Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 636 039
  • 13 571

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Asiaa muuten, mutta pakko mainita että kaikista vaihtoehdoista Antti Sumiala Veikkausliigaesimerkkinä verrattuna Litmaseen oli erikoinen veto.

Enemmän Antti maailman kenttiä on kiertänyt kuin Litti, ja vähemmän pelannut kotimaan pääsarjassa. Sumialalla vaivaiset neljä kautta liigapelejä Suomessa kun Litillä peräti yhdeksän. Sumialalla yhdeksän joukkuetta ulkomailla kun Litillä vain viisi, tai no kuusi jos Fulhamin laskee.

Mutta se siitä, junttimaista takertua pikkujuttuihin. Kunhan tartuin, Sumiala kun sattuu olemaan yksi eniten ulkomaita kiertänyt suomalaispelaaja ja kausia kotimaisilla kentillä ei tosiaan montaa kertynyt.

Joo,nyt tuli mokatua. Jotenkin Sumiala oli jäänyt mieleen enemmälti Veikkausliigasta. Anteeksi Antti jos tätä luet, äläkä kirjoita tästä Futisforumille tai on minun uskottavuuteni lopullisesti mennyt. Ehkäpä nykyään kommentaattorina toimiva Antti Pohja olisi parempi esimerkki. Atohan pelasi suuren osan urasta Suomessa tosin kävi Liechtensteinin Vaduksessa sekä Ruotsin Hammarbyssa. Pohja on muuten loistava kommentaattori. Olisi loistava valmentaja jollekin Ykkösen porukalle näin aluksi.

Osa Ato-jutusta oli offtopicia,tiedän.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Olenko juntti, kun en omista älypuhelinta? Kuulemma on junttimaista, jos ei ole kehityksessä mukana.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olenko juntti, kun en omista älypuhelinta? Kuulemma on junttimaista, jos ei ole kehityksessä mukana.

Mä en ainakaan miellä itseäni juntiksi, vaikka en älypuhelinta omistakaan, vaan pelkästään vanhaksi. Eihän tämä toki tarkoita sitä, etteikö joku toinen voisi mut juntiksi luokitella.

Tuo puhelinhomma on nykyään mennyt mun mielestä jotenkin överiksi, ei siitä kovin kauaa ole, kun noista yritettiin tehdä mahdollisimman pieniä. Se oli mun mielestä hyvä suuntaus, tuollaisella keskiverto laajakuvatelkkarin kokoisella näytöllä tai muilla älypuhelimen teknisillä ominaisuuksilla en tee mitään, koska käytän puhelinta ainoastaan soittamiseen ja tekstaamiseen. Tai välillä selaan sillä nettiä, mutta mun vähäiset nettitarpeet hoituvat tuollaisella vähän vanhemmallakin puhelimella.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Olenko juntti, kun en omista älypuhelinta? Kuulemma on junttimaista, jos ei ole kehityksessä mukana.
Riippuu varmaan iästäsi ja koulutuksestasi. Jos olet yli 60-vuotias, olet koulutukseltasi esimerkiksi putkimies tai puuseppä ja et omista älypuhelinta, en pitäisi sinua junttina. Jos olet 28-vuotias tietotekniikkakonsultti, sisustussuunnittelija tai muotibloggaaja ja et omista älypuhelinta, olet joko juntti tai hipsteri.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Olen tässä 7 minuuttia katsellut TV5:ltä Suomen rumimmat tatuoinnit ohjelmaa.
On kyllä aikalailla junttimaisinta mitä voi olla, eräällä (juntahtavalla Rovaniemeläisellä) oli jalassaan kirkkovenettä, kikkeliä ja yms. rivoja tekstejä, mitä tuli korjauttamaan.
Porukka muutenkin suhteellisen junttia ja nuo artistitkin vaikuttavat white thrash kategoriaan meneviltä.

Älypuhelin voi olla juntilla mielestäni ja mielestäni ei juntti voi olla ilman älypuhelinta.
Entiseen aikaan kun oli vaan kommunikaattoreita, niin harvalla juntilla oli älypuhelinta.
Kommunikaattorit oli muutoinkin loistavia vempeleitä qwerty-näppäimistöineen.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Riippuu varmaan iästäsi ja koulutuksestasi. Jos olet yli 60-vuotias, olet koulutukseltasi esimerkiksi putkimies tai puuseppä ja et omista älypuhelinta, en pitäisi sinua junttina. Jos olet 28-vuotias tietotekniikkakonsultti, sisustussuunnittelija tai muotibloggaaja ja et omista älypuhelinta, olet joko juntti tai hipsteri.

Olen 30v rakennusmies. Ei vaan ole ollut tarvetta hankkia älypuhelinta. Töissä ei ehdi eikä kiinnosta räplätä puhelinta ja vapaa-ajalla pystyy tietokoneella hoitamaan hommat. Ehkä ihmiset on liikaa kiinni puhelimessa, kuten katukuvassa ja jopa työelämässä näkee. Osalla jää jopa työt hoitamatta, kun luuria räplätään.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Olen 30v rakennusmies. Ei vaan ole ollut tarvetta hankkia älypuhelinta. Töissä ei ehdi eikä kiinnosta räplätä puhelinta ja vapaa-ajalla pystyy tietokoneella hoitamaan hommat. Ehkä ihmiset on liikaa kiinni puhelimessa, kuten katukuvassa ja jopa työelämässä näkee. Osalla jää jopa työt hoitamatta, kun luuria räplätään.

Ei mullakaan älypuhelinta ole (Nokia 5230 taitaa tuo olla?), mutta en koe itseäni juntiksi (tästä syystä). Kehityksestä olen jäljessä kyllä, se on varma. Esimerkiksi sähköpostin käyttö puhelimella on ihan kummallinen ajatus, vaikka se on kai ihan peruskauraa nykyään. En mä sitä käy kattomassa muutenkaan kuin 2-3 kertaa viikossa. Vanhanliiton postia sen sijaan jaksan tuskin odottaa, tämä koskee myös roskapostia.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten se olisi junttia, jos ei käytä sellaista vekotin mitä tavallinen ihminen ei niin hirveästi tarvitse? Tai olisiko se jotenkin vähemmän junttia, jos olisi älypuhelin, mutta käyttäisi sitä vaan soittamiseen ja ehkä tekstiviesteihin?

Jos ei ole nörtti, onko silloin juntti? Eikö siinä välissä kuuluisi olla tavalliset ihmiset. No joo, onhan niitä nörttejä nykyään tosi paljon, valitettavasti.

Mä olen vaihtanut takaisin vanhanmalliseen luuriin. En mä mitään Facebookkeja tarvitse kun olen ulkona. Mitä mä sinne edes kirjoittaisin ja minkä ihmeen takia? Ai niin. "Nyt kävelen kadulla. Nyt oon Mäkkärissä. Nyt istun Mäkkärin vessassa ja väännän paskaa."

Ja tuntuu jotenkin hölmöltä kantaa sellaista puhelinta, jonka akku kestää päivän tai jotain. Mun tässä tavallisessa puhelimessa se kestää kaks viikkoa...
 

dayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Hilpara, kasa sympatiajoukkueita NHL:ssä
Tuosta tulikin mieleen. Sana nörtti on aika junttia. Oman kokemukseni mukaan jokainen, joka harrastaa edes jotain lukemista, pelaa mitä tahansa peliä, käyttää tietokonetta, on yli- tai alipainoinen, käyttää silmälaseja, ei pukeudu "SWAGisti", ym. on "nörtti". Luulenpa, että koko sana on vain näiden yksinkertaisempien kaljankittaajien keino vaikuttaa itse paremmalta. "Joo ehkä mää tyäskentelen raksalla mutta ainakaan mää en oo nörtti!!!!1"

Terveisin "en ole nörtti vaan videopelien harrastaja"
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Stogessa olen nähnyt kuinka aikuiset ihmiset eivät puhu toistensa kanssa, vaan näyttävät älypuhelimistaan toisilleen aina välillä jotain juttuja ja hekottavat päälle. Ei ehkä junttia, mutta säälittävää.

En omista älypuhelinta, mutta varmasti joskus vielä sen hankin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos olet 28-vuotias tietotekniikkakonsultti, sisustussuunnittelija tai muotibloggaaja ja et omista älypuhelinta, olet joko juntti tai hipsteri.

No johan on mielenkiintoinen keskustelunaihe. Olen hieman vanhempi tietotekniikkakonsultti ja tavallaan omistan älypuhelimen. Tavallaan siksi, että työnantaja ei semmoista kustanna, miksi ihmeessä niin tekisi? Läppäri ja nettiyhteys riittää kaikkeen kommunikointiin. Minulla on siis oma älypuhelin mistä meni mikrofoni paskaksi muutama kuukausi sitten. Luuri toimii nettiin ja tekstiviesteihin, mutta puhua sillä ei enää voi. Jos joku soittaa, niin kuulen kaiken, mutta vastata en voi.

Välillä joutuu olemaan puheyhteydessä joihinkin ihmisiin ja paikkoihin, mutta ne hoituu Skypellä tai kuulkaa ihan kasvokkain. Vaan ei silti, onhan tämä laite räjähtämässä käsiin muutenkin ja uuden hankinta on edessä. Semmoisen parin huntin muutaman vuoden vanhan mallin hankin jostain, niin voi sitten jonkun kännipuhelun soittaa jollekin, vaikka tuskin kukaan edes vastaa.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Miten se olisi junttia, jos ei käytä sellaista vekotin mitä tavallinen ihminen ei niin hirveästi tarvitse? Tai olisiko se jotenkin vähemmän junttia, jos olisi älypuhelin, mutta käyttäisi sitä vaan soittamiseen ja ehkä tekstiviesteihin?
Jos joku on tehnyt tietoisen valinnan älypuhelimen käyttämättä/ostamatta jättämisestä, se ei ole junttia.Oikeastaan tavaroiden/asioiden/esineiden mahdollisimman vähäinen määrä ihmisellä on tällä hetkellä kuuminta hipsteriyttä. Askeettisuus ja minimaalinen huonekalujen määrä yksiössä ovat suosiossa – hipsterit vihaavat materialismia.

No johan on mielenkiintoinen keskustelunaihe. Olen hieman vanhempi tietotekniikkakonsultti ja tavallaan omistan älypuhelimen.
Tietotekniikkakonsultit eivät yleensä voi olla juntteja. Poikkeuksena jos olet amatööri ja asuisit Oulussa. Oululainen tietotekniikkakonsultti voi olla juntti.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Miten junttimaista olisi muuten vetää elämänsä ensimmäiset kännit Suomen Natoon liittymisen kunniaksi ?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Miten junttimaista olisi muuten vetää elämänsä ensimmäiset kännit Suomen Natoon liittymisen kunniaksi ?

Siinäpä vasta kysymys.

Pitkän pohdinnan jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että junttimaisinta ovat amikset. Amiksilla en tarkoita ammattikoulua käyviä, koska olenhan minäkin sieltä aikanaan valmistunut, vaan näitä corolloilla ajavia pässejä, joiden lippiksen lippa sojottaa ylöspäin, ja autosta kuuluu kamala basson jytinä. Lajin edustajat pukeutuvat yleensä työvaatteisiin niin vapaalla kuin töissäkin, ja jos firman logo löytyy huomioväreillä varustetun takin selästä, saa sillä uskottavuutta entistä enemmän. Kuluneet lenkkarit ovat myös oleellinen osa asustetta. Näissä paskaisissa kamoissa sitten kuljeskellaan julkisissa paikoissa.

Viime perjantaina kohtasin edellä mainitun lajin edustajan, ja olo oli pitkästä aikaa hämmentynyt. Kyseinen olio oli ilmeisesti juuri saavuttanut täysi-ikäisyyden, ja elkeet oli kuin kovallakin päälliköllä. Riitaa haastettiin, karaokea laulettiin ja välillä suudeltiin kiihkeästi omaa kullannuppua, jonka valkaistut hiukset meinasivat sokeuttaa meikäläiset. Illan päätteeksi käytiin allekirjoittaneen riveleihin kiinni, ja haukuttiin homoksi sekä hintiksi kun en innostunut painimaan. Lopulta ruosteinen bassoa jumputtava toyota saapui paikalle, ja nouti illan sankarimme kyytiin.
 

heskey #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, NyR 95-99
Heh, amis kuin amis. Ammattikorkeakoululaiset menevät samaan kastiin. Eräs heistä väitti kerran opiskelevansa akateemisessa oppilaitoksessa, se vasta junttia olikin.
Tämä näkemyksesi ei ollut todellinen, eihän?

Tämä seuraava asia on varmasti ollut aikaisemminkin esillä tässä ketjussa. Antti "Pillu" Pihlström. Ei muuta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siinäpä vasta kysymys.

Pitkän pohdinnan jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että junttimaisinta ovat amikset. Amiksilla en tarkoita ammattikoulua käyviä, koska olenhan minäkin sieltä aikanaan valmistunut, vaan näitä corolloilla ajavia pässejä, joiden lippiksen lippa sojottaa ylöspäin, ja autosta kuuluu kamala basson jytinä. Lajin edustajat pukeutuvat yleensä työvaatteisiin niin vapaalla kuin töissäkin, ja jos firman logo löytyy huomioväreillä varustetun takin selästä, saa sillä uskottavuutta entistä enemmän. Kuluneet lenkkarit ovat myös oleellinen osa asustetta. Näissä paskaisissa kamoissa sitten kuljeskellaan julkisissa paikoissa.

Viime perjantaina kohtasin edellä mainitun lajin edustajan, ja olo oli pitkästä aikaa hämmentynyt. Kyseinen olio oli ilmeisesti juuri saavuttanut täysi-ikäisyyden, ja elkeet oli kuin kovallakin päälliköllä. Riitaa haastettiin, karaokea laulettiin ja välillä suudeltiin kiihkeästi omaa kullannuppua, jonka valkaistut hiukset meinasivat sokeuttaa meikäläiset. Illan päätteeksi käytiin allekirjoittaneen riveleihin kiinni, ja haukuttiin homoksi sekä hintiksi kun en innostunut painimaan. Lopulta ruosteinen bassoa jumputtava toyota saapui paikalle, ja nouti illan sankarimme kyytiin.


http://m.youtube.com/watch?v=mEUpIomejk4

Ai vähän niinku tää? Mulle tulee tästä biisitä aina mieleen yks tän palstan kirjottelija, en muista sen nikkiä ulkoa, mutta kun jutut luen niin..
Karjalippis ja lippa kohti kattoa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Esittää DJ:lle biisitoiveita ja peräti loukkaantua jos niitä ei soiteta. Kuinka tyhmä on, että ei erota DJ:tä jukeboxista?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Yleensäkin nämä jukebox toiveet deejiille. Aivan vitun junttia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Esittää DJ:lle biisitoiveita ja peräti loukkaantua jos niitä ei soiteta. Kuinka tyhmä on, että ei erota DJ:tä jukeboxista?

DJ on jukeboksin ja radion soittolistan inhimillinen vastine, joten biisitoiveet ovat ymmärrettäviä. Ei DJ ole mikään artisti tai edes muusikko vaan yksi osa baarien ja klubien kokonaisuutta siinä missä vessan siivooja, portsari tai baarimikko. Valtaosa on juoma- tai nälkäpalkalla työskenteleviä levynveivaajia, jotka monesti kuvittelevat olevansa koviakin taiteilijoita vaikka vain soittavat taustamökää kännisille urpoille. DJ:t ovat muutenkin junttiketjun kamaa muutamia harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta.

Toki DJ:lle loukkaantuminen on myös junttimaista siinä missä bussikuskille loukkaantuminen siitä, että tämä ei jätäkään kotiovelle. Mitäpä sitä loukkaantumaan rutiinityötä tekevälle asiakaspalvelijalle? Parempi joko soittaa kotonaan niitä biisejä mitä haluaa kuunnella tai mennä vähemmän junttimaisiin paikkoihin joissa esiintyy oikea yhtye/artisti eikä mikään DJ Voimasoitto.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Onhan se kyllä todella junttia olla amis, mutta niin sitä vaan ollaan oltu 11 vuotta työelämässä. Niin ja ikää on 30 vuotta. Aika junttia on opiskella vuosia ja sitten valmistua valtion sosiaalipummiksi. Mies toimistotyössä on kyllä junttia. Ehkä jopa neitimäistä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan se kyllä todella junttia olla amis, mutta niin sitä vaan ollaan oltu 11 vuotta työelämässä. Niin ja ikää on 30 vuotta. Aika junttia on opiskella vuosia ja sitten valmistua valtion sosiaalipummiksi. Mies toimistotyössä on kyllä junttia. Ehkä jopa neitimäistä.
Juntti on puhunut, Amen!
 

Jeffrey

Jäsen
Onhan se kyllä todella junttia olla amis, mutta niin sitä vaan ollaan oltu 11 vuotta työelämässä. Niin ja ikää on 30 vuotta. Aika junttia on opiskella vuosia ja sitten valmistua valtion sosiaalipummiksi. Mies toimistotyössä on kyllä junttia. Ehkä jopa neitimäistä.

Aika junttia tosiaan, ja todella neitimäistä. Itse olin toissakesänä toimistotöissä kesähommissa. Tein töitä eräässä hankkeessa, jonka loppusummassa on enemmän nollia kuin amis osaa laskea. Ja kyllä, olen lopulta lähemmäs 30 -vuotias, kun työelämään siirryn. Tosin erilaisista paskahommista minulla on kokemusta n. 7 vuotta. Niin, ja neitimäistäkö. Tuolla kesätöissä minulla oli käytössäni kolmen eri sihteerin palvelut. En ehkä osannut käyttää heitä avukseni ihan kokeneempien velhojen tapaan, mutta kyllä tuli neitimäinen olo, kun käskin neitokaista tulostamaan tuottamani aineiston ja toimittamaan sen paikkoihin a ja b, kahdessa eri formaatissa. Vielä neitimäisempi olo tuli, kun pyysin nuorempaa sihteerikköä toimittamaan kahvit ja nisut, sekä varmistamaan laitteiston toimivuus eräässä auditoriossa, jossa sitten esittelin tuotokseni työsuhteeni loppuvaiheessa.

Todettakoon nyt vielä amiksille se, että tuossa yrityksessä toimintakulttuuri oli melko vanhanaikainen. Kaikissa yrityksissä samanlaista sihteeripalvelua ei enää saa. Vaan saattaisi joutua neitimäisesti keittämään omat kahvinsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös