Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 633 275
  • 13 571

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ai että kuinka tämä nykyinen tatuointivillitys sopiikaan yllä lainattuun. Joka ikisellä nykyään syljeskelevästä vittumarkosta aina orvokin tuoksuiseen hinttinicoon on jos jonkinlaista leimaa ympäri ihoaan. Ja aina näille aasialaisille merkeille, liekeille, eläinkuvioille ja teksteille on olemassa joku aivan vitunsyvällinen, elämää suurempi merkitys ja kukaan ei ota tatuointeja ihan vaan muodin vuoksi ja kaikki on tarkkaan harkittuja ja kantajalleen äärimmäisen tärkeitä.

Huraa ja just näin. Tatuoinnin ottamista korostetaan yleensä kahdella syyllä, jotka ovat persoonallisuus ja koristeellisuus. Vaikka tatuointi itse olisi miten persoonallinen tahansa, ei sen ottaminen sitä ole. Se on junttia. Ja vaikka tatuointi olisi miten hienosti tehty, ei se tarkoita, että se olisi ihoon hakkatuna kaunis. Minä en ymmärrä alkuunkaan, että jonkun mielestä suomalaisen kalpealla iholla oleva musta kuvio olisi kaunis, oli se sitten päivänkakkara, perhonen tai pitsikuvio. Enkä ymmärrä sitäkään, että joku haluaa maksaa sata(?) euroa siitä, että hänellä on niskassaan tai lapaluussaan tatuointi, jota ei itse näe välttämättä edes peilin kautta.

Nolointa ja junteinta tatuoinneissa lienee sellaiset viittäkymppiä lähestyvät aikuiset naiset, jotka haluavat tatuoinneillaan ilmeisesti olla yhtä nuorekkaita kuin heidän teini-ikäiset white trash -tyttärensä, joista ollaan helvetin ylpeitä, kun heillä on 23-vuotiaana kolme lasta yhtä monen eri miehen kanssa.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Hevikansa kuuluu ehdottomasti tähän ketjuun. He pukeutuvat harakanperseiksi, ja kaikki ihmeelliset tuntemattomille selittäjät ja sössöttäjät ovat hevareita. Kaikki genren edustajat myös tulevat maakunnista. Helsingissä viimeisin havainto on vuodelta 2003.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Hevikansa kuuluu ehdottomasti tähän ketjuun. He pukeutuvat harakanperseiksi, ja kaikki ihmeelliset tuntemattomille selittäjät ja sössöttäjät ovat hevareita. Kaikki genren edustajat myös tulevat maakunnista. Helsingissä viimeisin havainto on vuodelta 2003.

1) Minä en pukeudu harakanperseeksi.
2) Puhun tuntemattomalle mikäli tämä avaa keskustelun, muuten en (osaan tarvittaessa myös hymyillä, posket eivät rasitu liikaa eikä ole vaikea juttu, oppii nopeasti).
3) Turku on Suomen paras kaupunki ja Helsingissä on myös todistettavasti genren kuuntelijoita.

Metallin kuuntelijaa ei aina erota joukosta, sillä moni, minä mukaanlukien, pukeudun ihan tavallisesti. Jossain kiteytettiin tämä melko hyvin, muistaisinpa vain, että missä. Pointti on kuitenkin se, että metallia tai raskaampaa musiikkia kuunteleva ihminen ei aina pukeudu mustaan, pidä jalassa maihareita ja omista rasvaista hevilettiä. Eipä siis yleistetä! :)
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
MV-lehti on paskinta, junttimaisinta ja idioottimaisinta syöpäripulia mitä on tähän päivään mennessä vastaan tullut.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mikä on MV-lehti?

"MV-lehti on suomalainen verkkolehti. Lehti luokittelee itsensä radikaaliksi, suoraksi, puolueettomaksi ja skuuppihakuiseksi. Käytännössä MV-lehden toiminta on viha- ja feikkiuutisia. Viha- ja pseudouutissivustojen tapaan MV-lehti ei edusta perinteistä journalismia ja se ei toimi journalistin ohjeiden mukaisesti. Verkkolehteä on kritisoitu tarkastamattomien tai jopa keksittyjen uutisten levittämisestä ilman lähdekritiikkiä, ja joissa loukataan ihmisten yksityisyyttä."

