JYP-huhut

  • 2 189 158
  • 10 325

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Palve oli noina aikoina surfaileva kukkahattutäti, taitava tosin muttei lähellä liigatasoa yleisominaisuuksiltaan.

Hallitonttujen mukaan JYP neuvotteli ennen kuluvaa kautta Palven kanssa, mutta neuvottelut kariutui, koska OP vaati ykkössentterin paikan lupaamista.

Niin, onnistuneessa pelaajaskouttauksessahan kyse on siitä, että nähdään nykyhetkeä pidemmälle.

Pieneksi on käynyt JYPin budjetti, jos näitä nimiä huhutaan takaisin ensi kaudeksi. Minardivuosia siis edessä.

Kolehmaisen hinnalla käytännössä irtoaisi Nättinen ja Markkula. Olisi idioottimaista olla tuota käyttämättä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tälle kannalle itsekin taivuin jo tuossa hieman aiemmin. Annetaan pojille mahdollisuus näyttää osaamistaan.

Sitten kun joku vielä kertoisi mitä käyttöä Topi Nättisellä on ensi kauden jengissä. Markkula nyt voi tuoda hyvinkin kilpailua laidoille ja onhan siellä vielä muutama laiturinpaikka täyttämättäkin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitten kun joku vielä kertoisi mitä käyttöä Topi Nättisellä on ensi kauden jengissä. Markkula nyt voi tuoda hyvinkin kilpailua laidoille ja onhan siellä vielä muutama laiturinpaikka täyttämättäkin.
En tiedä mikä tällä kaudella on mennyt pieleen, mutta kyllähän Topi näytti viime kaudella mikä on miehiään. Topihan voi pelata hyvin myös laidalla, joten miksei olisi käyttöä? Tuon kaltaista nuorta verta ja kiekollista taitoa ei todellakaan ole JYPissä liikaa tällä hetkellä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En tiedä mikä tällä kaudella on mennyt pieleen, mutta kyllähän Topi näytti viime kaudella mikä on miehiään. Topihan voi pelata hyvin myös laidalla, joten miksei olisi käyttöä? Tuon kaltaista nuorta verta ja kiekollista taitoa ei todellakaan ole JYPissä liikaa tällä hetkellä.

No JYPillä on laidoille jo Tuppurainen, Rooba, Turkulainen, Ratinen, Julius Nättinen, Louhivaara, mahdollisesti Markkula ja jopa Rutanen. Siinä on 8 kappaletta laitahyökkääjiä ja minulle ainakin edelleen pistää silmään ainoastaan se, että mikä siitä puuttuu. Siitä puuttuu todellinen kärkiosaaminen, se mitä tarvitaan menestykseen (vrt. Puustinen, vrt. Joonas Nättinen). Minä en oikein näe Topin tuovan mitään lisäarvoa nykyiseen rosteriin.

Sentteriosastokin on aikalailla sitten hyökkäyspainotteinen, jos siellä ovat Immonen, Tomasek ja Topi Nättinen. Kuka on siinä tapauksessa se sentteri joka heitetään viimeisillä sekunneilla puolustamaan maalin johtoa? Mikäli Tomasek lähtee, silloin voi Topille käyttöä nähdä. Mutta nykyiseen rosteriin ei kyllä tuo juurikaan lisäarvoa - ilman yllättäviä poistumisia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No JYPillä on laidoille jo Tuppurainen, Rooba, Turkulainen, Ratinen, Julius Nättinen, Louhivaara, mahdollisesti Markkula ja jopa Rutanen. Siinä on 8 kappaletta laitahyökkääjiä ja minulle ainakin edelleen pistää silmään ainoastaan se, että mikä siitä puuttuu. Siitä puuttuu todellinen kärkiosaaminen, se mitä tarvitaan menestykseen (vrt. Puustinen, vrt. Joonas Nättinen). Minä en oikein näe Topin tuovan mitään lisäarvoa nykyiseen rosteriin.

Sentteriosastokin on aikalailla sitten hyökkäyspainotteinen, jos siellä ovat Immonen, Tomasek ja Topi Nättinen. Kuka on siinä tapauksessa se sentteri joka heitetään viimeisillä sekunneilla puolustamaan maalin johtoa? Mikäli Tomasek lähtee, silloin voi Topille käyttöä nähdä. Mutta nykyiseen rosteriin ei kyllä tuo juurikaan lisäarvoa - ilman yllättäviä poistumisia.
Noista laitureista ainoastaan Tuppurainen, Turkulainen, Ratinen ja Julius kamppailevat selkeästi Topin kanssa samoista paikoista. Lisäksi uskon, että joku näistä neljästä lähtee kauden päätteeksi joukkueesta.

Tomasekin lähtö vaikuttaa jopa todennäköiseltä tässä vaiheessa. Hytösen jatko ei ole varmaa. Sentteriosastollakin on todennäköisesti hyvin tilaa.

Jotenkin vaikuttaa siltä, että tässä on jotain henkilökohtaista Topia vastaan. Etenkin, jos Markkulan voisi vielä hyväksyä, mutta Topia ei.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jotenkin vaikuttaa siltä, että tässä on jotain henkilökohtaista Topia vastaan. Etenkin, jos Markkulan voisi vielä hyväksyä, mutta Topia ei.

Ei ole, joten älä vetele omia johtopäätöksiäsi. Olisin samaa mieltä vaikka kyseessä olisi joku muukin samoilla meriiteillä oleva peluri.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kerrankin oltava Köpin kanssa samaa mieltä. En ymmärrä miks Topi Nättinen on muka niin kova vahvistus että pitäisi ottaa takaisin. Jätkällä on kuitenkin vain yksi hyvä kausi takana, ja melko monta heikkoa. Ja yhden suonenveto kauden voi pelata käytännössä kuka vaan, kysykää vaikka Janne Hauhtoselta. Jos ei laitureista kukaan sopimuksen alainen lähde, niin Topi ei kyllä mun mielestä mahdu porukkaan, koska lähtökohtaisesti olisi 3-4 ketjussa ja siihen rooliin tuskin haluaa tulla. Ja ennemmin annetaan nuoremmille se peliaika ja säästetään siinä vähän, että on paremmin varaa maksaa sille ykkösen huippu hyökkääjälle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä nyt edelleen kannattaa mielestäni tässä vaiheessa ajatella itse pelaajaa, eikä sitä miten joukkueessa on tilaa. Muutoksia tulee vielä ja kaikki sopimuksen alaiset pelaajat eivät joukkueessa jatka.

Topi Nättinen on aivan ehdottomasti hyvä hankinta, jos hintalappu ei mene yli. Tietenkään hinnalla millä hyvänsä ei kannata Topia raahata tänne, mutta jos hintalappu on maltillinen, niin siinä voidaan voittaa isosti, mikäli annetaan mahdollisuus.

Ja @Köpi minähän teen teksteistä tasan sellaisia päätelmiä kuin itse haluan. Sinä et sitä määrää, mitä minä saan ajatella. Kun et osaa perustella mielipiteitäsi minua tyydyttävällä tavalla, niin se saattaa johtaa erinäisiin päätelmiin. Totuus voi olla mitä tahansa, mutta kun antaa jonkinlaisen mielikuvan, niin siitä ne päätelmät sitten tehdään.
 

Hexa

Jäsen
Sitten kun joku vielä kertoisi mitä käyttöä Topi Nättisellä on ensi kauden jengissä. Markkula nyt voi tuoda hyvinkin kilpailua laidoille ja onhan siellä vielä muutama laiturinpaikka täyttämättäkin.
Markkula ja Topi Nättinen voisi olla toimiva tutkapari. Eikös ne pelanneet junnuissa yhdessä ja takoneet hyvin pisteitä. Ja kun tässä tarjouksessa saisi nyt kaksi yhden (vaikka Kole) hinnalla. Tietyillä edellytyksillä ja oletuksilla kuitenkin, että muutama pelaaja poistuu tai lopettaa.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ja @Köpi minähän teen teksteistä tasan sellaisia päätelmiä kuin itse haluan. Sinä et sitä määrää, mitä minä saan ajatella. Kun et osaa perustella mielipiteitäsi minua tyydyttävällä tavalla, niin se saattaa johtaa erinäisiin päätelmiin. Totuus voi olla mitä tahansa, mutta kun antaa jonkinlaisen mielikuvan, niin siitä ne päätelmät sitten tehdään.

En määrääkään, mutta ei se silti sinua oikeuta vetelemään omia johtopäätöksiä ja arvuuttelemaan onko minulla jotain henkilökohtaista Topia vastaan. Minä perustelin asian miksi en näe T. Nättiselle ensi kaudeksi käyttöä ilman sopimustenalaisten pelaajien poistumisia, enkä aio sitä mielipidettäni muuttaa.
Koita elää sen asian kanssa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Markkula ja Topi Nättinen voisi olla toimiva tutkapari. Eikös ne pelanneet junnuissa yhdessä ja takoneet hyvin pisteitä. Ja kun tässä tarjouksessa saisi nyt kaksi yhden (vaikka Kole) hinnalla. Tietyillä edellytyksillä ja oletuksilla kuitenkin, että muutama pelaaja poistuu tai lopettaa.

Asia voi olla aktuelli, mikäli valmennuksen visio on muuttaa JYP identiteettiä suuntaan, jossa nelosessa myös häärii jalkavia tulokseen pyrkiviä pelaajia nykyisen pihvi ja nolla nolla viritelmän sijaan. Tuossa tapauksessahan kaikki liigavauhtiin kykenevät pelaajat on mahdollisia vahvistuksia, mikäli tietysti perusasiat muutkin on kohdillaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos ei laitureista kukaan sopimuksen alainen lähde, niin Topi ei kyllä mun mielestä mahdu porukkaan, koska lähtökohtaisesti olisi 3-4 ketjussa ja siihen rooliin tuskin haluaa tulla. Ja ennemmin annetaan nuoremmille se peliaika ja säästetään siinä vähän, että on paremmin varaa maksaa sille ykkösen huippu hyökkääjälle.

Toisaalta yksi kausi hieman pienemmässä roolissa ja kehittämässä kokonaisvaltaista peliä ei varmaan pahitteeksi tekisi uran kannalta, varsinkin jos yhtään haluaa pitkälllä tähtäimellä tätä katsoa. Jos katsotaan vaikka JYPin sentteriosastoa niin jos kauden malttaa pelata vaikka siellä 3-4 ketjussa niin seuraavilla kausilla avautuu todennäköisesti jopa aika iso ruutukin täytettäväksi, jos ei nyt ihan lopeta uraa Immonen ja Hytönen ensikaudella niin rooli tulee varmasti pienentymään hieman tulevina kausilla. Tomasek tuskin ainakaan kautta pitempään täällä pelaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En määrääkään, mutta ei se silti sinua oikeuta vetelemään omia johtopäätöksiä ja arvuuttelemaan onko minulla jotain henkilökohtaista Topia vastaan. Minä perustelin asian miksi en näe T. Nättiselle ensi kaudeksi käyttöä ilman sopimustenalaisten pelaajien poistumisia, enkä aio sitä mielipidettäni muuttaa.
Koita elää sen asian kanssa.
Sanoin vain millaisen vaikutelma teksteistäsi saan. Minulla on siihen täysi oikeus. En yritä väittää mitä ajattelet tai julista mitään totuuksina, vaan kerron sen minkä vaikutelman olet minulle jättänyt. Tämä vaikutelma ei ole muuttunut.

Ja voin elää tämän asian kanssa varsin helposti, ei tuota mitään ongelmaa. Toivottavasti sinäkin kykenet elämään sen kanssa, että tulkitsen tekstejä niin kuin itse haluan.

Minä olin itse huutelemassa Topia hiuksista vittuun, kun hän viimeksi JYPin paidassa veteli selkä suorana ja täysin epäkypsänä pelaajana. Nykyään uskoisin kuitenkin, että Topi saattaisi olla hinta-laatusuhteeltaan erinomainen hankinta. Hän on sitä, vaikka joukkueessa ei juuri nyt olisikaan huutavaa aukkoa juuri hänen kaltaiselleen pelaajalle. Tilanteet muuttuvat kuitenkin vielä paljon seuraavan kauden alkuun mennessä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Sanoin vain millaisen vaikutelma teksteistäsi saan. Minulla on siihen täysi oikeus. En yritä väittää mitä ajattelet tai julista mitään totuuksina, vaan kerron sen minkä vaikutelman olet minulle jättänyt. Tämä vaikutelma ei ole muuttunut.

