Mä oon vähän huolissani tästä trendistä. Miten ihmeessä nämä isot kalat jäävät kerta toisensa jälkeen aina veteen, vaikka nimet on parhaimmillaan saatu papereihinkin asti? Saadaanko me fanit vaan liian hyvällä prosentilla näitä juttuja tietoomme, onko mukaan mahtunut virheellistä/väritettyä tietoa vai onko JYP ihan oikeasti ryssinyt noita sopimusneuvotteluja?
Tässä on nyt 12 kk sisään menetetty isoista kaloista ainakin Oula Palve, Patrik Carlsson, Julius Nättinen, mahdollisesti myös Jussi Nättinen ja Nathan Schnarr. Unohdanko jonkun? Oikeastaan ainoa iso rannalle hilattu kala on ollut Teemu Eronen ja hänkin teki sopimuksen ymmärtääkseni loppuvuodesta 2022. Nyt on aika heikko osumaprosentti.
Olen myös siinä uskossa, että ei näitä kärkiukkoja signata joukkueeseen yli äyräiden ("tehdään sopparit kolmen kaverin kanssa jotta saadaan ehkä se yksi mies joukkuseen saakka"). Pitäisikö olla huolissaan?
Palven tilanteesta ei itsellä tarkempaa käsitystä, mutta kuullut kyllä, että ei olla ihan tarpeeksi läheltä oltu sopparia edes.
Jullen kohdalla tuo viime kauden sekoilu ainakin käänsi päätä pahiten, kun ajatusta oli tulla takaisin.
Purre Carlssonin kohdalla siinä vaiheessa oli ilmeisesti suht kova purkuraha ja homma jäi siihen. En tiedä saiko Pelsut myöhemmin halvemmalla.
Joonaksella on tosiaan myös ollut tuon meidän navetan kanssa sisäilmaongelmia, joista täälläkin puhuttu, mutta varmasti tuo Jullenkin päätös vaikuttaa jotenkin asiaan ja ehkä vielä kuitenkin halua pelata Ruotsissa tai jossain ulkomailla ennen kotiutumista. Mene ja tiedä.
Schnarr tulee kyllä, ellei viime hetken ulkomaan option käyttö tule, ja sille taas ei voi JYP mitään, ellei lähtis kilpailee kuuluisasti mottipäisesti.