Erehdyin lukemaan Facebookista noita otsikkoja ja kommentteja. Täytyy sanoa, että en ole koskaan tajunnutkaan kuinka vihamielisiä ja typeriä ihmisiä suomessa oikeasti on. Meno muistuttaa lähinnä jotakin Etelä-Carolinan asuntovaunu-aluetta. Juntteja kaikki.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
"MV-lehti on suomalainen verkkolehti. Lehti luokittelee itsensä radikaaliksi, suoraksi, puolueettomaksi ja skuuppihakuiseksi. Käytännössä MV-lehden toiminta on viha- ja feikkiuutisia. Viha- ja pseudouutissivustojen tapaan MV-lehti ei edusta perinteistä journalismia ja se ei toimi journalistin ohjeiden mukaisesti. Verkkolehteä on kritisoitu tarkastamattomien tai jopa keksittyjen uutisten levittämisestä ilman lähdekritiikkiä, ja joissa loukataan ihmisten yksityisyyttä."

Erehdyin lukemaan Facebookista noita otsikkoja ja kommentteja. Täytyy sanoa, että en ole koskaan tajunnutkaan kuinka vihamielisiä ja typeriä ihmisiä suomessa oikeasti on. Meno muistuttaa lähinnä jotakin Etelä-Carolinan asuntovaunu-aluetta. Juntteja kaikki.

Ok, kiitokset infosta! Täytyy kai käydä vilkasemassa jossain välissä noin huikeaa tuotosta!
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
"MV-lehti on suomalainen verkkolehti. Lehti luokittelee itsensä radikaaliksi, suoraksi, puolueettomaksi ja skuuppihakuiseksi. Käytännössä MV-lehden toiminta on viha- ja feikkiuutisia. Viha- ja pseudouutissivustojen tapaan MV-lehti ei edusta perinteistä journalismia ja se ei toimi journalistin ohjeiden mukaisesti. Verkkolehteä on kritisoitu tarkastamattomien tai jopa keksittyjen uutisten levittämisestä ilman lähdekritiikkiä, ja joissa loukataan ihmisten yksityisyyttä."

Erehdyin lukemaan Facebookista noita otsikkoja ja kommentteja. Täytyy sanoa, että en ole koskaan tajunnutkaan kuinka vihamielisiä ja typeriä ihmisiä suomessa oikeasti on. Meno muistuttaa lähinnä jotakin Etelä-Carolinan asuntovaunu-aluetta. Juntteja kaikki.

Onko MV-lehti enemmän Onionin kaltainen hauska parodialehti vai puhdas vihasivusto?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
MV-lehti on paskinta, junttimaisinta ja idioottimaisinta syöpäripulia mitä on tähän päivään mennessä vastaan tullut.

Totta. Mitä muutakaaan voi sanoa julkaisusta, joka siteeraa esimerkiksi Iltalehteä tai Keskisuomalaista.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Onko MV-lehti enemmän Onionin kaltainen hauska parodialehti vai puhdas vihasivusto?
MV-lehden taustalla on muuten antifan väkeä ja koko äänenkannattaja on suunnattu ajamaan Kremlin linjaa. Kyseessä ei ole edes foliohattuilu, yrittäkääpä etsiä sieltä avoimen rasismin seasta venäläisvastaisia juttuja. Krimin valtaukset yms touhut on lehdessä noteerattu lähinnä hienoina asioina.

Eli lehdykkä pyrkii lietsomaan suomalaisissa samanlaista mentaliteettia, kuin mitä Venäjällä on kansalaisiin hallinnon toimesta iskostettu.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Huraa ja just näin. Tatuoinnin ottamista korostetaan yleensä kahdella syyllä, jotka ovat persoonallisuus ja koristeellisuus. Vaikka tatuointi itse olisi miten persoonallinen tahansa, ei sen ottaminen sitä ole. Se on junttia. Ja vaikka tatuointi olisi miten hienosti tehty, ei se tarkoita, että se olisi ihoon hakkatuna kaunis. Minä en ymmärrä alkuunkaan, että jonkun mielestä suomalaisen kalpealla iholla oleva musta kuvio olisi kaunis, oli se sitten päivänkakkara, perhonen tai pitsikuvio. Enkä ymmärrä sitäkään, että joku haluaa maksaa sata(?) euroa siitä, että hänellä on niskassaan tai lapaluussaan tatuointi, jota ei itse näe välttämättä edes peilin kautta.

Nolointa ja junteinta tatuoinneissa lienee sellaiset viittäkymppiä lähestyvät aikuiset naiset, jotka haluavat tatuoinneillaan ilmeisesti olla yhtä nuorekkaita kuin heidän teini-ikäiset white trash -tyttärensä, joista ollaan helvetin ylpeitä, kun heillä on 23-vuotiaana kolme lasta yhtä monen eri miehen kanssa.
Tälle viestille iso +1. Eniten naurattaa kun joku ottaa jonkun muoti-tatskan ja sanoo että tämä on uniikki tai persoonallinen tatska ja haluaa erottua massasta tämän avulla. Mitä ihmeen massasta erottumista se on jos otetaan samanlainen tatska kuin mitä muillakin pissiksillä? Muotitatuoinnilla tarkoitan niitä kaunokirjoituksella heitettyjä mietelauseita ja muita latteuksia, kuten "la familia", "carpe diem", "live laugh love", "faith hope love", "only god can judge me", "the home is where your heart is" jne. Plussaa vielä jos kyseinen tatska sijaitsee kädessä tai naisilla rinnassa.

Olen joskus heittänyt kavereilleni että hankin heti tatuoinnin kun keksin tatuoinnin joka ei ole juntti. En ole vielä sellaista leimaa nähnyt. Toinen vähän suurempi syy miksen tatuointia ikinä tule ottamaan, on se että olen melko katuvaa sorttia ja melko varmasti jossain vaiheessa elämää kaduttaisi sen ottaminen. Tästä hyvänä esimerkkinä itse mietin 15-18-vuotiaana että jos ottaisin tatuoinnin, ottaisin Suomi-leijonan johonkin päin vartaloani. Nyt myöhemmin, kiitos skinien, en ikinä ottaisi mitään isänmaallisuuteen viittaavaa tatuointia. Tulipahan opittua että se mikä tatuoinnissa saattaisi nyt olla jees ja hienoa, voi jo ihan muutaman vuoden päästä olla mielipide muuttunut täysin toiseen äärilaitaan.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
MV-lehden taustalla on muuten antifan väkeä ja koko äänenkannattaja on suunnattu ajamaan Kremlin linjaa. Kyseessä ei ole edes foliohattuilu, yrittäkääpä etsiä sieltä avoimen rasismin seasta venäläisvastaisia juttuja. Krimin valtaukset yms touhut on lehdessä noteerattu lähinnä hienoina asioina.

Eli lehdykkä pyrkii lietsomaan suomalaisissa samanlaista mentaliteettia, kuin mitä Venäjällä on kansalaisiin hallinnon toimesta iskostettu.

Tästä olen kyllä eri mieltä. Venäjämielisen lehdistön juttuihin kuuluu tietysti kaikki negatiiviset jutut Yhdysvalloista, mukaanlukien hörinät ja salaliitot "liskomiehistä" ja "elitiitistä, joka haluaa alistaa kansaa". Näitä juttuja silloin tällöin näkyy myös MV-lehdessä.

Selvästi venäjämyönteiset jutut ovat kyllä mielestäni tuossa julkaisussa toissijaisia, koska lehti keskittyy vahvasti maahanmuuttoon ja rikollisuuteen. Voi siellä silloin tällöin olla joku venäjämyönteinen juttukin, mutta nähdäkseni ei riitä vielä venäjäpropagandan titteliin. Sen sijaan Verkkomedia on selvää ryssäpropagandaa, mutta niidenkin hörhöilyjä on kiva välillä käydä lukemassa, kun ei ota liian vakavasti.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tälle viestille iso +1. Eniten naurattaa kun joku ottaa jonkun muoti-tatskan ja sanoo että tämä on uniikki tai persoonallinen tatska ja haluaa erottua massasta tämän avulla.

Hauskinta näissä tatuoiduissa persoonallisuusjunteissa on se, että ensin he ottavat tatuoinnin välittämättä muiden mielipiteistä, mutta annas olla jos kerrot pitäväsi tatuointeja juntteina, niin sanallinen kurkkuun käyminen on valmis. Valitettavan moni tuntuu ottavan tatuoinnin nimenomaan muiden ihmisten takia. Näitä on nuoreksi pyrkivien vanhojen eukkojen lisäksi koulukiusaamisen takia heikkoa itsetuntoaan epäonnistuneesti rikkovat reppanat. Minä en hauku kaikki tautointeja ja kaikki tautoituja, mutta niiden suuri suosio on minusta osoitus säälittävästä kertakäyttökulttuurista, jossa me tällä hetkellä elämme.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tästä olen kyllä eri mieltä. Venäjämielisen lehdistön juttuihin kuuluu tietysti kaikki negatiiviset jutut Yhdysvalloista, mukaanlukien hörinät ja salaliitot "liskomiehistä" ja "elitiitistä, joka haluaa alistaa kansaa". Näitä juttuja silloin tällöin näkyy myös MV-lehdessä.

