JYP-huhut

  • 2 245 325
  • 10 623

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mäenalanen ja Piitulainen kelpaavat minulle erinomaisesti. Jos nämä sekä Opa ja JP toteutuvat, on uskoakseni selvää että vähintään Lahti, Boyce ja Nessu poistuvat hyökkäyksestä. Myös Topin ja Antosen optioita on tässä tapauksessa turhaa käyttää.

-david-
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Kemiläinen lähtee, tekisin Luomalle jatkot.

-david-
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Joskus muutama vuosi sitten toivoin Piitulaista JYPiin mutta jos nyt pitäisi valita T.Nättisen ja Piitulaisen välillä niin valitsen ehdottomasti Topi Nättisen. Mäenalanen kelpaisi todella hyvin, jos sen potentiaalin vaan saisi jotenkin ulos mitä näytti U20 MM-kisoissa kun pikkuleijonat voitti kultaa niin ai että. Kemiläisen lähtöön alan itse uskoa kun jatkosopimusta ei ole tullut, ja Tappara tarjoaa varmasti paksumpaa pinkkaa kuin JYP. Sääli sinänsä, sama pätee Nenoseen. Mieluusti miehen pitäisi kun tiedetään että ne eväät takoa yli 20maalia tässä liigassa on, mutta saattaa "Nessun" itsensä kannalta olla parempi kokeilla jossain muualla, mieleen tulee jostakin syystä heti Karri Kiven Ilves.

Miika Lahden poistuminen on toki loogista, mutta kyllä tuo @hablaa n tekemä kiteytys Cartmania lainaamalla kuvastaa myös omia ajatuksia.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kemiläisen siirtyminen liigan sisällä tuntuu oudolta. Ehkä varasuunnitelma jos isommille vesille ei pääse? Silti JYPin tulisi huolehtia että liigassa Kemi on JYPin mies.

Mäenalaselle kyllä, Piitulaiselle ei kiitos.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nenosen lähtö olisi aika odotettu, samoin Lahden poistuminen kun takaa on noussut mm. Hotakainen ja Kanninen. Kemiläinen jättäisi ison loven JYPin alakerran kiekollisuuteen, mutta iso (mahdoton?) työnsarkahan tuo on esim. Kemiläiselle ja Yonkmanille saada jatkot etenkin kun ottaa huomioon Louhivaaran (ja Hytösen?) paluun.

Noin ajatuksena, kylläpä muuten vituttaisi nähdä Yonkman ensi kaudella vaikka punaisessa petopaidassa. Siinä on sellainen todellinen alakerran isäntä ja liideri, josta moni seura varmasti haaveilee.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Kemiläisen lähtö olisi isomman luokan menetys. Siinä on aivan järkyttävän kyvykäs kaveri. Katsokaa vaikka viivatyöskentelyä ennen JYPin tokaa maalia SaiPaa vastaan. Pienessä tilassa hallitsee kiekon täydellisesti ja sitten terävä veto.

Luulisi että Kemiläisen palkkapyynti on vielä sen verran kohtuullinen että vuoden soppari tai 1+1 olisi mahdollista vääntää tilanteessa kuin tilanteessa. Olisi kyllä kurjaa menettää muualle Liigaan kaveri.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ollaanko tässä tosissaan palattu Minardi vuosiin? Kemiläinen kyllä pelaa hienoa kautta, mutta miten vitussa meillä ei olisi varaa? Tottakai pitää kannattajilla olla realismia toiveissa, mutta mun mielestäni ollaan helvetin alistuneita ja liiankin ymmärtäväisiä, että esim TPS tai Tappara vie / veisi parhaimmat pelaajamme... Emmekö pystyisi oikeasti kilpailemaan hyvän liiga-pelaajan palkassa muiden joukkueitten kanssa?

Pelaamme helvetin hyvin nyt ja uskon että voimme kyllä kilpailla tasapäisesti muiden joukkueiden kanssa pelaajista. Hyvä pelaaja maksaa (lähes) aina enemmän kuin huono.

Joo ei oo varaa... Ostetaan 52v ruotsalainen jonka luistimet pitää Virpiön sitoa kun oma selkä on revähtänyt. Mut ei maksa paljoo...
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Ollaanko tässä tosissaan palattu Minardi vuosiin? Kemiläinen kyllä pelaa hienoa kautta, mutta miten vitussa meillä ei olisi varaa? Tottakai pitää kannattajilla olla realismia toiveissa, mutta mun mielestäni ollaan helvetin alistuneita ja liiankin ymmärtäväisiä, että esim TPS tai Tappara vie / veisi parhaimmat pelaajamme... Emmekö pystyisi oikeasti kilpailemaan hyvän liiga-pelaajan palkassa muiden joukkueitten kanssa?

Pelaamme helvetin hyvin nyt ja uskon että voimme kyllä kilpailla tasapäisesti muiden joukkueiden kanssa pelaajista. Hyvä pelaaja maksaa (lähes) aina enemmän kuin huono.

Joo ei oo varaa... Ostetaan 52v ruotsalainen jonka luistimet pitää Virpiön sitoa kun oma selkä on revähtänyt. Mut ei maksa paljoo...

Aamen! Tätä olen yrittänyt minäkin aina välillä sanoa, kun vitutukseen saakka hoetaan mantraa että JYPillä ei ole varaa yhtään vidun mihinkään..
Tälläkin kaudella Liigan viidenneksi suurin pelaajabudjetti 2,4 miljoonaa euroa kun neljänneksi suurimmalla Tapparalla 2,5 miljoonaa, eli huimat 100 tonnia enemmän. Ja tietty nyt Tappara vie ihan kaikki meidän pelaajat kun ei meillä ole varaa.. Tässä muistaakseni viimeisen 8 vuoden aikana meillä on pelannut Pihlströmiä, Mäenpäätä, Immosta, Hytöstä, Tuppuraista, Louhivaaraa, Perriniä ja niin edelleen ja niin edelleen.. Nyt meillä ei enää ole varaa edes Kemiläistä pitää? Voi jumankauta että menee hermot! Ainiin.. kun yleisökato eikä Venäjän kauppakaan enää vedä.. pitää sitten hommata Piitulaisia kun ei ole köyhillä rahaa, aletaan Jukureiden farmiksi?
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä luulen, että JYP pitäisi Kemiläisen varsin mielellään. Ja toivotaan, että näin käykin. Fakta kuitenkin on, että joskus pelaajat vaihtavat seuraa. Luulen, että esim. SaiPa olisi ihan mielellään pitänyt Tavin ja Mankisen, mutta niin vain JYP ja KalPa vei. Ei kai tämä sen ihmeellisempää ole.

Jos ensi kaudeksi saadaan Opa ja JP, niin pystyn elämään Kemiläisen vaihtaessa seuraa jatkossakin. Enemmän söisi Yonkmanin lähtö, mutta elämä jatkuisi varmaan siinäkin tapauksessa...

-david-
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Lahden ja Nessun poistumiselle täältä peukkua, tosin aika kivuliaasti tuo peukku nousee Ramin kohdalla. Nessulle tekisi suorastaan gutaa päästä välillä muualle yrittämään.

Kemiläinen ja Yonkman taas.... kyllä mielestäni vähintään toinen pitäisi pitää, "maksoi mitä maksoi". Luulisi että pelkästään Lahden säästyneillä palkoilla maksaisi Kemiläisen. Toki jos noista kahdesta pitäisi valita vain toinen, niin ottaisin Yonkmanin.

Piitulainen ja Mäenalanen. Piitulaiselle varovainen peukku, olisin miehen halunnut kauden 2013-14 päätteeksi meille, mutta menikin Lukkoon. Siellä homma ei ole oikein toiminut, mutta Jesperi on kuitenkin vasta -91 syntynyt joten nuoresta sällistä on kyse. Toivotaan että ainakin nuo heikommat otteet Lukossa vaikuttavat huomattavasti palkkapyyntöön. Mäenalanen on tuttu lähinnä U20-joukkueesta. Tässä kun statseja katselee EP:stä, niin kyllähän tuollainen aina meille mahtuu mikäli palkkapyynti on sopiva. Tosin vähän ihmettelen että olisi Kärpistä lähdössä, kuitenkin päässyt pelaamaan siellä kaikissa otteluissa jne.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lahti tuntuu kaipaavan vähän maiseman vaihdosta mutta sopparin saaminen ulkomaahan voi olla työn takana. Hieno pelaaja mutta ei korvaamaton. Pitkä ura JYPissä joten jos peliuraan saa jatkoa ja virtaa maiseman vaihdoksella niin ei muuta kuin hyvää matkaa... Kemiläisen pitäisin myös mielelläni mutta en hinnalla millä hyvänsä. Jos pelaajan tahto pysyä joukkueessa on riittävän kova niin hintakin on silloin kohdillaan, luulen ma... Jos taas haluja on muualle niin turhaa on rahalla ostaa vuotta jatkoja koska lähtö tulee sitten kuitenkin... Vaikeaa tasapainoilua...

Yonkmannin pitäminen joukkueessa olisi kyllä tärkein kaikessa mutta voi olla vaikeaa. Maksajia on varmasti KHL:ää myöten. Tässä tullaan taas siihen että toivottavasti tuntee olonsa niin hyväksi täällä että suostuu vähän pienempään palkkapussiin mutta mieluisampaan ilmapiiriin...
 

Niq

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Lätkä ST84
Mä en taas Nenosta päästäisi, näkisin että nessu on nyt läpimurron kynnyksellä, kamppailuvoimaa ja järkeä on tullut peliin roppakaupalla. Muutenkin asennepuolella ottanut mielestäni sen tarvittavan askeleen junnupelaajasta ammattipeluriksi, ettei maalittomuus ja epäonnistumiset roiku apinan lailla niskassa, kuten viime kaudella, vaan mies suorittaa tasaisen varmasti kentän molemmissa päissä. Oletteko muuten huomanneet, että Nessu on Jypin edistyneissä tilastoissa melkein kaikissa kärkiviisikossa? Nyt kun se rannari vielä alkaa puhua entiseen malliin, niin ensi kaudella voi hyvinkin käydä jormakat. Ja vaikkei kävisikään, niin varma suorittaja ja oma kasvatti, joka tuntee Markon pelisysteemin ei ole hukkaan heitettyä rahaa.

Rambon lähtöön olen henkisesti valmistautunut jo viime keväästä asti. Jukureissa saisi melko varman kakkossentterin paikan ja pelata RD:n alaisuudessa omilla avuillaan. Maisemanvaihtoon ei voisi olla parempaa aikaa ja tilaisuutta. Mies on JYP-legenda, mutta aikansa kutakin. Vaihtelu tekisi hyvää Lahdelle itselleenkin ja ainahan voi tulla takaisin. :)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
JYPin joukkueelle normipeli tänään naisten SM-sarjassa - voitto KalPasta lukemin 18-0.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä en taas Nenosta päästäisi, näkisin että nessu on nyt läpimurron kynnyksellä, kamppailuvoimaa ja järkeä on tullut peliin roppakaupalla. Muutenkin asennepuolella ottanut mielestäni sen tarvittavan askeleen junnupelaajasta ammattipeluriksi, ettei maalittomuus ja epäonnistumiset roiku apinan lailla niskassa, kuten viime kaudella, vaan mies suorittaa tasaisen varmasti kentän molemmissa päissä. Oletteko muuten huomanneet, että Nessu on Jypin edistyneissä tilastoissa melkein kaikissa kärkiviisikossa? Nyt kun se rannari vielä alkaa puhua entiseen malliin, niin ensi kaudella voi hyvinkin käydä jormakat. Ja vaikkei kävisikään, niin varma suorittaja ja oma kasvatti, joka tuntee Markon pelisysteemin ei ole hukkaan heitettyä rahaa.

Rambon lähtöön olen henkisesti valmistautunut jo viime keväästä asti. Jukureissa saisi melko varman kakkossentterin paikan ja pelata RD:n alaisuudessa omilla avuillaan. Maisemanvaihtoon ei voisi olla parempaa aikaa ja tilaisuutta. Mies on JYP-legenda, mutta aikansa kutakin. Vaihtelu tekisi hyvää Lahdelle itselleenkin ja ainahan voi tulla takaisin. :)
Joku tiesi, että Nessulle on kyllä tarjottu jatkoa, joka on toki hyvä asia. Olen itsekin huomannut, että miehen peli on mennyt kokonaisvaltaisesti isoja askelia eteenpäin. Nenonen saattaa silti itse kokea, että nyt olisi uusien tuulien paikka. Syöhän se katsoa, kun Nessu painaa sen 25 byyriä jossakin toisessa jengissä, mutta ymmärrän pelaajaa, jos kokee että kotiseutu on nyt nähty.

-david-
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä luulen, että JYP pitäisi Kemiläisen varsin mielellään. Ja toivotaan, että näin käykin. Fakta kuitenkin on, että joskus pelaajat vaihtavat seuraa. Luulen, että esim. SaiPa olisi ihan mielellään pitänyt Tavin ja Mankisen, mutta niin vain JYP ja KalPa vei. Ei kai tämä sen ihmeellisempää ole.

Joskus edes ei pelaajalla itsellään ole mitään päätäntävaltaa jos esimerkiksi emäntä päättää että muutetaan muualle niin sitten muutetaan. Näin on parille kovallekin pelurille tainnut käydä viimevuosina. Eikä läheskään aina ole edes raha ollut se pääsyy.

Eipä ole seuralle itselleenkään helppo tilanne tuo jos joku pelaaja tekee läpimurron ja pitäisi alkaa tehdä uutta tarjousta sisään, muitakin kiinostuneita on ja pelaajan omatkin suunitelmat vaikuttaa. Se onkin kun sopimukset pitäisi yrittää saada silloin kun pelaaja ei vielä ole läpimurtoa tehnyt, mutta sisältää aina silloin eniten riskejäkin. Vehviläiselle esimerkiksi tarjottiin aika hyvään aikaan vielä sopimusta kun jos nyt yrittäisi neuvotella monivuotista sopimusta niin saisi varmaan lisätä tonneja aika paljon enemmän.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kemiläinen uskoakseni viihtyy JYPissä ja varmasti saisi ihan mukavasti tiliäkin, jos jatkaisi JYPin riveissä. Mutta kun syitä siirtoon voi olla niin monia erilaisia, että turha niitä on erityisemmin spekuloida, jos kenelläkään ei tarkempaa tietoa ole.

Se on ihan varmaa, että JYP haluaisi miehen pitää ja varaakin siihen olisi. Toivottavasti ei lähde, mutta ei se maailma siihen kaadu, vaikka lähtisikin.

Mäenalanen olisi todella mielenkiintoinen ja hyvä haku. Piitulaisesta on mielikuvat aika harvassa, joten mielipidettä ei oikein ole.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Piitulaisesta on mielikuvat aika harvassa, joten mielipidettä ei oikein ole.
Piitulainen on tällä kaudella ollut ihan pirteä, jos tilastoja ei katsota lainkaan. Vastuu on ollut välillä vähän isompaa ja välillä vähän pienempää. Sellainen taitava ja tehoton pörrääjä, jolta voisi odottaa jossain muualla kuin Dufvan Lukossa ihan kunnollista läpimurtoakin. Itse näkisin, että isossa roolissa on mahdollisuudet sellaisiin n. 35 pisteen kausiinkin. Lukon aikojen statsit ei kyllä milläänlailla vakuuta ja ilmeisesti sopimus Lukon kanssakin on sangen kallis saatuihin tehoihin nähden, kun Lukko meni ilmeisesti tarjoamaan sopimusta Piitulaiselle huikean Marraskuun 2013 (?) jälkeen, jolloin Piitulainen teki suurinpiirtein enemmän pisteitä SaiPassa, kuin koko Lukko urallaan tähän asti.

Piitulainen SaiPassa 77 ottelua, 18+18=36, +1 ja 6 PIM
Piitulainen Lukossa 88 ottelua, 8+8=16, -15 ja 8 PIM

Tämän kauden näyttöjen perusteella JYP saisi ottaa Sami Lähteenmäenkin kaupanpäälle, kun JYP oli ilmeisesti kilpalaulannassa hänestäkin mukana n. vuosi sitten. Tällä hetkellä näyttää että Lähteenmäki(kin) menee hukkaan Dufvan Lukossa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mäenalanen olisi todella mielenkiintoinen ja hyvä haku.
Erityisen hyvä haku jos toteutuu. Vähän olen vakoillut vihulaisen hiekkalaatikkoa ja siellä odotetaan Mäenalaista ensi kaudeksi tulosketjuun. Jos hän kuitenkin JYPin riveihin saapuu, tulisi hänelle antaa selkeä tulosketjun rooli eli joko ykkösen laitaan tai kakkosen laitaan. Bonuksena Mäenalasessa on se että hän pystyy pelaamaan kummalla laidalla tahansa.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mäenalainen olisi hyvä haku, mutta kuinka todennäköinen, kun ensikauden soppareita on latureilla: Louhivaara, Tuppurainen, Pihlman, Tavi, Kolehmainen, Salmio, Löfman (!), Hubacek.

Miika Lahdesta: todella harmi, jos liigan sisällä siirtyy toiseen joukkueeseen. Vaikea on minun myös uskoa, että Rambo olisi RD:n joukkueessa kakkossentteri.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Yllä ihan hyvä pointti. Tosin Louhivaaran kohdalla kaikki on auki, vaikka sopimus periaatteessa onkin. Jos Opa haluaa jatkaa Lausannessa, Lausanne haluaa pitää Opan ja JYP toteaa että meillä on laitureita tarpeeksi, niin ei kai tuosta sopimuksesta mikään mahdottomuus ole niistää vuotta pois. Toisekseen, Tuppurainen naputtelee taas hyviä tehoja. Liekö KHL:stä tulisi taas kiinnostusta?

Vähän outo tilanne kyllä. Meillä olisi laitureita jo omasta takaa täydet neljä kenttää. Tähän päälle omat pikkupojat Salmion johdolla. Melko täyttä tuntuisi olevan, toki JYPin loukkaantumishistorian tuntien voitaisiin sorvata sopparit sekä Piitulaiselle että Mäenalaselle, sillä laiturit loppuvat kuitenkin jossain vaiheessa kautta. Eipä siinä, molemmat haluaisin hurrikaaninutussa nähdä, mutta eipä täällä ole tilaa kuin ehkä toiselle.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
No niin.. Nyt olen sitten kuullut useammasta suusta sellaisen huhun että Yonkmania oltaisiin viemässä KHL liigaan! Jos tämä on totta niin se selittäisi Glennin hankinnan ja saa minut sanomaan että VOIHAN PERSEEN PERSEEN PERSE!
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No jos hyvät siirtokorvaukset sais JYPi, niin ehdottomasti lihoiksi vaan.

Jokatapauksessa mies on vaihtamassa maisemaa, koska sopparia ei ole vieläkään tehty, niin sais edes jotain korvauksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös