Ollaanko tässä tosissaan palattu Minardi vuosiin? Kemiläinen kyllä pelaa hienoa kautta, mutta miten vitussa meillä ei olisi varaa? Tottakai pitää kannattajilla olla realismia toiveissa, mutta mun mielestäni ollaan helvetin alistuneita ja liiankin ymmärtäväisiä, että esim TPS tai Tappara vie / veisi parhaimmat pelaajamme... Emmekö pystyisi oikeasti kilpailemaan hyvän liiga-pelaajan palkassa muiden joukkueitten kanssa?
Pelaamme helvetin hyvin nyt ja uskon että voimme kyllä kilpailla tasapäisesti muiden joukkueiden kanssa pelaajista. Hyvä pelaaja maksaa (lähes) aina enemmän kuin huono.
Joo ei oo varaa... Ostetaan 52v ruotsalainen jonka luistimet pitää Virpiön sitoa kun oma selkä on revähtänyt. Mut ei maksa paljoo...
Joku tiesi, että Nessulle on kyllä tarjottu jatkoa, joka on toki hyvä asia. Olen itsekin huomannut, että miehen peli on mennyt kokonaisvaltaisesti isoja askelia eteenpäin. Nenonen saattaa silti itse kokea, että nyt olisi uusien tuulien paikka. Syöhän se katsoa, kun Nessu painaa sen 25 byyriä jossakin toisessa jengissä, mutta ymmärrän pelaajaa, jos kokee että kotiseutu on nyt nähty.Mä en taas Nenosta päästäisi, näkisin että nessu on nyt läpimurron kynnyksellä, kamppailuvoimaa ja järkeä on tullut peliin roppakaupalla. Muutenkin asennepuolella ottanut mielestäni sen tarvittavan askeleen junnupelaajasta ammattipeluriksi, ettei maalittomuus ja epäonnistumiset roiku apinan lailla niskassa, kuten viime kaudella, vaan mies suorittaa tasaisen varmasti kentän molemmissa päissä. Oletteko muuten huomanneet, että Nessu on Jypin edistyneissä tilastoissa melkein kaikissa kärkiviisikossa? Nyt kun se rannari vielä alkaa puhua entiseen malliin, niin ensi kaudella voi hyvinkin käydä jormakat. Ja vaikkei kävisikään, niin varma suorittaja ja oma kasvatti, joka tuntee Markon pelisysteemin ei ole hukkaan heitettyä rahaa.
Rambon lähtöön olen henkisesti valmistautunut jo viime keväästä asti. Jukureissa saisi melko varman kakkossentterin paikan ja pelata RD:n alaisuudessa omilla avuillaan. Maisemanvaihtoon ei voisi olla parempaa aikaa ja tilaisuutta. Mies on JYP-legenda, mutta aikansa kutakin. Vaihtelu tekisi hyvää Lahdelle itselleenkin ja ainahan voi tulla takaisin. :)
Minä luulen, että JYP pitäisi Kemiläisen varsin mielellään. Ja toivotaan, että näin käykin. Fakta kuitenkin on, että joskus pelaajat vaihtavat seuraa. Luulen, että esim. SaiPa olisi ihan mielellään pitänyt Tavin ja Mankisen, mutta niin vain JYP ja KalPa vei. Ei kai tämä sen ihmeellisempää ole.
Piitulainen on tällä kaudella ollut ihan pirteä, jos tilastoja ei katsota lainkaan. Vastuu on ollut välillä vähän isompaa ja välillä vähän pienempää. Sellainen taitava ja tehoton pörrääjä, jolta voisi odottaa jossain muualla kuin Dufvan Lukossa ihan kunnollista läpimurtoakin. Itse näkisin, että isossa roolissa on mahdollisuudet sellaisiin n. 35 pisteen kausiinkin. Lukon aikojen statsit ei kyllä milläänlailla vakuuta ja ilmeisesti sopimus Lukon kanssakin on sangen kallis saatuihin tehoihin nähden, kun Lukko meni ilmeisesti tarjoamaan sopimusta Piitulaiselle huikean Marraskuun 2013 (?) jälkeen, jolloin Piitulainen teki suurinpiirtein enemmän pisteitä SaiPassa, kuin koko Lukko urallaan tähän asti.Piitulaisesta on mielikuvat aika harvassa, joten mielipidettä ei oikein ole.
Erityisen hyvä haku jos toteutuu. Vähän olen vakoillut vihulaisen hiekkalaatikkoa ja siellä odotetaan Mäenalaista ensi kaudeksi tulosketjuun. Jos hän kuitenkin JYPin riveihin saapuu, tulisi hänelle antaa selkeä tulosketjun rooli eli joko ykkösen laitaan tai kakkosen laitaan. Bonuksena Mäenalasessa on se että hän pystyy pelaamaan kummalla laidalla tahansa.Mäenalanen olisi todella mielenkiintoinen ja hyvä haku.
Tai muutaman entisten JYPin pelaajien tapaan, Sveitsistä.Tuppurainen naputtelee taas hyviä tehoja. Liekö KHL:stä tulisi taas kiinnostusta?
No jos hyvät siirtokorvaukset sais JYPi, niin ehdottomasti lihoiksi vaan.