JYP-huhut

  • 2 206 072
  • 10 384

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pahoitteluni puuttumisestani mutta ihan hauskaa seurattavaa tämä teidän Carlsson haaveilu. Fakta on kuitenkin se, että tämä Estephan on tehnyt sopimuksen jo ennen kuin tuo Carlsson on noussut teillä huhuihin.
Eihän se poissulje sitä etteikö Carlsson olisi voinut silti tulla. Toki itsekin ihmettelen, että noin kova kiinnostus olisi ollut pelaajaa kohtaan jolla on voimassaoleva sopimus. Itse tiesin tuon Estephanin tulon ja muutenkin aika hyvin ollut perillä aina ketä tulossa, mutta tuosta Carlssonista en itse kuullut mitään missään vaiheessa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän se poissulje sitä etteikö Carlsson olisi voinut silti tulla. Toki itsekin ihmettelen, että noin kova kiinnostus olisi ollut pelaajaa kohtaan jolla on voimassaoleva sopimus. Itse tiesin tuon Estephanin tulon ja muutenkin aika hyvin ollut perillä aina ketä tulossa, mutta tuosta Carlssonista en itse kuullut mitään missään vaiheessa.
Siis se kiinnostus lähti Carlssonin puolelta. Eihän JYP nyt ihan tyhjästä lähde tavoittelemaan pelaajaa, jolla on sopimus toisen seuran kanssa.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis se kiinnostus lähti Carlssonin puolelta. Eihän JYP nyt ihan tyhjästä lähde tavoittelemaan pelaajaa, jolla on sopimus toisen seuran kanssa.
Okei. Ois voinut kuvitella, että olisi eka sopinut asiat nykyisen seuran kans, kun ilmeisesti asiat jäi siitä kiinni, että olisi pitänyt maksaa purkukorvauksia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Okei. Ois voinut kuvitella, että olisi eka sopinut asiat nykyisen seuran kans, kun ilmeisesti asiat jäi siitä kiinni, että olisi pitänyt maksaa purkukorvauksia.
Joo siis nykyinen seura on valmis luopumaan, mutta ilmeisesti huonommilla ehdoilla, kuin mihin JYP olisi ollut valmis. Olisi varmaankin voinut etukäteen selvittää vähän paremmin ne ehdot Frölundan kanssa, mutta en tiedä miten tämän tyyliset neuvottelut yleensä hoidetaan. Yksi osatekijä taisi olla myös verotukselliset syyt, joka vaikeuttaa taloudellisia ehtoja JYPin kannalta.

Carlsson varmaan siirtyy muualle joka tapauksessa, jos jostain sopiva osoite löytyy.
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo siis nykyinen seura on valmis luopumaan, mutta ilmeisesti huonommilla ehdoilla, kuin mihin JYP olisi ollut valmis. Olisi varmaankin voinut etukäteen selvittää vähän paremmin ne ehdot Frölundan kanssa, mutta en tiedä miten tämän tyyliset neuvottelut yleensä hoidetaan. Yksi osatekijä taisi olla myös verotukselliset syyt, joka vaikeuttaa taloudellisia ehtoja JYPin kannalta.

Carlsson varmaan siirtyy muualle joka tapauksessa, jos jostain sopiva osoite löytyy.
Juu näin se on ollut, että ehdot ei kelpaa JYPille ja liian kalliiksi olisi tullut. Edelleenkään ei voi tietää jos asiat ovatkin syksymmällä toisin ja vaikka Frölunda suostuisi luopumaan halvemmalla ja molemmille osapuolille käy. Mutta johonkin Carlsson siirtynee kuitenkin, koska itse nimenomaan ollut halukas saamaan erilaista roolia.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Juu näin se on ollut, että ehdot ei kelpaa JYPille ja liian kalliiksi olisi tullut. Edelleenkään ei voi tietää jos asiat ovatkin syksymmällä toisin ja vaikka Frölunda suostuisi luopumaan halvemmalla ja molemmille osapuolille käy. Mutta johonkin Carlsson siirtynee kuitenkin, koska itse nimenomaan ollut halukas saamaan erilaista roolia.
Harmillista, ettei seura aloittanut vaikka kannattajien kautta keräämään rahaa, itse ainakin olisin tuohon voinut lähteä ja varmaan moni muukin, sekä myös yrityksiä olisi saattanut tuollainen kiinnostaa.

Nyt JYP siis pettyi ehtoihin ja hautasi suunnitelman saada mies, lopputulos joukkue yhtä laatusentteriä liian vajaa. Ei näin JYP.

Vielä kun Carlsson ei ole muualle siirtynyt olisi JYPillä aika herätä ja yhteisöllistää porukkaa ja kerätä rahat siirtoon tai ainakin siis osa niistä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harmillista, ettei seura aloittanut vaikka kannattajien kautta keräämään rahaa, itse ainakin olisin tuohon voinut lähteä ja varmaan moni muukin, sekä myös yrityksiä olisi saattanut tuollainen kiinnostaa.

Nyt JYP siis pettyi ehtoihin ja hautasi suunnitelman saada mies, lopputulos joukkue yhtä laatusentteriä liian vajaa. Ei näin JYP.

Vielä kun Carlsson ei ole muualle siirtynyt olisi JYPillä aika herätä ja yhteisöllistää porukkaa ja kerätä rahat siirtoon tai ainakin siis osa niistä.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin suunnitelmaa ei ole haudattu. Artistisoppari on mahdollinen ainakin.

Enkä oikein usko, että Carlsson olisi nimenä ollut sellainen, että ylimääräisiä varoja olisi helppo saada. Kannattajilta pyydetty kolehti nyt olisi muutenkin vähän riskialtis veto, kun sellaista ei ole koskaan ennen tehty ja siihen voi liittyä ennalta arvaamattomia haittoja, mikäli kaikki ei menekään putkeen.
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin suunnitelmaa ei ole haudattu. Artistisoppari on mahdollinen ainakin.

Enkä oikein usko, että Carlsson olisi nimenä ollut sellainen, että ylimääräisiä varoja olisi helppo saada. Kannattajilta pyydetty kolehti nyt olisi muutenkin vähän riskialtis veto, kun sellaista ei ole koskaan ennen tehty ja siihen voi liittyä ennalta arvaamattomia haittoja, mikäli kaikki ei menekään putkeen.
Juu ei sitä haudattu ilmeisesti ole ja tilanne katsastetaan myöhemmin vielä ja onhan siellä plan b myös, mutta ei paniikkia nyt kuitenkaan asioiden suhteen.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin suunnitelmaa ei ole haudattu. Artistisoppari on mahdollinen ainakin.

Enkä oikein usko, että Carlsson olisi nimenä ollut sellainen, että ylimääräisiä varoja olisi helppo saada. Kannattajilta pyydetty kolehti nyt olisi muutenkin vähän riskialtis veto, kun sellaista ei ole koskaan ennen tehty ja siihen voi liittyä ennalta arvaamattomia haittoja, mikäli kaikki ei menekään putkeen.
Innovatiivisuuden puute paistaa kyllä JYPissä paljon, tottakai tuo olisi riski, mutta mielestäni varsin moni kannattaja ollut niin täällä kuin ihan kaupungeilla samaa mieltä, että yksi laadukas sentteri puuttuu. Carlsson on myös aiemmin liigasta tuttu ja JYP kannattajille liiankin tuttu, joten itse kyllä uskon että olisi mahdollista järkevä summa kerätä.

Hieno uutinen, jos siirto on vielä mahdollista vähintään artisti sopparin kautta, onnistuessaan varmaan myös yrityksiltä kuten kannattajilta olisi jälleen mahdollista rahaa kerätä miehen pitämiseen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Innovatiivisuuden puute paistaa kyllä JYPissä paljon, tottakai tuo olisi riski, mutta mielestäni varsin moni kannattaja ollut niin täällä kuin ihan kaupungeilla samaa mieltä, että yksi laadukas sentteri puuttuu. Carlsson on myös aiemmin liigasta tuttu ja JYP kannattajille liiankin tuttu, joten itse kyllä uskon että olisi mahdollista järkevä summa kerätä.
En edelleenkään ymmärrä hirveästi sitä, että kritisoidaan sellaisista asioista, mitä ei tee mikään muukaan liigaseura. Tottakai olisi hienoa olla innovatiivisempi edelläkävijä, mutta se on silti normaalista poikkeavaa ja tavallaan ylimääräistä, eikä jotain mistä tulisi avoimesti kritisoida, jos ei tehdäkään asioita täysin eri tavalla kuin kaikki muut.

Ja innovatiivisuudessa on usein isoja riskejä. On helppoa huudella sivusta, et pitäisi olla rohkea ja innovoida, kun ei tarvitse kantaa vastuuta ratkaisuista, joista voi koitua suurta haittaa koko organisaatiolle. Päätöksiä tekevien henkilöiden täytyy puntaroida asioita jokaiselta kantilta, eikä voida katsoa vain niitä positiivisia puolia, jos kaikki menee hyvin.

Taidat myös yliarvioida sen miten hyvin Carlsson tunnetaan JYP-kannattajien keskuudessa. Tässä kun viime viikkoina olen jutellut Carlssonista monien ihmisten kanssa, niin juuri kukaan ei ole muistanut kaveria ollenkaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelläkävijät ovat ne jotka menestyy yleensä, muut sitten kopioi toimivat reseptit ja sama kierto alkaa uudelleen. Kyllä minä ainakin toivoisin, että JYP joskus olisi tätä edelläkävijä ryhmää, kuten joskus aikanaan olikin.

Juhlakausi on muuten myös sellainen erityinen spektaakkeli, jossa luulisi että eri sidosryhmät olisi helpompi saada mukaan erilaisiin tempauksiin. Kyllä minua ainakin risoo jos tätä saumaa ei riskien pelossa edes yritetä käyttää, vaan mennää ns samoin pelimerkein kuin normaalistikin.

Ei innovatiivisuus aina onnea tuo se on selvä, mutta JYPissä on useita vuosia oltu jo aivan liian konservatiiveja monessa eri asiassa ja ei tuota ainakaan voittavaksi reseptiksi voine väittää.
Taustallahan tapahtuu vaikka mitä, siis yhteistyökumppaneiden kanssa.

Mutta tässä kaikessa kiteytyy, että helpommin sanottu kuin tehty.

Juhlakausi on tavallaan myös huono paikka lähteä ottamaan isoja riskejä. Nyt on paikka normaalilla laadukkaalla toiminnalla, sekä tietysti harkitulla innovoinnilla tehdä hyvää tulosta ja palauttaa uskottavuus. Jos otettaisiin isoja riskejä täysin uudenlaisten toimintatapojen kanssa, niin pahimmillaan se voisi vesittää kaiken positiivisen, mitä juhlakausi tuo tullessaan.

On parempiakin tilaisuuksia suurille innovaatioille ja niitä pitää harkita enemmän kuin parin viikon ajan.

Lisäisin vielä, että olen kyllä aina vankasti sellaisten innovaatioiden kannalla, jotka pystyn heti näkevän toimivina tai niihin ei liity suuria riskejä. Mielestäni pelaajahankinta kannattajilta pyydettävän julkisen kolehdin avulla on todella riskialtis veto, jonka kaikkia haittapuolia voi olla nopeasti ajateltuna vaikea nähdä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Taidat myös yliarvioida sen miten hyvin Carlsson tunnetaan JYP-kannattajien keskuudessa. Tässä kun viime viikkoina olen jutellut Carlssonista monien ihmisten kanssa, niin juuri kukaan ei ole muistanut kaveria olollenkaan.
Varmasti satunnaisseuraajat ei muista ollenkaan, mutta ne jotka enemmän JYPiä ja liigaa seuraavat varmasti muistaa. Asian pihvi ei muutenkaan ollut Carlsson nimenä vaan se, että moni myös satunnaiset seuraajat tiedostavat suurilta osin, että joukkueesta puuttuu edelleen laatua keskikaistalta Estephanin hankinnasta huolimatta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmasti satunnaisseuraajat ei muista ollenkaan, mutta ne jotka enemmän JYPiä ja liigaa seuraavat varmasti muistaa. Asian pihvi ei muutenkaan ollut Carlsson nimenä vaan se, että moni myös satunnaiset seuraajat tiedostavat suurilta osin, että joukkueesta puuttuu edelleen laatua keskikaistalta Estephanin hankinnasta huolimatta.
Ei se keskikaistan nykyhetken tilanne siitä johdu, että ei olisi rahaa käytössä. Carlssonin hankintahinta ei vain ole näillä ehdoilla kohdallaan, kun katsoo mitä sillä saa.

Jotain tulee vielä keskikaistan suhteen tapahtumaan.
 

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Aika paljon on ollut suhteellisen kalliita hankintoja. Carlssonissa todennäkösesti tuli sitten vain lopulta rima vastaan. Nuo purkurahat voi olla suuria. Carlsson ei myöskään ole mikään nuori mies, että ei varmuudella olisi tämä ollut fiksu vetää pajatsoa ihan auki.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ja innovatiivisuudessa on usein isoja riskejä. On helppoa huudella sivusta, et pitäisi olla rohkea ja innovoida, kun ei tarvitse kantaa vastuuta ratkaisuista, joista voi koitua suurta haittaa koko organisaatiolle.

Korjaisin sen verran, että yrittämisessä on aina riskinsä, olipa se minkä tyyppistä tahansa, eihän se muuten olisi nimeltään yrittämistä.

Mutta sitä voisi kyllä kyseenalaistaa, että organisaatiolle suuresti haitaksi oleva asia voisi olla kutsuttavissa innovatiiviseksi, muuten kuin ehkä leukaillen. Innovaatio lie se kuuluisa kikka kutonen, jonka avulla toteutuu asiaa pienemmin kustannuksin tai tehokkaammin ja viisas ei lähde kyllä innovoimaan, jos tietää, ettei ole siihen pätevä.

Tässä vissiin tämä sana kiinnittyy tähän kasaamiseen ja nimenomaan sentterien kohdalta. Eipä tuossa kuitenkaan suurempaa ihmettelemistä ole. Minusta rakentamisessa otettiin hattu kouraan ja ryhdyttiin toteuttamaan Seppäsen visiota. Kyllä hänen visiossaan on minusta pointti, vaikka erimieltä olisinkin, kaikessa kun ohjaksia pitelevän pitää nähdä asiat moniulotteisesti. Ihan varmaan sielläkin on menestys mielessä, mutta ei hinnalla millä hyvänsä, kun se menestys ja polut sinne pitää olla tulevillakin kausilla mietittyinä, jotta niihin voi yltää. Niinpä ainakin tätä palettia kutsuisin innovoinnin sijaan mahdollisen taiteeksi, se kun ei tule valmiiksi koskaan.

Jos tulkitsin keskustelua väärin, pyydän anteeksi ja seison korjattuna.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika paljon on ollut suhteellisen kalliita hankintoja. Carlssonissa todennäkösesti tuli sitten vain lopulta rima vastaan. Nuo purkurahat voi olla suuria. Carlsson ei myöskään ole mikään nuori mies, että ei varmuudella olisi tämä ollut fiksu vetää pajatsoa ihan auki.

Ei hajuakaan Ruotsin palkkatasosta, mutta jos Carssonin palkka vaikka 150k ja purkuraha 50k niin olisiko JYPin tapauksessa kannattanut, summat nyt vain suuntaa antavina, samalla rahalla voi artissopimuksella saada vaikka mitä ja samalla näkee minkätyyppiselle pelaajalle tarve.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mikael Granlund bongattu Vaajakosken ABC:llä. Tuskin on alkanut seuraamaan JYPPIä IG:ssa.
Ei välttämättä jatka pingviineissä, niin vois olla meille ihan ok ykkössentteri.
Leveä ja läski hymiö.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko Louhivaara myynyt sille talon pelipaikoilta?

Juhlavuoden kunniaksi ykkösketju formuun:

Yonkman - Granlund - Turkulainen
Jep. Yogi seisoo maalin edessä ja Micke sekä Jerry pyörittävät peliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös