Optimistinen olen kyllä, mutta että aina? Olen kyllä antanut rapaa Seppäselle, Vekelle ja koko organisaatiolle tämän menneen kauden aikana varsin tukevasti.Nelfor on aina ylipositiivinen ja muistan kun hän vuosi sitten hehkutti miten isoja juttuja on luvassa juhlavuodelle, signausten ja ohjelman ja tapahtumien muodossa, no mitään näistä ei sitten toteutunutkaan vaan kaikki meni puihin, että ei ole itsellä ihan kauheasti ollut luottoa nytkään vaikka Nelfor on vakuutellut että hätää ei ole ja kaikki menee paremmin kuin hyvin. Enemmänkin taivaanrannan maalarina toimii näissä spekulaatioissa ja koittaa sammutella paloja ettei kaikki hylkäisi jypiä.
Tilanne ensi kauden suhteen ei ole missään vaiheessa ollut ongelmaton. Olen kuvannut omia fiiliksiä sanoilla "varovaisen optimistinen". En ole luonteeltani etukäteen luovuttaja, joten en myöskään näe suurta hätää ennen kuin kausi on edes alkanut. Huolestunut silti saa olla ja mielestäni jopa kuuluu olla.
Ja vaikka sisäpiiristä tietoja saan, niin sielläkin menee välillä suunnitelmat metsään, josta esimerkkinä juhlakauden markkinointiin liittyvät asiat, joiden suhteen meni kaikki vituiksi.
En tiedä kaikilta osin viimeisiä käänteitä, mutta minun tietääkseni Heiskanen ei missään nimessä ole ainakaan päävalmentaja, sekä Hämäläinen ei seurassa jatka. Veke on edelleen väistymässä, enkä ole kuullut, että tämän suhteen olisi mikään muuttunut.
Mielestäni syytä huoleen on, koska tämä mennyt kausi oli aivan totaalinen katastrofi. Jos tällaisen kauden jälkeen ei usko horju, niin sitten ei koskaan. Kuten olen useampaan kertaan sanonut, niin mitkään pelaaja- tai valmentajasopimukset tuskin riittävät palauttamaan kenenkään uskoa ja luottamusta, vaan se tapahtuu kentällä. Tulosta täytyy saada aikaiseksi, sillä mikään muu ei voi seuraa tästä suosta nostaa.