Kuokkalan Kone
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP, Suomen maajoukkueet
Tarkoitin luontaisella maalintekijällä sellaista pelaajaa joka pystyy sijottautumaan omalla liikkeellä niin, että on jatkuvasti mahdollista pelata hänelle maalipaikka. Myös laukaus lähtee kovaa ja tarkasti. Suomalaisista pelaajista voisi nostaa esille Patrik Laineen, osaa hakea hyvin maalipaikkoja, ranne on kova ja tarkka ja mikä tärkeintä, laukaukset menevät maalia kohti. Kaikille tulee pitkässä juoksussa kuivia kausia, mutta hyvillä maalintekijöillä ne taidot ei katoa mihinkään, syynä voi olla ketjumuutokset tai tarkempi vartiointi.On kyllä ihan pakkio kysyä määritelmä sanalle luontainen maalintekijä. Tekeekö se vaan maaleja, vaikka muu viisikko säheltäisi ympärillä aivan vihkoon. Lakkaako luontainen maalintekijä olemasta luontainen maalintekijä, jos iskee ns. kuiva kausi, entä millä nimellä se tuolloin kulkee, vai onko se edelleen luontainen maalintekijä, vaikkei maaleja enää aikaan saakaan.
Mun silmiin JYPin pelissä on edelleen palikat menestykseen, hommaa saattoi vääristää nämä Hifk pelit, kun oltiin tehottomia paikoissa. Osin jaan Virtasen luonnehdinnan liiasta yrittämisestä, mutta osin olen sitä mieltä, että joko tarkoituksella testaten, tai väärän analyysin myötä oltiin Hifkin jaloissa suotta. Olin ainakin itse näkevinäni eroa taktisessa pelaamisessa, jos vertaa vaikka Tappara peliin. Voi myös tietenkin olla, että toiset vastustajat on vaan jostain selittämättömästä syystä vaikeampia, kuin toiset, voitettava ne on kuitenkin kaikki, mikäli hinku on päätyyn asti.
Olen samaa mieltä JYPin mahdollisuuksista tänä vuonna, kaikki joukkueet on voitettavissa, mutta se vaatii sen että jokainen pelin osa alue on kunnossa, hyökkäys, puolustus ja maalivahtipeli. Tällä hetkellä ollaan hyvään suuntaan menossa, mielestäni vain tämän kauden JYPissä ei ole näitä luontaisia maalintekijöitä, onko se ratkaisevaa poffeissa, jää nähtäväksi.