JYP - Ilves to 29.9.2005

  • 9 521
  • 71

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
...tuota noin...anteeks...ei meillä ilvesläisillä mitään oikeaa asiaa oo...jutelkaa te vaan kummitus ja Mosabacka rauhassa...ei meillä mitään...paitsi että raipe on hyvä pelaaja...ja guerriero kans, ja sitten vielä pitkämäki, sekin on hyvä, meillä on kyllä ollu pahat porukat vastassa mutta on kyllä ollu teilläki.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kilgore Trout kirjoitti:
jutelkaa te vaan kummitus ja Mosabacka rauhassa...

Näinhän tässä käy, jos vastaa kummituksen viesteihin. Viestisi meni perille. Minun osaltani sanomiseni sanottu tähän ketjuun.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mosabacka kirjoitti:
...kummitus ei luovuta totuuden missiossaan, vaan vastaa tähänkin viestiin ja jatkaa tätä vääntöä. JYP jyrää Ilveksen maanrakoon.
Heh. En päästä sinua lopettamaan noin. Jos lopettaisit asioiden vääristelyn, voisin jättää tämän.
Jopas on sanomasi muuttunut tuosta ensimmäisestä viestistä johon puutuin. Sinun viestissäsi ei puhunut JYPin puolesta mikään muu seikka, kuin tuo kotitaika. Jypiä vastaan ja Ilveksen eduksi sen sijaan luettelit montakin seikkaa ihmeellisine perusteluineen (esim. ne älyttömät pelaajavertailut).

Mosabacka kirjoitti:
Et siis halua vastata, ei sitten. Että kumpi tulkinta on hyvä ja kumman huono. Implisiittisesti eli piiloisesti alkuperäiseen väitteeseesi sisältyi ajatus, että minun tulkintani on toooodellaa huono. Sitä se ei ole. Tartuin tähän välittömästi sen takia, että pidän erittäin arveluttavana sitä, että vedät tähän huonous-hyvyys ulottuvuuden mukaan.

Jaha. Miksi minun pitäisi vastata kysymykseen jonka vastauksen olet jo tietävinäsi, kun kerran noin hienosti osaat tulkita implisiittejäni, vai mitä lie. En minä voi mitään lopullisia totuuksia kertoa. Sehän olisi vain minun subjektiivinen käsitykseni totuudesta. Suuri yleisöhän edustaa paremmin sitä objekttivisuutta. Kyseenalaistamisen kyllä osaan ja kirjoituksesi idea keksiä perustelut sille ajatuksellesi, että Ilves olisi jotenkin hämäävästi erityisen vaarallinen, oli mielestäni kyseenalaistamisen arvoinen. Tuo huonous-hyvyys ulottuvuus sisältää muuten myös kaiken niiden väliltä.

Mosabacka kirjoitti:
Olen väittänyt, että Ilveksen ohjelma on ollut tähän asti kevyempi kuin JYPin. Sitä se on ollut. Myönsit sen itsekin jo ranger-nimimerkille.

Oltuasi ensimmäisessä viestissäsi täysin päinvastaista mieltä. En myöntänyt Rangerille mitään tuollaista, vaan päinvastaista. Sitäpaitsi puhuin siitä miltä tilanne näyttää "paperilla".

Mosabacka kirjoitti:
Ilveksen hyväksi, mutta en JYPiä vastaan. Onko vaikea ymmärtää, että Ilveksen pelejä voi tarkastella suhteessa JYPin peleihin ilman, että siitä täytyy tehdä johtopäätöksiä ennakkosuosikin asemasta torstai-illan pelissä. LUE TÄMÄ KAPPALE USEAAN KERTAAN.
Sinähän niitä Ilvestä puoltavia johtopäätöksiäsi esittelit. Lue itse kirjoituksesi, jos et enää tiedä mitä puhuit.
Mosabacka kirjoitti:
Missä vaiheessa olen vähätellyt JYPiä. Jos luet vielä kerran sen alkuperäisen...
No olen lukenut sen jo tarpeeksi monta kertaa, eikä viesti muutu miksikään, vahvistuu vain.
-Jyp on mämmännyt mielestäsi pisteitä maininnan arvoisesti, mutta Ilveksen pistemenetyksistä et sano mitään.
-Jypin ohjelma oli mielestäsi selvästi Ilvestä heikompi.
-Ilveksellä on mielestäsi ratkaisuvoimaa ykkövitjan ulkopuolellakin, mutta jypillä ei.
-Perustelet sarjataulukon mukaisesti (myöhemmin myös yleisen ennakkokäsityksen mukaan) Ilveksen hävinneen kolmelle kärkijoukkueelle, mutta jätät kertomatta Jypin samalla keränneen 4 pojoa vahvasti sarjan aloittaneilta Ässiltä ja Saipalta Lappeenrannasta.
-Helmisen ja Lumpeen haluat vielä mainita erikseen Ilveksen vahvuuksina huomisessa kohtaamisessa. Ilmeisesti näitä nimiä ei vain voi jättää mainitsematta Ilveksen otteluennakossa. Raimon meriitteihin kuuluu Hippoksella lähinnä jäähyily, tehottomuus ja näkymättömyys pelitilanteissa.
-Kehut Raimon (5 ott. 2 lahjamaalia+0 syöttöä) passeja.
-Jaat myös kehut nuorelle Perttu Lindgrenille, joka on osoittanut ratkaisuvoimaa kahdella maalilla, mutta taas jätät mainitsematta esim. Laurentin hienot työmaalit, etkä (syystä jota et maininnut) huoli hänen panostaan vertailuun. Et myöskään tässä kohtaa noteeraa Piispasen osumia.
-Jypin ainoiksi aseiksi tuohon peliin näet Piispasen kentän, kotipelimagiikan (painavin perusteesi Jypin mahdolliselle voitolle) ja puutteet Pitkämäen housujen peittävyydessä.
-Seuraavassa viestissä paljastui muunmuassa se, että Perttu sai sinulta iästäänkin lisäpisteitä Ilveksen vaakakuppiin, taas ilman mainintaa Jypin lahjakkuuksien hienoista otteista.
Nämä siis asiakohtia tekstistäsi jonka sanoma oli muka "JYP jyrää!" Anteeksi, mutta tuosta "JYP jyrää"stä ei näy vilaustakaan originaalissasi.
Mosabacka kirjoitti:
En tajua, miksi tulkinnasta ja mielipiteestä joutuu vääntämään monen viestin ajan, kun lopputulos on kuitenkin se, että osapuolet pitävät omat tulkintansa ja mielipiteensä. Seuraavalla kerralla taidan jättää väliin.
Suosittelen sitä väliin jättämistä. Kiemurtelet aivan liikaa, että asia pysyisi kasassa. Puolustelusi on mennyt sellaiseksi kiemurteluksi että en jaksa enää juosta perässä oikomassa höpinöitäsi.
Mosabacka kirjoitti:
Edelleen JYP voittakoon. Huolimatta siitä, että Ilveksellä on ollut kevyempi sarjaohjelma.
Toivottavasti tiedät ilman todistelua etten ole tällaista väittänyt, niin voisimme jo lopettaa. Tuolla liioittelu/vääristely propagandallasi et tule mitään sellaista saavuttamaan mihin pyrit.
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kilgore Trout kirjoitti:
...tuota noin...anteeks...ei meillä ilvesläisillä mitään oikeaa asiaa oo...jutelkaa te vaan kummitus ja Mosabacka rauhassa...ei meillä mitään...paitsi että raipe on hyvä pelaaja...ja guerriero kans, ja sitten vielä pitkämäki, sekin on hyvä, meillä on kyllä ollu pahat porukat vastassa mutta on kyllä ollu teilläki.
Sorry, areena olkoon teidän. Suuni sain puhtaaksi. Jyp on huomenna todennäköinen voittaja. Raahaan paikalle perssilmäni lisäksi myös haukan silmäni ja myhäilen tyytyväisenä näkemästäni.....tai sitten poistun hallilta syyssateeseen apein mielin. Mahdollisuudet tappioon taitavat kasvaa jos ottelu menee rankkareihin. Kyllä minä kuitenkin merkiksi ykköstä tähän pelaan. JYP pitää kovaa tempoa yllä neljän kentällisen voimin 60 min. ja se on siinä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Arrrghhh...eivätkö arvoisat Kummitus ja Mosabacka voisi siirtyä laulamaan jo toisiaan suohon yksityisviesteillä. Pirun tylsää seurattavaa, ihan kuin seuraisi vaalikamppailua, jossa kiistellään mikä osuus puolue x:llä on ollut työttömyyden vähentämisessä ja isketään rivien väleihin omalle näkökannalle edullisilla väitteillä...

Ai niin, huomenna on lätkääkin. Ilves on niitä harvoja liigajoukkueita, johon voi liigassa liittää positiivisia mielikuvia. Raipe, Jyrki ja tietenkin Lindgren. Ehkä positiivisuus tosin johtuu siitäkin, että Hippoksella ei ole mennyt viime vuosina kovinkaan hyvin. Voittajan on helppo hymyillä...

En usko, että Guerriero jatkaa huomenna pistetehtailuaan. JYPin puolustus ja maalivahtipeli on ollut viime peleissä hyvässä kuosissa, ja tuskin pitkähkö tauko on ollut pahitteeksi JYP vahvalle aseelle - liikkeelle. Eli vähämaalinen ottelu tiedossa, saman tapaan kuin kautta edeltänyt harkkamatsi.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Vahtitorni kirjoitti:
Luetteko muuten noita Kummituksen vastauksia. Infamous ei ainakaan näytä lukeneen. Jotenkin tuntuu, että ette halua ymmärtää niitä.

Juu kyllä olen lukenut. Muuhun asiaan minä en kuitenkaan nähnyt osakseni kommentoida, kuin tähänastisten otteluohjelmien vertailuun. Tällä saralla kummitus on mielestäni pikkuisen hakoteillä. Tai todennäköisemmin hän vain haluaa nähdä asiat aina Jypille suotuisassa valossa (mikä ei tietenkään ole fanilta mitenkään väärin). Pistetäänpä kuitenkin parhaita paloja:

kummitus kirjoitti:
Ok. Minä taas koetin sanoa että sarjaohjelma ei edes ole ollut kovempi Ilveksellä, ainakaan merkittävästi. Sanoit:"JYP on pelannut huomattavasti helpompia joukkueita vastaan." Ei se ole totta.

Eli siis, Tappara ja HPK = Saipa ja Ässät. Vai onko?

Seuraa vahvalla pohjalla olevia perusteluita:

kummitus kirjoitti:
Onko sinulle selvää miten Tappara on saavuttanut asemansa kärjessä? Kerron varmuuden vuoksi. Tappara voitti Lukon niukasti 1-0. Myös Ässät on voittanut Lukon, joka hävisi suurinumeroisesti muuten HPK:lle. Tappara pieksi umpisurkean HIFKin. Väänsi niukan voiton tehottomasta Tepsistä. Samoin sählättiin Oulussa, niukka voitto Kärpistä. Tampereen sarjan avauksesta tuli myös pisteet Ilvekseltä.

HPK:n viiden pelin päänahkoihin mahtuu peräti kolme jumbojoukkuetta. Loput kaksi ovat alemman keskitason Lukko ja tämä Ilves. Täytyy sanoa samalla, että myös Ässät ja Saipa ovat keränneet pisteitä nimenomaan Pelicansilta, Hifkiltä ja Tepsiltä. Se tietysti kertoo karua kieltä HIFK:n ja TPS:n tämän hetken tilasta. Mutta kaikkein surkeiten on asiat Jokereilla, joka on ollut kaikille, paitsi toiselle stadin kriisiryhmälle, pisteautomaattina.

Tappara on siis matkallaan kärkeen mm. "sählännyt" voiton Kärpistä, joka ilmeisesti kuuluu myös "jumbojoukkueisiin", koska HPK:kin on siltä päänahan vienyt. Aika halvalla siis ovat kärkeen päässeet, silmäni ovat avatut.

Mutta eihän tämä tietenkään vaikuta mitenkään huomiseen peliin, saati sitten sen lopputulokseen. Taistosta tulee mitä todennäköisimmin tiukka, parempi voittakoon.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huerzo kirjoitti:
Pirun tylsää seurattavaa...
Pahoittelen sinullekin omasta puolestani ja kaikille muillekin. Huomautan kuitenkin, että ainakaan minulla ei ole ongelmaa hypätä vetopalkilla mielenkiinnottomien viestien yli. Me väännettiin kuitenkin tästä ottelusta, ainakin minä. Yritän kuitenkin kovasti jatkossa pitää viestini lyhyempinä.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
kummitus kirjoitti:
Kehut Raimon (5 ott. 2 lahjamaalia+0 syöttöä) jakavan passeja nuorelle Perttu Lindgrenille, joka on osoittanut vahvuutensa kahdella "räkä"(?)maalilla
Mitä vittua?

1) Perttu ja Raipe ovat molemmat senttereitä, joten eivät kauheasti toisílleen passeja jakele.

2) Jyväskylässä näyttää olevan aika helvetin kovat kriteerit taitomaalille. Niiden kriteerien mukaan JYPin viimeisin "taitomaali" taitaakin olla jostain 80-90 lukujen vaihteesta...
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Infamous kirjoitti:
Eli siis, Tappara ja HPK = Saipa ja Ässät. Vai onko?
Kysehän oli ensinnäkin viidestä joukkueesta, joista kolme on samoja. Ne eivät voi olla Jypiä vastaan heikompi tasoisia, kuin Ilvestä vastaan. Jäljelle jäivät vain Ipan kohdalla Tappara ja HPK, sekä Jypin kohdalla Ässät ja Saipa. Mosabackan teksti antaa ymmärtää että Ilveksen viiden pelin ohjelma on ollut huomattavasti rankempi. Samojen vastustajien myötä arvioitavaksi jää vain 40 prosenttia kokonaisuudesta. Jotta tulkinta vastaisi totuutta, pitäisi Ässien ja Saipan olla todella merkittävästi Tapparaa ja HPK:ta heikompia. Ja ainakaan sarjataulukko ei tue tätä olettamusta.
Lisäksi JYP kartutti pistetiliään neljällä pisteellä noissa otteluissa.

Yritä nyt muistaa että tämä ei ollut se asian ydin, vaan ainoastaan yksi niistä Mosabackan perusteluista, joita kritisoin.
Järkevintä on odottaa, kuten vahtitorni huomautti, että kaikki ovat pelanneet kerran kaikkia vastaan, niin saamme jonkinlaisen kuvan voimasuhteista. En usko ainakaan Tapparan olevan enää tuolloin kärjessä. En myöskään usko kausiennakoihin kritiikittömästi, etenkään alkaneella kaudella.

Infamous kirjoitti:
Seuraa vahvalla pohjalla olevia perusteluita:
Tappara on siis matkallaan kärkeen mm. "sählännyt" voiton Kärpistä, joka ilmeisesti kuuluu myös "jumbojoukkueisiin", koska HPK:kin on siltä päänahan vienyt. Aika halvalla siis ovat kärkeen päässeet, silmäni ovat avatut.
Kärpät ei ole missään nimessä jumbojoukkue. Katselin tilastoja väärin ja meni Jokerit ja Kärpät sekaisin. Minun täytyy korjata tuo kohta tuonne viestiin. Hyvä huomio, arvaa tarttuuko Mosabacka tähän:)Tunnustan myös kärjistäneeni tuossa kohtaa, mutta vain saadakseni vaikean(?) pointtini esille. Se tarttui kiistakumppanista. En minä, mutta tuo!
 
Viimeksi muokattu:

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saku #11 kirjoitti:
1) Perttu ja Raipe ovat molemmat senttereitä, joten eivät kauheasti toisílleen passeja jakele.
2) Jyväskylässä näyttää olevan aika helvetin kovat kriteerit taitomaalille.

Anteeksi että häiritsen vielä. Minun piti pysyä jo poissa. Parhainta yllämainitussa on se, että kummituksen viesti taipui tästä omasta viestistäni "Helminen jakaa passeja ja nuori Perttu Lindgren on tehnyt kaksi maalia henkilökohtaisella röyhkeydellä" tähän: "Kehut Raimon jakavan passeja nuorelle Perttu Lindgrenille, joka on osoittanut vahvuutensa kahdella maalilla." Alkuperäinen viestini ei sisältänyt Helmisen syöttöjä Lindgrenille, vaan ne olivat erillisiä tapahtumia. Nii-in, sitä lukemisen tarkkuutta, sillä katsoin itse Ilveksen ketjut ja huomasin leveyttä olevan monessa ketjussa. Silloin selvisi myös Lindgrenin sentteriys.

Jyväskylä ei ole yhtä kuin kummitus. Perttu Lindgrenin maalit ovat minun mielestäni olleet hienoja. Toivottavasti kuitenkin nuori kaveri pysyy huomenna aisoissa. Vielä joutuu odottamaan monta tuntia pelin alkuun. On tämä.
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En minä halunnut tuolla "räkämaalilla" vähätellä Pertun ansioita, päinvastoin räkämaalit ovat tärkeitä. Mosabacka käytti jotain muuta termiä.. tahtomaali, tai jotain. Meillä ei oikein Chlubnan jälkeen sen tyylistä ratkaisuvoimaa ole löytynyt. Nyt Muller on osoittanut kykynsä räkämaaleihin kahdella maalinedus maalillaan.
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mosabacka kirjoitti:
Anteeksi että häiritsen vielä. Minun piti pysyä jo poissa. Parhainta yllämainitussa on se, että kummituksen viesti taipui tästä omasta viestistäni "Helminen jakaa passeja ja nuori Perttu Lindgren on tehnyt kaksi maalia" tähän: "Kehut Raimon jakavan passeja nuorelle Perttu Lindgrenille, joka on osoittanut vahvuutensa kahdella maalilla." Alkuperäinen viestini ei sisältänyt Helmisen syöttöjä Lindgrenille, vaan ne olivat erillisiä tapahtumia. Nii-in, sitä lukemisen tarkkuutta, sillä katsoin itse Ilveksen ketjut ja huomasin leveyttä olevan monessa ketjussa. Silloin selvisi myös Lindgrenin sentteriys.

Jyväskylä ei ole yhtä kuin kummitus. Perttu Lindgrenin maalit ovat minun mielestäni olleet hienoja. Toivottavasti kuitenkin nuori kaveri pysyy huomenna aisoissa. Vielä joutuu odottamaan monta tuntia pelin alkuun. On tämä.
Jaha, olen ymmärtänyt tuon epäselvän lauseesi sisällön väärin. Katso nyt, näin kirjoitit:

"Lynx lynxin hyökkäys ei nojaa ainoastaan Koivisto-Guerriero-Pesonen ketjun varaan, vaan Helminen jakaa passeja ja nuori Perttu Lindgren on tehnyt kaksi maalia henkilökohtaisella röyhkeydellä."

Ihmettelinkin tuota, mutta tein siitä sen virheellisen johtopäätelmän, että kuvittelin sinun puhuvan kahdesta Ilveksen ratkaisuihin pystyvästä kentästä, mutta niitä siis onkin mielestäsi kolme Jypin yhtä vastaan. Noista Pertun henkilökohtaisella röyhkeydellä väännetyistä maaleista päättelin niiden olevan ns räkämaaleja, mutta näiden maalien hienous ei edes kuulu tähän asiaan. Niiden tärkeys on havaittu ja noteerattu.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Joukkueiden kokoonpanot

www.sm-liiga.fi tarjoaa seuraavanlaisia kokoonpanoja:

JYP

40 Tommi Satosaari, Maalivahti
72 Sinuhe Wallinheimo, Maalivahti AK

1. kenttä

58 Jyri Marttinen, Vasen puolustaja AK
7 Jaako Niskavaara, Oikea puolustaja AK
12 Johannes Alanen, Vasen laitahyökkääjä AK
15 Juha-Pekka Hytönen, Keskushyökkääjä AK
14 Miikka Männikkö, Oikea laitahyökkääjä AK

2. kenttä

20 Tommi Kovanen, Vasen puolustaja
5 Miika Huczkowski, Oikea puolustaja
25 Lucas Lawson, Vasen laitahyökkääjä
16 Arsi Piispanen, Keskushyökkääjä
42 Antti Virtanen, Oikea laitahyökkääjä

3. kenttä

33 Juha Salmu, Vasen puolustaja
32 Eerikki Koivu, Oikea puolustaja
6 Laurent Müller, Vasen laitahyökkääjä
22 Valtteri Tenkanen, Keskushyökkääjä
23 Ossi Louhivaara, Oikea laitahyökkääjä

4. kenttä

39 Ilkka Vaarasuo, Vasen puolustaja
31 Juha Jääskeläinen, hyökkääjä
11 Carlo Grünn, Vasen laitahyökkääjä
27 Tero Koponen, Keskushyökkääjä
17 Jari Jääskeläinen, Oikea laitahyökkääjä


Ilves

31 Juha Pitkämäki, Maalivahti AK
87 Tuukka Rask, Maalivahti

1. kenttä

4 Jyrki Lumme, Vasen puolustaja AK
18 Kevin Bolibruck, Oikea puolustaja AK
17 Marko Luomala, Vasen laitahyökkääjä AK
41 Raimo Helminen, Keskushyökkääjä AK
37 Henrik Juntunen, Oikea laitahyökkääjä AK

2. kenttä

6 Ville Koistinen, Vasen puolustaja
3 Toni Niemi, Oikea puolustaja
22 Toni Koivisto, Vasen laitahyökkääjä
23 Jason Guerriero, Keskushyökkääjä
29 Jussi Pesonen, Oikea laitahyökkääjä

3. kenttä

5 Joonas Rönnberg, Vasen puolustaja
12 Juha Alen, Oikea puolustaja
11 Mikko Luovi, Vasen laitahyökkääjä
15 Perttu Lindgren, Keskushyökkääjä
16 Marko Anttila, Oikea laitahyökkääjä

4. kenttä

19 Mikko Kuukka, Oikea puolustaja
36 Pirkka Katajala, Vasen laitahyökkääjä
32 Tomi Hirvonen, Keskushyökkääjä
42 Simo Vidgren, Oikea laitahyökkääjä

Pää- ja linjatuomarit

Teemu Salminen, Päätuomari
Antti Hämäläinen, Linjatuomari
Antti Suni, Linjatuomari

JYP:n kokoonpano taitaa olla täysin sama mikä on ollut siitä lähtien kun Tenkanen siirtyi Lahden tilalle kolmoskentän keskelle. Ehkä hieman odottelin Satosaarta maalinsuulle, mutta ehkä tämä on tärkeämpi peli tällä viikolla, joten Sinkkuun luotetaan. Ja miksi ei luotettaisi viime aikaisten otteiden perusteella?

Ilveksen kokoonpanosta ei voi oikein sanoa mitään, Guerrieroa tulee tietysti seurattua ja sentteriosastoa yleensäkin. Tuomari ei nyt pahin mahdollinen vaihtoehto (Partanen/Laaksonen), mutta ei kyllä ihan kärkipäästäkään. Vuorotahtijäähyjen kruunaamaton kunkku tämä Salminen.
 
Viimeksi muokattu:

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Jääskeläisen lisäksi siis Andersson ja Huhtala puuttuvat edelleen. Anderssonin kohdalla oli jo toiveita, että mies pystyisi tänään pelaamaan. Valitettavasti puukätistä Juntusta joudutaan näin ollen edelleen peluuttamaan Helmisen rinnalla. Kokoonpano sinälläänhän on täysin sama kuin viime viikon KalPa- ja Jokeri-matseissa, tosin KalPaa vastaan pelin ratkettua nelosketjuun sentteriksi nostettu Ossi Pellinen ei ole jostain syystä lainkaan mukana. Ilves on pelannut kaikki ottelut käytännössä kuudella puolustajalla 7.pakin pelatessa pari hassua vaihtoa. Mikko Kuukka on nyt ajautumassa vakituiseksi 7.pakiksi aloittaen jo neljännen ottelunsa sillä paikalla. (Alén (Tappara-peli) ja Niemi (HPK-peli) jakoivat ko."vastuun" kahdessa ensimmäisessä pelissä)

Pellisen ja Katajalan koeaika päättyy tällä erää tähän otteluun ja voisi uskoa, että ainakin toinen siirtyy tämän pelin jälkeen Mestis-komennukselle. (Andersson ja myös pätevät juniorit Huhtala ja Korhonen alkavat olla pelikunnossa) Aiemmin Pellinen oli selvästi näistä edellä, mutta loppumetreillä Katajala on kuronut eroa umpeen ja eroa on enää vaikea tehdä. Pellisen puolesta puhuu tietenkin monikäyttöisyys (laituri-sentteri, tosin pelannut tällä kaudella vain sentterinä).

Mikko Luovin koeaika kattaa vielä lauantain IFK-ottelun ja Kevin Bolibruckin koeaikaa siis jatkettiin eilen viidellä ottelulla. Kummankin kohdalla joulun näkeminen Ilves-paidassa näyttää tällä hetkellä kovalta haasteelta.


Jason Guerriero on myös edelleen koeajalla.
 
Viimeksi muokattu:

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
todella tasainen vääntö kyllä tulossa. Ilves on ollut todella hyvässä iskussa saadessaan Guerrieron joukkueeseen. Tuntus aika selvältä ratkaisulta ottaa Guerrieron kenttä tarkkaan vartiointiin ja saada näin ko. ketjun pelaajat herpaantumaan. Toisaalta Ilveksellä on myös Helmisen kenttä joka on ajoittain vaarallinen.

Jyp:n menestys riippuu taas paljolti Piispasen kentästä ja Wallinheimon onnistumisesta. Saa nähdä miten Koposet onnistuu, kun luki suur-jyväskylän lehdestä hänen pelinsä perustuvan oikein sijoittumiseen eikä taklaamiseen/rikkomiseen. Mestiksessä pärjätään ehkä sijoittumalla, mutta ei sm-liigassa ja tähän pitäisi mielestäni saada muutos jottei Koposen-kentä miinus-saldo näytä vähän ajan päästä aivan mahdottomia.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jypin illan kokoonpano

JYP

40 Tommi Satosaari, Maalivahti
72 Sinuhe Wallinheimo, Maalivahti AK


1. kenttä

58 Jyri Marttinen, Vasen puolustaja AK
7 Jaako Niskavaara, Oikea puolustaja AK
12 Johannes Alanen, Vasen laitahyökkääjä AK
15 Juha-Pekka Hytönen, Keskushyökkääjä AK
14 Miikka Männikkö, Oikea laitahyökkääjä AK

2. kenttä

20 Tommi Kovanen, Vasen puolustaja
5 Miika Huczkowski, Oikea puolustaja
25 Lucas Lawson, Vasen laitahyökkääjä
16 Arsi Piispanen, Keskushyökkääjä
42 Antti Virtanen, Oikea laitahyökkääjä


3. kenttä

33 Juha Salmu, Vasen puolustaja
32 Eerikki Koivu, Oikea puolustaja
6 Laurent Müller, Vasen laitahyökkääjä
22 Valtteri Tenkanen, Keskushyökkääjä
23 Ossi Louhivaara, Oikea laitahyökkääjä


4. kenttä

39 Ilkka Vaarasuo, Vasen puolustaja
31 Juha Jääskeläinen, Oikea puolustaja
11 Carlo Grünn, Vasen laitahyökkääjä
27 Tero Koponen, Keskushyökkääjä
17 Jari Jääskeläinen, Oikea laitahyökkääjä

Eli ei muutoksia Jypin kokoonpanoon.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
kummitus kirjoitti:
Meillä ei oikein Chlubnan jälkeen sen tyylistä ratkaisuvoimaa ole löytynyt. Nyt Muller on osoittanut kykynsä räkämaaleihin kahdella maalinedus maalillaan.

SaiPa-pelin osumaa en ole nähnyt, kuulemma kova maalinedusvääntö, jossa Mylläri oli vahvin. Räkämaali siis. Jokereita vastaan tehty osuma sen sijaan ei ollut mikään räkämaali, vaan Laurent lähetti kiekon komealla rannelaukauksella keskelle Jokeri-maalia. Narrivahti Goehring seurasi tilannetta voimattomana vaihtoaitiosta.

Pelistä on jotenkin paha kutina. Tästä on tällä viikolla pisteitä otettava, sillä Hämeenlinnan reissulta tuskin lienee yhtään tuomisina. Mieluusti siis kolme pistettä. Niin, ja Raipe ottaa sen kymppinsä, kuinkas muuten.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
greatLeo kirjoitti:
SaiPa-pelin osumaa en ole nähnyt, kuulemma kova maalinedusvääntö, jossa Mylläri oli vahvin. Räkämaali siis. Jokereita vastaan tehty osuma sen sijaan ei ollut mikään räkämaali, vaan Laurent lähetti kiekon komealla rannelaukauksella keskelle Jokeri-maalia. Narrivahti Goehring seurasi tilannetta voimattomana vaihtoaitiosta.
OK, niinhän se oli. niputin vastoin parempaa tietoani molemmat Mullerin maalit räkä-tyyppisiksi. Hän kuitenkin on ahnaasti ajamassa aina maalille kärkkymään irtokiekkoja ja pelissään muutoinkin pyrkii suoraviivaisiin röyhkeisiin ratkaisuihin ja on sopivan periksiantamaton vääntötilanteissa. Hyvä apu JYPille siis tällä hetkellä.
 

Migelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Spurs, JJK
kummitus kirjoitti:
OK, niinhän se oli. niputin vastoin parempaa tietoani molemmat Mullerin maalit räkä-tyyppisiksi. Hän kuitenkin on ahnaasti ajamassa aina maalille kärkkymään irtokiekkoja ja pelissään muutoinkin pyrkii suoraviivaisiin röyhkeisiin ratkaisuihin ja on sopivan periksiantamaton vääntötilanteissa. Hyvä apu JYPille siis tällä hetkellä.

No ne kummatkin harkkapelien maalit oli justiinsa tommosia kauhean maalinedushässäkän jälkeen sisään survottuja kiekkoja, elikkäs kyllä Mylläristä tuohon touhuunkin on. Ja hyvä niin, muita survojia Jypistä ei sitten löydykkään...
 

Azad

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulossa on tiukka vääntö. Hikinen ilta tulossa. Toivottavasti JYP-fanit saavat rahoilleen vastinetta (ei bisseä).
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei saisi lahjoittaa ottelun lopussa pisteitä päävastustajille. Jos mielii korkealle, tällaiset johtoasemat on kertakaikkiaan pystyttävä pitämään. Mutta ei! No onneksi sentään Männikkö onnistui runkuissa ja ipa ei jostain syystä saanut yhtään maalia kolmella.

Kaksi pistettä on tietysti ihan hyvä, mutta pettynyt täytyy olla. Lauantaina sitten rökäletappio sisuuntunutta kerhoa vastaan Hämeenlinnassa.
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Jyp ansaitsi voittonsa, Ilves oli kyllä huonolla jalalla liikkeellä. Käsien puute laituriosastolla on kyllä huutava. Toivottavasti Andersson ja herra X (voi luoja) parantavat tilannetta mahdollisimman pian.

Raipe on parhaassa tikissä vuosiin, mutta Luomala ja varsinkaan Juntunen eivät vaan riitä hänelle laitureiksi.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Juntunen oli ylivoimassa aika hukassa. Ei hakeutunut mihinkään, katseli vieressä kun Raipe pyöritti peliä ja odotti lähinnä kiekon menetystä. Pelin alussa oli kyllä pirteä, sai pari vetoakin, mutta `katosi`myöhemmin.

Pitkämäki ei oikein vakuuttanut minua, JYP:n avausmaaliin johtanut pyöritys lähti hänen onnettomasta mailapelistään. Myös toinen vastaava tilanne nähtiin, mutta siitä ei seurannut maalia, vaikka lähellä olikin. JYP:n toinen maali oli selvä hörppy.

JYP: stä erottui hyvin Lawson, vaikka rankkariyritys olikin vähän ponneton, ei tosin rankkareiden ponnettomin yritys. Lawson kiersi todella hyvin Lumpeen, joka oli ehdottomasti Ilveksen paras pakki. Mm esimerkillinen heittäytyminen kiekon eteen Pitkämäen menettäessä mailansa.

Virtasen maali oli hieno.

Tässäpä muutamia hajakommentteja.
 

Nshr

Jäsen
Yksi piste meni, kaksi tuli!

Pettynyt olen, vaikka voitto lopulta saatiin. Pisteet menivät mielestäni ansaitusti; JYP hallitsi suurimman osan peliä, mutta Ilvekselläkin oli tilanteita.

Muutamia hajakommentteja:

-Niskavaara JYPin paras pakki. Varmaa ja eleetöntä peliä puolustusalueella. Myös muutama hieno nousu.

-Lawsonilta hyvä peli. Edelleen röyhkeitä nousuja maalille, mutta kiekko ei vielä mene sisään. Isohko apina selässä.

-Lumme äärimmäisen varma ja hyvä pakki. Ilveksen sielu. Ikä ei näy miehen otteissa.

-JYPin merkkauspeli edelleen hakusessa. Mikäli puolustuspää saadaan kuntoon, hyvää tulee.

Lauantaina jatketaan Hämeenlinnassa.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi Ristus!

Ei ollut tasokkain peli minkä olen nähnyt mutta...
Olipahan jääkiekkodraamaa parhaimillaan, mutta siitä huolimatta pitäkää tunkkinne!
Sillä tuollaisen pelin jälkeen tappion aiheuttama vitutus olisi ollut sen verran suuri että: Ei mitään rajaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös