä, jonka jälkeen nämä kalliit ukot pistettiin pihalle ja siirryttiin peluuttamaan A-junnuja kulukorvauksilla. Joten eiköhän tuo tämänhetkinen menoerä mestisjoukkueen pitämisestä liene huomattavasti pienempi.
 
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ei syö. Tuo 300k oli entisen D Teamin syömä rahamäärä, jonka jälkeen nämä kalliit ukot pistettiin pihalle ja siirryttiin peluuttamaan A-junnuja kulukorvauksilla. Joten eiköhän tuo tämänhetkinen menoerä mestisjoukkueen pitämisestä liene huomattavasti pienempi.

Ennen kautta Akatemia ilmoitti budjetikseen 286000€, missä oli laskua 21% edelliseen vuoteeen verrattuna. Tässä vielä linkki Mehtimäkeläiseen, mistä voi tarkistaa halutessaan minne nuo rahat menevät:

Jokipojilla Mestiksen neljänneksi suurin budjetti - Mehtimäkeläinen

Nuo luvut taitavat ollakin edelliseltä kaudelta. Mutta ei hätää tässä Kiekko-Vantaan jutussa on ainakin kauden 2012-2013 luvut:

Ma 10.9.2012 - Mestis-kausi 2012-2013 käynnistyy keskiviikkona

Näkyy budjetti olevan jo 330000€, joten ei se nyt ihan mitätön kulueräkään ole.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Jukurit, LahenRami
Näkyy budjetti olevan jo 330000€, joten ei se nyt ihan mitätön kulueräkään ole.

En tiedä sitten onko tämä virhe tahallinen vai tahaton, mutta eihän budjetilla ole mitään tekemistä sen kanssa paljonko tuon joukkueen pitäminen maksaa JYPille? Myös Akatemian peleihin liput maksavat rahaa ja eivätköhän sponsoritkin maksa ekstraa siitä että mainokset näkyvät myös Mestispeleissä.
 
En tiedä sitten onko tämä virhe tahallinen vai tahaton, mutta eihän budjetilla ole mitään tekemistä sen kanssa paljonko tuon joukkueen pitäminen maksaa JYPille? Myös Akatemian peleihin liput maksavat rahaa ja eivätköhän sponsoritkin maksa ekstraa siitä että mainokset näkyvät myös Mestispeleissä.

Joo näinhän se on. Tarkoitus oli vain todeta, että jengin budjetti on kuitenkin kohtuu kokoinen. Noista luvuista nyt on aina paha sanoa, mikä pitää paikkansa, mutta jos noista haluaa jotain katsoa niin sponsorituotot ovat 100000€, lipputulot 50000€ ja ottelutuotot 60000€. Tällöin saadaan laskutoimituksena se, että 120000€ tulee jostain muualta. Eli jos tuo Jypille maksaisi tuon summan on se mielestäni aika edullinen tapa jalostaa pelaajia kohti liigaa.
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja mikään riski ei ole sitten hakea tuohon ulkomaalaisvahvistusta, joka lähtee ensi kauden jälkeen yhdessä Perrinin kanssa ja sitten on taas kaksi kärkisentteriä hakusessa?

Siitä olen samaa mieltä että ei kiitos ulkomaan arpaa. Voihan tuo olla hankala naarattava tuollainen tapaus tuohon. Minulle kävisi ns. 2 sentterikin, siis sellainen joka olisi Perriniä hieman heikompi. Lähinnä sitä ajattelin riskinä että jos joku sentteri on hetken sivussa niin tiukkaa tekee. Ajattelin tyylin jompikumpi Koskiranta esim. Tiedän että heillä on sopimus voimassa, mutta tuota kokemusluokkaa ja taitoa vähintään. Ja vähintää 2 vuoden pahvilla.
 

Pula-aho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siitä olen samaa mieltä että ei kiitos ulkomaan arpaa. Voihan tuo olla hankala naarattava tuollainen tapaus tuohon. Minulle kävisi ns. 2 sentterikin, siis sellainen joka olisi Perriniä hieman heikompi. Lähinnä sitä ajattelin riskinä että jos joku sentteri on hetken sivussa niin tiukkaa tekee. Ajattelin tyylin jompikumpi Koskiranta esim. Tiedän että heillä on sopimus voimassa, mutta tuota kokemusluokkaa ja taitoa vähintään. Ja vähintää 2 vuoden pahvilla.

Kelpaisiko tuollainen Perriniä heikompi 2. sentteri?

Siirtyykö MM-kisakandidaatti JYPiin? - Kiekko - Keskisuomalainen
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari

Kelpaa vain jos suostuu pelaamaan nelossentterinä. Myttynen on tämän palstan mukaan ensi kauden kakkossentteri ja Lahden pitää olla kolmessa ekassa kentässä. Tärkempää on hommata lisää laitureita, niitä ei ole vielä ensi kaudeksi kun Jaatinen, Wärn, Abid, Hupacek, Louhivaara, Jääskeläinen, Nenonen, Salmio, Markkula.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän Hytönen jatka ulkomailla vielä jonkun 2-4 vuotta ja sitten palaa Jyväskylään pelaamaan uransa viimeiset 2-4 vuotta. Kulunut vuosi KHL:ssä on ollut sen verran hyvä, että varmasti saa sopimuksen joltain KHL-joukkueelta.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Eiköhän Hytönen jatka ulkomailla vielä jonkun 2-4 vuotta ja sitten palaa Jyväskylään pelaamaan uransa viimeiset 2-4 vuotta. Kulunut vuosi KHL:ssä on ollut sen verran hyvä, että varmasti saa sopimuksen joltain KHL-joukkueelta.
Dynamo Minskiin Hytöstä on huhuiltu jo pidemmän aikaa. Olen myös samaa mieltä siitä, että JiiPee jatkanee KHL:ssa.
 

Stam1na

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP! Vaajakosken Pelikaanit! Barcá!
Eiköhän Hytönen jatka ulkomailla vielä jonkun 2-4 vuotta ja sitten palaa Jyväskylään pelaamaan uransa viimeiset 2-4 vuotta. Kulunut vuosi KHL:ssä on ollut sen verran hyvä, että varmasti saa sopimuksen joltain KHL-joukkueelta.

Sain sen käsityksen tuosta KSML:n jutusta että J-P ei varsinaisesti viihtyisi äiti venäjän hoivissa.

Eli jos miehen mielessä sopimuksen tekoon vaikuttaa muukin kuin raha, niin en vielä sulkisi Hytöstä täysin pois ensi kauden joukkueen spekuloinneista.

Mutta kuten sanottua pelkkää spekulointia/toiveajattelua, tuskin edes El Capitan itse tietää vielä missä ensi kaudella tahtoisi pelata.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kelpaa vain jos suostuu pelaamaan nelossentterinä. Myttynen on tämän palstan mukaan ensi kauden kakkossentteri ja Lahden pitää olla kolmessa ekassa kentässä.
Ehdottomasti samaa mieltä, Myttynen on kuitenkin niin taitava pelaaja, että hänelle täytyy antaa paikka 2. kentän keskeltä.
Lisäksi Hytönen on jo liian vanha ja se olisi Akatemian pojille väärin, jos tänne raahataan joitain kehäraakkeja pelaamaan.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sain sen käsityksen tuosta KSML:n jutusta että J-P ei varsinaisesti viihtyisi äiti venäjän hoivissa.

Eli jos miehen mielessä sopimuksen tekoon vaikuttaa muukin kuin raha, niin en vielä sulkisi Hytöstä täysin pois ensi kauden joukkueen spekuloinneista.

Mutta kuten sanottua pelkkää spekulointia/toiveajattelua, tuskin edes El Capitan itse tietää vielä missä ensi kaudella tahtoisi pelata.

Ei JP sinällään huonosti ole Venäjällä tai KHL:ssä viihtynyt, mutta nykyinen kotikaupunki Habarovsk on aika karu paikka asua. Kaupunki sijaitsee Kiinan rajan tuntumassa, matkaa Vladivostokkiin on noin 400km ja Pohjois-Korean rajalle 450km. Japanin merellekin linnuntietä on se 200km. Varmaan ihan eksoottinen ja kiva paikka, ei paljon muita länkkäreitä tule kadulla vastaan, Riku ja Tunna olisivat ainakin innoissaan. Myös paikallisten englannin kielen taito on (todennäköisesti) varsin vaatimatonta. Pelimatkat vievät aika suolaisen ajan kaudesta. Paikallisottelu lähintä vastustajaa Novosibiskiä vastaan on 3000km päässä. Pikkaisen eri asia kun vedellä KHL:lää jossain Riikassa tai Pietarissa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos JP jatkaa KHL:ssa, on joukkueena tod.näk joku sellainen minne voi myös viedä perheen mukanaan. Muistelisin jotain sellaista että nyt perhe asuu Jyväskylässä ja luulen että perhe ratkaissee ensikauden kohtalon. Toinen vuosi erossa voi olla epätodennäköistä. Eli jos saa sopparia johonkin suurempaan/länsimaisempaan kaupunkiin jonne voi viedä perheen mukanaan niin Venäjän jatko on mahdollista. Näin omana arviona tällaista...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jos JP jatkaa KHL:ssa, on joukkueena tod.näk joku sellainen minne voi myös viedä perheen mukanaan. Muistelisin jotain sellaista että nyt perhe asuu Jyväskylässä ja luulen että perhe ratkaissee ensikauden kohtalon.

Aika toisenlaiset muistikuvat on taas mulla, Keskisuomalaisesta lueskelin jutun joskus viime vuoden puolella ja sen perusteella hämärästi muistelisin että JP:llä nimenomaan olisi ollut perhe mukana tuolla Habarovskissa. Jos jollain tarkempaa tietoa/muistikuvia, seison sitten korjattuna.

Veikkaisin kyllä että jatkaa KHL:ssä, mutta toki tervetuloa takasin 2000-luvun JYP-ikonille milloin vaan.
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Aika toisenlaiset muistikuvat on taas mulla, Keskisuomalaisesta lueskelin jutun joskus viime vuoden puolella ja sen perusteella hämärästi muistelisin että JP:llä nimenomaan olisi ollut perhe mukana tuolla Habarovskissa. Jos jollain tarkempaa tietoa/muistikuvia, seison sitten korjattuna.

Veikkaisin kyllä että jatkaa KHL:ssä, mutta toki tervetuloa takasin 2000-luvun JYP-ikonille milloin vaan.

Itse muistelin että JP:llä ei taas ollut perhettä mukana. Lisäksi viime EHT:n yhteydessä mainittiin JP:n käväisevän Jyväskylässä turnauksen jälkeen tapaamassa perhettään, jos oikein muistan.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Itse muistelin että JP:llä ei taas ollut perhettä mukana. Lisäksi viime EHT:n yhteydessä mainittiin JP:n käväisevän Jyväskylässä turnauksen jälkeen tapaamassa perhettään, jos oikein muistan.

Sikäli kun tällä mitään väliä ensi kauden ketjussa on, niin perhe on ollut mukana tämän kauden. Taisivat tulla EHT:n aikaan Suomeen. Pitäisi olla fakta, ei Opelix-tieto.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Itse muistelin että JP:llä ei taas ollut perhettä mukana. Lisäksi viime EHT:n yhteydessä mainittiin JP:n käväisevän Jyväskylässä turnauksen jälkeen tapaamassa perhettään, jos oikein muistan.

Voi olla, en takuuseen menee kun tuosta lehtijutusta on useampi kuukausi. Siitä olen aika varma että silloin perhe oli Habarovskissa kun JP:tä haastateltiin..olivatko sitten juuri käymässä sillo, mutta se siitä.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse muistelin että JP:llä ei taas ollut perhettä mukana. Lisäksi viime EHT:n yhteydessä mainittiin JP:n käväisevän Jyväskylässä turnauksen jälkeen tapaamassa perhettään, jos oikein muistan.

Luetaanko vanhemmat oerheeseen?
Muistan kyllä, että joulun aikoihin Hytösen ongelmana oli löytää suomea puhuvaa joulupukkia Jortikan saatua potkut... Tuskin itselleen etsi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi olla että oma muisti pätkii tuon JP:n perheen suhteen mutta eipä sillä ole loppujen lopuksi väliä. Jos palkka pussi on KHL tyyliin "riittävä" ja viihtyy edes jotenkin niin uskon että JP jatkaa KHL:a vielä ensivuonnakin. JP on kuitenkin Immosen kanssa sellainen pelaaja jolla on JYPissä kiintiöpaikka joka odottaa vaikka useammankin vuoden.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mietin, että laittaisinko tämän mediaketjuun vai tänne, mutta arpa osui nyt tähän koska kyseessä on ensi kautta koskeva asia. Kalle Koskinen lopettaa uransa tähän kauteen ja siirtyy JYPin myyntineuvottelijaksi ja A-junnujen apuvalmentajaksi.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mietin, että laittaisinko tämän mediaketjuun vai tänne, mutta arpa osui nyt tähän koska kyseessä on ensi kautta koskeva asia. Kalle Koskinen lopettaa uransa tähän kauteen ja siirtyy JYPin myyntineuvottelijaksi ja A-junnujen apuvalmentajaksi.

Täytyy nostaa Koskiselle hattua hienosta urasta tähän asti. Nyt on miehen jatkosuunnitelmat ainakin tiedossa ja miehelle tulee varmasti kannatajien puolelta jokin huomionosoitus viimeistään kauden viimeisessä kotipelissa. Ilman Koskistakin JYPin puolustus on aika hyvässä kuosissa ensi kautta ajatellen. Ei Kalle tälläkään kaudella mikään huono pelaaja ole ollut, mutta varmasti on aika antaa paikka nuoremmille.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viikonloppuna huomasin, että Malmivaaran talo on myynnissä... voipi olla, että
tarvittaisiin muutama pakki lisää, jos nykyisestä ykköskuusikosta jää vain
kolme.
 

Pasilan Polle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Happee -01
Malmi on lähtökuopissa

Täälläkin huhuiltua Malmin lähtöä vahvistaa perhe Malmivaaran kodin myyntiin laittaminen. Mistäköhän on tulleet huhut Bluesista ?
Ollillahan on kuitenkin useamman vuoden pituinen historiikki Jokereissa.

Jos tiedot Ollin loppukauden kestävästä loukkaantumisesta pitää paikkansa, niin menee sanonta "ei kautta ilman maalia" uuteen uskoon. Tällä kaudella se maali taisi jäädä Ollilta tekemättä.
Edellisen kerran kun Olli pelasi maalittoman runkosarjan, voitti Jokerit Kanada-maljan, sopii myös tänä keväänä. ; )
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös