Koko joukkue pelasi lepsusti etc, mutta olipahan ratkaisu pitää Veinikin maalissa koko ottelu. Helppoja meni Veinillekin ja sanottiin jo toisen maalin jälkeen, että vaihtaisi maalivahtia. Viimeistään sen kolmannen jälkeen se olisi pitänyt tehdä, tälläisellä peluutuksella kun maalivahdilla on huono päivä ja pidetään maalilla on vaara tuhota itseluottamus täysin. Muutenkin ihmettelen Vehviläisen peluutusta hieman, alla huono peli akatemiassa alemmalla sarjatasolla. Itse olisi muutaman treenit antanut väliin ja sitten sitä uutta yritystä maalille, noh en ole valmentaja.
Se on kyllä jännä miten nämä HPK pelit ovat yleensä läpsyttelelyjä, ihan tiedossa oli tämäkin, että paskaa tulee olemaan. Pitkävedossa HPK oikein, mutta kun Akatemia voitti vasta jatkoilla, niin jäi reilu 30€ saamatta. Olen kuitenkin viime vuosina nähnyt JYPiltä todella monta huonoa kerho matsia ja tämä ei tehnyt poikkeusta. Mielestäni JYP ei ollut missään vaiheessa hyvä, vaikka tasoihinkin päästiin niin ei se peli silloinkaa hyvää ollut. Paikoista iskettiin maalit jotka annettiin tarjottimelle.
Löfman on ollut yllättävän vaisu, mutta se johtuu huonosta Tuppuraisestakin. Mitä Allu on alkukaudella esittänyt? Ei tee kahteensuuntaan töitä vaan tykkää hiihdellä pelinulkopuolella tai kytätä läpiajoa, näin oli HPK:takin vastaan ei jatkoon. Peppusvennen ja Allun yhteispeli on ollut kaunista katseltavaa normaalisti, mutta nyt kun toinen heistä ei edes yritä pelata, niin vaikeaa on. Tuppuraiselta toivoisi heräämistä, toivottavasti se eilinen osuma päähän olisi vähän herätttänyt.
Mitä tulee Nättisen pelaamiseen, niin itse olen ihan tyytyväinen, toki pisteitä liian vähän mutta tuolla pelillä mitä Nättinen esittänyt, niin pisteet on väistämätön tosiasia. Nättinen on pelannut niin kuin kärkisentterin kuuluukin, syöttelee maalipaikkoja, laukoo hanakasti ja ajaa ryöhkeästi maalille. Aina ei vaan pisteitä hyvälläkään pelillä tule, mutta sitten kun se ketsuppipullo aukeaa niin niitä tulee solkenaan. Tämähän tuttua oli jo Perrinille ja kyllä Nättinen on aivan eri profiilin sentteri.
Tuppuraisesta olisin eniten huolissani, me tarvitsemme hyvän Tuppuraisen ei tuo tuota halutonta hiihteliää. Löfmanistakin voisi varauksin olla huolissaan, mutta omaan silmään aika normaalia Löfmanin pelaamista ollut joka riittää kärkiketjuissa, ongelma on vaan ollut ketjukaverit ja erioten Tuppuraisen haluton pelaaminen.
Tänään toki taas uusi yritys Ilveksen kanssa saapa nähdä mitä sieltä tulee, luultavasti asenne tänään kunnossa. Ilves tosin pelannut hyvin kotona, niin saa kunnossa ollakin tai tulee kunnon turpakäräjät. BTW Dennis Saikkonen olisi kiva nähdä tässä kohta JYPin maalilla, eilen Hermestä vastaan yksi päästety maali ja torjuntoja yli neljäkymmentä. Markus Ruusulla ei ole ihan putkeen mennyt, joskin joukkue missä pelaa on JYPin a-junnut joka on sarjan viimeinen. Ei Ruusukaan ole kuitenkaan pystynyt pelaamaan pisteitä a-nuorille.