JYP 2015–2016 – Veltsun reagointishow, osa III

  • 252 786
  • 1 320

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nättinen on mielestäni kahdessa maajoukkuehöntsässä ollut joukkueen hyökkääjistön kärkipäätä ja osoittanut pystyvänsä pelaamaan myös kansainvälisellä tasolla. Vaikka seurajoukkueessaan peli näyttää ihan ok:lta, niin jotakin se vielä kaipaisi, että Joonaksen ketsuppipullo saadaan auki. Nyt uudet laiturit ja katsotaan.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikeata on taas saada sitä ehjää 60 min kasaan, vaikka parhaimmillaan peli kulkee hienosti.

Ihan sama, tuleeko kotietu vai ei. Jos peliä ei saada ehjäksi, tulee noutaja kotoa tai vieraista. Jos taas se 27 peliä kestänyt god mode saadaan takaisin päälle pleijareissa, niin sillä mennään vähintään finaalin porteille kotoa ja vieraista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No en huolestuisi vielä, enemmän jos nyt olisi edelleen voittoputki pällä ja voitettaisiin huonolla pelillä. Parempi välillä hävitäkin ja yrittää parantaa omaa peliä. Toki tuo kotietu nyt pitäisi säilyttää, melkein pakkovoitto lauantaina Saipaa vastaan, voitto siitä niin näyttäisi kotietu olevan lähellä, mutta tappiolla homma menisi vaikeaksi.

Toinen seikka mitä tässä miettinyt on nuo rankkarit, tottakai niillä voi kauden aikana saada vain muutaman pisteen, mutta ei taida viimeisen 5 vuoden aikana montaa rankkarivoittoa olla tullut
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Liigan sivuilta löytyy 1. Erän laukaisukartta. 36 laukausta, joista 13 ohi, 19 torjuttu, blokattu 3 ja 1 maali. Graafisesta kuvasta selviää, että laukauksista 3 lähti punaviivan takaa. Vaihtopenkki ei taida kyetä reagoimaan. Tolkuton yritys voittaa pelejä.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Liigan sivuilta löytyy 1. Erän laukaisukartta. 36 laukausta, joista 13 ohi, 19 torjuttu, blokattu 3 ja 1 maali. Graafisesta kuvasta selviää, että laukauksista 3 lähti punaviivan takaa. Vaihtopenkki ei taida kyetä reagoimaan. Tolkuton yritys voittaa pelejä.

Näkemättä koko karttaa voin kertoa, että kaikista noista laukauksista vastaa Mikko Luoma, jolla on tapana heitellä keskialueelta kiekkoja päin maalivahtia.

e: olin melkein oikeassa, yksi näistä oli Yonkman, tosin Luoma on saanut kolmannen kudin heti punaviivan jälkeen.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikeata on taas saada sitä ehjää 60 min kasaan, vaikka parhaimmillaan peli kulkee hienosti.

Ihan sama, tuleeko kotietu vai ei. Jos peliä ei saada ehjäksi, tulee noutaja kotoa tai vieraista. Jos taas se 27 peliä kestänyt god mode saadaan takaisin päälle pleijareissa, niin sillä mennään vähintään finaalin porteille kotoa ja vieraista.
Kieltämättä tuo god mode -vertaus sopii tähän tilanteeseen varsin hyvin. Joukkueen peli vaikuttaa siltä, kun olisi pelannut jossain vanhassa räiskintäpelissä nipun keskivaiheen kenttiä läpi god mode päällä, ja sitten yhtäkkiä vaikeimpiin kenttiin se olisikin poissa. Mitenkäs niitä kenttiä nyt päästään läpi, kun ei voikaan rynniä vihollisia kohti sen kummemin tähtäilemättä eikä ole tatsia vaikeista tilanteista.

Jotenkin tuntuu, että viime pudotuspelien hyvät otteet olivat ainakin joltain osin runkosarjan lopun murskatappioiden ansioita. Toivottavasti nykyinen vaikeampi jakso hitsaa joukkuetta taas yhteen, niinkuin syksyn loukkaantumissuma teki ennen tuota aiempaa tämän kauden voittoputkea.
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Pakistosta kaksi ukkoa telakalle - aika kova haaste koko joukkueelle. Onko siellä ketään tilalle, kupataanko Akateemiä vai ostetaanko muualta?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pakistosta kaksi ukkoa telakalle - aika kova haaste koko joukkueelle. Onko siellä ketään tilalle, kupataanko Akateemiä vai ostetaanko muualta?
Aitola on listalla. Pelaa loppukauden siellä minne ensimmäiseksi merkataan kokoonpanoon ja luulen että se joukkue pelaa liigassa.

Muuta vaihtoehtoa ei ole koska siirtoraja on ummessa eikä A-junnuissa ole käsittääkseni riittävän tasokasta korvaajaa.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Vielä on mahdollista huomenna jäädä pakki poppareillekkin.
Kyllä, itse alkaisin muokkaamaan pakkipareja seuraavanlaisiksi:
#7 Mikko Kalteva - #4 Ryan Glenn
- Joukkueen parhaimman puolustajan (Kalteva) viereen Glenn toteuttamaan itseään, jos tuossa ei kulje niin ei kulje missään [Kärjistys]

#5 Mikko Luoma - #2 Juuso Pulli
- Olivat viime kaudella lähes pitelemättömiä yhdessä, tällä kaudella ei ole toiminut, mutta nyt olisi ehkä "pakon sanelemanakin" aika testata uudestaan yhteistyötä.

#43 Nolan Yonkman - #16 Jaakko Jokinen
- Yogi on mielestäni pelannut hyvin, vaikka vierellä olisi ollut kuka hyvänsä, tekee järkeviä liikkeitä kentällä. Nolanin viereen laittaisin Hietanen/Jokinen kaksikosta pelirohkeamman Jokisen, joka on pelannut mielestäni muutenkin varmemmin sekä paremmin.

7P: #52 Valtteri Hietanen

Toisessakin skenaariossa jota itse pohdin, olisi tuo Luoma - Pulli pari taas yhdessä, mutta Glenn ja Jokinen vaihtaisivat paikkoja. Jossakin ottelussahan tuo kanukkipari yhdessä olikin, mutta en muista oikein otteista mitään.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kyllä, itse alkaisin muokkaamaan pakkipareja seuraavanlaisiksi:
#7 Mikko Kalteva - #4 Ryan Glenn
- Joukkueen parhaimman puolustajan (Kalteva) viereen Glenn toteuttamaan itseään, jos tuossa ei kulje niin ei kulje missään [Kärjistys]

#5 Mikko Luoma - #2 Juuso Pulli
- Olivat viime kaudella lähes pitelemättömiä yhdessä, tällä kaudella ei ole toiminut, mutta nyt olisi ehkä "pakon sanelemanakin" aika testata uudestaan yhteistyötä.

#43 Nolan Yonkman - #16 Jaakko Jokinen
- Yogi on mielestäni pelannut hyvin, vaikka vierellä olisi ollut kuka hyvänsä, tekee järkeviä liikkeitä kentällä. Nolanin viereen laittaisin Hietanen/Jokinen kaksikosta pelirohkeamman Jokisen, joka on pelannut mielestäni muutenkin varmemmin sekä paremmin.

7P: #52 Valtteri Hietanen

Toisessakin skenaariossa jota itse pohdin, olisi tuo Luoma - Pulli pari taas yhdessä, mutta Glenn ja Jokinen vaihtaisivat paikkoja. Jossakin ottelussahan tuo kanukkipari yhdessä olikin, mutta en muista oikein otteista mitään.

Helposti allekirjoitettava teksti. Värjään sen verran että Yonkman kakkosyyveeseen. Ratkaisuna yllättävä ja saataisiin rightin pommiuhka(ei siis omiin). Yonks on osoittanut kiekollista varmuutta, mutta myös ajoittaista rohkeutta offensiivisestikin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Helposti allekirjoitettava teksti. Värjään sen verran että Yonkman kakkosyyveeseen. Ratkaisuna yllättävä ja saataisiin rightin pommiuhka(ei siis omiin). Yonks on osoittanut kiekollista varmuutta, mutta myös ajoittaista rohkeutta offensiivisestikin.
Allekirjoitan tämän, kuten myös Schröderin tekstin. Yonkman saattaisi olla yv:llä yllättävän toimiva ratkaisu.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Allekirjoitan tämän, kuten myös Schröderin tekstin. Yonkman saattaisi olla yv:llä yllättävän toimiva ratkaisu.

Ja nimenomaan silloin kun joku jakaisi onetimeria pointille/viivalle. Kuka sitten olisi se Yonksin viivapari? Pitäisikö jopa Allua ajatella tuohon?

JYPin ylivoimat poffeissa seuraavasti..

Pihlman - Jo. Nättinen - Kalteva - Tuppurainen - Yonkman

Tavi - Löfman - Nenonen - Glenn - Luoma
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Värjään sen verran että Yonkman kakkosyyveeseen. miuhka(ei siis omiin). Yonks on osoittanut kiekollista varmuutta, mutta myös ajoittaista rohkeutta offensiivisestikin.
Yykkösen-
Itse voisin värjätä lisää, mites Yonk siinä maskimiehenä? JYPin ylivoima on ollut niin hidasta, löysää ja heikkoa että pudotuspeleihin vaaditaan massiivinen korotus tähän! Itse-asissa olen aika varma että Nolan käy vielä maalin-edustalla...

Ei kai vaan JYPille iskenyt se luulotauti, huonolla pelillä pisteet himaa joten eihän tässä mitää...
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse näen hyvänä asiana että tämmöinen ulospuhallus tulee juuri ennen pudotuspelejä. Muistaakseni olen aikaisemmin kirjoittanut että jopa toivoin sitä. Kaverit siinä sisuuntuu ja hitsaantuu jälleen paremmin yhteen, tehään kovemmin töitä jne. Toki voi käydä niin että tuo vaihe jää päälle ja tiputaan jo ekassa sarjassa mutta vähän epäilen.

Itse olisin halukas näkemään Yonkman maskimiehenä. Äijää ei iha noin vaa heivata maalin eestä, peittää hyvin näkyvyyttä ja luo tilaa maalin eteen.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä, itse alkaisin muokkaamaan pakkipareja seuraavanlaisiksi:
#7 Mikko Kalteva - #4 Ryan Glenn
- Joukkueen parhaimman puolustajan (Kalteva) viereen Glenn toteuttamaan itseään, jos tuossa ei kulje niin ei kulje missään [Kärjistys]
....
Toisessakin skenaariossa jota itse pohdin, olisi tuo Luoma - Pulli pari taas yhdessä, mutta Glenn ja Jokinen vaihtaisivat paikkoja. Jossakin ottelussahan tuo kanukkipari yhdessä olikin, mutta en muista oikein otteista mitään.

Toiveesi on kuultu, tänään Kalteva ja Glenn on pakkipari. En muista, että ainakaan aikaisemmin näin olisi ollut. Niin tai näin, tänään on.

Yonkman ja Glenn oli ainakin yhdessä pelissä pakkipari, ei ainakaan silloin vaikuttanut kovin tasapainoisella parille. Yhden matsin perusteella ei voi mitään syväanalyysia tehdä tai tuomita, mutta siinä pelissä vaikeuksia riitti.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuso Vainio tänään Radio Cityn haastattelussa kertoili seuraavaa:

Harjoittelu ja kuntoutuminen tähtää tuleviin sopimuskausiin ja tämän hetken fiiliksen perusteella ei pelaa tällä kaudella, mutta teoriassa tietysti kaikki mahdollista. Ei siis pitänyt pelaamista tällä kaudella todennäköisenä.

JYP ollut Vainion perässä jo pidempään, viimeksi toden teolla ennen kuin Vainio siirtyi Bluesiin.

Vammasta selvisi jotain. Kertoi, että loukkaantumisen jälkeen oli raskasta aikaa pitää pitkän aikaa kaulatukea murtumasta johtuen. Ilmeisen ikävä ja vakava vamma siis kyseessä.

Haastattelun perusteella fiksun ja positiivisen oloinen nuori mies.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Saako lausua ääneen, että jos Yonkman ei jatkosopimusta JYPin kanssa tee, en pidä asiaa kauhean dramaattisena? Peruspeliä, mutta vastaavaan ruutuun ei ole kyllä läheskään korvaamaton.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saako lausua ääneen, että jos Yonkman ei jatkosopimusta JYPin kanssa tee, en pidä asiaa kauhean dramaattisena? Peruspeliä, mutta vastaavaan ruutuun ei ole kyllä läheskään korvaamaton.

Saa ja itse olen samaa mieltä. Tykkään kaverista ja peli tyylistä, mut ei toi eilinen sähellys ollut mikään eka kerta kun kaveri käytännössä antaa maalin. No virheitä sattuu kaikille ja itsekin haluaisin et kaveri jatkaa JYPissä, jos ei niin en menetä yöunia.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saako lausua ääneen, että jos Yonkman ei jatkosopimusta JYPin kanssa tee, en pidä asiaa kauhean dramaattisena? Peruspeliä, mutta vastaavaan ruutuun ei ole kyllä läheskään korvaamaton.
Kyllä saa. Kuten kirjoitin jo taannoin, sekä Yonkmanin että Kemiläisen pelistä on tullut hyvän aikaa mieleen Bednarin kevätkausi. Ja syykin lienee sama.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
No Kemiläisellä ollut jo pitkään vaivaa tuon loukkinsa kanssa, pystyy levon kautta pelailemaan jne, mutta ei todellakaan ole 100% kunnossa ollut vähään aikaan. Enemmän itse sitä tuossa epäilisin kuin "bednar ilmiötä". Kemiläinen todennäköisesti menee leikkauspöydälle kauden jälkeen. (lepo ei ole varsinaisesti "korjannut" vammaa)

Yonkmanin menetys on todennäköistä, eikä siinä sinänsä mitään jos herra korvataan samantyylisellä pelaajalla. Mikäli ei korvata, meillä on ongelma. Yksinkertaista. (vaikka itse herran mieluusti joukkueessa pitäisin, yksi suosikkeja)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saako lausua ääneen, että jos Yonkman ei jatkosopimusta JYPin kanssa tee, en pidä asiaa kauhean dramaattisena? Peruspeliä, mutta vastaavaan ruutuun ei ole kyllä läheskään korvaamaton.

Puhutaan kuitenkin joukueen yhdestä kalleimista pelaajista joten otteetkin pitäisi olla sen mukaiset että ylipäätänsä jatkoa kannattaa miettiä. Toki miehen otteita ei voida aina puhua pelkästään kentällä kun ilmeisesti kuitenkin tuo johtajuutta joukkueseen ja fanien suosikkipelaajia. Toki voisi olettaa että juuri pudotuspeleissä on vasta omimmillaan. Näin loppukaudesta voisi jopa miettiä että onkohan siellä jopa pientä loukkaantumista vai eikö ihan ehkä koko sydämmellä pelata.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni Yonkman on pelannut aikalailla samalla tasolla nyt, kuin aiemminkin. En oikein ymmärrä, että miksi aiemmin tämä pelaaminen nähtiin huikean hyvänä ja huudeltiin jatkoa kurkku suorana, mutta nyt samoilla suorituksilla todetaan ettei ole palkkansa arvoinen.

Minä olin aiemmin ja olen edelleen sitä mieltä, että Yonkman ansaitsee jatkosopparin JYPiin, muttei hänen lähtemisensä maailmanloppu ole. Jos lähtee, niin toivottavasti ei kuitenkaan toiseen liigaseuraan.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Omaan silmään näyttää peli nyt siltä, että kontrolloituihin hyökkäyksiin ei edes pyritä. Harvassa ovat kerrat kun kiekko ei lennä punaisen päältä kohti mokea tai kulmaukseen. Niissä harvoissakin monesti koetetaan kiekko pelata keskelle semmoiseen sumppuun, ettei siitä ole mitään mahdollisuutta laukoa.

Tuon pitkän pisteputken aikana pyrittiin ensisijaisesti päättämään hyökkäys laukaukseen suoraan eikä aloittamaan koko hyökkäysalueen peliä kulmauksesta. Jos ei mennyt hyökkäyksestä sisään tai jäänyt mokelle, sitten aloitettiin kova karvaus ja sitä kautta kulmamylly. Ihan kuin nyt oltaisiin unohdettu, että ei sitä kiekkoa ensin tarvitse luovuttaa pois että saa sen karvattua takaisin ja sitten saa vasta yrittää. OK, karvaus toimii edelleenkin hyvällä prosentilla, mutta silloin kiekon saadessakin on jo koko vastustajan viisikko asemissa ottamaan vastaan. Vähän kuin ei uskallettaisi yrittää: helpompi dumpata päätyyn ja katsoa mitä tapahtuu, enpähän menetä ainakaan hyökkäyssinisellä. Harvoin tuntuu vaan tapahtuvan paljon muutakaan.

Syöttöjen laatu on myös tullut alas kuin lehmän häntä; harva tulee enää lapaan ja jos tuleekin, vastaanottaja pomputtaa tai ei saa haltuun lainkaan. YV-pelissä tämän huomaa ehkä selkeimmin, aikaa on puoli jurakautta ja silti lähtee em. kaltaisia ripulisyöttöjä. Tämän syöttölaadun laitan samaan itseluottamus kateissa -laariin kuin onnettoman viimeistelyn. Lääkkeitä olis kiva löytyä.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
....Koko teksti....
Hienoa että omaa tökeröä kirjoitus-tyyliäni parempaa tekstiä tulee!

JYPin menestys on täysin riippuvainen Kärppien ja snadin menestyksestä. Ne saa estää kiekotonta lähes rajattomasti, jos ME päästään estojen läpi kunnolla karvaaman ni uskon että tulee piiiiitkä kevät! :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös