Tästä scenaariosta JHag tulee pitämään ;)
Sorry, että ehdin kommentoida vasta nyt. Olin seuraamassa Jarkko Niemisen taistelua kansainvälisillä kentillä ja sen jälkeen katsoin nonstoppina yleisurheilun EM-kisojen suomalaishelmiä: Osku Torro, Tommi Evilä, OP Karjalainen. Rakastan urheilijoita, joiden keskinkertaisuus on heidän paras ominaisuutensa ja joiden suoritustasoon oikeasti tiukassa paikassa voi aina luottaa kuin peruskallioon.
Ja onhan Lunkka hyvä SM-liiga tason maalivahti ja en ole yhtään ihmeissäni, jos pelejä kertyy tulevalla kaudella reilu parikymmentä.
Tähän pitäisi lisätä 2 sanaa: Onhan Lunkka hyvä SM-liigatason maalivahti
Jatkoajan virtuaalitodellisuudessa. Toivon onnea ja menestystä HIFK:lle ja sen maalivahdeille, mutta yhdestä en tingi. Jan Lundell ykkösmaalivahtina joukkueen on mahdottomuus selvitä sijaa 4. pidemmälle. Syksyllähän Janne on pelannut aina paremmin kuin keväällä, joten toivotaan Riksmanin nivusten/selän paukkuvan syyskauden puolella. Viime keväänä Lunkka hävisi muistaakseni 8 matsia peräkkäin päästäen niissä keskimäärin +4 sisään. Samalla aikaperiodilla Noronen voitti yli puolet matseistaan. Tilastojen mukaan kukaan mv ei häviä kymmentä ottelua putkeen, mutta turhan lähelle tätä kyllä päästiin.
Lunkkahan ei siis ole ykkösveskarimme. Hänen magiikkansa onkin perustunut yhteen asiaan, jota kannattaa ehkä hieman pohtia: Koko faniryhmä
minä mukaanlukien toistaa tahdottomana käkimassana mantraa:
Lundell on hyvä kakkosmaalivahti. Onko kyse joukkopsykoosista vai silkasta faktasta?
Tämähän on se klausuuli, jolla Lunkka mukana on. Minua hieman pelottaa se viime kauden aika, jolloin Lunkka siirtyi oikeasti 2-maalivahdiksi ja hän ei ollut tuolloin todellakaan hyvä 2-maalivahti. Joulukuun alun jälkeen Norosen sisääntultua HIFK:ssa oli hyvä 1-maalivahti ja ala-arvoinen 2-mv. Tämä löi minut ällikällä, ihan aidosti, mutta olen silti yhä mukana huutamassa mantraa, jonka mukaan Lunkka on hyvä kakkosveskari.
Topicista: Riksman ei ole käsittääkseni aivan terve, eikä hänen ole tarkoitus pelata koko kautta. Sanoisin, että noin 40 matsin kondiksessa hän on. Joten Lunkka pelaa pomminvarmasti fanien iloksi useita otteluita. Toivottavasti hän palaa entiselleen ja on hyvä 2-mv. Nythän Riksman on sisällä jo kauden alusta alkaen. Eikä siis kannata ylenkatsoa pelaajia, kenttämiehiä tai veskareita, jotka ovat hyviä vain syyskaudella. Tuon ajan pisteet lasketaan tietääkseni runkosarjaan mukaan. Jos Riksmanilla on pienintäkin kiputilaa, nyt olisi aika pitää vaikka 2 kuukauden lepo ja tulla kehiin oikeasti terveenä lokakuun puolivälissä. Lunkka klaaraisi sarjan alun, tähän uskallan luottaa.
Kuka on HIFK:n 3-mv? On nimittäin lähes pomminvarmaa, että HIFK:n maalinsuulla tulee seisomaan kolme veskaria tulevan kaudenkin mittaan.