En tiedä. Ehkä Turkkila haluaa muuttaa kantaansa?
Just. Sovitaan sitten niin että Yle ei tule jatkossa tekemään mitään sotapropagandaa. Happy?
En tiedä. Ehkä Turkkila haluaa muuttaa kantaansa?
Just. Sovitaan sitten niin että Yle ei tule jatkossa tekemään mitään sotapropagandaa. Happy?
Ei tämä Turkkilalle riitä. Lisäksi hän vaatii esim. itsenäisyyspäivän vastaanoton televisioinnin lopettamista, koska se ei ole luonteeltaan tiedonvälitystä vaan journalismin yhteisyysfunktion mukaista kansakuntaa yhdistävän todellisuuden rakentamista ja kansallismielistä arvotyötä.
Tiedätkö, Kaivanto, mitä varsinkin ideologisissa debateissa tarkoittavat käsitteet "olkiukko" ja "tahallaan väärinymmärtäminen"? Oletan, että tiedät mitä tarkoittaa termi "valehtelu".
Oletan, että yrität sanoa, että valehtelen. Selitä, missä.
Edellä mainitsemani median viestintäteot eivät ole luonteeltaan tiedonannollisia.
Ymmärtääkseni Turkkilan mielestä verorahoilla tuettuja tiedotusvälineitä ei pitäisi rahoittaa muuten kuin tiedonvälityksen merkityksessä, koska se ideologinen bias luonnollisesti vääristää uutísointia.
Monikulttuurisuuden tukeminen sijoittuu yläotsikon kansakunnan yhtenäisyyden tukeminen alle ja on yhtä perusteltu kuin kansanryhmää vastaan kiihottamisen kieltäminen laissa. Kansakunnat ovat maailman sivu ajautuneet sisällissotiin mitä ääliömäisimpien jakolinjojen vuoksi. Nämä linjat syntyvät tai ovat syntymättä julkisuudessa. Yhteisen hyvän vuoksi media ei edistä vaan vastustaa sellaista mahdollisuutta, että enemmistö käy vähemmistön – tai päinvastoin! – päälle talikot kädessä ja valtio ajautuu kaaokseen. Historiattomasta näkökulmasta voidaan tietysti nauraa tällaiselle näkökulmalle samalla tavalla kuin armeija voidaan lopettaa, koska sotaa ei ole näköpiirissä.
Tehtävä liittyy kiinteästi neekerinpelkääjienkin asialistalle olevaan kansakunnan sisäiseen koheesioon mutta on astetta sofistikoituneempi ratkaisu kuin mutakuonot ja rättipäät vittuun.
Haluaisin nähdä Kiviniemen ilmeen kun hän lukee kyseisen uutisen.
Huomasit varmaan, että kyseisessä tekstissä ei määritellä Halla-Ahon tekstejä kuin 2 viimeisen kappaleen osalta. Ylempänä on vain kerrottu kirjoittamisen eettisestä luonteesta yleisesti. Tämä kaikki on liitetty 3. viimeisessä kappaleessa Halla-Ahoon toteamalla Halla-Ahon kehottavan ihmisiä väkivaltaan, mikä on perustelematon mielipide/väittämä.Alla linkki mielestäni varsin osuvaan määrittelyyn Halla-ahon kirjoittelusta. Täydentää hyvin Mustakallion sangen onnistunutta analyysiä. Tämä yhdistettynä Mustakallioon, niin eiköhän se ole siinä; näppärästi kirjoittelevan persoonallisuushäiriöisen nettinörtin diskurssianalyysi valmiina:
Jussi Halla-ahon likainen retoriikka | Ajattelun ammattilainen
Ja nyt sitten hieman Jussi-metodilla tehtyä selvennystä:
Huomasit varmaan, että kyseisessä tekstissä ei määritellä Halla-Ahon tekstejä kuin 2 viimeisen kappaleen osalta. Ylempänä on vain kerrottu kirjoittamisen eettisestä luonteesta yleisesti. Tämä kaikki on liitetty 3. viimeisessä kappaleessa Halla-Ahoon toteamalla Halla-Ahon kehottavan ihmisiä väkivaltaan, mikä on perustelematon mielipide/väittämä.
Taitavaa kirjoittamista, jolla saatiin eräät palstan oikean mielipiteen omistajat tulemaan housuihinsa kesken työpäivän.
En ole täysin eri mieltä kyseessä olevan kirjoittajan kanssa ja nimimerkki uhan kirjoitus sai minut hymyilemään. Se oli erinomainen viesti.Sinulla on ilmeisesti vaikeuksia ymmärtää miten oikeaoppinen tekstin rakenne rakennetaan. Sitten kaiken kukkuraksi vielä lopetat ottamalla PUOLET lauseesta väität sitä perustelemattomaksi - siis tämän puolikkaan - ja sitten luulet mitätöineesi koko tekstin.
Ei hyvää päivää. Uskosi omaan erinomaisuuteen on kyllä nyt saanut tulemiset tapahtumaan ihan jossain muualla. Syöksemäsi helminauha siellä sinun näytöllä on kyllä valitettavasti perusteeton ja hieman ennenaikainen
Harvinaisen tragedinen hahmo tämä Halla-aho. Minä kutsun Halla-ahon kaltaisia ihmisiä neekereiksi.
Tervo ei ole sanonut, että suomalaisilla "ei ole oikeutta paheksua raiskattujen tyttöjen ja naisten kivityksiä/elävältä hautaamisia valtiollisten viranomaisten toimesta, koska suomalaisetkin raiskaavat." Tervo tuossa JHA:n siteeraamassa pätkässä halusi kiinnittää huomiota siihen, että Suomessakin tapahtuu kunniamurhiksi luokiteltavia tekoja. Hän siis haluaa kiinnittää huomiota siihen, että kunniamurhia ei tapahdu vain "tuolla jossain" vaan myös aivan silmiemme alla. Tietenkään institutionaalinen ja yhteisön hyväksymä raiskaus + kunniamurha ei ole hyväksyttävää, mutta ei ole myöskään suomalaisesta tavasta tappaa vaimo kesämökillä kännissä sen jälkeen kun vaimo on ilmoittanut haluavansa ottaa eron. Tervo ei ottanut kantaa siihen, onko joku teko pahempi kuin toinen (kuten JHA halusi väittää Tervon sanoneen).--Kuten tuo Halla-ahon uusin kirjoitus on helvetin hyvä ja isku Tervon sairasta kirjanmyyntikommenttia vastaan. Tervon mielestä siis meillä ei ole oikeutta paheksua raiskattujen tyttöjen ja naisten kivityksiä/elävältä hautaamisia valtiollisten viranomaisten toimesta, koska suomalaisetkin raiskaavat. Vaikka raiskaustuomiot ovat teon julmuuteen nähden pieniä ja itse kiristäisin niitä tuntuvasti, niin kyllähän Tervon kommentti on oksettava. Mutta ei niitä rikostuomioita voi koventaa, koska ihmisoikeuspellet ovat ensimmäisinä vinkumassa fasismista ym...
Tervo tuossa JHA:n siteeraamassa pätkässä halusi kiinnittää huomiota siihen, että Suomessakin tapahtuu kunniamurhiksi luokiteltavia tekoja. Hän siis haluaa kiinnittää huomiota siihen, että kunniamurhia ei tapahdu vain "tuolla jossain" vaan myös aivan silmiemme alla. Tietenkään institutionaalinen ja yhteisön hyväksymä raiskaus + kunniamurha ei ole hyväksyttävää, mutta ei ole myöskään suomalaisesta tavasta tappaa vaimo kesämökillä kännissä sen jälkeen kun vaimo on ilmoittanut haluavansa ottaa eron.
Halla-aho ei käsittele mitenkään sitä uutisen faktaa, jossa raiskatun tytön isä on vienyt asian oikeusistuimeen, koska ei halua suorittaa kunniamurhaa. Pakistanissa siis löytyy jo kapinoijia tätä hirvittävää traditiota vastaan.
Itse näkisin yhteisenä nimittäjänä juuri kunnian, en muuta. Vai mitä pitäisi ajatella perheenisästä, joka pitkäkestoisen velkakierteen seurauksena lahtaa perheensä ja lopuksi itsensä? Eikö noissakin tapauksissa ole kyse kunniasta? Ehkä hyväksyminen on väärä sana siltä kannalta, että eihän kukaan moista tekoa sellaisenaan hyväksy, mutta asiantila (= se, että kunniamurhia tehdään Suomessakin) hyväksytään hiljaisesti ja kiinnitetään huomiota muihin asioihin. Vähän samaan tapaan kuin Halla-aho väittää, "että suvaitsevaisen tiedostajan on ylläpidettävä omaa uskoaan islamilaisen kulttuurin ihanuuteen ja yleensäkin kaikkien kulttuurien samanarvoisuuteen. Siksi keskustelua varsinaisesta aiheesta vältellään kuin ruttoa ja huomio siirretään johonkin, mikä ei oikeastaan liity aiheeseen lainkaan, esim. naisten aliedustukseen pörssiyhtiöiden hallituksissa tai suomalaiseen parisuhdeväkivaltaan. "Käsittämättömäksihän Tervon kommentin tekeekin juuri tuo, että hän ikään kuin rinnastaa keskenään asiat, joilla ei ole käytännössä mitään oleellista yhteistä (en näe oleellisena yhteytenä sitä, että molemmissa tilanteissa teon toteuttaja kokee kunniansa tulleen loukatuksi). Eihän suomalaisessa yhteiskunnassa kukaan väitäkään, että vaimon tappaminen kännissä kesämökillä olisi hyväksyttävää. Monessa islamilaisessa maassa sen sijaan nimenomaan yhteiskunta ja sen jäsenet hyväksyvät tai suorastaan vaativat kunniamurhan toteuttamista. Tuo on aivan käsittämättömän typerä lausunto Tervolta. Totaalinen rimanalitus.
Hups, my bad. Kuten jo toisesta ketjusta pääsit toteamaan, on aika optikolle varattava saman tien.Mace kirjoitti:Lainaus Halla-ahon tekstistä: "Voi olla, että kulttuuri ja perinteet vähitellen muuttuvat Pakistanissakin. Voi olla, että Kainat Soomron ja hänen isänsä rohkeus kantavat hedelmää. Mutta ennen kuin näin tapahtuu, on ensiarvoisen tärkeää, että tällaisen kulttuurin edustajia muuttaa länsimaihin mahdollisimman vähän. Peli on menetetty, jos heitä muuttaa tänne niin paljon, että he pystyvät muodostamaan kulttuurisia enklaaveja, joiden sisällä vallitsee musta barbaria." Ja sinä sanot silti, että Halla-aho ei käsittele mitenkään tuota isän tekemää ratkaisua ja sitä, että Pakistanissa löytyy jo kapinoijia tuota hirvittävää traditiota vastaan. Jepjep.
Itse näkisin yhteisenä nimittäjänä juuri kunnian, en muuta. Vai mitä pitäisi ajatella perheenisästä, joka pitkäkestoisen velkakierteen seurauksena lahtaa perheensä ja lopuksi itsensä? Eikö noissakin tapauksissa ole kyse kunniasta?
Itse näkisin yhteisenä nimittäjänä juuri kunnian, en muuta.
Kunnia ja kunniattomuus ovat saman kolikon eri puolia. Minusta noissa perheen lahtaus + itsemurhakeisseissä syynä on ollut nimenomaan se, ettei kestetä sitä häpeää, mikä mieron tielle lähtemisestä seuraisi. Poskettomaksi väitettäni ei tee vain se, että Daespoo sanoo niin.Paskat...vaan pelkästä itsekkyydestä on kyse. "Jos en itse kykene asioitani hoitamaan niin kukaan muukaan ei perhettäni saa". Kunnialla ei ole mitään tekemistä tuon kunniattomuuden kanssa.