Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 619 275
  • 13 543

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Mitä tolla on mitään merkitystä? Tontti on maata, multaa tai hiekkaa tai mitä se onkaan. Olis sentään vaikka jäätelöä niin sen voisi syödä. Mä en ole koskaan tajunnut tota maalaisten juttua.

Esim. laitoin oman tontin nurkkaan tallin, jossa voin pitää Chevrolet Corvettea talven yli (ketjun mukainen maininta). Jäätelöäkin syön kun tekee mieli. Kukin tyylillään.

Asuin aikanaan kerrostalossa ja sen jälkeen rivitalossa. Pojan karting-harrastus toi tarpeen saada paikan pitää harrastusvälineitä kotona. Toisille merkitsee ja toisille ei..
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jos asuisin Helsingissä perheasunnossa jossakin miellyttävässä paikassa rannassa tai sen välittömässä läheisyydessä (esim. joku Jollas tai Tammisalo. Tai Kulosaari ja Munkkiniemi jos lähemmäs kantakaupunkia mennään), ei olisi toivoakaan, että rahat riittäisivät kohtuullisen ajomatkan päässä sijaitsevaan rantamökkiinkin vielä. Ei vaikka tuloni ovat ihan ok.

Harmi sinänsä, Helsinki on kuitenkin synnyinkaupunki, jossa suurin osa sukulaisista ja moni kaverikin vielä asuu.

Sen verran takaisin, että olen espoolainen (hyi) sinkku (eronnut). Toki lähtisin heti takaisin Kulikseen mikäli rahat riittäisi nykyiseen asumistasoon ja duunimatka olisi kohtuullinen (nyt vartti, sieltä vajaa tunti yhteen suuntaan).

Tuolla takaraivossa on koko ajan nykyään se tykytys että Himaan täältä landelta. Lähellä on - ja sitten pitää tasosta tinkiä, näin se vaan on. Valintoja.

Mökki on (ja pysyy) kohtuullisen ajomatkan päässä, 2h kotipihasta. Tämäkin on tottakai suhteellinen juttu.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mitä tolla on mitään merkitystä? Tontti on maata, multaa tai hiekkaa tai mitä se onkaan. Olis sentään vaikka jäätelöä niin sen voisi syödä. Mä en ole koskaan tajunnut tota maalaisten juttua. Eikö kannattaisi myydä jos siitä vähänkään rahaa saisi? Rahalla voisi sitten ostaa jotain kivaa, mistä saisi hyötyä tai nautintoa tai ylipäätänsä mitään.

No siinä tontilla on mm. autotalli, nuotiopaikka, kasvimaa, grillauspaikka, halkoliiteri, marjapensaita, mustikkaa, puolukkaa, vadelmaa, hiekkalaatikko, omenapuita, leikkimökki ym. hyötyä ja nautintoa tuottavaa asiaa. Niin halutessaan tontilla voi myös juoda lämmintä halpiskaljaa ja lukea ilmaisjakelulehtiä, jos joku sattuu sellaisesta tykkäämään.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No siinä tontilla on mm. autotalli, nuotiopaikka, kasvimaa, grillauspaikka, halkoliiteri, marjapensaita, mustikkaa, puolukkaa, hiekkalaatikko, omenapuita, leikkimökki ym. hyötyä ja nautintoa tuottavaa asiaa. Niin halutessaan tontilla voi myös juoda lämmintä halpiskaljaa ja lukea ilmaisjakelulehtiä, jos joku sattuu sellaisesta tykkäämään.
Joo hienoja asioita. Mulla on nytkin pakastimessa kolme kiloa puolukkaa, mitä duuniaamuisin pistän vajaa kourallisen viilin sekaan. Tunnissa kivasti sulaa. Maalla varmaan itse poimisin jotain marjoja ja ehkä kalastelisinkin. Kaupungissa ei vaan ajatella niinkään tota omistusjuttua, mikä on varmaan ihan luonnollista. Siinä S-ketjun mainoksessakin ne tyypit katsoi metsää tai jotain peltoa ja sanoivat että nää on meidän maita, mikä särähtää korvaan. Omistaminen tuo vastuuta, taakkaa ja stressiä. Ei voi olla niin huolettomasti mihin on tottunut. Raha on kiinni jossain eikä heti käytössä.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Mitä tolla on mitään merkitystä? Tontti on maata, multaa tai hiekkaa tai mitä se onkaan. Olis sentään vaikka jäätelöä niin sen voisi syödä. Mä en ole koskaan tajunnut tota maalaisten juttua. Eikö kannattaisi myydä jos siitä vähänkään rahaa saisi? Rahalla voisi sitten ostaa jotain kivaa, mistä saisi hyötyä tai nautintoa tai ylipäätänsä mitään.

voihan siellä tontilla hengailla, vaikka niin kuin ostoskeskuksessa ja puistossa, mutta ilman rasittavia kanssaihmisiä.

Niin, ja se on vuokratontti.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Eikö tässä ketjussa ole jo todistettu, että ABC-asemia käyttävät ovat erittäin juntteja?
Tässä on siis todistetusti Suomen juntein mies: ABC-bongari Teemu kiersi kaikki liikennemyymälät | Ajankohtaista | ABC | ABC-ketju | FI | ABC-asemat
Linkki vie ABC:n kotisivuille ja juttuun miehestä, joka kiersi Suomen kaikki ABC-asemat.
Kova kaveri, sanoisi Huttusen Jopa. Ennätysmies ei onneksi paljastanut syöneensä turkulaisella ABC:llä "taivaallisen hyvää" lehtipihviä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Lihapihvi sämpylän välissä on hampurilainen, ei junttimainen hamppari. Hamppari on tyhjäntoimittajasta käytetty nimitys. Slangisanakirjan mukaan hamppari on "vetelehtivä, yleensä epäsiisti mieshenkilö", jonka synonyymeja ovat mm. heittiö ja renttu. Hampparista McDonalds'in jonossa lapsilleen lässyttävä vanhempi on varmasti sosiaalidemokraatti - omin sanoin toki demari.

Yhteen aikaan helsinkiläisillä teinijunteilla oli tapana muodostaa -is-päätteinen muoto lähes kaikista lauseiden substantiivimuotoisista objekteista. Todella junttia. Kuulakärkikynä ei ole "kuulis". Kalahampurilainen ei ole "kalis". Vai onko kynäpenaali sitten "kynispenis"? Roskapönttö on valitettavasti ryöminyt arkikielen kautta yleiskieleen muodossa "roskis", mikä on vulgaaria. Tosin vielä pahempaa olisi tyrkyttää kieleen ei-spontaanisti keksittyjä korvikesanoja, jollainen voisi olla vaikkapa "roskio".
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Entinen rekkakuski ottaa selfieitä Liikenneviraston kelikameroilla ja kertoo nyt, miksi

"Vuodesta 2012 lähtien Gustafsson, 36, on pysähtynyt aina ohittaessaan kelikameran, mennyt seisomaan kameran eteen ja odottanut niin kauan, että kamera ottaa kuvan. Se tapahtuu noin 12 minuutin välein.

Tämän jälkeen hän on etsinyt läppärillään kuvan Liikenneviraston nettisivuilta ja tallentanut sen. Kuvia on koossa yli sata.

Gustafsson sai Koneen säätiöltä taiteilijaa-apurahaakin projektilleen, jolla ei ole lopullista päämäärää.
”Harkitsen kirjan tekemistä, mutta se menisi vähän ristiin projektin hengen kanssa”, hän sanoo."

Eihän siinä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Suomi ensin! Forssassa.

Tuohtumuksen ymmärtää, mutta tämä leikkihitlerin psykoottinen hitlerleikki... Erinomaista!
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hifistelijät, siis ne jotkut kaiutinfriikit.
Entäs vertaileminen ja laatuun panostaminen muissa asioissa, onko sekin junttia? Vai onko se junttia vain, jos se koskee äänentoistolaitteita? Jos vaikkapa kitaraa ostaessa tutkii ja vertailee päiväkausia, että mikä soitin kuulostaisi omaan korvaan parhaalta eli hifistelee niiden sointien, soitettavuuden ynnä muun kanssa. Tai jos televisiota valitessa on tarkka paneelin laadusta ja väritasapainosta jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Onko kaikenlainen kiinnostus jotain asiaa kohtaan ja siihen paneutuminen junttia?

Enkä kysy tätä siksi, että olisin itse tuohtunut kaiutinfriikki, telkkarissa kiinni olevista 2.1-kaiuttimista taisin maksaa 20 euroa. Jokainen maailman asia ei vain voi olla junttimaisinta mitä joku tietää. Vaikka ketjun perusteella kaikki kuviteltavissa oleva onkin junttimaista, kuten moneen kertaan täälläkin on päivitelty.

Itsekin ehdottaisin tällaisten "en ymmärrä miksi joku tekee näin" -asioiden paikaksi mieluummin esimerkiksi "Asia, joka ei avaudu minulle" -ketjua, kuten @polvipetteri teki @king of the jungle n linkin kohdalla. Tällöin asioiden junttimaiseksi haukkuminen ei välttämättä menettäisi kaikkea merkitystään. Se on kuitenkin hauskaa puuhaa ja tärkeä osa monen ihmisen elämää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Entäs vertaileminen ja laatuun panostaminen muissa asioissa, onko sekin junttia? Vai onko se junttia vain, jos se koskee äänentoistolaitteita? Jos vaikkapa kitaraa ostaessa tutkii ja vertailee päiväkausia, että mikä soitin kuulostaisi omaan korvaan parhaalta eli hifistelee niiden sointien, soitettavuuden ynnä muun kanssa. Tai jos televisiota valitessa on tarkka paneelin laadusta ja väritasapainosta jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Onko kaikenlainen kiinnostus jotain asiaa kohtaan ja siihen paneutuminen junttia?
On se kyllä melko junttia, esimerkiksi noi telkkarihifistelijät. En ole hirveästi miettinyt kun en tunne sitä jengiä, mutta kaikki mun tuntemat hifimiehet on kyllä juntteja ja se jengi mitä näkee aina hifimessuilla. Mun mielestä toi on aika vastaava juttu kuin se autojen tuunaaminen. Täysikäiset ihmiset amisviikset hulmuten vanhan bemarin kimpussa. Osaksi varmaan samaa porukkaakin. Niin ja eikö ne just niitä kaiuttimia sinne autoihin asentelekin ja sitten huudattavat lujalla.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
On se kyllä melko junttia, esimerkiksi noi telkkarihifistelijät. En ole hirveästi miettinyt kun en tunne sitä jengiä, mutta kaikki mun tuntemat hifimiehet on kyllä juntteja ja se jengi mitä näkee aina hifimessuilla. Mun mielestä toi on aika vastaava juttu kuin se autojen tuunaaminen. Täysikäiset ihmiset amisviikset hulmuten vanhan bemarin kimpussa. Osaksi varmaan samaa porukkaakin. Niin ja eikö ne just niitä kaiuttimia sinne autoihin asentelekin ja sitten huudattavat lujalla.
Oma käsitys hifityypeistä on ehkä lähempänä nörttiä kuin junttia. Nörttikin voi varmaan olla juntti, mutta ei kai ole sitä sentään automaattisesti. Autojen tuunaajat ovatkin sitten jo ihan oma keskustelunsa.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Vastata puhelimeen kovalla äänellä julkisella paikalla jotain "hassun hauskaa" kuten esim. terska tai sieg heil.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En ole hirveästi miettinyt kun en tunne sitä jengiä, mutta kaikki mun tuntemat hifimiehet on kyllä juntteja ja se jengi mitä näkee aina hifimessuilla.
No älä mene sinne hifimessuille. Eikös sellainen on aika junttiakin?
 
K

kiwipilot

Mä kierrän yleensä noi kaikki isoimmat messut kun ilmaislippuja aina välillä jostain saan. Hifimessut on näköjään Habitaren yhteydessä parin viikon päästä.

Kierrät varmaan kaikki ämpärinjakotapahtumatkin? Tuo ilmaiskaman perässä juokseminen on kyllä niin junttia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tuo ilmaiskaman perässä juokseminen on kyllä niin junttia.

Kyllä. Tästä samaa mieltä. Olen myös huomannut, että jotkut ihmiset tekevät ruokaostoksensa huoltoasemilla tai R-kioskilla, missä hinnat on tunnetusti korkeammat kuin hypermarketissa. Tässä ei sinällään ole mitään junttia, ihan hyvä, että jotkut toimii näin. Juntiksi se menee siinä vaiheessa kun aletaan tinkaamaan 20 sentin muovikassia ilmaiseksi. On kyllä varaa maksaa 10-20 pinnaa enemmän lenkkimakkarasta ja maidosta, mutta se 20 senttiä on aivan liikaa ja kauheeta kiskontaa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Nämä tarjousten perässä juoksijat eivät edes hiffaa, että saman olisi saanut halvemmalla läheltä, mutta on pakko kuluttaa kallista bensaa saadakseen jotain halpaa kauempaa. Tulos plusmiinusnolla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kierrät varmaan kaikki ämpärinjakotapahtumatkin? Tuo ilmaiskaman perässä juokseminen on kyllä niin junttia.
En mä noita kiertele tai no kerran oon hakenut kun tohon Hertsikaan avattiin Tokmanni. Ulkona pistin ne tavarat reppuun, heitin ämpärin ojaan ja hain toisen kun jonot oli suht lyhyitä, heh. Vieläkin se ämpäri tavaroineen kyllä möllöttää tuolla kaapissa. Pesuainetta, pyykkinarua, huulipunaa, paketti sokeria, vanha PC-peli/musa-CD, joku lasten vaate ja mitä kaikkea siinä oli. Karkit vaan söin. Sellainen iso Milkan popcorn-suklaalevykin siellä oli. Eilen muuten Ruoholahteen avattiin Tokmanni ja siellä taas olivat jakaneet 1000 ämpäriä. Metrossa näin mainoksen.

Mutta kyllä mä noin muuten haen jos ilmaiseksi jotain saa. Miksi ei ottaisi? Keskustassa esimerkiksi näkee usein että jakavat maistiaisia. En mä mitään yhtä karkkia jaksa ottaa, mutta esimerkiksi rahkapurkin, pastakastikkeen tai mehulitran nappaan mukaan kun ohi kävelen.

Välillä käyn myös niissä testipisteissä. Esimerkiksi pari päivää sitten Kaisaniemessä olisi päässyt maistelemaan IPA-oluita ja lähtiessä saa aina ottaa hyllystä jonkun tuotteen palkkioksi. Netissä myös joskus osallistun noihin ja muutaman kerran oon jossain paikankin päällä käynyt. Niin ja parilta firmalta oon suoraan sieltä tehtaaltakin hakenut pienen kassillisen jotain ja viikon päästä sitten vaikka Facessa antanut palautetta.

Nettikilpailuista on viimeisen viiden vuoden aikana tullut muutamankin tonnin edestä tavaraa. Esimerkiksi kerran tuli kahdeksan lippua Weekend-festareille vai mitkä ne siellä jossain Espoossa oli. Noin puoleen hintaan myytiin pois. Muita keikkalippujakin on tullut ainakin 25. Varmaan kymmenkunta kirjaa ja joulukuussa tulee usein niistä lelukauppojenkin kilpailuista joku kallis lelu jne. Lätkämatseissakin oon käynyt pari kertaa vuodessa ilmaiseksi, joskus aitiossakin. Niin ja reilu vuosi sitten tuli Jokereiden play-offs kausari. Kaikenlaista.

Nyt tän vuoden puolella en ole pahemmin harrastellut mitään noista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös