Virpiö
Kyllä minun pitää sanoa, että olen rehellisesti kateellinen jos/kun te Virpiön saatte, emmekä me(Virpiöhän on ollut vahvasti mukana myös TPS-huhuissa). Ehkä Virpiö ei ole vielä ensi kaudella 40 pisteen mies, mutta ihmettelenpä jos Virpiö alle 25 tehopisteen jää päästessään hyökkäävään rooliin. Itse olen käynyt muutaman pelin Virpiöltä katselemassa tällä kaudella ja voisin veikata Virpiön olevan ensi kauden Osala tai edes Erkinjuntti (joka tarkoittaisi, että vähintään 25 tehopistettä kertysi).
Mutta, jotta Virpiön hankinta olisi JYPille edullinen, niin se tarkoittaa ehdottomasti pelaamista hyökkäävässä ketjussa. Mitään neloskentän jyrää ei kannata Virpiöstä tehdä. Siinä jää käyttämättä kaverin potentiaali sekä Virpiön kehittyminen hidastuu, joka taas on JYPin kannalta erittäin ikävä vaihtoehto, sillä Virpiö tulee olemaan parin SM-liigakauden jälkeen missä tahansa SM-liigatiimissä joukkueensa eliittiä.
Jos Virpiö ei siis tule saamaan paikkaa hyökkäävästä ketjusta mukavalla peliajalla, niin sitten en ymmärrä Virpiön hankkimista ollenkaan. Mielummin Virpiö kannattaisi silloin päästää johonkin "pienempään" seuraan suureen rooliin (esim. TPS, jossa Virpiö menisi heittämällä kakkoseen vaikkapa Erkinjuntin seuraan), jolloin kaveri saisi mahdollisuuden pelata sopivassa roolissa ja kerryttäisi kokemusta liigasta. Parin SM-liigakauden jälkeen sitten Virpiö kotikonnuille takaisin laadukkaana SM-liigapelaajana. Toki hintakin olisi silloin kyllä jotain muuta kuin nyt.
Mutta turha Virpiöstä on tehdä tupenpureksijaa, mielummin jättää koko kaveri sitten hankkimatta. Esim. nyt teillä oli liikatarjontaa hyökkääjistä ja osa kavereista jäi ilman sitä roolia, joka heille olisi kuulunut (Hannus, Filppula). Kaverien potentiaalit jäivät käyttämättä ja kavereille maksettiin osittain turhastakin. Tuloksena se, että Hannus tod.näk. tekee sen suuren askeleen SM-liigaeliittiin jo ensi kaudella jossain muussa seurassa ja rokottaa vanhaa seuraansa peleissään. Ja hyvin todennäköisesti tämä muu seura on siis TPS, jossa Hannukselle petaillaan ykköskenttään paikkaa.
Varsin sekavan ja itseään toistelevan viestin jälkeen tiivistän koko paskan näin: Virpiön hankinnan jälkeen ei kannata tehdä "varmempia" hankintoja kakkoseen ja saada toista kautta peräkkäin tilanne, jossa on liikatarjontaa hyökkäävistä pelaajista. Mielummin nekin pelimerkit sitten pakistoon. Tuosta tilanteesta, kun ei hyödy Virpiö, eikä JYP. Tuloksena on vain, että Virpiöstäkin tulee "alisuoriutuja" ja lähtee Hannuksen tavoin sitten muihin seuroihin pisteitä tehtailemaan parin kauden tupenpureksimisen jälkeen.
Me kyllä Turussa toki mieluusti näkisimme sekä Hannuksen, että Virpiönkin.
E: Kyllä, olemme tulleet (jo viime kaudella) tilanteeseen, jossa ennen niin suuri ja mahtava TPS käy haaskalla JYPin jäämistössä. Täytyykin poistaa nimimerkistä pois toi sympatiat JYPille kohta, koska nykyään TPS on se joka sympatioita tarvitsee, eikä JYP.