Mulle on ihan ok, jos näkee Topi Nättiselle käyttöä ensi kaudeksi joukkueessa. Onhan se oma kasvatti ja kaikkea. Ja one-hit wonder kausi SaiPassa, jonka jälkeen palannut taas ynnä-muuta osastoon. Tämähän on mielipidepalsta, jossa jokainen muodostaa mielipiteensä eri syistä.
Mutta se ei ole mulle ok, että ruvetaan suuressa viisaudessaan ja täysin tietämättöminä taustoista arvuuttelemaan sitä että onko mulla jotain henkilökohtaista Topi Nättistä kohtaan, kun en näe häntä ensi kauden joukkueeseen tarpeellisena hankintana - ilman yllättäviä poistumisia.
Käyttäisin ne rahat paljon viisaamminkin, kun katsoo joukkueen TARPEITA.

Joukkueen tarve pitäisi jokaiselle jotain jääkiekosta ymmärtävälle olla se mikä tulee ensimmäisenä kun pohditaan mahdollisia ja potentiaalisia vahvistuksia.
Sen jälkeen tulee se onko pelaaja oma kasvatti, 2009 / 2012 mestari tai vaimon veljen kaveri tai oma serkku tai mikä lie.

Se siitä, me voidaan jatkaa tätä keskustelua yksityisviestien jos haluat yrittää perustella oikeuksiasi toisen ajatustenlukuun enemmänkin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos näitä huhuja mitä ketjuun ja jatkoaikaan tullut niin hyökkäyksen osalta ynnäisi yhteen niin olisihan esim. Pekka Jormakka, Samu Markkula ja Topi Nättinen juuri se suuntaus jota tulevaisuuden osalta juuri pitäisikin mennä. Nopeutta ja nuoruutta lisää rosteriin. Joskin hyökkäyksen osalta isoin tarve varmaan olisi miehelle jolla selkeä potentiaali olisi tehdä kovia maalimääriä.
 

Hexa

Jäsen
Jos näitä huhuja mitä ketjuun ja jatkoaikaan tullut niin hyökkäyksen osalta ynnäisi yhteen niin olisihan esim. Pekka Jormakka, Samu Markkula ja Topi Nättinen juuri se suuntaus jota tulevaisuuden osalta juuri pitäisikin mennä. Nopeutta ja nuoruutta lisää rosteriin. Joskin hyökkäyksen osalta isoin tarve varmaan olisi miehelle jolla selkeä potentiaali olisi tehdä kovia maalimääriä.
Tuohan voisikin olla kova ja toimiva hyökkäysketju, näin fiilispohjalta. Jormakka ei taida kuitenkaan ihan halpa pelaaja olla. Se mikä Markkulan ja Nättisen palkassa säästetään joudutaan Jormakkaa varten jostain ottamaan.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osu silmään Nättisen tilastot tältä kaudelta, kun aamulla kattelin että ketkä on liigassa pahiten miinuksella, 39 peliä, 2+12 ja - 21 (toiseksi eniten liigassa). Eli pahasti näyttää että puolustamisesta on kyllä varastettu, mutta silti ei ole tehoja tullut. Ja silti porukka olisi innosta kirkuen ottamassa Nättisen takaisin. Minä ainakaan en halua että niitä muutamaa "vapaana" olevaa paikkaa tuosta kokoonpanosta täytetään tuommoisilla hankinnoilla, vaan kyllä hankintojen pitää olla "takuuvarma" pisteiden tekijä, lupaava junnu tai sit joku hyvä kahdensuunnan pelaaja alempiin ketjuihin. Nättinen ei osu noista mihinkään kategoriaan, eli menkööt mun puolesta muualle.

Markkula mun mielestä osuu tohon alempien ketjujen rooliin. On kuitenkin ollut viimeisinä vuosina aina plussalla, oli joukkue menestynyt sitten miten vaan ja tällä kaudella noussut selkeästi uudelle tasolle. Eli omaa potentiaalia tehdä pisteitä, mutta ei ilmeisesti ole omaan päähän päinkään ihan onneton.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
En edelleenkään näe mitään järkeä Jormakalla tässä vaiheessa uraa tulla Jyväskylään vaikka perheasiat olisivat miten. Kyllä hänkin tiedostaa että tässä vaiheessa sitä rahaa on taottava jos lätkänpelaamisella meinaa ja KHL:ssä pelaa tälläkin hetkellä.

Markkula ja Nättinen (ehkä jopa aiemmin mainittu Robert Leino) kuulostavat sitten jo realistisimmilta nimiltä. Markkulaan suhtaudun aika positiivisesti mutta Nättiseen enemmän varauksella. Tosiaan hyvin huono kausi alla eikä työnteko ole maittanut.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En edelleenkään näe mitään järkeä Jormakalla tässä vaiheessa uraa tulla Jyväskylään vaikka perheasiat olisivat miten. Kyllä hänkin tiedostaa että tässä vaiheessa sitä rahaa on taottava jos lätkänpelaamisella meinaa ja KHL:ssä pelaa tälläkin hetkellä.

Tietenkin tuokin on vain poimittu huhu viimevuoden puolelta, mutta äkkiseltään tulee mieleen että ei se pelaajallekaan ole ihan kiva pyöriä 3-4 ketjussa pienellä ajalla ja minkälainen kysyntä sitten lopulta parin heikomman kauden jäljiltä siellä ulkomaillakaan on, varmaan sopimusta voi saada mutta missä ja millä ehdoilla. Kyllähän Suomessakin kohtalaiselle palkalla pääsee ja rooli on 1-2 ketjussa. Lähinnä itse yritin ommalla kommentilla sanoa että jos saadaan hyökkäykseen yksi kovemman kategorian pelaaja Jormakka tai joku muu ja siihen sitten näitä huhuttuja Markulaa ja Nättistä niin kyllähän tuo suuntaus ihan hyvä on. Tietenkin puolustus vaatii vielä myös nimiä nyt huhut kohdistunut aika pitkälle hyökkäykseen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Näiden huhujen suhteen on vähän kahtaallinen olo, toisaalta moni mainituista nimistä olisi ok, mutta, kun mitään tietoa ei ole, onko JYP kyennyt viitoittamaan tulevaisuuden strategioitaan riittävässä määrin kaiken toimiston turbulenssin keskellä, arveluttaa, onko haut linjassa mahdollisen ja väistämättömän valmennuksen ajatusten kanssa? Jos on hyvä, mutta on siinä huonon tuloksenkin siemen. Siksipä tällä hetkellä mahdolliset nimet rosterissa ei juuri innosta, vaan sitä aprikoi, mikä on seuran ratkaisuiden summa. Mennäänkö viritellen vanhan päälle, vai onko tarkoitus myllätä perustoja myöten kokonaisvaltaisesti. Olisi tähän hetkeen mieluisampaa, jos huhuja olisi niistä nimistä, joilla se suurin vaikutus tulee olemaan olevien ja tulevien nimien suhteen.

Mikäs on muuten esim. Kannisen Status? Pistin vaan merkille kun katselin HPK - TPS matsia eilen ja selostaja totesi, että hän on vuokralla JYPistä jo toisessa liigaseurassa tällä kaudella. Minä olin kuvitellut, että ei ole enää JYPin mies miltään osin. Jos soppari loppuu tähän kauteen jäänee kerhoon ja on kannaltaan fiksu veto. Samahan tilanne on Saarella, jälkeä alkoi tulla, kun pääsi JYPistä pois, oisko jotain 6 + 8 tässä vaiheessa ja luottoa löytyy. Tuossa valossa kun ajattelee, niin paljon merkityksellisempää on kiinnitykset konttorin puolella ja joukkueen johdossa, koska noilla spekseillä on vaikea kuvitella JYPiin olevan mitään imua ainakaan niissä pelaajien piireissä, jossa on halu pyrkiä läpimurtoon ja edetä uralla. Poppareita pureksien ura ottaa takapakkia aivan turhaan kehityksen tärkeimmillä hetkillä.

Johtopäätös siis on, että tulevan/ien kausien kannalta tärkeämpää ja merkityksellisempää on muut nimet, kuin pelaajien, niistä vaan ei taida olla kenelläkään sanoa halaistua sanaa. Purkki ui ilman kapteenia ja perämiestä, joten turha pohtia, kuka tulee täkkimieheksi tai kantta luuttuamaan.
 

Hexa

Jäsen
Mikäs on muuten esim. Kannisen Status? Pistin vaan merkille kun katselin HPK - TPS matsia eilen ja selostaja totesi, että hän on vuokralla JYPistä jo toisessa liigaseurassa tällä kaudella. Minä olin kuvitellut, että ei ole enää JYPin mies miltään osin. Jos soppari loppuu tähän kauteen jäänee kerhoon ja on kannaltaan fiksu veto. Samahan tilanne on Saarella, jälkeä alkoi tulla, kun pääsi JYPistä pois, oisko jotain 6 + 8 tässä vaiheessa ja luottoa löytyy. Tuossa valossa kun ajattelee, niin paljon merkityksellisempää on kiinnitykset konttorin puolella ja joukkueen johdossa, koska noilla spekseillä on vaikea kuvitella JYPiin olevan mitään imua ainakaan niissä pelaajien piireissä, jossa on halu pyrkiä läpimurtoon ja edetä uralla. Poppareita pureksien ura ottaa takapakkia aivan turhaan kehityksen tärkeimmillä hetkillä.
Kanninen on käsittääkseni lainalla vielä tämän kevään JYPistä (KooKoosta) ja sen jälkeen astuu voimaan kahden vuoden sopimus HPK:hon. Näin ainakin aiemmin luki Hämeen Sanomissa. Nuo Saaren tehot SaiPassa eivät järin suuri yllätys ole. Olisi tehnyt samaa jälkeä JYPissäkin, jos olisi annettu luottoa ja peliaikaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kanninen on käsittääkseni lainalla vielä tämän kevään JYPistä (KooKoosta) ja sen jälkeen astuu voimaan kahden vuoden sopimus HPK:hon. Näin ainakin aiemmin luki Hämeen Sanomissa. Nuo Saaren tehot SaiPassa eivät järin suuri yllätys ole. Olisi tehnyt samaa jälkeä JYPissäkin, jos olisi annettu luottoa ja peliaikaa.

Joo ja noista ainakin Kannisella oli alkukaudesta loukkaantumisia jotka vaikutti aika paljon peliotteisiin. Samalla vielä JYP satsasi nuoruuteen hankkimalla Julius Nättisen niin oikein roolia jäänyt. Saari taas ei oikein missään kohti kunnolla ole täällä päässyt lentoon, välillä kuitenkin tarjottiin paikkaa esim. Immosen ketjussa mutta väläytyksiä lukuunottamatta ei oikein koskaan pystynyt ottamaan itse sitä steppiä että olisi peliaikaa muiden edestä ansainnut, toki tietenkin olisi useammin kokoonpanossa voinut olla.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Saari taas ei oikein missään kohti kunnolla ole täällä päässyt lentoon, välillä kuitenkin tarjottiin paikkaa esim. Immosen

Tää on kuitenkin toteutunutta katsoen aikamoista itsepetosta analyysinä. Peli siellä täällä milloin missäkin roolissa ja milloin missäkin kentässä ei todellakaan tarkoita, että paikkaa tarjottiin. Erityisesti omaa silmää ihmetytti, että tällä kaudella suoritti pelillisesti ruutunsa kaikissa annetuissa rooleissa aivan riittävän hyvin ansaitakseen pysyvän roolin permanentissa. Silloin alkukauden sohlaamisessa suoritti sentterin roolia parhaiten omiin, oli erittäin hyvä alivoimilla jne. Mä en tiedä mitä pistelinkoa JYP hänestä odotti, oiva pelimies parhaassa iässään ei kuitenkaan kelvannut surku kyllä.

Millään en asiaa tarkastellen saa tuosta tulemaa, että roolia annettiin reilusti ja tasapuolisesti, mutta ei kyennyt sitä ottamaan. Ennemminkin näen niin, ettei JYPissä riittänyt ammattitaito auttamaan seuraavalle stepille, eli JYP mämmäsi. Saaren kannalta hyvä, että viimein saa pelata isossa roolissa ja kehittyä edelleen pelaajana. Turhan kauan se JYPissä uraansa hukkasi.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pekka Jormakasta se jännä fakta että kaverin tehopisteiden muodossa paras kausi on edelleen se Pelicans -kausi 12-13. Silloin Jormakka räväytti tehot 54. 19+16=35. Sen jälkeen kuusi vuotta (Tapparassa liigaa 2 vuotta + 4 vuotta KHL-Jokereita) ovat tuottaneet tappavan tasaisesti semmoiset 20-30 pistettä kaudessa. Samalla toki noussut MM-kisoihin, mutta jotenkin noi pistemäärät ovat pienemmät mikä sellainen yleinen fiilis kaverin tasosta ainakin itsellä on. Ehkä se todellinen kanuunakausi on vielä tulossa ja kenties JYP:ssä ensi vuonna?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös