Designer ja Cougar
Tuli muuten tuosta testistä mieleen viime viikonloppu.Oltiin mökillä ja ilma oli kohtalainen.Rupesin siinä haravoimaan(lauantai)ja aika kului rattoisasti.Siinä vähän aikaa haravoituani panin merkille,että ne vaatimattomat lehtikasat,jotka sain aikaan levisivät tuulen mukana pitkin tonttia.Siinä vaiheessa rupesi otsani kurtistumaan.Pidin pienen tauon(n.kolme kaljaa),jolloin KAUHUKSENI havaitsin,että mulla ei ollut kuin 13-kaljaa jäljellä.Kello oli jumalauta vasta 16.30 ja mulla alkoi bisset loppumaan.
Jouduin punnitsemaan elämäntilannettani uudestaan siinä haravoimisen ohessa.Rupesin tosissani miettimään,miten sen ämmän saisi käymään siellä kyläkaupassa ja keksin ratkaisun.Nythän on niin,että kun me(minä ja rakas vaimoni)haravoimme,niin minä yritän aina etsiä mahdollisimman suojaisan paikan,jossa voin samalla miettiä maailmantilannetta.Tällä kertaa olin valinnut itselleni haravointipaikan mökin takaa.Kurkkasin sieltä seinän vierestä,että missä mahtaa tämä Siiri Angerkoski tällä kertaa raivota haravansa kanssa.Havaitsin ilokseni,että eukko oli tontin toisella puolella,joten singahdin mökkiin sisälle.
Menin välittömästi jääkaapille,jonka avasin ja etsin sinappituubin käteeni.Siinä ei ollut enää paljon jäljellä,joten puristin loputkin roskikseen.Meillä oli muutama makkarapaketti mukana,joten eikö siihen nyt jumalauta sinappia tarvitse?Kastelin hiukan otsaani kaivovedellä,jotta olisin vakuuttava ja menin ilmoittamaan tämän suru-uutisen.Kaljapullo kädessäni menin eukon luo ja ilmoitin,että nyt tarvitaan sinappia;arvatkaa mitä tämä Siiri sanoi mulle????
"Kyllä siinä saatanan tuubissa vielä äsken oli sinappia;kävin hakemassa siiderin ja katsoin sen samalla!!!"Suunnitelmat menivät uusiksi ja fiilis oli sellainen,että taidan jäädä ilman lisä bissejä sillä kertaa.Apuun tuli eukkoni faijapuoli,joka kohteliaasti ilmoitti,että hänellä on kaljat vähissä,joten eikö eukoni voisi hakea vähän lisää.Samalla keikalla sain itselleni kaksi medi-päckiä.
Olen muuten joka kevät suunnitellut,että murhaan ne saatanan koivut joita tontillamme on.Niitä stondailee siellä tontilla ainakin parikymmentä kappaletta.Syksyllä ne sitten rupeavat hillumaan,sotkien jokapaikan niillä saatanan lehdillään.Kesällä kuitenkin aina hellyn ja annan niille "Jatkoaikaa".Sanomattakin on selvää,että haravoiminen loppui siihen ja siirryin eukon faijapuolen kanssa suunnittelemaan uusia projekteja.
Kyllä mökkielämä on kivaa,kun sen oikein oivaltaa.