Selvästi venäjämyönteiset jutut ovat kyllä mielestäni tuossa julkaisussa toissijaisia, koska lehti keskittyy vahvasti maahanmuuttoon ja rikollisuuteen. Voi siellä silloin tällöin olla joku venäjämyönteinen juttukin, mutta nähdäkseni ei riitä vielä venäjäpropagandan titteliin. Sen sijaan Verkkomedia on selvää ryssäpropagandaa, mutta niidenkin hörhöilyjä on kiva välillä käydä lukemassa, kun ei ota liian vakavasti.
Ei tuo aviisi täysin avoimesti venäjämielisyyttään liputakaan (varmaankin arvelevat ainakin julkaisun alkuvaiheessa ettei täysin avoimesti lähdetä hehkuttamaan Venäjän ylivertaisuutta ja moraalista piikkipaikkaa maailmassa ennen kuin kohdeyleisö, eli rasistiset juntit, on pohjustettu vihaamaan kaikkia muita ulkomaalaisia paitsi venäläisiä), mutta kyllä taustaporukalla selvä agenda toiminnassa on. Tiedotuksen henki on lähinnä kiinnittää huomiota suomalaisen yhteiskunnan koettuihin (oikeisiin tai valheellisiin, joka tapauksessa äärimmäisen negatiivisessa valossa ja yksisilmäisestä näkövinkkelistä katsottuihin) epäkohtiin ja aina välillä saatetaan muistuttaa että esim. ei Venäjällä kyllä raiskarineeger juhli, vaan hirtetään välittömästi munista (ja hirtettäisiin vaikkei olisi ehtinyt vielä raiskailemaankaan).
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tähän ketjuun postaaminen on aika junttimaista.
 
Valitettavan moni tuntuu ottavan tatuoinnin nimenomaan muiden ihmisten takia.

Minkä muun takia niitä tatuointeja pitäisi ottaa kuin muiden ihmisten takia? Tai ostaa tietynlaisia vaatteita, hankkia koruja, kammata hiuksiaan jne. Minun mielipiteeni on, että aina näillä asioilla yritetään viestiä jotain nimenomaan muille ihmisille. Jonkin tribaalitatuoinnin herättämät konnotaatiot eivät toki tänä päivänä ole keskimäärin kovin myönteisiä, mutta joskus vuonna 2001 sellaisen ottaminen on voinut tuntua ihan hyvältä idealta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minkä muun takia niitä tatuointeja pitäisi ottaa kuin muiden ihmisten takia? Tai ostaa tietynlaisia vaatteita, hankkia koruja, kammata hiuksiaan jne. Minun mielipiteeni on, että aina näillä asioilla yritetään viestiä jotain nimenomaan muille ihmisille. Jonkin tribaalitatuoinnin herättämät konnotaatiot eivät toki tänä päivänä ole keskimäärin kovin myönteisiä, mutta joskus vuonna 2001 sellaisen ottaminen on voinut tuntua ihan hyvältä idealta.

Minulle ei tulisi koskaan mieleeni pukeutua (ellei kysymys ole hetken jutusta, esim. juhlista) vaatteisiin, joita pidän vain muiden takia tai siksi, koska muutkin pukeutuu niin. Ja tuskinpa tulen pitämään täysin samanlaisia vaatteita tai kampausta vielä 20 vuoden päästä, enkä siksi ottaisi tatuointiakaan, koska se on tämän kesän junttivillitys.
 
Minulle ei tulisi koskaan mieleeni pukeutua (ellei kysymys ole hetken jutusta, esim. juhlista) vaatteisiin, joita pidän vain muiden takia tai siksi, koska muutkin pukeutuu niin.

Tämäkö tarkoittaa sitä, että et yritä pukeutumisellasi viestiä jotain muille ihmisille? Mä olen melkoisen varma, että sunkin pukeutumistyylisi on sellainen, jota tietyssä viiteryhmässä pidetään vuonna 2015 normaalina tai vähintäänkin hyväksyttävänä. Voihan sitä sanoa, että "mä pidän sellaisia vaatteita jotka miellyttää omaa silmää". Siinä kohtaakin kannattaa kuitenkin miettiä, että miksi ne tietyt vaatteet miellyttää omaa silmää. Ne omat pukeutumismieltymykset ovat ympäröivän kulttuurin muokkaamia, olipa kyseessä sitten maalaispitäjän kiitospaitajuntti, suurkaupungin pukumies, Hel Looksin ironinen viiksivallu tai persuja vihaava vasemmistointellektuelli, jonka pukeutumisesta näkee, että hänellä "ei ole tarvetta pukeutua niin kuin muut pukeutuu". 99,99-prosenttisesti tuo "minä en pukeudu kuten massat" -ajattelu johtaa vain siihen, että pukeudutaan ihan samalla tavalla kuin tuhannet muutkin ihmiset sen sijaan, että pukeuduttaisiin samalla tavalla kuin sadat tuhannet muut ihmiset.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Täällä ei ollut pissismäisintä mitä tiedät-ketjua, joten tänne kelvatkoon. Ottaa koville tuo Jatkoajan kesätyttö-äänestys

Äänestän Kerttua vain siksi, että se on ääni pois lutka-Annilta. Onhan Anni oikeasti tuhat kertaa paremman näköinen kuin joku villasukka-Kerttu, mutta kun on niin nolo ja säälittävä muija, niin ei voi tykätä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Täällä ei ollut pissismäisintä mitä tiedät-ketjua, joten tänne kelvatkoon. Ottaa koville tuo Jatkoajan kesätyttö-äänestys
Hys, tai Jaws tulee tänne ketjuun pian.

Nyt myöhemmin, kiitos skinien, en ikinä ottaisi mitään isänmaallisuuteen viittaavaa tatuointia.
Sama porukka + isämmaampulustajat on aiheuttanut ehkä pienimuotoisen inflaation maihinnousukengille ja camouflage-kuvioisille housuille...
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämäkö tarkoittaa sitä, että et yritä pukeutumisellasi viestiä jotain muille ihmisille? Mä olen melkoisen varma, että sunkin pukeutumistyylisi on sellainen, jota tietyssä viiteryhmässä pidetään vuonna 2015 normaalina tai vähintäänkin hyväksyttävänä. Voihan sitä sanoa, että "mä pidän sellaisia vaatteita jotka miellyttää omaa silmää". Siinä kohtaakin kannattaa kuitenkin miettiä, että miksi ne tietyt vaatteet miellyttää omaa silmää. Ne omat pukeutumismieltymykset ovat ympäröivän kulttuurin muokkaamia, olipa kyseessä sitten maalaispitäjän kiitospaitajuntti, suurkaupungin pukumies, Hel Looksin ironinen viiksivallu tai persuja vihaava vasemmistointellektuelli, jonka pukeutumisesta näkee, että hänellä "ei ole tarvetta pukeutua niin kuin muut pukeutuu". 99,99-prosenttisesti tuo "minä en pukeudu kuten massat" -ajattelu johtaa vain siihen, että pukeudutaan ihan samalla tavalla kuin tuhannet muutkin ihmiset sen sijaan, että pukeuduttaisiin samalla tavalla kuin sadat tuhannet muut ihmiset.

Minä en pukeudu tietyllä tavalla vain sen takia, mitä muut minusta ajattelevat. Parempi vertaus tatuointeihin kuitenkin on, että en pukeudu muiden meiltymysten mukaan, jos en siitä itse perusta. Minua ei loukkaa, jos joku kritisoi vaatteita, joita käytän, mutta nämä tatuoidut reppanat tuntuvat olevan sellaisia, jotka hankkivat "leimoja" vain sen takia, että muillakin on ja mitä muut ajattelevat. Oli minullakin penskana NHL-logoilla koristetut salihousut, koska monella muullakin oli, mutta onneksi pukeutuminen niihin ei ollut pysyvä ratkaisu. Kaikki tatuointeihin liittyvä ei ole junttia ja ne kuuluisivatkin lapsellisinta mitä tiedät -osastoon. Kaiken lisäksi tuntuu, että moni näistä personaallisuustatuoiduista ihmisistä on niitä, jotka ovat ensimmäisenä haukkumassa Sofi Oksasen ulkonäköä.

Korostetaan vielä, että tämä on suhtautumiseni tatuointeihin yleisesti. Tunnen tapauksia, joilla kaikki tatuoinnit on tarkkaan harkittuja ja itse ideoituja. Yksi tuttu viiltelti itseään teininä ja aikuisemmalla iällä alkoi pikkuhiljaa prosessoida noita ongelmia läpi ja otti näiden asioiden pohjalta tatuointeja peittämään viiltohaavoja. Sen sijaan näitä kalpealle iholle tatuoituja musteläiskiä en ymmärrä alkuunkaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Höh. Olen hevari (eli juntti) ajattelin ottaa tatuoinnin (eli juntti). Ikävä ketju en tykkää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös