koutsikaitsu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Kahteen viime peliin -12 maalia omiin. Eilen ei osattu Veltsun sanoin valmistautua peliin, no entäs tänään? Tultiin kahdella karvaamaan Ilves puolustukseen josta tuli eilisen malliin lukuisia ylivoimahyökkäyksiä. jotka Ilves osasi käyttää hyödyksi.Mitä järkeä oli lähteä väsynemmillä jaloilla karvaamaan niin ylhäältä, täysin Veltsun osaamattomuutta!
Puolustuksellisten ongelmien lisäksi viisikkopelaaminen ontuu pahasti, jos pakit joutuvat Kemiläisen tyyliin tekemään maaleja, niin missä meidän hyökkääjät pörrää? Kulmissa pyöritään ja suoraviivaisuus puuttuu kokonaan, esimerkkinä Tuppuraisen pelaaminen.
Ja kyllä, olen edelleen sitä mieltä että joukkueelta puuttuu ykkössentteri!
Olen täysin samaa mieltä "KK":n kanssa. Olihan tiedossa että levännyt Ilves tulee kotonaan luisteluvoimaisempana kovaa päälle, joten parinkymmenentunnin lepoaika ei ole JYPille riittävä nopeaa Ilvestä vastaan. Mutta olisiko sitten erilainen taktiikkakaan tuonut muuta kuin siedettävämmät tappionumerot ? Mene ja tiedä...
Sanotaan että kyllä se tsemppi ja peliinvalmistautuminen lähtee pelaajista itsestään. Kyllä se puoliksi pitääkin paikkansa, mutta olen sitä mieltä että valmennusryhmällä ja nimenomaan "VALMENTAJA"-VIRTASELLA pitäisi olla joukkueessaan peliinvalmistajan PÄÄVASTUU siitä missä tilassa joukkue jäälle päästetään !!! Tulipa mieleeni varsin kuvaava tapahtuma Kanadasta menneiltä vuosilta, kun eräs kuuluisa kanukki-koutsi huomasi pukukopissa ennen peliä ja jäällemenoa että hänen joukkueensa oli haluton ja "lammasmaisessa"-tilassa. Hän ei päästänyt ketään lähtemään kopista jäälle vaan alkoi "herätellä" joukkuettaan hullunlailla huutamalla ja heittelemällä ympäriinsä tuoleja ym. irtainta tavaraa.... Tuloksena säikähtäneelle joukkueelle voitto ja valmentajalle perkeleenmoisesti taisteleva joukkue ! No tämä oli ehkä liiallisuuksiin viety pukuhuoneessa tapahtunut viimehetken tsempinluontiprosessi joka tuotti tulosta, mutta kertoo kyllä paljon vastuunsatuntevan valmentajan ammattitaidosta lukea joukkueensa senhetkistä henkistä tilaa ja puuttua ja korjata sitä haluamaansa suuntaan.
No mitä on sitten Virtasen pelinaikainen pelinjohtaminen. Suoraan sanottuna likipitäen plus miinus nolla. Olen seurannut tiiviisti kyseisen herran pelinjohtamista ja se ei kyllä naurata.... Ei riitä että yksi kakkosvalmentajista hoitaa pakit ja toinen hyökkääjät, kyllä VASTUUVALMENTAJAN täytyy välillä tulla poterostaan eteen johtamaan ja neuvomaan joukkuettaan. Piste.
Olen koko Virtasen valmennuspestin ajan epäillyt hänen valmennustaitojaan ja EPÄILEN edelleen ! Ensimmäinen kausi oli pelikirjan osalta täysi fiasko. Toinen kausi kevään osalta antoi hiukan uskoa että perskule, ehkä sittenkin... mutta lopulta taisi kuitenkin kokeneimpien pelaajien kokemus ja rutiini, valmentajasta huolimatta, tuoda Jyväskylään himmeimmät mitalit. Tämän kauden alku ei pelillisesti ja tuloksellisesti kyllä paljon naurata. Tosin kyllähän tässäkin, ehkä materiaaliltaan ei niin taidokkaassa joukkueessa aineksia on, senhän pari peliä on jo osoittanut, kunhan valmennus vaan pystyisi löytämään oikeat systeemit ja koostumukset, sekä saamaan tietynlaisen flown päälle....
KEINOT JYPIN PELIN PARANTAMISEEN (ei tärkeysjärjestyksessä !):
1. Annetaan Virtaselle vielä KORKEINTAAN jouluun asti aikaa, ja jos tahti ei parane niin pyytäkäämme joulupukilta Espoon Bluesista todennäköisesti piakkoin kenkääsaavaa JYRKI AHOA uudeksi monivuotiseksi valmentajaksemme. Siinä on JYPin näköinen osaava valmentaja joka on jo Jyväskylässä taitonsa näyttänyt. Veikkaan että ei mene kauaa kun LEHTERÄN TERO astuu Bluesin puikkoihin.....
2. YKKÖSSENTTERI !!!
Valitettavasti jo nyt on nähty ettei Nättisestä eikä Löfmanista ole kuin kakkossenttereiksi, missä olisivat ihan miehiä paikallaan.
3. Kokenut kiekollinen hyvin peliä avaava puolustaja tyyliin Mäenpää, jota voisi käyttää myös YV:ssä.
Mutta kysymykset kaiken tämän luxuksen saamiseksi kuuluvat: ONKO KASSASSA RAHAA ja MISSÄ YLEISÖ ?