Ei kai Kannisella olisi mitään vapaalippua kokoonpanoon? Jos junnut tekisivät parempaa tulosta, Kanninen varmaan istuisi poppareilla. Jos ei ole kallis, minun puolestani voi tulla. Toivottavasti ei vain pääty samalla tavalla kuin Malisen kohdalla viime kaudella.
No aivan selvästi jos Kanninen tänne tuotasiin ajatus on se, että hän pelaa. Ei Kannisen profiilin pelaajaa hankinta jos ollaan hankkiakseen vaan treenivahvuuteen ja kokoonpanon ulkopuolelle odottamaan kutsua. Mikäli HanuHene tulee, niin joku joutuu väistämään, toki jos Kanninen olisi katasfrofi kentällä joutuisi varmasti hetken päästä väistämään ja luovuttamaan paikan toisaalle.
Minä uskon täysin, että Kanninen voi kokoonpanossa suorittaa jopa hyvin, silti en näe mitenkään tarpeellisena hänen hankintaa. Lassila ja Mäkinen lähtökohtaisesti vain noin viisi peliä runkosarjan alusta sivussa. Se pätkä voidaan nähtyjen harjoituspelien perusteella hyvin antaa nuorille näyttää osaamista ja kasvattaa liigakokemusta ja liigavalmiutta, että meidän reservi pidemmällä janalla myös on isompi, kun Lassila ja Mäkinen on takaisin.
Asia olisi täysin, eri jos nuoret olisi olleet pulassa harjoituspeleissä, mutta päinvastoin sentteristö ei ole vuotanut ja laidassakin Huovila lyömässä läpi, niin lähtökohtaisesti me ei tarvita mitään Henri Kannisia, yhtään häneltä pois ottamatta, edes pätkäsoppareilla.
Nämä on niitä hetkiä, kun voidaa antaa painetta nuorille ja mahdollisuus vastata huutoon, samalla edistetään seuran peräänkuuluttamaa strategiaa versus se, että hyvistä otteista huolimatta laitetaan paniikki nappula pohjaan ja otetaan Henri Kanninen sisään vaikka sitten pätkäsopparilla. Vastaava pätee muutenkin kauden edetesssä jos ja kun joku loukkaantuu, niin ei ole tarvetta heti löytää ulkopuolelta korvaavaa pelaajaa jos ja kun sisäisesti se pystytään uskottavasti täyttämään. Eriasia jos ei pystytä, kuten tilanne esim oli pari viime kautta, kun JYP on kärsinyt surkeasta keskushyökkääjä materiaalista.
Nyt kuitenki nuoret tuntuvat olevan valmiita vastaamaan huutoon ja haasteeseen, ei pelkästään selviytymässä jäällä, kuten aiemmin. Tilanne on siis eri, kuin aiemmin ja siksi esim itse vaikka aiempina kausina huutanut miksi ei tule vahvistuksia, niin nyt en niitä lähtökohtaisesti tähän halua.