Juuso Riksman HIFK:hon

  • 237 378
  • 770

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä onkin muuten kiinnostava keskustelu. Kumpi on parempi? Maailman 13. paras, joka häviää ns. tiukat pelit vai maailman 85.paras, joka voittaa tiukat pelit.

Lisäksi joku voisi listata ne "tiukat peli" jotka Jarkko on hävinnyt. Oma mielipiteeni on, että ennen loukkaantumistaan Jarkko käänsi melkein kaikki "voitettavissa olleet" pelit edukseen. Puhtaasti lahjojenn puolesta ei olisi mielestäni kuulunut ikinä top-20 sakkiin.

Näistä ei pitäisi oikeasti provosoitua mutta se, että Niemien on otettu häviämisen esimerkiksi välillä kuohahduttaa. Ei pitäisi kommentida ellei lajitietämys riitä.

Riksmanista olen vähän samoilla linjoilla Tant Gredulin:in kanssa. Ei ihan lemppari. Toivotaan kuitenkin parasta ja pääasia että ainakin yritetään kovaa hankintaa. Jos ei natsaa niin eihän lähdetä ensi kauteen Lunkalla ja Junnulla, eihän?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt ei ihan kuitenkaan. Mikä numero sinne nostettaisiin? 30, 31 vai 60? Unohtuiko joku?

39 unohtui. Kantoi sillä numerolla varustettua nimetöntä paitaa ensimmäisessä liigaottelussaan.

Riksman on nyt melko kelvollinen hankinta, mutta jos kaikki menee perseelleen, voi käsissämme olla uusi Tom Draper. Kun Norosen jatko ei ilmeisesti missään vaiheessa ole ollut kovin realistista, ei loppujen lopuksi kovin montaa parempaakaan vaihtoehtoa ole tarjolla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä Juusostakin voisi pari sanaa sanoa.

Periaatteessa hyvä nouto. JHagin teesejä lainaten: veska, jolla on tuoreet, hyvät näytöt SM-liigasta. Ei siis jostain nevöhööd-liigasta tai edes naapurimaan liigasta, vaan omasta kotoisesta SM-liigastamme. Tähän miinaan mentiin Pitkämäen kanssa ja tavallaan myös Norosen kanssa. Eihän ne viime kauden näytöt olleet kovin vahvat, mutta sitä edelliset kaudet menivät hyvin. Eikä Jokereillekaan tehty viime kaudella kuin viisi maalia enemmän kuin IFK:n verkkoon, joten ainakaan Riksman ei ole suuri huononnus IFK:n maalivahtitilanteeseen. Terveys on kysymysmerkki, mutta minkäs teet, kun "varmoja" terveitä molareita ei ollut vapaana. Joo, eihän IFK:n tapauksessa kukaan maalivahti ole varma tapaus. Nortin piti olla uusi messias, mutta tosipeleissä floppasi melkein yhtä pahasti kuin Vokoun. Fifty-sixty tapaus on Juusokin: onnistuessaan saattaa torjua meidät yksinään finaaliin, flopatessaan... No paras olla ajattelematta sitä vaihtoehtoa.

Juuson haastattelussa mua silti pisti silmään sanat: vähän kuin himaan palaisi. Täh? Himaanhan sä tulitkin. Mitä sä oikein sönkötät, Juuso? Kaveri on selvästi vieraantunut aika pahasti kodistaan.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Juuson haastattelussa mua silti pisti silmään sanat: vähän kuin himaan palaisi. Täh? Himaanhan sä tulitkin. Mitä sä oikein sönkötät, Juuso? Kaveri on selvästi vieraantunut aika pahasti kodistaan.

Jossain haastattelussahan aikanaan Juuso sanoi, että toi on se mun koti ja näytti narrien pukukoppia. Että siellä se Juuson "koti" on.
 

scholl

Jäsen
Älkää puhuko paidasta, katosta ja Lunkasta samassa lauseessa. Voi äiti sentään. Tähänkö HIFK on mennyt? 'Se on aina ollut niin uskollinen ja mukava, kamatkin suostuu vaikka komerossa laittaa päälle' ....ei pysty sanomaan mitään.

Kumpi on tärkeämpää, ahkeruus vai näytöt jäällä eli taito, tehopisteet sekä menestyminen. Siellä on kohta niin paljon ahkerien pelaajien paitoja, ettei kukaan enää oikein tiedä, miksi paita hilataan kattoon. Jos tulee tarpeeksi pitkään joka päivä duuniin niin lopulta paita on kai katossa.

Sama Jarkko Nieminen, joka on parhaimmillaan ollut yhden maailman harrastetuimman yksilölajin 13. paras ammattilaispelaaja?

Jarkko on suomalaisen huippu-urheiluhistorian kentis suurin paskahousu. Jannea voi siinä mielessä verrata Niemiseen, jos tahtoo. Jarkko oli aktiiviaikoinaan ahkera pelaaja. Kiersi enemmän turnauksia kuin varmaan kukaan muu. Silloin kun monet entiset suuruudet olivat lopettaneet niin Nieminen nousi hetkeksi jopa 13. sijalle. Rankingtaulukossa oli aukko nousta, vaikkei Jarkko pisteiden kannalta tärkeissä masters-turnauksissa ikinä kovin hyvin menestynyt.

Hän oli kuitenkin ahkera ja teki sen mitä pystyi, muttei koskaan venynyt. Pää ei kestänyt. Joka on lukenut esim. Boris Beckerin ja Andre Agassin kirjat niin osaa kuvitella sitä henkistä maailmaa, mitä tenniskentällä edetään. Jotkut kuten Becker syttyvät vasta suuren katsomon edessä tekemään parhaansa ja jotkut kuten Agassi pystyvät täysin romunakin hakemaan sen taistelutahdon, jolla vastustaja tiukassa paikassa kaatuu. Sen ei tarvitse tapahtua viidessä erässä, vaan ottelu voi olla lyhyempikin. Jokainen erä voi mennä vaikka tie-breakiin, mutta olennaista on se, kuka ottelun voittaa. Niemiseltä jäi lukemattomia kertoja tilaisuutensa käyttämättä. Ei pystynyt tappamaan ottelua (kuten IFK:kaan ei pystynyt HPK:ta vastaan esim. ensimmäistä puolivälierää), vaan päästi toisen mukaan peliin.

Niemisen voitot top 10 pelaajista jäivät käytännössä kokonaan veke. Se on erittäin hämmästyttävää. Jokaisella hyvällä pelaajalla on huonompia päiviä tai päiviä jolloin vastustaja on nälkäisempi tai jolloin vastustaja on paremmin latautunut ja valmistautunut, jolloin ottelu on ohi ennen kuin tähtipelaaja kunnolla syttyy. Nieminen ei pystynyt tuollaiseen ikinä. Hän jäätyi itse kovissa paikoissa ja meni sitten sinne siivouskoppiin. Aika usein paskoi housuihin jo turnauksen alussa ja hävisi ekalla kierroksella jollekin never-heardille, vaikka oli edellisellä viikolla pelannut hyvin jossain toisessa turnauksessa.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Siellä on kohta niin paljon ahkerien pelaajien paitoja, ettei kukaan enää oikein tiedä, miksi paita hilataan kattoon.

Sinä päivänä, jos Lunkan rotsi sinne hinataan, niin minä lopetan käymisen siinä Hallissa. Karavaanari on kaikkien kaveri, mutta kuka vittu sen perässä jaksaa saatana oikeesti ajella... Joukkueessa ei ole tällähetkellä yhtään sellaista pelaajaa tai työntekijää, joka ansaitsisi tämän. Mutta Mainstreetille voitaisiin nostaa Nokan pitkät kalsarit-kollaasi muistuttamaan meitä tästä vaikeasta ajasta ja seuraan kuulumattomista pelleistä, jotka häpeättömällä tavalla raiskaavat menneisyyttä ja tekevät toistaiseksi tulevaisuudesta ei niin IFK-henkisen.

Juuso on palkkasoturi ja sellaisena häntä tulee myös kohdella. Mitään "Juuso ja IFK-sydän" facebook-sivustoja ei kannata perustaa. "Juusoja" tulee ja menee, niinkauan, kun meillä on tuollaiset pellet päättämässä asioista.
 
Viimeksi muokattu:

GuyIncognito

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kumpi on tärkeämpää, ahkeruus vai näytöt jäällä eli taito, tehopisteet sekä menestyminen. Siellä on kohta niin paljon ahkerien pelaajien paitoja, ettei kukaan enää oikein tiedä, miksi paita hilataan kattoon. Jos tulee tarpeeksi pitkään joka päivä duuniin niin lopulta paita on kai katossa.

Saahan monessa työpaikassa vuosikymmenien duunista jonkun dublee-kellon jos ei muuta. Saihan Sakarikin paidan lisäksi suojatyöpaikan. Näistä kahdesta antaisin ne molemmat Lunkalle, vaikka Sakke olikin pikkuskidinä mun mielestä aina se kaikkein kovin ikinä missään pelannut maalivahti, kun kaverit hehkutti jotain Kettereriä tms.. Niin se aika kultaa muistot tai sitten multaa ne..

Palatakseni ketjun aiheeseen, Riksman ajatuksen tasolla aiheuttanut kylmiä väreitä viime kauden "me ollaan jo hävitty tää sarja"-kommenteilla + muilla palkkasoturimeiningeillään ja kiukutteluillaan. Nyt hetken pureskeltuani, kyseessä on kuitenkin perusvarma/laatuveska sm-liigaan. Eli hyvä haku, toivottavasti onnistuu viemään HIFK:n tappiin asti ensi kaudella, sillä aiemman mainitun kaltaisia kommentteja en halua mun IFK:ssa kuulla. Juuso - tule, näe ja voita.
 
Viimeksi muokattu:

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuso on ihan hyvä hankinta tähän saumaan. Maalivahtimarkkinat ovat aika kuivat, joten ei parempia ole saatavilla. No viime kausi ei Juusolla ollut mikään kovin kaksinen tosin ei se ollut sitä koko narrien joukkueella. Kunnossa ollessaan Juuso on varmasti liigan 5 parhaan vahdin joukossa. Selän kunto on tietysti lievä kysymysmerkki. Mutta kaiken kaikkiaan meillä on pullat paremmin uunissa kuin Jokereilla, joiden maaliin suulla seisoo ensi kaudella melkoinen kysymysmerkki. Mika Järvisellä on ehkä potentiaalia, mutta kaverilla on vielä pitkä matka kuljettavanaan sm-liigan huipulle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juusolla oli vikassa erässä tiukat paikat, kun ilmeisesti opetteli ihan itse sitomaan hanskansa naruja. Pitkät tovi kurkki hanskansa sisään ja ihmetteli, mitäs sieltä löytyykään. Saattaa olla, että sinne oli eksynyt kiekko, kun niin ihmeissään oli. Jos olisi ollut videokamera, olisin saanut hyvän pätkän tästä Juuson puuhastelusta. Kesti vähintäänkin viisi minuuttia koko touhu. Mä ehdin katsella peliäkin vallan mainiosti, mutta Juusoa ei kenttätapahtumat näyttäneet kiinnostavan läheskään niin paljon kuin hanskansa. Eikä siinä mitään, kiva, että osaa keskittyä. Mutta olihan se nyt äärimmäisen huvittavanja ennen kaikkea typerän näköistä, kun penkkivahti keskittyy omaan hanskaansa muun joukkueen taistellessa täysillä ottelun voitosta.

Onneksi Juusolla on tekemistä penkillä ollessaan, koska voi hyvinkin olla mahdollista, että siellä tulee tällä kaudella aikaisempaa enemmän istumaan. Ainakin näiden kahden näkemäni harkkamatsin perusteella Janne on juuri nyt huomattavasti paremmassa ja varmemmassa tikissä kuin virkaveljensä Riksman. Mutta tuskin se kenellekään suuri yllätys tulee olemaan, että Janne Juusonkin päänahan tulee vielä viemään. Mulle ei ainakaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onneksi Juusolla on tekemistä penkillä ollessaan, koska voi hyvinkin olla mahdollista, että siellä tulee tällä kaudella aikaisempaa enemmän istumaan. Ainakin näiden kahden näkemäni harkkamatsin perusteella Janne on juuri nyt huomattavasti paremmassa ja varmemmassa tikissä kuin virkaveljensä Riksman.

Tästä scenaariosta JHag tulee pitämään ;) Ja onhan Lunkka hyvä SM-liiga tason maalivahti ja en ole yhtään ihmeissäni, jos pelejä kertyy tulevalla kaudella reilu parikymmentä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tästä scenaariosta JHag tulee pitämään ;)

Sorry, että ehdin kommentoida vasta nyt. Olin seuraamassa Jarkko Niemisen taistelua kansainvälisillä kentillä ja sen jälkeen katsoin nonstoppina yleisurheilun EM-kisojen suomalaishelmiä: Osku Torro, Tommi Evilä, OP Karjalainen. Rakastan urheilijoita, joiden keskinkertaisuus on heidän paras ominaisuutensa ja joiden suoritustasoon oikeasti tiukassa paikassa voi aina luottaa kuin peruskallioon.

Ja onhan Lunkka hyvä SM-liiga tason maalivahti ja en ole yhtään ihmeissäni, jos pelejä kertyy tulevalla kaudella reilu parikymmentä.

Tähän pitäisi lisätä 2 sanaa: Onhan Lunkka hyvä SM-liigatason maalivahti Jatkoajan virtuaalitodellisuudessa. Toivon onnea ja menestystä HIFK:lle ja sen maalivahdeille, mutta yhdestä en tingi. Jan Lundell ykkösmaalivahtina joukkueen on mahdottomuus selvitä sijaa 4. pidemmälle. Syksyllähän Janne on pelannut aina paremmin kuin keväällä, joten toivotaan Riksmanin nivusten/selän paukkuvan syyskauden puolella. Viime keväänä Lunkka hävisi muistaakseni 8 matsia peräkkäin päästäen niissä keskimäärin +4 sisään. Samalla aikaperiodilla Noronen voitti yli puolet matseistaan. Tilastojen mukaan kukaan mv ei häviä kymmentä ottelua putkeen, mutta turhan lähelle tätä kyllä päästiin.

Lunkkahan ei siis ole ykkösveskarimme. Hänen magiikkansa onkin perustunut yhteen asiaan, jota kannattaa ehkä hieman pohtia: Koko faniryhmä minä mukaanlukien toistaa tahdottomana käkimassana mantraa: Lundell on hyvä kakkosmaalivahti. Onko kyse joukkopsykoosista vai silkasta faktasta?
Tämähän on se klausuuli, jolla Lunkka mukana on. Minua hieman pelottaa se viime kauden aika, jolloin Lunkka siirtyi oikeasti 2-maalivahdiksi ja hän ei ollut tuolloin todellakaan hyvä 2-maalivahti. Joulukuun alun jälkeen Norosen sisääntultua HIFK:ssa oli hyvä 1-maalivahti ja ala-arvoinen 2-mv. Tämä löi minut ällikällä, ihan aidosti, mutta olen silti yhä mukana huutamassa mantraa, jonka mukaan Lunkka on hyvä kakkosveskari.

Topicista: Riksman ei ole käsittääkseni aivan terve, eikä hänen ole tarkoitus pelata koko kautta. Sanoisin, että noin 40 matsin kondiksessa hän on. Joten Lunkka pelaa pomminvarmasti fanien iloksi useita otteluita. Toivottavasti hän palaa entiselleen ja on hyvä 2-mv. Nythän Riksman on sisällä jo kauden alusta alkaen. Eikä siis kannata ylenkatsoa pelaajia, kenttämiehiä tai veskareita, jotka ovat hyviä vain syyskaudella. Tuon ajan pisteet lasketaan tietääkseni runkosarjaan mukaan. Jos Riksmanilla on pienintäkin kiputilaa, nyt olisi aika pitää vaikka 2 kuukauden lepo ja tulla kehiin oikeasti terveenä lokakuun puolivälissä. Lunkka klaaraisi sarjan alun, tähän uskallan luottaa.

Kuka on HIFK:n 3-mv? On nimittäin lähes pomminvarmaa, että HIFK:n maalinsuulla tulee seisomaan kolme veskaria tulevan kaudenkin mittaan.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kausihan oli ensimmäinen pitkään aikaan Juusolla, kun selkä ei juurikaan vaivannut. Aivan omituista tämä jatkuva murehtiminen jostain selästä suurinpiirtein jokaisessa viestissä.

Epäilen suuresti, että Nokka olisi Riksmania peluuttamassa sen väh. 55 matsia kaudessa, mitä Jokerit teki aikoinaan hänen kanssaan. Kyllä siinä ihan kenellä vaan maalivahdilla alkaisi paikat ottamaan kolhuja.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kuka on HIFK:n 3-mv? On nimittäin lähes pomminvarmaa, että HIFK:n maalinsuulla tulee seisomaan kolme veskaria tulevan kaudenkin mittaan.

HIFKin 3-mv tulee olemaan a-junnuista Timo Niemi tai Richard Ullberg, ainakin jälkimmäisestä pitäisi löytyä potentiaalia tulevaisuutta ajatellen.

Onko Juusolla edelleenkin selkä klesana, vai mistä tällä kertaa löytyy vaivaa? Onneksi tehtiin rammalle veskarille kaksi vuotinen soppari heti kättelyssä...Pena nostaa jällen kerran päätään.

Lunkkahan pelasi viime syksynä erittäin hyvin, juuri silloin kun joukkue sitä eniten kaipasi (loukkaantumis suman aikaan). Norosen tulon jälkeen ei sitten enää mikään onnistunutkaan, outoa tai normaalia?! Ehkä olisi parempi, että jos Riksmanin vamma on sellainen, että vaatii vielä lepoa, niin Lundell pelaisi syksyllä enemmän. Juuso voi aloittaa kauden rauhassa ja pelejä lisättäisiin tasaisesti, mitä pidemmälle kausi etenee.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Aivan omituista tämä jatkuva murehtiminen jostain selästä suurinpiirtein jokaisessa viestissä.

En mä ainakaan erityisemmin murehdi. Kunhan totean sen, minkä olen kuullut eli Riksman ei ole täysin kondiksessa. Mitään ongelmaa ei ole, jos HIFK saa kasaan 60 ok:ta mv-peliä vaikka niin, että Lunkka pelaa 59 matsia ja Riksman yhden. Katson tätä juttua aivan kliinisesti ja edellisiin kausin verraten. Meillä on selkeää näyttöä siitä, että Lunkan hyvä periodi osuu syyskaudelle, ei kevääseen. Sen sijaan, että murmutamme Lunkan huonoutta keväällä, meidän kannattaisi ottaa vastaan häneltä hyvä syksy ja koettaa hoitaa kevät toisin keinoin. Tässä onnistuttiin itse asiassa kokonaisuutena melko hyvin viime kaudella. Lunkalta hyvä syksy, Nortilta hyvä kevät.

Se on paskapuhetta, että 55 matsia per kausi olisi ylivoimaisen kova urakka maalivahdille. NHL:n ykkösveskarit pelaavat selvästi tuon ylikin ja SM-liigakin on tulvillaan hyvin menneitä kausia, jotka yksi veskari on käytännössä vetänyt yksin. Viime kaudella Lassila HPK:ssa esimerkiksi.

edit: Edellinen kirjoittaja näköjään samalla aihiolla. Näin se kandee ajatella.
 
Viimeksi muokattu:

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on paskapuhetta, että 55 matsia per kausi olisi ylivoimaisen kova urakka maalivahdille. NHL:n ykkösveskarit pelaavat selvästi tuon ylikin ja SM-liigakin on tulvillaan hyvin menneitä kausia, jotka yksi veskari on käytännössä vetänyt yksin. Viime kaudella Lassila HPK:ssa esimerkiksi.

Tietysti pelaavat, kun pelimäärät ovat suurempia, mutta siellä myös treenataan kesä sitä mukaan, että se ei olisi ylivoimaisen kova urakka maalivahdille.

Nämä maalivahdit ovatkin kauden jälkeen aivan palasina ja kauden aikana/jälkeen joku paikka operoidaan. Näin se vaan menee.

En mä ainakaan erityisemmin murehdi. Kunhan totean sen, minkä olen kuullut eli Riksman ei ole täysin kondiksessa.

Ja ei se nyt jumalauta siellä maalilla nyt pelaisi harkkapelejä, jos selkä tai mikä tahansa muu paikka vaivaisi.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovin on kunnianhimoista ja mestaruuteen tähtäävää puuhaa hankkia 2-vuotisella sopimuksella jokseenkin klesana oleva maalivahti seuraan, missä mv-valmennus ei poliittisesti korrektisti sanottuna ole kovinkaan kaksista ja missä erityisesti maalivahdista odotetaan vuosi toisensa jälkeen sateentekijää. Maalivahti on lähihistoria huomioon ottaen se kaikkein tärkein palanen, ainakin henkisesti, ja paineet tällä tontilla ovat erityisen kovat. Mitä tekee IFK? Hankkii ykkösmaalivahdiksi selkäsairaan ja henkiseltä vahvuudeltaan kyseenalaisen maalivahdin naapuriseurasta. Hei Juuso, ei mitään paineita! Menet vaan sinne maaliin ja kuuntelet "Narri"-huutoja 60min., yhtään helppoa et päästä ja väännyt sellaisiin asentoihin, joihin fysiikkasi ei tänä päivänä riitä.

Mutta joka vuosi tavoitteena on mestaruus! Jepajee...
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä menee nyt silleen, että jokaiselle huipulle pitää ostaa huippuvaramies. Mikelle varalla toinen Mikke, Juusolle toinen Juuso, Pirnekselle toinen Pirnes. Kelatkaa, jos sainattais Metropolit. Ei olisi järkeä, koska pitäisi sainata toinen mokoma samalla, koska Metro I voi loukkaantua. Vähänkö maksaisi. Elämä on.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko Juusolla edelleenkin selkä klesana, vai mistä tällä kertaa löytyy vaivaa? Onneksi tehtiin rammalle veskarille kaksi vuotinen soppari heti kättelyssä...Pena nostaa jällen kerran päätään.
En tiedä kuinka pahasti Riksmanin selkä on ollut klesana, mutta selkä tahtoo olla sellainen palanen tätä ihmis kroppaa että jos se hajoaa niin siitä ei koskaan hyvää enää saa, ainoastaan viimeistely taistelua siitä että pystyy edes kävelemään. Kun taas polvet ja vastavaat nivelet saadaan nykyisillä tarvikeosilla jopa alkuperäisiä paremmiksi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Kun taas polvet ja vastavaat nivelet saadaan nykyisillä tarvikeosilla jopa alkuperäisiä paremmiksi.

Tästä jyrkästi eri mieltä. Nimimerkillä "5 polvileikkausta ja ilman eturistisidettä mennään".

Mutta Juusosta sen verran, etten kyllä ymmärrä miksi hän riskeeraisi kauden pelaamistaan ellei olisi pelikuntoinen. Selvää on, ettei urheilija selv.. ehjää päivää näe, mutta en usko että turhaa riskia otettaisiin.

Sen sijaan olen ollut huomaavani hänen otteissaan fleguilua ja välinpitämättömyyttä harkkaotteluita (tai jotain muuta) kohtaan. Toivottavasti olen väärässä ja kahden vuoden pahvin eka vuosikin pelataan täysillä, eikä vain pelailla kun selusta on varmistettu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aivan omituista tämä jatkuva murehtiminen jostain selästä suurinpiirtein jokaisessa viestissä.

No ehkä sitä ei ihan joka viestissä tarvitse mainita, mutta hei: 1-veskari, joukkueen tärkein pelaaja, jolla himmeää historiaa loukkaantumisten kanssa... voitko sanoa, että yhtään ei Riksmanin terveys huolestuta? Minua ainakin huolestuttaa ja paljon.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Juusolla oli vikassa erässä tiukat paikat, kun ilmeisesti opetteli ihan itse sitomaan hanskansa naruja. Pitkät tovi kurkki hanskansa sisään ja ihmetteli, mitäs sieltä löytyykään. Saattaa olla, että sinne oli eksynyt kiekko, kun niin ihmeissään oli. Jos olisi ollut videokamera, olisin saanut hyvän pätkän tästä Juuson puuhastelusta. Kesti vähintäänkin viisi minuuttia koko touhu. Mä ehdin katsella peliäkin vallan mainiosti, mutta Juusoa ei kenttätapahtumat näyttäneet kiinnostavan läheskään niin paljon kuin hanskansa. Eikä siinä mitään, kiva, että osaa keskittyä. Mutta olihan se nyt äärimmäisen huvittavanja ennen kaikkea typerän näköistä, kun penkkivahti keskittyy omaan hanskaansa muun joukkueen taistellessa täysillä ottelun voitosta.

Onneksi Juusolla on tekemistä penkillä ollessaan, koska voi hyvinkin olla mahdollista, että siellä tulee tällä kaudella aikaisempaa enemmän istumaan. Ainakin näiden kahden näkemäni harkkamatsin perusteella Janne on juuri nyt huomattavasti paremmassa ja varmemmassa tikissä kuin virkaveljensä Riksman. Mutta tuskin se kenellekään suuri yllätys tulee olemaan, että Janne Juusonkin päänahan tulee vielä viemään. Mulle ei ainakaan.

Voi morjens, sisältöarvo tässä on mikä?

Mitä väliä sillä on, tuijottaako luukkuvuorossa harjoistusottelussa oleva veska 5 minuuttia rukkasta, vaiko peliä? Jos Juuso vituttaa, niin kritisoi sitten kun on aihetta, eli jos sarjassa kiekko ei tartu. Muulla ei niin kauheasti ole väliä
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen sijaan olen ollut huomaavani hänen otteissaan fleguilua ja välinpitämättömyyttä harkkaotteluita (tai jotain muuta) kohtaan. Toivottavasti olen väärässä ja kahden vuoden pahvin eka vuosikin pelataan täysillä, eikä vain pelailla kun selusta on varmistettu.
Juusoa tuli aika tarkkaan seurattua hänen Jokeri-aikoinaan, enkä jaksa uskoa, että ongelmia olisi ns. henkisellä puolella. Juuso on tapaamistani liigapelaajista harvinaisen tervepäinen yksilö ja tulee takuulla tekemään kaiken voitavan Hifk menestyksen eteen.

Silti pidän kyllä täysin hulluina niitä kannattajia, jotka eivät näe Juusossa tai hänen terveydessään mitään riskiä. Ihan ensimmäiseksi pitäisi näiltä kysyä näyttö siitä, että mennään tappiin asti ilman henkisiä/fyysisiä ongelmia. Näitä kausia on 0 ja muita kausia sitten paljon enemmän. Mun käsitys Juusosta on, että kun ei kestä kroppa niin silloin ei kestä kuuppakaan. Joku ammattilainen tyyliin Ropponen olisi pitänyt huutaa apuun aikoja sitten ja kas, siinähän on Juuso, joka osaa huoltaa oikeita asioita/lihaksia ja yllättäen paranee kuuppakin, kun voi luottaa fysikkaansa.

Joka vuosi olen sm-liigan ennustuksessa veikannut Jannen valtaavan ykkösen paikan. Ei syytä muuttaa tätä, tänä vuonna se tosin tapahtuu jo lokakuussa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ihan ensimmäiseksi pitäisi näiltä kysyä näyttö siitä, että mennään tappiin asti ilman henkisiä/fyysisiä ongelmia. Näitä kausia on 0 ja muita kausia sitten paljon enemmän. Mun käsitys Juusosta on, että kun ei kestä kroppa niin silloin ei kestä kuuppakaan.
Itse en ole nähnyt ainuttakaan merkkiä henkisistä ongelmista sinä aikana kun on Suomessa pelannut. Fyysiset ongelmat ovat fakta ja minun käsitykseni mukaan edelleenkin ne ovat sellaista laatua, joihin ei harjoittelun/pelaamisen/levon suhteuttamisella voida vaikuttaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Omassa päässäni ajattelen asian niin, että homma 50-60, kannattiko Riksmania huonon lähihistorian takia edes hankkia meille. Hyvä veskari hän on liigassamme täysin kunnossa ollessaan, mutta onko Riksman ollut täysin kunnossa fyysisesti moneen vuoteen? Mä pyörin edelleen siinä informaatiossa, että kondis ei ole paras mahdollinen. Mutta katsotaan nyt, miten homma on, mutta on PALJON MAHDOLLISTA, että IFK tulee olemaan vielä todella kusessa veskaritilanteen kanssa ensi kaudella. Sitäpaitsi, ei olisi ensimmäinen kerta, kun tehdään huono veskarikauppa (Pitkähousu jne.). Ja edelleenhän meillä on kaikkivoipa Sakke siellä "valmentamassa"!!! Jösses, vituttaa jo pelkkä ajatus. Noh, katsotaan nyt sitten, mitä tuleman pitää... Ei kai tässä muutakaan voi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi morjens, sisältöarvo tässä on mikä?

Mitä väliä sillä on, tuijottaako luukkuvuorossa harjoistusottelussa oleva veska 5 minuuttia rukkasta, vaiko peliä? Jos Juuso vituttaa, niin kritisoi sitten kun on aihetta, eli jos sarjassa kiekko ei tartu. Muulla ei niin kauheasti ole väliä

Sisältöarvosta en tiedä, mutta kai tänne nyt saa vähän pilke silmäkulmassakin kirjoitella. Kyllä ne Juuson eiliset toimet huvittavia oli. Ja hivenen surkuhupaisiakin. Siis se koko miehen habitus oli jotenkin parka. Mutta älä nyt hermostu, tarkoituksenani ei ollut loukata ketään.

Kyllä mä oletan, että jos pelissä on tiukka vaihe menossa myös joukkueen vaihtopenkillä istuvat pelaajat viitsivät sinne kentälle tuijottaa. Jotenkin se kuuluu musta joukkueurheiluun, että ollaan kiinnostuneita joukkueen edesottamuksista kentällä. Mutta pahoittelen, jos olen käsittänyt väärin.

Eilistä ennen olin nähnyt yhden Juuson pelaaman harjoitusottelun, joita oli siis alla yhteensä kaksi. Eilenhän siis pelasi Janne. Keskiviikon pelissä Juuso ei todellakaan vakuuttanut. Eikä kuulemma ollut erityisen hyvä Jyväskylässäkään. Janne sen sijaan oli hyvä käsittääkseni molemmissa pelaamissaan otteluissa. Perjantaina ainakin oli. Juuson pitäisi oletusarvoisesti olla se varmempi ja parempi, koska Janne on Lunkka, Länki-Lundell, jolla IFK ei tule koskaan menestymään. Näin on kerrottu. Lisäksi Juuson palkka on varmasti ainakin kaksinkertainen, joten siihen rahaan pitää saada jotain lisäarvoa vs. Lundell. Näen jonkinlaisena ongelmana, että pelivarmuudessa Janne on ollut Juusoa näkemäni perusteella valovuoden edellä. Ok, kyseessä on vasta treenipelit, mutta Juuson viime kausihan ei mitenkään erityisen kaksisesti mennyt, vaikkei Jokerit yksin häneen kaatunutkaan. Jannen viime kausi taas oli jopa odotettua parempi. Joten lähtöasetelman pitäisi olla täysin selvä: joukkueen ulkopuolelta on hankittu ykkösmaalivahti, jonka pitäisi tuoda selvä parannus esim. juuri Lundelliin verrattuna. Toistaiseksi sitä ei ole vielä nähty.

Tänäänkin Juuso oli avauserässä ihan paska, joten eiliset hanskanvirittelyt ja -tutkiskelut eivät ainakaan heti tehonneet. Tokassa erässä otteet hieman paranivat, mutta en mä vieläkään henkeä haukkonut. Kolmannessa erässä Juuso sen sijaan oli hyvä, ajoittain jopa erinomainen. Olen tyytyväinen näkemääni ja ottaen huomioon jään aivan uskomattoman huonon tason, Juuson tekemisestä ei ole pahaa sanaa sanottavana. Juuso myös näytti siltä, että hän ihan oikeasti on voittamassa ottelua, vaikka toisin sitten kävikin.

Mulle on ihan sama, vaikka maalivahdin selässä lukisi I.Muri, kunhan kopit tarttuu. Olen nähnyt Juuson nyt kaksi kertaa ja vielä en ole täysin vakuuttunut siitä, että Juuso on se, mitä IFK maalinsuulleen tarvitsee. Toivon tietenkin, että Juuso onnistuu ja toivotan Juusolle kaikkea hyvää. Matkaa on kuitenkin vielä jäljellä, jotta Juuso olisi esitystensä perusteella absoluuttinen ykkösveskari. Ja sellaiseksi hänet kai on tänne hankittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös